Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Suzuki
Μοντέλο S Cross
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Refreshed

Η ιστορία του S-Cross ξεκίνησε σχεδόν δύο δεκαετίες πριν, με το Suzuki SX4, το οποίο δημιουργήθηκε για να γεμίσει το κενό ανάμεσα στο Swift και το Vitara. Στη συνέχεια, το όνομα του εξελίχθηκε σε SX4 S-Cross, προτού τελικά καθιερωθεί ως S-Cross από το 2021 και μετά. Πλέον η ανανεωμένη εκδοχή του διαθέτει πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση, με τα εμπρός LED φώτα να έχουν έναν νέο, χαρακτηριστικό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα, η μάσκα του ξεχωρίζει χάρη στη χρωμιωμένη εγκάρσια γραμμή στη γρίλια δίνοντας την αίσθηση πως είναι φαρδύτερο.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Η Suzuki έκανε αυτήν την «αναγκαστική» αλλαγή όχι μόνο για να καταστήσει το μοντέλο πιο ανταγωνιστικό, αλλά και για να συμμορφωθεί με τη νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλει την εφαρμογή του αναθεωρημένου γενικού κανονισμού ασφαλείας (GSR II) στα καινούργια αυτοκίνητα, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από τις 7 Ιουλίου 2024. Ο Κανονισμός αυτός επιβάλλει ορισμένα συστήματα που αυξάνουν την ασφάλεια επιβατών, πεζών και δικυκλιστών να αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού των νέων αυτοκινήτων.

Ως αποτέλεσμα, το S-Cross εξοπλίζεται πλέον σε όλες τις εκδόσεις του με την ομπρέλα «Suzuki Safety Support» που περιλαμβάνει τα συστήματα Dual Sensor Brake Support Ⅱ, Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assistant και Driver Monitoring System. Το τελευταίο περιλαμβάνει μια μικρή ενσωματωμένη κάμερα που εστιάζει στο πρόσωπο του οδηγού και μπορεί να ανιχνεύσει σημάδια κόπωσης. Η κάμερα αυτή είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος της οθόνης αφής 9in, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Όλα αυτά συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ασφάλειας κατά τις καθημερινές μετακινήσεις.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Πρακτικό και άνετο

Ο πίνακας οργάνων δεν είναι πλήρως ψηφιακός όπως οι κατασκευαστές μας έχουν «κακομάθει» τα τελευταία χρόνια, αλλά προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4,2in που βρίσκεται ανάμεσα από το αναλογικό στροφόμετρο/ταχύμετρο και απεικονίζει διάφορες πληροφορίες για τις επί μέρους λειτουργίες του οχήματος.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Ο βασικός εξοπλισμός GL του S-Cross πλέον είναι πιο πλούσιος και πέραν των συστημάτων ασφαλείας που αναφέραμε περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17in, Adaptive Cruise Control, σύστημα συνδεσιμότητας και απομακρυσμένων λειτουργιών Suzuki Connect, σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.

Όσον αφορά τους χώρους, το εσωτερικό του S-Cross είναι ευρύχωρο, με τις μεγάλες πίσω πόρτες να διευκολύνουν σημαντικά την είσοδο και έξοδο των επιβατών, καθώς και την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Η καμπίνα προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες, ενώ υπάρχουν αρκετές πρακτικές θέσεις αποθήκευσης μικροαντικειμένων, αν και όχι ιδιαίτερα μεγάλες. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων, προσφέρει παραπάνω από επαρκή χωρητικότητα για τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Mild Hybrid

Το Suzuki S-Cross της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα συνεργάζεται με τον κινητήρα 1.4BoosterJet και τροφοδοτεί μια ηλεκτρογεννήτρια που αποδίδει 14Ps και 5,5kgm ροπής.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.373cc με κωδική ονομασία K14D διαθέτει μεταβλητό χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες, με τις βαλβίδες εισαγωγής να ελέγχονται από ηλεκτρικό μοτέρ και τις βαλβίδες εξαγωγής μέσω υδραυλικού συστήματος. Ενσωματώνει επίσης σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (360bar), επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή για βελτιωμένη καύση και υπερσυμπιεστή που λειτουργεί με μέγιστη πίεση 1,1bar. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 129Ps και 23,9kgm ροπής μεταξύ 2.000 και 3.000 rpm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει ιδιαίτερα μικρή χωρητικότητα 0,38kWh.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Όταν ο οδηγός χρειαστεί την μέγιστη ισχύ, η ηλεκτρογεννήτρια υποστηρίζει τον βενζινοκινητήρα, ενώ λειτουργεί και ως μίζα, ενεργοποιώντας τον κινητήρα εκ νέου όταν το σύστημα start/stop τον έχει σβήσει, χωρίς την χρήση της μίζας η οποία ομολογουμένως είναι λίγο εκνευριστική στα μοντέλα που εξοπλίζονται με Start/Stop. Επιπλέον, κατά την επιβράδυνση ή το ρολάρισμα, μέρος της κινητικής ενέργειας αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Οι επιδόσεις του μοντέλου είναι απόλυτα ικανοποιητικές για την κατηγορία (και για τις απαιτήσεις του μέσου αγοραστή μικρού SUV), με επιτάχυνση 0-100km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 195km/h. Το S-Cross συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με οικονομία καυσίμου, καθώς η μέση κατανάλωση σε καθημερινή χρήση σπάνια θα ξεπεράσει τα 7lt/100km.

Test: Suzuki S-Cross Hybrid 2WD 129Ps

Ευέλικτο και ευκολοδήγητο

Το ανανεωμένο S-Cross προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στον δρόμο, μεταδίδοντας στον οδηγό αίσθηση σιγουριάς και σταθερότητας. Οι κλίσεις στις στροφές βρίσκονται σε φυσιολογικά για το είδος του επίπεδα, ενώ η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα και όταν αυτές εμφανίζονται εντός στροφής, διατηρώντας ανεπηρέαστη την πορεία του οχήματος. Αυτό σε συνδυασμό με το τιμόνι του που προσφέρει σχετικά καλή αίσθηση και ακρίβεια, κάνουν το προσθιοκίνητο Suzuki S-Cross άνετο και ξεκούραστο στην οδήγηση εντός πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Τα φρένα του με δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά, εξασφαλίζοντας αξιόπιστη επιβράδυνση, ενώ η απόσταση των 175mm από το έδαφος, του επιτρέπει να κινηθεί άνετα σε βατούς χωματόδρομους, αναδεικνύοντας τον πολυδιάστατο και εκδρομικό χαρακτήρα του.

Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία, τις καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με την οικονομία, την δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας στον δακτύλιο, καθώς και τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας που ενισχύουν τόσο την ενεργητική όσο και την παθητική ασφάλεια, έρχονται να συναντήσουν και μια εξαιρετικά προσιτή τηρουμένων των αναλογιών τιμή με εκκίνηση στα €22.680, καθιστώντας το Suzuki S-Cross μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του.

Τιμή βασικής έκδοσης S-Cross 1.4T Mild Hybrid 2WD 129Ps GL: €22.680

Τιμή έκδοσης δοκιμής S-Cross 1.4T Mild Hybrid 2WD 129Ps GLΧ: €27.130

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή Συντηρητικός σχεδιασμός
Χώροι-πρακτικότητα Διάκοσμος καμπίνας
Χαμηλή κατανάλωση Αίσθηση τιμονιού
Άνεση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.373cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 82mm
Σχέση συμπίεσης10,9
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.305
Ύψος (mm)1.585
Πλάτος (mm)1.785
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.245
Χώρος αποσκευών (lt)430-1.230
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)129/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23,9/ 2.000-3.000
0-100km/h (sec)9,5
Τελική ταχύτητα (km/h)195
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4
Δοκιμής (lt/100km)7,1