Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Opel
Μοντέλο Grandland
Segment C-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Επιτέλους

Το έχω πει και σε δοκιμές από άλλα νέα μοντέλα της Opel, αλλά θα το επαναλαμβάνω κάθε φορά που το διαπιστώνω, πως η Opel είναι ο μεγάλος ωφελημένος από την δημιουργία του ομίλου Stellantis. Τα αυτοκίνητά της έχουν αλλάξει χαρακτήρα, έχουν απαλλαχτεί από εκείνη την «βαριά», νωχελική αίσθηση με το αδιάφορο τιμόνι και τα χειριστήρια χωρίς αίσθηση και πλέον είναι ευχάριστα στην οδήγηση, συμμετοχικά και δεν ξέρω γιατί, αλλά θα τολμήσω να πω πως μου φαίνονται καλύτερα από τα αντίστοιχα μοντέλα που βασίζονται εντός του ομίλου.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Δηλαδή το Grandland GSe μου άρεσε περισσότερο από το αντίστοιχο Peugeot 3008 Hybrid 4, όπως μου άρεσε περισσότερο και το καταπληκτικό Astra GSe 225Ps (θα διαβάσετε σύντομα σε μελλοντική δοκιμή) από το Peugeot 308 Hybrid με τους 225 ίππους. Ίσως βέβαια αυτή η εντύπωση που μου έχει μείνει να οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο πόσο δεν αντέχω το -σχεδόν αστείο- μικροσκοπικό τετράγωνο τιμόνι που έχουν τα μοντέλα της Peugeot τα τελευταία χρόνια, που δεν μπορείς να το αφήσεις να «γλιστρήσει» στα χέρια σου στην επαναφορά και που κρύβει σε μεγάλο βαθμό τον πίνακα οργάνων. Βέβαια για να μην είμαστε άδικοι, το Grandland στην έκδοση με τους 300 ίππους δηλώνει πως είναι sport έκδοση με το νέο λογότυπο GSe που παραπέμπει στο παλιό GS/E (από το Grand Sport Einspritzung) που χρησιμοποιούσε η Opel στα 70’s και στις αρχές των 80’s και έπειτα μετονομάστηκε σε GSi. Το 1999 οι γρήγορες εκδόσεις της Opel φόραγαν λογότυπο από το τμήμα OPC και πλέον γυρίσαμε στην αρχή με μία διαφορά: το GSe δεν υποδηλώνει μόνο τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, καθώς το “e” σηματοδοτεί την παρουσία ηλεκτροκίνησης.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Εξαιρετικό μέσα-έξω

Εκτός από το σηματάκι GSe, η εξωτερική εμφάνιση του συγκεκριμένου Grandland με την μαύρη οροφή και τον ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και τις δίχρωμες ζάντες των 19in, δηλώνουν πως πρόκειται για κάποιο πιο… special Grandland. Αντίστοιχη διαφορετικότητα δεν θα βρούμε στο εσωτερικό, καθώς οι αλλαγές στην καμπίνα είναι πιο διακριτικές και εστιάζουν στα διαφορετικά και όμορφα καθίσματα με επένδυση Alcantara, που έχουν και πιστοποίηση AGR για την σωστή στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν πιο «χτυπητές» αλλαγές ειδικά αν λάβουμε υπ’ όψη το γεγονός ότι η Opel λανσάρει την σειρά GSe ως ένα ξεχωριστό υπο-brand.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Η ποιότητα της καμπίνας είναι υψηλού επιπέδου, με μαλακά υλικά και το Pure Panel, το ψηφιακό «κέντρο ελέγχου» όπως το χαρακτηρίζει η Opel, το οποίο χρησιμοποιεί δύο οθόνες σε ένα ενοποιημένο panel με αυτή του πίνακα οργάνων να είναι 12in και την διπλανή του infotainment να είναι λίγο μικρότερη, με διαγώνιο 10in. Η πρακτικότητα και η εργονομία είναι καλύτερη από τα ξαδερφάκια του, τα Peugeot 3008 και Citroen C5 Aircross, καθώς το ξεχωριστό πάνελ ελέγχου του κλιματισμού και η ύπαρξη περισσότερων φυσικών διακοπτών, κάνουν πιο εύκολη την καθημερινή συμβίωση με το Grandland. Ο εξοπλισμός του βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, λογικό αφού μιλάμε για την καλύτερη έκδοση του μοντέλου, με αποκορύφωμα το σύστημα Night Vision με την θερμική κάμερα υπερύθρων που ανιχνεύει και σου δείχνει στην οθόνη πεζούς και ζώα από απόσταση 100 μέτρων, μια κορυφαία επιλογή για όσους οδηγούν σε επαρχιακούς δρόμους την νύχτα. Και τα φώτα του είναι εξαιρετικά δυνατά, με LED matrix προβολείς, που βοηθούν πάρα πολύ στην νυχτερινή οδήγηση, ειδικότερα εμάς τους ηλικιωμένους και όσους έχουν προβλήματα με την όραση.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Οι χώροι του είναι πληθωρικοί εντός της καμπίνας, αλλά για τις αποσκευές η μπαταρία του υβριδικού συστήματος και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας περιορίζουν την χωρητικότητα στα 390lt.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

300 υβριδικοί ίπποι!

Η έκδοση GSe διαθέτει τρεις συνολικά κινητήρες συνδυαστικής ισχύος 300Ps με την ροπή να αγγίζει τα 53kgm. Ξεκινάμε με τον βενζινοκινητήρα, τον τετρακύλινδρο 1.6PureTech που με την βοήθεια άμεσου ψεκασμού και twin-scroll τουρμπίνας αποδίδει 200Ps με 30,6kgm ροπής. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 και αποδίδει 110Ps, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να μεταδίδει την ισχύ στους πίσω τροχούς βελτιώνοντας την πρόσφυση -ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης- και να αποδίδει 113Ps. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,2kWh.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Με όλα αυτά στο πρόγραμμα Sport να λειτουργούν στο full φορτίο το Grandland GSe των 1.867kg χρειάζεται μόλις 6,1sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 235km/h, επιδόσεις αξιοζήλευτες ακόμα και από γρήγορα hatchback αυτοκίνητα. Η αμιγώς ηλεκτρική του αυτονομία για τις καθημερινές σας μετακινήσεις μπορεί να φτάσει τα 63km με ταχύτητες μέχρι και 135km/h. Η φόρτιση της μπαταρίας με τον on-board φορτιστή των 7,4kW διαρκεί σχεδόν 2 ώρες, κάτι που καθιστά πολύ εύκολο να την έχεις πάντα σε ένα καλό επίπεδο για την κίνηση εντός πόλης, όπου έτσι θα μπορέσεις να πετύχεις εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης, της τάξης των 3-3,5lt/100km σε μια ρεαλιστική αυτονομία των 50km. Όταν αυτή τελειώσει, η τιμή της κατανάλωσης θα ανέβει στα 6,5-7lt/100km, ή και ακόμα υψηλότερα, ανάλογα με την χρήση. Για την μέγιστη διατήρηση της ενέργειας και την επαναφόρτιση της μπαταρίας κατά την οδήγηση, ιδανικά θα πρέπει να έχετε τον επιλογέα στην θέση Β και να οδηγείτε στο πρόγραμμα e–save, που δεν χρησιμοποιεί καθόλου τους ηλεκτροκινητήρες.

Test: Opel Grandland GSe 4x4 300Ps

Γρήγορο και ευχάριστο

Τα αυτοκίνητα που συνδυάζουν θερμικό κινητήρα και δυνατά ηλεκτρικά μοτέρ, είναι αυτό που λέμε “the best of both worlds”. Κρύβουν εντελώς το βάρος των extra μηχανικών μερών και της μπαταρίας με την άμεση και άφθονη ροπή των ηλεκτροκινητήρων σε όλο το φάσμα, ενώ παράλληλα, ο θερμικός κινητήρας φροντίζει για την αναλογική αύξηση της ισχύος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, τον ήχο και την αίσθηση. Το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 αλλάζει πολύ ομαλά σχέσεις σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, αλλά στο πρόγραμμα Sport όπου αναγκαστικά πρέπει να τις πραγματοποιήσει πιο γρήγορα, θα γίνουν πιο αισθητές. Ο σπορ χαρακτήρας του Grandland GSe, δεν βρίσκεται μόνο στο δυνατό κινητήριο σύνολο και τα «στολίδια» που λένε πως είναι η Sport έκδοση. Έχει και επί της ουσίας αλλαγές, με διαφορετικό στήσιμο από τα «απλά» Grandland με άλλη χαρτογράφηση στο πολύ καλό ηλεκτρικό τιμόνι και αμορτισέρ Koni FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία συνδυάζουν ιδανικά την άνεση με την sport απόδοση όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Μαζί με τους μεγάλους τροχούς των 19in και το ιδανικό προφίλ 225/50 των ελαστικών που στα 11,25cm δεν είναι ούτε χαμηλό για να χτυπάει, ούτε πολύ μεγάλο ώστε να στερεί αίσθηση και αμεσότητα στο τιμόνι, το Grandland GSe είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά και πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο, που δεν θα κουράσει ούτε σε μακρινό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ούτε σε ορεινή κλειστή διαδρομή, όπου με την άφθονη δύναμη και την ζωντανή του συμπεριφορά μπορεί να γίνει ένα «εργαλείο» που καταβροχθίζει τις στροφές με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία από αυτήν που θα περίμενες.

Είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο C-SUV σε μια κορυφαία έκδοση, που μπορεί να είναι καθημερινά ευχάριστο με την άμεση απόκριση των ηλεκτροκινητήρων εντός πόλης και παράλληλα οικονομικό όταν έχεις φροντίσει να είναι φορτισμένο. Η τιμή του -56.000 ευρώ- είναι αναμενόμενα υψηλή αν αναλογιστούμε την υψηλή απόδοση του υβριδικού συστήματος με τα 3 μοτέρ και το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης Grandland 1,2lt 130Ps Tech&Design: €31.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής Grandland GSe 300Ps 4x4: €56.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Επιδόσεις Τιμή
Κατανάλωση Χώρος αποσκευών
Ποιότητα κύλισης
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,2
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα14,2kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς (Λειτουργία 4WD)
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.477
Ύψος (mm)1.609
Πλάτος (mm)1.856
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1.876
Χώρος αποσκευών (lt)390-1.528
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ Koni FSD, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ Koni FSD, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5J x 19in
Ελαστικά225/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm)200/5.500
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)30,6/2.200-4.800rpm
Ονομαστική ισχύς ηλεκτρικών κινητήρων (Ps)100 + 113
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)32,6 + 16,9
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς μαζί με ηλεκτροκινητήρες (Ps)300
Ονομαστική συνδυαστική ροπή μαζί με ηλεκτροκινητήρες (kgm)53
0-100km/h (sec)6,1
Τελική ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)27
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,3
Δοκιμής (lt/100km)3,5 με γεμάτη μπαταρία / 6,7 μεικτή
Ηλεκτρική αυτονομία WLTP (km)63