Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C5 Aircross |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Αναβαθμισμένο και οικονομικό
Τα περισσότερα C-SUV προσπαθούν απεγνωσμένα να εντάξουν το «σπορ» στο Sport Utility Vehicle, όμως το Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει από το πλήθος, καθώς εστιάζει ξεκάθαρα στην άνεση, με μια γενναιόδωρη δόση κομψού στυλ στη συνταγή. Στην ανανεωμένη του εκδοχή έχει υποστεί σχεδιαστικές, αλλά και τεχνολογικές αλλαγές, με τις πρώτες να επικεντρώνονται στο μπροστινό μέρος, με νέους προβολείς LED, νέα μάσκα και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Τα πίσω φώτα επίσης αναβαθμίστηκαν σε LED με τρισδιάστατα γραφικά. Την ανανεωμένη εμφάνιση ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες αλουμινίου.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross, οι αλλαγές είναι εμφανείς στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, με τους -τώρα- οριζόντιους αεραγωγούς, τη νέα οθόνη αφής 10in, καθώς και στα καθίσματα της δεύτερης γενιάς Advanced Comfort, τα οποία ενισχύουν ακόμα περισσότερο την συνολική αίσθηση άνεσης του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων αντικαταστάθηκε από μια οθόνη 12,3in, παρέχοντας διάφορες επιλογές για τις ενδείξεις, ενώ η συνολική εικόνα στο εσωτερικό είναι αναβαθμισμένη και κομψή, με πλαστικά ανώτερης ποιότητας.
Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα (You, Plus, Max & E-Series), εκ των οποίων ακόμα και το βασικό προσφέρει πολλά στοιχεία στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Πρακτικά δύσκολα κάποιος θα ζητήσει κάτι περισσότερο από την δεύτερη έκδοση Plus, καθώς μετά είναι περισσότερο θέμα εμφάνισης και εξατομίκευσης, παρά ουσίας.
Οι πληθωρικές διαστάσεις έχουν το ανάλογο «αντίκρισμα» στο εσωτερικό του, με τη φαρδιά κεντρική κονσόλα και τους ευρύχωρους χώρους της καμπίνας, όπου ακόμα και 5 επιβάτες θα αισθανθούν άνετα. Οι τρεις πίσω θέσεις είναι ευέλικτες και διαθέτουν ξεχωριστή ρύθμιση κλίσης, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μεταβάλλεται από τα 460lt στα 600lt και στα 1.510lt, με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων.
Το αυτοκίνητο βασίζεται στην αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2 του Ομίλου Stellantis, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων για τις υβριδικές εκδόσεις, όπως η «δική μας» εδώ και με ημιάκαμπτο άξονα στις συμβατικές, με τα Progressive Hydraulic Cushion αμορτισέρ να κάνουν θαύματα στην απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, όπου, σε συνδυασμό με τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort, κάνουν το ταξίδι άκρως απολαυστικό. Ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 230mm διασφαλίζει ότι δεν θα αντιμετωπίσετε προβλήματα. Τα ιδιαίτερα μαλακά ελατήρια με την προοδευτική απόσβεση, σε συνδυασμό με το παραπάνω από επαρκές προφίλ των ελαστικών 225/50, καθιστούν την οδήγηση στο χώμα εύκολη υπόθεση. Η Citroen έχει φροντίσει να φιλτράρει ένα μεγάλο εύρος κραδασμών, κάτι στο οποίο είναι παραδοσιακά κορυφαία.
Υβριδική απόδοση και οικονομία
Το κινητήριο σύνολο της έκδοσης Plug-In Hybrid της δοκιμής αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,6lt που αποδίδει 180Ps και έναν ηλεκτροκινητήρα 110Ps. Η συνδυαστική απόδοσή τους είναι 225Ps, με 36kgm, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι τοποθετημένος εντός του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων EAT8. Διατίθεται και σε έκδοση με 180 ίππους συνδυαστικά με τιμή εκκίνησης τις €44.950, όμως εμείς είχαμε στα χέρια μας την πιο ισχυρή έκδοση, η οποία κοστίζει €47.000.
Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 13,2kWh και του χαρίζει «ηλεκτρική» αυτονομία 66km βάσει των μετρήσεων της Citroen στον κύκλο WLTP, τιμή αρκετά ρεαλιστική, αφού εμείς κάναμε περίπου 50km μόνο με την μπαταρία. Όταν συνδυάζεται με τον θερμικό κινητήρα και υπάρχει επάρκεια ρεύματος, η κατανάλωση, σύμφωνα με την Citroen, μπορεί να πέσει στο 1,5lt/100km και οι εκπομπές ρύπων στα 29g/km CO2. Στην πραγματικότητα, με κλιματισμό, προσπεράσματα και ως επί το πλείστον οδήγηση στο πρόγραμμα Sport, φτάνει τα 5,0lt/100km και όταν η μπαταρία εξαντληθεί, η κατανάλωση φλερτάρει με τα 8lt/100km, αλλά συνδυαστικά, με μπαταρία την μισή μέρα και χωρίς ρεύμα την άλλη μισή, μια τιμή της τάξης των 6,7lt/100km είναι ρεαλιστική και εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.
Αν πάλι δεν θέλουμε να αδειάσει ποτέ εντελώς η μπαταρία, ώστε να έχουμε πάντα διαθέσιμα και τα 225Ps του συνόλου, υπάρχει το πρόγραμμα e-save που δεν την αφήνει να αδειάσει εντελώς ποτέ. Όσον αφορά τη φόρτιση, ο on-board φορτιστής των 7,4kW θα χρειαστεί λιγότερες από 2 ώρες για να το γεμίσει. Πάντως σε σύγκριση με άλλα μοντέλα που χρησιμοποιούν plug-in ηλεκτροκινητήρες με μικρή αυτονομία και ιπποδύναμη, το C5 Aircross με τον ηλεκτροκινητήρα των 110Ps μπορεί να κινηθεί εντός πόλης και μέχρι τα 135km/h μόνο με ρεύμα, μειώνοντας αρκετά την ανάγκη για χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, οπότε αν έχετε την δυνατότητα καθημερινής φόρτισης (πχ γκαράζ με παροχή ρεύματος), με πολύ προσεκτική οδήγηση θα βάζετε βενζίνη ελάχιστες φορές κατά τη διάρκεια μίας χρονιάς. Με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης (43lt), το C5 Aircross PHEV μπορεί -με νορμάλ χρήση- να ξεπεράσει τα 800km αυτονομίας.
Στοχευμένο στην άνεση
Το C5 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο οι μηχανικοί της Citroen μοιάζουν να έχουν στόχο την αναβίωση του παλιού καλού image που είχαν τα μοντέλα τους στον τομέα της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς. Ένα image που είχε ξεθωριάσει μετά το τέλος της παραγωγής των μοντέλων με υδροπνευματική ανάρτηση (τα θυμάστε; Που όταν ήταν σταθμευμένα χαμήλωναν τελείως;), αλλά στην τελευταία γενιά μοντέλων έχει επανέλθει στο μεγαλύτερο εύρος της γκάμας, με διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις, χαμηλότερου κόστους, αλλά μεγαλύτερης αξιοπιστίας (όλοι θυμόμαστε τι γινόταν με τις φούσκες της υδροπνευματικής…).
Αυτό βέβαια το χαρακτηριστικό συνήθως επιτυγχάνεται εις βάρος της αμεσότητας και της οδικής συμπεριφοράς, όμως το ανανεωμένο C5 Aircross, είναι μαλακό και γέρνει μέχρι το σημείο που επιτρέπει το «μαλακό» μέρος της ανάρτησης, δίνοντας την αρχική αίσθηση πως θα έχει μεγάλο roll γύρω από τον διαμήκη άξονα, όμως αν το εμπιστευθείς και επιμένεις στο γκάζι, θα δεις πως σε κάποια γωνία σταματάει και μετά στρίβει σαν μεγάλο αυτοκίνητο, με σταθερό πάτημα και ουδέτερη συμπεριφορά. Η άνεση είναι φυσικά το κυρίαρχο χαρακτηριστικό πίσω από την φιλοσοφία του C5 Aircross και είναι αφύσικο να προσπαθείς να κινηθείς με σπορτίφ «αξιώσεις» σε διαδρομή με στροφές. Το γαλλικό SUV είναι ένα πραγματικό «μαγικό χαλί», που αδιαφορεί για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Η δύναμη που έχει είναι εκεί για το άνετο και ασφαλές ταξίδι και όχι για «αθλοπαιδιές», αφού ο χαρακτήρας του είναι τόσο ξεκάθαρα οικογενειακός, που μόνο αν βιάζεσαι πραγματικά για κάποιο λόγο θα το πιέσεις περισσότερο. Για τον λόγο που κατασκευάστηκε πάντως, ίσως να είναι και το καλύτερο στην κατηγορία.
Τιμή βασικής έκδοσης C5 Aircross 1.2 PureTech 130Ps You: €27.000
Τιμή έκδοσης δοκιμής C5 Aircross Plug-In Hybrid 225Ps EAT8 Max: €49.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση ανάρτησης | Αίσθηση τιμονιού |
Επιδόσεις-κατανάλωση | Πολύπλοκο infotainment |
Ποιότητα κύλισης | |
Χώροι | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77mm x 85,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής e-EAT8 | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Ύψος (mm) | 1.654 | |
Πλάτος (mm) | 1.840 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.730 | |
Βάρος (kg) | 1.845 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 460/600/1.510 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 225/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 180/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23/1.750 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 110 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 32,6 | |
Συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 225/6.000 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm/rpm) | 36,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 8,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 225 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 29-33 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 |