Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | CX-5 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το CX-5 θέλει να συνεχίσει να αποτελεί το best-seller μοντέλο της Mazda και μετά την πρόσφατη ανανέωσή του, ακολουθώντας και πάλι τo δρόμο της «διαφορετικότητας» που έχει τραβήξει η Mazda και τον έχει χαρτογραφήσει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη -mainstream- εταιρεία. Άλλωστε, αν για κάτι μπορείς να είσαι σίγουρος γι’ αυτή την μάρκα, είναι πως δεν μπαίνει σε καλούπια και πάντα ακολουθεί τη δική της λογική προκειμένου να ξεχωρίσει. Και το CX-5 διαφέρει από τα περισσότερα SUV μοντέλα της κατηγορίας του από τις «ιδιαιτερότητές» του.
Εν αρχή είναι η εμφάνιση
Όπως και τα περισσότερα αυτοκίνητα της Mazda, έτσι και το CX-5, ξεχωρίζει από τα περισσότερα SUV, αρχικά μέσω της εμφάνισής του. Ξεκινώντας από την τοποθέτηση του CX-5 στην αγορά, η Mazda βάσει διαστάσεων και τιμής, το εντάσσει στη βάση της D-SUV κατηγορίας, με μήκος στα 4.575mm. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, το CX-30 με μήκος στα 4.395mm είναι το C-SUV της εταιρείας, ενώ το CX-60 των 4,75m τοποθετείται στη βάση της επόμενης, E-SUV κατηγορίας.
Σχεδιαστικά πάντως και τα τρία μοντέλα μοιράζονται πολλά χαρακτηριστικά στα πλαίσια της ευρύτερης Kodo σχεδιαστικής προσέγγισης της Mazda, που συνδυάζει με πολύ ευχάριστο και ιδιαίτερο τρόπο τον premium αέρα, με τον δυναμισμό. Όπως σε όλα τα μοντέλα της πάντως τον δυναμικό παλμό δίνουν η χαρακτηριστική πολύγωνη εμπρόσθια μάσκα, σε συνδυασμό με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα και τις έντονες ακμές του αμαξώματος σε όλες τις πλευρές του, ενώ οι μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα και οι ζάντες των 19in, χαρακτηρίζουν την πιο επιβλητική έκδοση Homura.
Κάτω η μπάλα…
Η premium ταυτότητα του CX-5 υπογράφεται σε όλο της το μεγαλείο, από την εικόνα στο εσωτερικό του. Εξαιρετική επιλογή υλικών, άρτια συναρμολόγηση και προσεγμένο φινίρισμα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του, ενώ όσον αφορά στον high-tech αέρα τον οποίο και προφανώς διαθέτει, αυτός εκφράζεται πολύ πιο διακριτικά από ό,τι συμβαίνει συνήθως -και ειδικά- σε αυτή την κατηγορία. Εδώ το «τιμώμενο πρόσωπο» είναι ο οδηγός άλλωστε και αυτός σύμφωνα με τη Mazda δεν πρέπει να ασχολείται και πολύ με τα gadgetάκια, αλλά να απολαμβάνει την οδήγηση.
Μια οθόνη λοιπόν για το infotainment με διαγώνιο 10,25in (8in στις βασικές του εκδόσεις), με απλά δομημένα μενού και πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο για τις λειτουργίες του αποκλειστικά, ένας λιτός και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose στην έκδοση της δοκιμής και το διακριτικό Head-Up Display, αρκούν για να κάνουν τις μετακινήσεις σου ιδιαίτερα ευχάριστες. Μπορεί λοιπόν να μην έχουμε πλήρως ψηφιακή υπόσταση, ωστόσο το CX-5 υποστηρίζει πλήρως τις πλατφόρμες σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και τις απομακρυσμένες υπηρεσίες με τη χρήση του My Mazda App Connected Services.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να βελτιώνεται και η εργονομία στην καμπίνα, αν και θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες λύσεις στον τομέα της πρακτικότητάς. Οι χώροι του, χωρίς να εντυπωσιάζουν, είναι απόλυτα επαρκείς για 5 άτομα, ενώ και ο χώρος αποσκευών με όγκο 522lt βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Κυβικά ή turbo;
Το πιο ενδεικτικό στοιχείο της διαφορετικότητας των μοντέλων της Mazda, είναι και στο CX-5 η επιλογή ατμοσφαιρικών μοτέρ. Ο ισχυρότερος κινητήρας της γκάμας του ιαπωνικού SUV, που εφοδιάζει την έκδοση της δοκιμής μας, έχει χωρητικότητα 2,5lt (2lt ο βασικός κινητήρας με 165Ps) και συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα (ISG) των 24V, εξ’ ου και η ονομασία e-SkyActiv-G. Η απόδοση του συνόλου είναι στους 194 ίππους, τιμή σεβαστή για τον χαρακτήρα του μοντέλου, όχι όμως και ανταγωνιστική όσον αφορά στις επιδόσεις και τις τιμές κατανάλωσης που διαμορφώνονται. Συγκεκριμένα, το CX-5 επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 9,5sec και καταναλώνει μεικτά 9,2lt/100km, τιμές που προφανώς και δεν είναι κακές, δεν είναι όμως ανταγωνιστικές σε σχέση με τα υπερτροφοδοτούμενα ή πλήρως υβριδικά σύνολα αντίστοιχης ισχύος. Επιπρόσθετα, αν επιμείνεις στο γκάζι τότε η κατανάλωση θα ξεπεράσει εύκολα τα 10lt/100km και μαζί θα αυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα θορύβου. Από την άλλη, ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας διακρίνεται για την γεμάτη του λειτουργία, ενώ συνδυάζεται υποδειγματικά με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με το σύνολο να εκφράζει περισσότερο την premium, παρά την σπορ υπόσταση του μοντέλου.
Αντίθετα, στο δρόμο ο σπορ χαρακτήρας του CX-5 εκφράζεται χωρίς ναι μεν και αλλά, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Αρχικά διαπιστώνεις εύκολα το στιβαρό, σίγουρο πάτημά του, χωρίς να το επηρεάζουν καθόλου το ύψος και το βάρος του. Και ενώ οι πρώτες ενδείξεις παραπέμπουν σε σπορ μοντέλο, εντούτοις διαπιστώνεις με θαυμασμό πως συνδυάζεται με εξαιρετικά επίπεδα άνεσης. Η ανάρτηση παρά τις 19in ζάντες, απορροφά εξαιρετικά τις περισσότερες ανωμαλίες, διατηρώντας παράλληλα και την ποιότητα κύλισης σε υψηλά επίπεδα, κάτι που απορρέει περισσότερο από το σωστό προφίλ των ελαστικών (225/55). Την ίδια στιγμή, ο οδηγός του CX-5 λαμβάνει πολύ καλή οδηγική αίσθηση, επιτρέποντάς του να πιέσει το αμάξωμα περισσότερο από όσο ορίζει η κατηγορία, αν το επιθυμεί.
Σε αυτή την περίπτωση, το CX-5 εκμεταλλευόμενο το καινοτόμο σύστημα αυτόματης τετρακίνησης i-ACTIV AWD (με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη), το πολύ καλό πλαίσιο και την ρύθμιση της ανάρτησης, θα ανταμείψει τον οδηγό του, προσφέροντάς του ουδέτερα χαρακτηριστικά στην πίεση και αποτελεσματικότητα στην σβέλτη οδήγηση. Που αν χρειαστεί και με το πρόγραμμα οδήγησης off-road τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Δεδομένων αυτών πάντως, διαπιστώνεις για άλλη μια φορά, πως ένα πιο ισχυρό μοτέρ θα του ταίριαζε περισσότερο.
Εν κατακλείδι, το Mazda CX-5 εκφράζει απόλυτα την «αντισυμβατική» ιδεολογία της Mazda και στην D-SUV κατηγορία, φέρνοντας σίγουρα κάτι διαφορετικό σε αυτή. Είναι παράλληλα ένα από τα πιο χαρισματικά οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, σύμφωνο με τις απαιτήσεις και τους στόχους της Mazda σε αυτό το επίπεδο και αυτό δεν αμφισβητείται. Όσον αφορά την τιμή του, οι δικίνητες εκδόσεις (εμπρός κίνηση) με τον ίδιο κινητήρα, ξεκινούν από τις 41.000 ευρώ, οπότε δεδομένης της τετρακίνησης, του πλούσιου εξοπλισμού της Homura έκδοσης και των λοιπών στοιχείων, η τιμή των €46.423 είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
Τιμή βασικής έκδοσης: 2,0 e-Skyactiv G 165PS 6MT Prime-Line: €29.378
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2,5 e-Skyactiv G 194PS 6AT AWD Homura Comb SR: €46.423
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Μέτριες επιδόσεις |
Οδική συμπεριφορά | Ορατότητα |
Άνεση/Ποιότητα κύλισης | |
Λειτουργία τετρακίνησης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 2.488 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 89mm x 100mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, ήπιο υβριδικό σύστημα ISG | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.575 | |
Πλάτος (mm) | 1.845 | |
Ύψος (mm) | 1.680 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.655 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 522 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 297mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 303mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx19in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 194/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,8/4.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 171 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,2 |