Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mitsubishi
Μοντέλο ASX
Segment B-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Η Mitsubishi είχε καιρό να δώσει σημεία ζωής στα B και B-SUV, τις δύο πιο σημαντικές κατηγορίες της αγοράς, οπότε η απόφασή της να επανέλθει σε αυτές, με βασική «δότρια» τη Renault, δεν είναι κάτι που πρέπει να μας παραξενεύει. Η σχέση της Mitsubishi με την Γαλλική εταιρεία μέσα από τη συμμαχία τους (Renault, Nissan και Mitsubishi) και η επιλογή να προβεί σε «badge engineering» σε δύο εκ των πιο ικανών και δημοφιλών μοντέλων σε αυτές τις κατηγορίες μόνο θετικά μπορεί να κριθεί άλλωστε.

Επί της παρούσης, μετά το Colt, που είναι «αδερφάκι» του Renault Clio, η Mitsubishi διευρύνει την γκάμα της και με το νέο ASX που δοκιμάζουμε και που προφανώς είναι ένα Captur με τη λογική και τη φροντίδα της Mitsubishi.

Σε αντίθεση με το παρελθόν του μοντέλου, το νέο ASX είναι μικρότερο κατά 12,7cm από το προηγούμενο και στα 4,23m μήκους, τοποθετείται στον πυρήνα της B-SUV κατηγορίας. Kαι δεν θέλει και πολλή προσπάθεια για να το αντιληφθεί κανείς αυτό, αφού βγάζει μάτι πως πρόκειται για B-SUV αισθητικά, με στοιχεία που προφανώς έχουμε δει και στο μοντέλο της Renault.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Εδώ, όμως, συναντάμε μια εντελώς διαφορετική μάσκα εμπρός, που ενσωματώνει τόσο το λογότυπο της Mitsubishi, αλλά και κάποιες προσθήκες χρωμίου, ενώ η μοναδική επιπλέον διαφορά εντοπίζεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών, στην οποία βρίσκεται η αναγραφή του ονόματος της Mitsubishi, ενώ όχι και τόσο διακριτικά λογότυπα της έκδοσης θα βρούμε και στα πλαϊνά του αμαξώματος. Συνολικά, το ASX είναι ιδιαίτερα κομψό, με την Mitsubishi να διατηρεί αυτή τη σχεδίαση αναλλοίωτη σε σχέση με το Captur.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει αυτό, από τη στιγμή που μιλάμε για ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς στην Ευρώπη. Οπότε και το ASX λαμβάνει μέσω αυτής της σχεδίασης και την αναγνώριση χωρίς να κοπιάσει ιδιαίτερα για να την αποκτήσει. Οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης που διαθέτει προέρχονται και αυτές αυτούσιες από το Captur, όμως η Mitsubishi έχει διαφοροποιήσει ελαφρώς τον εξοπλισμό του μοντέλου ανάλογα με τις διαθέσιμες εκδόσεις (Inform, Invite Plus, Intense Plus, Instyle).

Αντίστοιχα μικρές είναι και οι διαφορές του ASX στο εσωτερικό του, σε σχέση πάντα με το Renault Captur. Ο διάκοσμος είναι ιδιαίτερα όμορφος και αντίστοιχα σύγχρονος, με το ψηφιακό προφίλ να διαμορφώνεται από τον πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10in και την οθόνη αφής των 9,3in για το infotainment.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Ποιοτικά, επίσης ικανοποιεί και με το παραπάνω, με χρήση μαλακών υλικών στο πάνω μέρος του ταμπλό και καλής ποιότητας σκληρών υλικών στα κάτω μέρη του, ενώ τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμολόγηση βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Το ίδιο ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο της εργονομίας, με το ASX να προσφέρει μια ψηλή και άνετη θέση οδήγησης, ενώ τη συνολική θετική του εικόνα συμπληρώνει η πρακτικότητά του. Όπως και στο αδελφό μοντέλο της Renault, το ASX προσφέρει μεγάλες και πρακτικές θήκες, ενώ το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 16cm κατά τον διαμήκη άξονα.

Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για 4 επιβάτες, ενώ και ο χώρος για τις αποσκευές αυξομειώνεται από τα 261lt στα 375lt, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Αυτό βέβαια ισχύει για την Plug-in Hybrid και κορυφαία έκδοση στην γκάμα του νέου ASX, αφού οι συμβατικές του εκδόσεις προσφέρουν μέγιστη χωρητικότητα έως 422lt. Αναφορικά με τις υπόλοιπες αλλαγές που φέρει αυτή η έκδοση στο εσωτερικό του ASX, αυτές είναι οι επιπλέον ενδείξεις για το υβριδικό σύστημα στον πίνακα οργάνων και το infotainment και βεβαίως το αυτόματο κιβώτιο μαζί με το κουμπί για την επιλογή της ηλεκτρικής λειτουργίας (EV) στο πάνελ φυσικών διακοπτών της κεντρικής κονσόλας.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Ε-Τech αλλά αλλιώς

Πηγή του υβριδικού συστήματος του ASX είναι το γνωστό και αποδοτικό υβριδικό σύνολο E-Tech της Renault, το οποίο αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6lt, απόδοσης 92Ps, αλλά και δύο ηλεκτροκινητήρες, με αυτόν των 66Ps να φροντίζει για την κίνηση και τον έτερο των 34Ps να λειτουργεί ως γεννήτρια-μίζα. Η συνολική απόδοση ανέρχεται στους 160 ίππους, ισχύς που περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του προηγμένου και πολύ αποτελεσματικού αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων (+2 στην ηλεκτρική λειτουργία), προσομοιώνοντας έτσι ένα κιβώτιο με 15 σχέσεις.

Ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο, το ASX PHEV εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 10,46kWh, η οποία, εκτός από την υποβοήθηση του συνόλου στις επιταχύνσεις, προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 περίπου km. Στην υβριδική λειτουργία του, το ASX καταναλώνει ελάχιστα πάνω από τα 6lt/100km σε μεικτές συνθήκες οδήγησης και αυτό είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό του σε αυτό το πεδίο, ενώ στην πόλη και με την ίδια επιλογή στα προγράμματα οδήγησης, σπάνια η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 5lt/100 km.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι πολιτισμένη και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα χωρίς κενά απόδοσης σε όλο το φάσμα περιστροφής του, κάτι που οφείλεται στο Multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων. Αναφορικά με τις επιδόσεις του, αυτές είναι ικανοποιητικές (0-100km/h σε 10,1sec), δεδομένου του οικολογικού προφίλ του, αλλά και του αυξημένο του βάρους που ανέρχεται στα 1.631kg. Όσον αφορά τέλος στη φόρτιση της μπαταρίας του, το ASX χρειάζεται 3 ώρες για μια ολοκληρωμένη φόρτιση, έχοντας τη δυνατότητα να δεχθεί έως 3,7kW από φορτιστή AC.

Ισορροπημένο και ευχάριστο οδηγικά

Διατηρώντας τα βασικά στοιχεία που έκαναν γνωστό το Captur στην B-SUV κατηγορία, το ASX δεν θα μπορούσε να μην πατήσει πάνω σε ένα από τα πιο σημαντικά προσόντα του μοντέλου, την οδική του συμπεριφορά. Η πλατφόρμα CMF-B δίνει και εδώ τα εχέγγυά της όσον αφορά την εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο, μαζί βεβαίως με τον αυξημένο δείκτη ασφάλειας (σ.σ. 5 αστέρια στο EuroNCAP) και τη δυνατότητά της να υποστηρίξει όλα τα σύγχρονα μέσα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Έτσι όλες οι εκδόσεις του ASX ακολουθούν τη «νόστιμη» συνταγή των αντίστοιχων του Γαλλικού μοντέλου, διακρινόμενα για την άνεση πρωτίστως, αλλά και την ενδιαφέρουσα εικόνα όταν ο οδηγός αναζητήσει κάτι περισσότερο.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Στην προκειμένη περίπτωση και μιλώντας για την επαναφορτιζόμενη PHEV έκδοση του ASX, η ανάρτηση (σ.σ με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει πιο σφιχτή ρύθμιση σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, κάτι που είναι λογικό δεδομένου του βάρους του. Αυτή η σφιχτή αίσθηση που μεταδίδει ωστόσο κατά την κύλισή του δεν διαταράσσει στο ελάχιστο τα κορυφαία επίπεδα άνεσης που προσφέρει το ASX, μαζί με την υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ παράλληλα φροντίζει για την σταθερότητα του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες. Το ASX είναι ουδέτερο στην πίεση και ευχάριστο σε σβέλτους ρυθμούς παρά την μέτρια αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι, αλλά και το by-wire πεντάλ του φρένου, ενώ τα ηλεκτρονικά του συστήματα φροντίζουν ώστε οι 160 ίπποι και το βάρος του να μην αλλοιώσουν στο ελάχιστο την ισορροπημένη του εικόνα σε οδηγικό επίπεδο.

Test: Mitsubishi ASX PHEV 160PS

Εν τέλει, το Mitsubishi ASX -με τις ευλογίες της Renault- αποτελεί κι αυτό μία από τις ελάχιστες επιλογές στα B-SUV με Plug-in Hybrid τεχνολογία. Παράλληλα, όμως, προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων που ισχυροποιούν τη θέση του, μαζί βεβαίως με την γενικότερα ολοκληρωμένη του εικόνα. Με τα παραπάνω, λοιπόν, δεδομένα, η Mitsubishi έκανε μια πολύ καλή και “safe” επιλογή για να αποκτήσει παρουσία στην πιο hot κατηγορία της αγοράς, επιτρέποντάς της να συμμετέχει στο party της κατηγορίας… με πρόσκληση της Renault. Η τιμή της PHEV έκδοσης του ASX ωστόσο είναι τσιμπημένη (από 45.830 ευρώ), οπότε και αποκτά έτσι περισσότερο ενδιαφέρον ως αυτοκίνητο εταιρικής χρήσης στη συγκεκριμένη έκδοση. Και επειδή σίγουρα θα αναρωτιέστε, σε σχέση με το αδελφό επίσης PHEV Captur, το ASX διατίθεται σε πιο πλούσια εξοπλιστικά έκδοση (Intense Plus) που το καθιστά πιο ακριβό κατά 6.020 ευρώ.

Τιμή βασικής έκδοσης ASX 1,0T 6MT Inform: 25.750

Τιμή έκδοσης δοκιμής ASX PHEV 1.6 AT Intense Plus: €45.830

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Τιμή
Ποιότητα κατασκευής Χώρος αποσκευών
Άνεση
Εξοπλισμός
Kατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή78mm x 83,6mm
Σχέση συμπίεσης10,8
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο Multimode 4+2 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.228
Πλάτος (mm)1.797
Ύψος (mm)1.573
Μεταξόνιο (mm)2.639
Βάρος (kg)1.631
Χώρος αποσκευών (lt)261-375lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)160
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)-
0-100km/h (sec)10,1
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)30-31
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,3-1,4
Δοκιμής (lt/100km)5,9