Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Clio
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Καν’το όπως η Renault

Το Renault Clio είναι και ήταν από την πρώτη εμφάνιση της 5ης του γενιάς, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα supermini της αγοράς. Και για τη Renault, που το διατηρεί ακόμα πολύ ψηλά στις προτεραιότητές της, η απόφαση να ρισκάρει και να επέμβει σημαντικά στην εμφάνισή του παίρνοντας τα όποια ρίσκα, κρίνεται ως σωστή.

Για να ακριβολογούμε, η προσέγγιση της Renault είναι αυτή που θα έπρεπε να ορίζει την ανανέωση κάθε μοντέλου στην αγορά. Αντί λοιπόν να ψάχνεις με το μικροσκόπιο τις αλλαγές σε φανάρια, προφυλακτήρες και άλλα στοιχεία, η Renault επέλεξε να αλλάξει ριζικά την εμφάνιση του Clio, τουλάχιστον όσον αφορά  στο εμπρόσθιο μέρος που είναι άλλωστε και το χαρακτηριστικότερο σημείο  οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Μαζί με κάποια άλλα στοιχεία που θα δούμε στη συνέχεια, το supermini της Renault φρεσκάρει σημαντικά την εικόνα του, διατηρώντας όμως και τα κύρια χαρακτηριστικά του ατόφια. Όπως είναι η πλούσια γκάμα κινητήρων του, οι καλοί του εσωτερικοί χώροι, η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και η εξαιρετική οδική του συμπεριφορά.

Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Ξεκινώντας από το βασικότερο χαρακτηριστικό της ανανέωσης, το εμπρός μέρος του Clio είναι εντελώς νέο, προβάλλοντας υπέρμετρο δυναμισμό σε σχέση με το προ ανανέωσης Clio. Στην ουσία είναι σαν να μιλάμε για δύο διαφορετικά αυτοκίνητα και αυτός είναι και ο λόγος που και τα δύο συνυπάρχουν και είναι διαθέσιμα στην γκάμα της Renault αυτή τη στιγμή.

Τα φωτιστικά σώματα LED έχουν πολύ πιο αιχμηρή σχεδίαση και στο κάτω μέρος του ενσωματώνουν τις πολύ χαρακτηριστικές διακεκομμένες λωρίδες LED φώτων ημέρας, ενώ τόσο η μάσκα που τα ενώνει καθώς και ο προφυλακτήρας εκφράζουν πολύ περισσότερο την δυναμική του. Το σύνολο παραπέμπει αρκετά στο επίσης ξεχωριστό για τη δυναμική του Peugeot 208 (που ανανεώθηκε επίσης πρόσφατα), έναν από τους βασικότερους αντιπάλους του Clio στην αρένα των supermini. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι λιγότερο έντονες, υπάρχουν όμως και εστιάζονται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα και τον προφυλακτήρα, ενώ οι νέες ζάντες συμπληρώνουν τις αλλαγές σε αισθητικό επίπεδο.

Φρεσκάρισμα και εκ των έσω

Στο εσωτερικό οι αλλαγές δεν είναι τόσο μεγάλες και η εικόνα είναι παραπλήσια με το προ ανανέωσης Clio, παραθέτοντας και πάλι σύγχρονο και ευχάριστο διάκοσμο, αρκετά καλή εργονομία και καλή ποιότητα κατασκευής, παρά την εκτεταμένη χρήση σκληρών στην αφή πλαστικών. Η Renault αναφέρει πως το ανανεωμένο Clio διαθέτει αναβαθμισμένα βιώσιμης τεχνολογίας υλικά, με τις επενδύσεις σε καθίσματα, πόρτες και την κεντρική κονσόλα να καλύπτονται από υλικό κατασκευασμένο από οργανικές και πολυεστερικές ίνες (TEP).

Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Ο παρατηρητής δεν θα εντοπίσει  καμία διαφορά σε αυτό το επίπεδο, σε εκείνο της τεχνολογίας όμως υπάρχει αισθητή αναβάθμιση, ιδιαίτερα αν μιλάμε για την κορυφαία έκδοση Techno. Σε αυτήν, ο ψηφιακός πίνακας έχει χορταστική διαγώνιο στις 10in (7in στις εκδόσεις Evolution και Evolution Plus) και η κατακόρυφη οθόνη φτάνει τις 9,3in (επίσης 7in στις 2 πρώτες εκδόσεις), αναδεικνύουν τον σύγχρονο αέρα του Clio,  μαζί με την ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, το σύστημα πλοήγησης με τις live ενημερώσεις τις κάμερες 360ο και τα περισσότερα από 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που διαθέτει πλέον.  Καμία διαφορά όπως είναι λογικό δεν υπάρχει σε χωροταξικό επίπεδο, με το Clio να ικανοποιεί απόλυτα στις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών στο εσωτερικό του, αλλά πολύ περισσότερο με τον όγκο του χώρου αποσκευών που φτάνει τα 391lt.

Η πιο πλούσια γκάμα στα supermini

Το Clio εξακολουθεί να προσφέρει τις περισσότερες επιλογές στην κατηγορία του διαθέτοντας εκδόσεις βενζίνης, diesel, LPG και υβριδικές. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση διπλού καυσίμου LPG και βενζίνης. Αυτή χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο τρικύλινδρο 1.0ΤCe κινητήρα συνδυάζοντάς τον με -εργοστασιακό- σύστημα υγραερίου, αποδίδοντας 90Ps όταν καταναλώνει βενζίνη και 100Ps στην περίπτωση που κινείται με το υγραέριο. Ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο επιταχύνοντας το Clio σε 11,8sec με το υγραέριο και σε 12,5sec όταν κινείται με την βενζίνη.

Μια διαφορά που -προφανώς- είναι αισθητή και στην πράξη, αν και σε καμία από τις δύο επιλογές δεν εντυπωσιάζεσαι με το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Τα πράγματα γίνονται καλύτερα πάντως, όταν το στροφόμετρο περάσει τις 2.500rpm με το μοτέρ να τραβάει θετικά από εκεί και πάνω,  ανεξάρτητα από το καύσιμο που έχεις επιλέξει. Δυνατό του σημείο πάντως είναι το κομμάτι της κατανάλωσης αφού χρειάζεται 6,8lt/100km βενζίνη ή 8,2lt/100km υγραερίου σε μεικτές συνθήκες οδήγησης.

Με την τιμή του υγραερίου όμως να είναι σημαντικά μειωμένη από της βενζίνης (1,758 €/lt σε σχέση με 0,804 €/lt για το LPG την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) αυτό σημαίνει πως με βενζίνη καταναλώνει σχεδόν 12€ (11,95€/100km), όταν με LPG χρειάζεται σχεδόν τα μισά (6,6€/100km). Η δεξαμενή του υγραερίου είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και έχει χωρητικότητα 32lt. Το ρεζερβουάρ βενζίνης με τη σειρά του έχει χωρητικότητα 39lt κάτι που σημαίνει πως η μέγιστη αυτονομία του Clio και με τα δύο καύσιμα προσεγγίζει τα 1.000km (570km+390km=960km).

Γαλλική σχολή στα καλύτερά της

Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Στο δρόμο, το ανανεωμένο Clio δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο, παραμένοντας ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κλάσης και συνδυάζοντας πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο, την άνεση με την δυναμική συμπεριφορά. Και αν και στερείται ελαφρώς της αίσθησης που θα το κατέτασσε εύκολα ανάμεσα στα κορυφαία οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας συνολικά, παραμένει αψεγάδιαστο όσον αφορά στη ρύθμιση της ανάρτησής του και την αποτελεσματικότητά της να ανταποκριθεί τόσο σε χαλαρούς όσο και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς κίνησης.

Test: Renault Clio facelift 1.0TCe LPG 100Ps

Σε γενικές γραμμές, μιλάμε για ένα απόλυτα επιτυχημένο facelift του Clio που αλλάζει σημαντικά τον αισθητικό του χαρακτήρα, φέρνοντας ένα πιο σπορτίφ παρουσιαστικό, το εκσυγχρονίζει σε τεχνολογία και εξοπλισμό και ενισχύει την αίσθηση της πληρότητάς του σε όλα τα άλλα επίπεδα, διατηρώντας τα βασικά του χαρακτηριστικά ακέραια. 

Τιμή βασικής έκδοσης New Clio Evolution TCe 90: €20.570

Τιμή έκδοσης δοκιμής New Clio Techno TCe 100 LPG: €23.680

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση Απόκριση κινητήρα χαμηλά
Συνολική αναβάθμιση Mακριά κλιμάκωση 6ης σχέσης
Οδική συμπεριφορά Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
Εξοπλισμός
Κατανάλωση
Αυτονομία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, εργοστασιακό κιτ υγραερίου (LPG)
Κυβισμός999 cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,3mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.053
Πλάτος (mm)1.798
Ύψος (mm)1.439
Μεταξόνιο (mm)2.583
Βάρος (kg)1.219
Χώρος αποσκευών (lt)391-1.069
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα ΜcPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 258mm
ΠίσωΤαμπούρα 203mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 16in
Ελαστικά195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)90/4.800-5.000 (Βενζίνη)
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)100/4.600-5.000 (LPG)
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)16,3/2.100-3.750 (Βενζίνη)
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,3/2.000-3.500 (LPG)
0-100km/h (sec)12,5 (Βενζίνη)
0-100km/h (sec)11,8 (LPG)
Τελική ταχύτητα (km/h)174
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)122-123 (Βενζίνη) & 108-109 (LPG)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4-5,5 (Βενζίνη) / 7,0-7,2 (LPG)
Δοκιμής (lt/100km)6,8 (Βενζίνη) / 8,2 (LPG)7,8