Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MG
Μοντέλο ZS
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Old-school SUV

Η επιστροφή της MG με εντελώς νέα ταυτότητα, μακριά από το στίγμα που είχε αποκτήσει με τα τελευταία μοντέλα επί Rover εποχής, διατηρώντας μόνο το σήμα το οποίο ομολογουμένως είναι ιστορικό από το ακόμα πιο μακρινό και ένδοξο παρελθόν της, αυτό που κατασκεύαζε πανέμορφα sport διθέσια cabrio αυτοκίνητα. Πλέον υπό την ομπρέλα της κινεζικής SAIC έχει επιστρέψει για τα καλά με πολύ μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.

Το κύριο μέρος του στόλου της όπως φαντάζεστε θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τώρα  που ακόμα η ζήτηση για τα θερμικά είναι μεγάλη και η MG θέλει να εισχωρήσει σε όλες τις κατηγορίες, υπάρχουν στην γκάμα της και υβριδικά και «κανονικά» αυτοκίνητα, με πιο «κανονικό» από όλα, αυτό εδώ, το MG ZS με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,5lt. Το ίδιο μοντέλο διατίθεται και με 1.0lt turbo, αλλά η βασική του έκδοση -και φυσικά η φθηνότερη- είναι η ατμοσφαιρική. Σχεδιαστικά κυριαρχεί η απλότητα και οι ουδέτερες γραμμές, που δεν ακολουθούν τις δυναμικές τάσεις της εποχής, θυμίζοντας περισσότερο την σχεδιαστική γλώσσα των ιαπωνικών μοντέλων προηγούμενης γενιάς, ενώ ας πούμε, στο ηλεκτρικό MG 4 o σχεδιασμός είναι εντελώς μοντέρνος και επιθετικός. Εδώ όλα φωνάζουν πως πρόκειται για «εργαλείο», για αυτοκίνητο δηλαδή που το επιλέγεις για να κάνεις την δουλειά σου και να την κάνεις καλά. Φυσικά τα μοντέρνα στοιχεία δεν απουσιάζουν, όπως οι LED προβολείς που φωτίζουν σωστά και δυνατά τον δρόμο, καθώς και όλα τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που απαιτείς (με φυσιολογικές απαιτήσεις όμως) από ένα αυτοκίνητο του 2024.

Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Η βασική έκδοση έχει αναλογικό πίνακα οργάνων, αλλά η δική μας (Luxury), έχει ψηφιακό, που σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη αφής των 10,1in και τον όμορφο σχεδιασμό του ταμπλό, δίνουν πραγματικά την εικόνα πως βρίσκεσαι σε ένα μοντέλο του 2024. Οι ενδείξεις και τα γραφικά σίγουρα δεν είναι τα πιο όμορφα και ευφάνταστα -αν υπολογίσουμε τα μοντέλα του ανταγωνισμού-, ενώ η εργονομία στο εσωτερικό είναι εξαιρετική, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και καλή ποιότητα στα υλικά, σίγουρα καλύτερη από όσο υποδηλώνει η τιμή αγοράς του. Οι αναλογικοί διακόπτες (συντομεύσεις για ορισμένες λειτουργίες) κάτω από την οθόνη, είναι κάτι θεμιτό και αναμένεται στο μέλλον να το κάνουν οι περισσότεροι κατασκευαστές, αφού είναι πλέον γνωστό το προφανές (πρώτη αιτία ατυχημάτων τα κινητά, αλλά αν είναι κολλημένα στο ταμπλό, είναι ok…), πως το να ψάχνεις σε μια οθόνη για 3 λεπτά ενώ οδηγείς σίγουρα δεν είναι ασφαλές.

Με το μέτρο

Ο οδηγός κάθεται ιδιαίτερα ψηλά και το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και όχι στην απόσταση από τον οδηγό, δίνοντας μία κάπως άβολη θέση οδήγησης που εξασφαλίζει όμως εξαιρετική ορατότητα. Το MG ZS είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας Β-SUV από άποψη χώρων, αφού θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο μεγαλύτερης C-SUV κατηγορίας και αυτό μεταφράζεται φυσικά, στους πολύ καλούς χώρους της καμπίνας. Με συνολικό μήκος 4.232mm και μεταξόνιο 2.581mm θα βολευτούν εύκολα 5 άνθρωποι στο σαλόνι του, όπως και οι βαλίτσες τους στα 448lt του χώρου αποσκευών. Αν χρειαστεί βέβαια να μεταφέρει κάτι μεγαλύτερο, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος αυξάνει τον χώρο στα 1.166lt.

Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Η πρακτικότητα είναι μεγάλο ατού σε αυτά τα αυτοκίνητα και το ZS ξεχειλίζει από αυτήν. Είναι όσο ψηλό χρειάζεται για να παρέχει εύκολη πρόσβαση για παιδιά και ηλικιωμένους, είναι ευρύχωρο και «ξέγνοιαστο» με την έννοια της ξεγνοιασιάς που σου δίνει ένα οικονομικό αυτοκίνητο, για παράδειγμα μια γρατσουνιά από κάποιο κλαδί που δεν είδες, ή ένα κακάο που χύθηκε στο κάθισμα από τον μικρό, δεν έχει το ίδιο ψυχολογικό «αντίκτυπο» που θα είχε σε ένα πανάκριβο πολυτελές SUV όπως π.χ. ένα Range Rover.

Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Για τον οδηγό        

Για τον ίδιο τον οδηγό, δεν μένει και μεγάλο κομμάτι από την πίτα… είπαμε, με 19.000 ευρώ την στιγμή που έχουν φτάσει τις 30 χιλιάδες αυτοκίνητα με τους μισούς σχεδόν χώρους, το να ρωτήσεις «είναι γρήγορο;» «καίει λίγο;» «στρίβει;», χρειάζεται μεγάλο θράσος. Οδηγικά είναι ασφαλές, άνετο και ευκολοδήγητο, αλλά μέχρι εκεί. Ο κινητήρας του με τους 106 ίππους και τα 14,4 ατμοσφαιρικά κιλά ροπής είναι οριακός για το βάρος του (0-100km/h σε 10,9sec), ειδικά όταν είναι φορτωμένο. Μπορεί να ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες εντός ορίων, αλλά σε επαρχιακό δρόμο όταν θα χρειαστεί να προσπεράσεις ένα φορτηγό που πηγαίνει αργά, θα πρέπει να έχεις εξασφαλίσει πως υπάρχει επαρκής άδειος δρόμος απέναντι. Δεν περιμένεις πως θα κατεβάσεις τρίτη και θα εξαφανιστεί, αλλά δεν χρειάζεται κιόλας, έτσι κι αλλιώς πλέον η συντριπτική πλειοψηφία του εθνικού μας δικτύου, δεν απαιτεί υψηλή ισχύ από τα αυτοκίνητα, όπως κάποτε. Πλέον με μια σταθερή ταχύτητα σε ευθεία και στροφές κοντά σε αυτό που γράφει η «ταμπέλα» για να μην κινδυνεύεις να σου πάρουν το δίπλωμα, το ταξίδι σε όλη την Ελλάδα είναι εύκολη και ξεκούραστη διαδικασία.

Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Ο αεροδυναμικός θόρυβος του σε αυτούς τους ρυθμούς (120-140km/h) είναι υπαρκτός χωρίς ωστόσο να ενοχλεί και με την μακριά πέμπτη σχέση που διαθέτει μπορεί να καλύψει σχετικά οικονομικά, με άνεση και προπαντός με ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας με την χαμηλή ροπή σημαίνει ότι πρέπει να είσαι πιο επίμονος στο γκάζι για να κινηθείς με σχετικά σβέλτο ρυθμό, κάτι που φυσικά αυξάνει την κατανάλωση. Αν είσαι συγκρατημένος με το δεξί πεντάλ θα δεις σε -μεικτές διαδρομές- νούμερα κοντά στα 8lt/100km, αν είσαι όμως σαν εμένα το 9άρι το έχεις για πλάκα!

Υπερπλήρες με 7 χρόνια εγγύηση

Το MG ZS είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα τεχνολογικά βοηθήματα που εξασφαλίζουν το ζην και το ευ ζην των επιβατών, με την λίστα του βασικού εξοπλισμού να περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ΑBS, ESP, Hill holder, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, 17άρες ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 10,1in με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USΒ και πολλά ακόμα στοιχεία. Η πλουσιότερη έκδοση Luxury (της δοκιμής μας) είναι ακριβότερη κατά 1.600 ευρώ και προσθέτει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και το ταμπλό.

Test: MG ZS 1.5 VTI 106PS

Bargain την σήμερον ημέρα τέτοιο αμάξι στα 20.550 ευρώ, αδιαμφισβήτητα. Για όσους πιστεύουν πως σαν κατασκευή μπορεί να είναι «φτηνό», το ZS θα τους διαψεύσει με την πρώτη βόλτα, αρκεί ο κάθε ένας να έχει στο μυαλό του αντικειμενικά κριτήρια και να μην το συγκρίνει με κάτι που κοστίζει τα διπλά απλώς και μόνο επειδή είναι το ίδιο μέγεθος. Το ίδιο πρέπει να έχεις στο μυαλό σου και για την ανάρτηση που είναι μεν ενδοτική στις ανωμαλίες, αλλά ο πίσω άξονας φέρνει στο εσωτερικό κραδασμούς, για το τιμόνι που στερείται αίσθησης και για το πεντάλ του φρένου που τώρα κατάλαβα τι εννοούσαν κάποτε με το «σπογγώδης αίσθηση» που έλεγαν οι δημοσιογράφοι για ορισμένα αυτοκίνητα.

Όλα αυτά όμως είναι λεπτομέρειες που το κοινό που στοχεύει στην αγορά του ZS, θα το ενοχλήσουν σε ελάχιστο ποσοστό και περισσότερο έχουν να κάνουν με την αναπόφευκτη «σύγκριση» που κάνουμε εμείς που έχουμε οδηγήσει πρακτικά όλα τα μοντέλα της αγοράς, παρά με τον μέσο οδηγό που είναι και ο κανονικός καταναλωτής-χρήστης. Αυτός με 20 χιλιάρικα, θα πάρει καινούργιο, οικογενειακό SUV, με 7 χρόνια ή 150.000km εγγύηση και θα έχει το κεφάλι του ήσυχο, γιατί όπως και να το κάνουμε, το μεταχειρισμένο είναι «καρπούζι», δεν ξέρεις τι θα σου βγει, ούτε τι έχει τραβήξει μέχρι σήμερα που θα το βγάλει σε εσένα.

TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ZS 1.5 VTi 106Ps Exclusive: €18.950

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ZS 1.5 VTi 106Ps Luxury: €20.550

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ασυναγώνιστο value for money Απόδοση κινητήρα
Εξοπλισμός Υψηλή κατανάλωση
Χώροι-πρακτικότητα Αίσθηση χειριστηρίων
Άνεση ανάρτησης
7ετής εγγύηση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή75mm x 84,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 5 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.323
Ύψος (mm)1.653
Πλάτος (mm)1.809
Μεταξόνιο (mm)2.581
Βάρος (kg)1.239
Χώρος αποσκευών (lt)448-1.166
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)106/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)14,4/4.500
0-100km/h (sec)10,9
Τελική ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)149
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,0
Δοκιμής (lt/100km)8,4