Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Kona
Segment C-SUV
Power Train Electric
Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Balanced!

Πουθενά δεν θα δεις κάτι να ξεφεύγει, να είναι υπερβολικό, να προκαλεί. Το Hyundai Kona ξεχωρίζει και έχει πάρει ήδη πολλά βραβεία γιατί κρατάει εκπληκτικά τις ισορροπίες, είτε μιλάμε για look είτε για επιδόσεις είτε ακόμη και για καθημερινή χρήση. Ναι, όμως σίγουρα θα πεις: «αυτά τα μούτρα και το πίσω τμήμα είναι έντονα φουτουριστικά και το κάνουν να ξεχωρίζει από απόσταση». Δίκιο έχεις, όμως πρόσεξε το πλαϊνό του κορεάτικου crossover και πες μου αν δεν είναι ένα γνώριμο σχήμα της κατηγορίας των Β-SUV και C-SUV...

Γιατί όχι IONIQ;

Η Hyundai είπε να το παίξει σε διπλό ταμπλό για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Έφτιαξε μια σειρά καθαρά ηλεκτρικών οχημάτων, με φοβερά εντυπωσιακά σχήματα και κορυφαία τεχνολογία, ενώ από την άλλη μεριά πήρε ένα υπάρχον μοντέλο και προσέφερε μια ηλεκτρική έκδοση ανάμεσα στις υβριδικές και θερμικές. Γιατί να το κάνει αυτό; Κάποιοι αγοραστές ζητούν το ιδιαίτερο, το απόλυτα ξεχωριστό και αρέσκονται στις τελευταίες τάσεις της μόδας και τεχνολογίας. Άλλοι θέλουν να κάνουν το βήμα μπροστά, αλλά η αλλαγή να είναι λιγότερο «δραστική».

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Οπότε για τους πρώτους φτιάχτηκε η άκρως φουτουριστική σειρά Ioniq, για τους δεύτερους χτίστηκε η ηλεκτρική έκδοση του νέου Kona. Έτσι το space age- Storm Trooper σχήμα του (τα φωτιστικά σώματα Seamless Horizon Lamps είναι φοβερά εντυπωσιακά) δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της ηλεκτρικής έκδοσης, αν και ξεκίνησε από αυτήν! Δηλαδή σχεδιάστηκε κυρίως με την ηλεκτρική έκδοση στο μυαλό (σχεδιαστική φιλοσοφία EV-first) και μετά έγιναν κάποιες αλλαγές για τις υβριδικές/θερμικές εκδόσεις. Βασικά τα υβριδικά/θερμικά τα καταλαβαίνεις από την μάσκα εμπρός (άνοιγμα για ψυγεία), τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά (στο ηλεκτρικό μοντέλο τα φτερά είναι στο χρώμα του αμαξώματος) και στον πίσω προφυλακτήρα και το diffuser και τα διαφορετικά φώτα. 

Mobile key

Ανοίγεις την πόρτα με το κινητό (αν θες να μην κουβαλάς κλειδιά) και βλέπεις πως το εσωτερικό ακολουθεί ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο σκεπτικό, την ισορροπία. Κάπως φουτουριστικό, αλλά και απόλυτα σύγχρονο. Αυτό που μου άρεσε από το πρώτο δευτερόλεπτο που έκατσα στο κάθισμα του οδηγού είναι πως ενώ έχει τις διπλές οθόνες 12,3in (τοποθετημένες έτσι που να μοιάζουν ως μία), ταυτόχρονα υπάρχουν πολλά φυσικά πλήκτρα που κάνουν την ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη! Όσο καλοφτιαγμένο κι αν είναι ένα menu, την ευκολία του απλού πατήματος του κουμπιού για το A/C και την ρύθμιση της θερμοκρασίας με φυσικό πλήκτρο δεν θα την έχει ποτέ!

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Είναι κάμποσες οι λειτουργίες που όλοι μας θέλουμε να υπάρχει συγκεκριμένο κουμπί γι’ αυτές, όχι να μπαίνουμε σε αμέτρητα μενού/υπομενού μήπως και το βρούμε. Στο Kona το διευθέτησαν με τον καλύτερο τρόπο και έτσι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις χωρίς καν να χρειαστείς τον παραμικρό χρόνο εκμάθησης! Κι όμως, από εξοπλισμό έχει ...τα πάντα. ΟΚ, εκτός από πλήρως αυτόνομη οδήγηση, άλλωστε διαθέτει το σύστημα Highway Driving Assist 2.0 (χρησιμοποιεί αισθητήρες και δεδομένα χαρτών) ώστε να παρέχει Αυτόνομη Οδήγηση Επιπέδου 2.   

Ένα κομμάτι στο οποίο μοιάζει με τα Ioniq ξαδέρφια του είναι ο Shift-by-Wire επιλογέας μετάδοσης, αφού είναι ολόιδιος και εδράζεται στην δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού. Αυτό μας δίνει 2 πλεονεκτήματα: την ευκολία στην χρήση και την απελευθέρωση χώρου από την κεντρική κονσόλα. Γενικά, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άπειροι!

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Καθώς μιλάμε για ένα μοντέλο που ακροβατεί -από άποψη διαστάσεων- ανάμεσα από τις κατηγορίες των Β-SUV και C-SUV, οι χώροι είναι ένα από τα πολύ εντυπωσιακά στοιχεία του νέου Kona και αυτό το κατάφεραν αφού «στρίμωξαν» ένα μεταξόνιο 2,66m σε ένα αμάξωμα λιγότερο από 4,4m μήκους, στέλνοντας τους 2 άξονες τέρμα στα άκρα (μικροί πρόβολοι). Οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς, 3 άτομα θα κάτσουν άνετα στο πίσω κάθισμα (δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ να ενοχλεί τον μεσαίο) ακόμη και αν οι μπροστά είναι ψηλοί.

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Τα υλικά του Kona είναι πολύ καλά για την κατηγορία, σκληρά μεν -ποιοτικά δε. Τριγμούς δεν θα ακούσεις ποτέ, έδωσαν μεγάλη σημασία σε αυτό γιατί....έχει την ηλεκτρική έκδοση! Το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου από την απουσία κινητήρα θα έκανε τον κάθε τριγμό να ακούγεται πολύ εντονότερα από τις υπόλοιπες εκδόσεις, οπότε πήραν τα μέτρα τους με μια υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής. Η καμπίνα του Kona είναι ιδιαίτερα φωτεινή και ευρύχωρη, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί καινοτόμα υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, π.χ. 100% ανακυκλωμένο ύφασμα PET στις μοκέτες και οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα και σουέντ.

Μέχρι πού πάει;

Και φτάνουμε σε αυτό που όλοι νοιάζονται περισσότερο, μέγεθος μπαταρίας. 65,4kWh χωρητικότητα έχει, μην το φοβάσαι. Με εντελώς καθημερινή χρήση, θα δεις 400km αυτονομία (η Hyundai λέει 514km) και αυτό γιατί πραγματικά έχουν δημιουργήσει ένα πολύ αποδοτικό πρόγραμμα λειτουργίας! Η κατανάλωση είναι κατά μέσο όρο στις 16,5kWh, ακόμη και χαμηλότερα, αν κινείσαι κυρίως μέσα στην πόλη με το πολύ καλό regen (το ονομάζουν Regenerative Braking System 2.0), ενώ στο ταξίδι στην εθνική πάει στις 20kWh.

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Όπως βλέπεις δεν προσπάθησαν να βάλουν καμιά κτηνώδη σε μέγεθος μπαταρία, με τις μελέτες που πραγματοποίησαν ξέρουν πως τα 400km είναι αρκετά για την κατηγορία. Αν επιλέξεις 100άρη DC φορτιστή (εδώ διαφοροποιείται από τα Ioniq ξαδέρφια του καθώς το Kona στηρίζεται σε 400V αρχιτεκτονική), για να πάει απ' το 10%-80% θέλει μόλις 41min. Δεν θες να περιμένεις τόσο; Μέσα σε 15 λεπτάκια -όσο να αγοράσεις ένα καφεδάκι δηλαδή- θα έχεις κερδίσει 162km. Σε AC wallbox 11kW μια πλήρης φόρτιση θέλει περίπου 7 ώρες.

Στον δρόμο;

Αφού είναι B-SUV, φορτίζει γρήγορα και δεν καταναλώνει πολύ, καλά έκανε η Hyundai και δεν επιχείρησε να του φορτώσει καμιά τεράστια σε χωρητικότητα μπαταρία οπότε έμεινε το βάρος του σε λογικά επίπεδα (για ηλεκτρικό), στην ζυγαριά δείχνει 1.773kg. Ταυτόχρονα όμως είναι και το δυνατότερο των Kona, με το ηλεκτρομοτέρ να βγάζει 218Ps και να του δίνει την απαραίτητη σβελτάδα. Στην πραγματικότητα δεν το λες απλά σβέλτο, αλλά φτάνεις ακόμη και να το πεις γρήγορο, αφού θέλει μόνο 7,8sec για το 0-100km/h, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο όχημα βάρους 1,8 τόνου. Το κυριότερο όμως είναι η αμεσότητά του στο παραμικρό άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, αφού πετάγεται αμέσως μπροστά χωρίς δισταγμό. Ιδίως αν το βάλεις στο Sport mode (υπάρχουν τα ECO, Normal, Sport, και Snow) νιώθεις το ηλεκτρικό Hyundai να ζητάει να κάνει πράγματα...εκτός χαρακτήρα!

Test: Hyundai Kona Electric 65kWh 218Ps

Τι είναι τα πράγματα «εκτός χαρακτήρα»; Λόγω της καλορυθμισμένης ανάρτησής του, σου βγάζει από την αρχή πως πατάει σωστά στο δρόμο, αλλά με το που φτάνεις στην πρώτη στροφή, στρίβεις το σχετικά βαρύ (με ακρίβεια αλλά χωρίς αίσθηση) τιμόνι, τα 235/45 λάστιχα που φοράνε οι 19άρες γαντζώνουν και καταλαβαίνεις ότι από μηχανική πρόσφυση το Kona έχει περισσότερη απ’ όση περίμενες. Το ηλεκτρομοτέρ τραβάει αμέσως και χάρη στο Traction Control δεν σπας σχεδόν ποτέ την πρόσφυση, οι τροχοί περνάνε σωστά όλη την διαθέσιμη δύναμη. Ανεβάζεις ρυθμό και αμέσως νιώθεις πως το ESP σε αφήνει να παίξεις λιγάκι με την ουρά(!), ενώ έκπληξη είναι τα δυνατά φρένα. Βοηθάει και το regen, όμως το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι η καλή αίσθηση, κάτι σπάνιο στα ηλεκτρικά οχήματα. Αλλά πάρτο ως συμβουλή: «Μην ακουμπήσεις ποτέ το Mode button, άστο μόνιμα στο Normal». Το είπαμε απ’ την αρχή, το Kona Electric είναι ένα παράδειγμα ισορροπίας, έτσι στο Normal απλά δουλεύει τέλεια!

Πριν δώσεις την προκαταβολή...

...γιατί θα την δώσεις (τώρα που προσφέρεται και γενναία κρατική επιδότηση για ηλεκτρικά), τόσο καλό είναι το Kona Electric, δώσε προσοχή σε καναδυό σημεία: 1) Επέλεξε τις 17άρες ζάντες (μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερη άνεση απ’ τα ελαστικά με πιο πολύ προφίλ) μολονότι οι 19άρες της έκδοσης Limited (της δοκιμής μας) είναι πιο εντυπωσιακές. 2) Το λευκό που είχαμε στα χέρια μας (Atlas White Solid) είναι όμορφο, αλλά σε μαύρο (Abyss Black Pearl) ή κατακόκκινο (Engine Red Solid) το Kona γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό! Οπότε έχεις ένα εντυπωσιακό και ΑΠΟΛΥΤΑ ισορροπημένο αυτοκίνητο, το οποίο θα σε βάλει σωστά στα μονοπάτια της ηλεκτροκίνησης.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΟΝΑ ELECTRIC 48kWh 156PS DISTINCTIVE : €41.990

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ KONA ELECTRIC 65kWh 218PS LIMITED : €48.290

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Αίσθηση τιμονιού
Εξοπλισμός Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
Επιδόσεις
Αυτονομία
Χώροι
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΣύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα67,4kWh (65,4kWh ωφέλιμα)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΜίας σχέσης
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.355
Ύψος (mm)1.580
Πλάτος (mm)1.825
Μεταξόνιο (mm)2.660
Βάρος (kg)1.773
Χώρος αποσκευών (lt)466
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx19in
Ελαστικά235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)218
0-100km/h (sec)7,8
Τελική ταχύτητα (km/h)172
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (kWh/100km)16,6
Δοκιμής (kWh/100km)16,8
Ονομαστική Αυτονομία (km)514
Αυτονομία δοκιμής (km)400