Test: MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MINI
Μοντέλο Countryman
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Larger than life

Το Countryman ήταν πάντα η απάντηση της MINI σε όσους αγαπούν τη διασκεδαστική και funky φύση της μάρκας, αλλά χρειάζονται περισσότερη πρακτικότητα. Μίνι βέβαια στο όνομα και όχι τόσο Μίνι στην πραγματικότητα, το Countryman ήταν ήδη το μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας και αυτή η τελευταία έκδοση είναι ακόμη μεγαλύτερη από τον προκάτοχό της.

Στην 3η του πλέον γενιά, το Countryman έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις, με το μήκος πλέον να φτάνει τα 4.433mm (αυξημένο κατά 136mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά), το πλάτος τα 1,84m (+2,1cm) και το μεταξόνιο τα 2,69m (+2,2cm). Φανταστείτε ότι σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου, το νέο Countryman είναι μεγαλύτερο κατά 33,6cm! Ξεπερνώντας πλέον σε μέγεθος μοντέλα όπως τα Jeep Compass (4,39m), Mercedes-Benz GLA (4,41m), Nissan Qashqai (4,42m) και «ισοφαρίζοντας» τα Cupra Formentor (4,44m) και Volvo XC40 (4,45m), το νέο Countryman δεν απέχει πολύ από την BMW X1 (4,50m), με την οποία μάλιστα μοιράζεται και την πλατφόρμα UKL2, αλλά και μεγάλο μέρος των μηχανικών μερών. Είναι επίσης το πρώτο MINI που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW, στο Leipzig της Γερμανίας.

Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Όχι και τόσο…MINI

Η σχεδιαστική γλώσσα ξεφεύγει πολύ από αυτό που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της MINI, με τις καμπύλες να έχουν αντικατασταθεί από έντονες ακμές, δίνοντας μία πιο δυναμική εικόνα που τονίζει ακόμα περισσότερο τις αυξημένες διαστάσεις. Ορισμένες στιλιστικές πινελιές, όπως τα τετράγωνα διακοσμητικά στοιχεία που θυμίζουν Land Rover Defender στις κολώνες C, φαίνονται λίγο περιττές, αλλά η οροφή που δείχνει να αιωρείται πάνω από το αμάξωμα, η μεγάλη οκτάγωνη μάσκα και οι κοντοί πρόβολοι είναι όλα γνώριμα.

Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι πλέον τετραγωνισμένα, ενώ στο πίσω μέρος η μεγαλύτερη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών και τα επίσης τετραγωνισμένα φώτα δίνουν την αίσθηση ακόμα μεγαλύτερου πλάτους. Οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες μεταφοράς του μοντέλου και τα 20cm απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν ασφάλεια στην κίνηση εκτός δρόμου. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού (Essential, Classic, Favoured και JCW), διατίθενται διαφορετικές αποχρώσεις για το αμάξωμα και την οροφή, ενώ διαφοροποιείται και το στοιχείο στην τρίτη κολώνα.

Πανέμορφο και Μίνιμαλ

Αν θεωρείτε ότι οι σχεδιαστικές αλλαγές που έγιναν στο αμάξωμα είναι μεγάλες, ρίξτε μια ματιά στο εσωτερικό. Εδώ πλέον συναντάμε μία πολύ πιο μινιμαλιστική προσέγγιση, με την εντυπωσιακή OLED κυκλική οθόνη να ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω της μεγάλης διάστασης με τις 9,4in (ή 240mm), αλλά κυρίως με την εξαιρετική ευκρίνεια που δεν συναντάται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η οθόνη διαθέτει πολλές διαφορετικές επιλογές απεικονίσεων, με έντονες διαφορές στο ύφος, ενώ οι κεντρικές ενδείξεις εναλλάσσονται σαν widgets στα Smartphone κάνοντας swipe προς τα αριστερά ή δεξιά. Σίγουρα η χρήση της απαιτεί ένα πιο νεανικό κοινό και μία μικρή περίοδο εκμάθησης, μόλις όμως εξοικειωθείς με την λογική, η εμπειρία είναι άκρως ευχάριστη.

Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Τα πλαστικά και οι όμορφες δίχρωμες επενδύσεις (στις εκδόσεις Classic, Favoured και JCW) είναι κατά κύριο λόγο σκληρές, αφήνοντας ερωτηματικά για το premium pricetag που πρεσβεύει η φίρμα, όμως οι αμφιβολίες σου θα εξανεμιστούν μόλις μάθεις ότι το μεγαλύτερο μέρος των πλαστικών είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα χρησιμοποιώντας μια ειδική διαδικασία πλέξης. Η συναρμογή είναι κορυφαίου επιπέδου, ενώ δεν λείπουν και οι ξεχωριστές λεπτομέρειες, όπως το διάκτινο -στην ουσία- τιμόνι με την τρίτη ακτίνα να είναι ένας χρωματιστός υφασμάτινος ιμάντας.

Κάτω από την οθόνη υπάρχει ένα πάνελ με φυσικούς διακόπτες για την εκκίνηση του κινητήρα, τις επιλογές του κιβωτίου, αλλά και τα διαθέσιμα οδηγικά προφίλ. Στην θέση του παραδοσιακού πίνακα οργάνων συναντάμε ένα head-up display που παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για τον οδηγό.

Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Απόρροια των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων είναι η άνετη φιλοξενία ακόμα και 5 επιβατών, με τους πίσω να έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι τους και παραπάνω από επαρκές χώρο για τα γόνατά τους. Η ανεπτυγμένη πρακτικότητα του μοντέλου εκφράζεται από τις διάφορες έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά και την ανάκληση των πίσω καθισμάτων σε έξι θέσεις με γωνία έως και 12°, ενώ το πίσω έδρανο μπορεί να μετακινηθεί στον διαμήκη άξονα έως και 130mm. Ο χώρος αποσκευών είναι απλώς ικανοποιητικός, στα 450lt, μπορεί όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων να φτάσει τα 1.450lt.

Βασικός μόνο στα λόγια

Παρά το γεγονός ότι η γκάμα του νέου Countryman περιλαμβάνει 3 σύνολα βενζίνης, 1 diesel και 2 αμιγώς ηλεκτρικά, αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά είναι η βασική έκδοση της δοκιμής μας, με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5lt, ο οποίος διαθέτει τη συμβολή από mild hybrid σύστημα με μικρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 19Ps. Οι συνδυαστικοί 170 ίπποι και τα 28,6kgm ροπής μεταδίδονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου (δεν υπάρχει η επιλογή χειροκίνητου) διπλού συμπλέκτη.

Η ισχύς του συγκεκριμένου συνόλου είναι απόλυτα ικανοποιητική, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 8,3sec και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 212km/h. Επιταχύνει πάντα με ζωντάνια, δεν περνάει ενοχλητικές τρικύλινδρες «νότες» στην καμπίνα και αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός, αφού στην καθημερινότητα απαιτεί περίπου 7,5lt/100km και μόνο υπό πίεση θα περάσει τα 8lt/100km.

Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Από εκεί και πέρα το νέο Countryman συμπεριφέρεται όπως ένα καλοστημένο C-SUV. Σε καμία περίπτωση δεν έχει την σπιρτάδα και την αμεσότητα του μοντέλου πρώτης γενιάς, αλλά προσφέρει πολύ άνετες μετακινήσεις, ακόμα και αν το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τους τροχούς 20in του επιπέδου εξοπλισμού Favoured. Η ποιότητα κύλισης σε κάθε περίπτωση είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να είναι όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις ενός οδηγού οικογενειακού SUV, αλλά και ενός οδηγού που μπορεί να προέρχεται από κάποιο άλλο μικρότερο μοντέλο της MINI. Το τιμόνι είναι άμεσο, με σωστό βάρος και μέτρια πληροφόρηση, παρέχοντας ακρίβεια στο «σημάδι» του οδηγού όταν αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα σε διαδρομή με στροφές.

Οι κλίσεις είναι υπαρκτές, αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικές, η πρόσφυση υπεραρκετή από τα ελαστικά 245/40 και η ουρά έχει μία μικρή διάθεση να ανοίξει την τροχιά της προοδευτικά μόνο αν έχεις επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport ή Go-Kart κατά την MINI, στο οποίο το ESP είναι λιγότερο παρεμβατικό. Σίγουρα αυτή η επιλογή είναι η «πρέπουσα» για γρήγορη οδήγηση με το πιο μεστό σε βάρος τιμόνι και τις ταχύτερες αλλαγές σχέσεων από το κιβώτιο, θα θέλαμε όμως και δύο μικρά paddles για χειροκίνητες αλλαγές, τα οποία δυστυχώς είναι διαθέσιμα μόνο με το κορυφαίο trim, John Cooper Works, το οποίο ανεβάζει το κόστος στα 41.451 ευρώ από τα €34.500 που κοστίζει η βασική έκδοση Essential.

Test:  MINI Countryman C 1.5T 170Ps

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες ακόμα και από την εισαγωγική έκδοση, καθώς περιλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο, οθόνη OLED 24cm, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, το πακέτο συστημάτων ασφαλείας Driving Assist, κάμερα οπισθοπορείας και ενεργό Parking Assistant, τις υπηρεσίες Mini Connected και απομακρυσμένες λειτουργίες μέσω του MINI App. Το πακέτο Favoured έχει τις όμορφες διχρωμίες του αμαξώματος και τις διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό, με την τιμή να διαμορφώνεται στα €38.500. Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί πλέον οι τιμές στην κατηγορία C-SUV, ο τιμοκατάλογος του νέου Countryman είναι πολύ ανταγωνιστικός και σίγουρα θα φτάσει ψηλά στη λίστα των ταξινομήσεων.

Τιμή βασικής έκδοσης Countryman C 1.5T 170Ps Essential: €34.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής Countryman C 1.5T 170Ps Favoured: €38.500

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Πανέμορφο εσωτερικό Δεν θυμίζει πλέον σε τίποτα MINI
Απόδοση κινητήρα Πολύπλοκο infotainment
Χώροι-πρακτικότητα Τιμή που εύκολα ξεφεύγει (αν ξεχαστείς με τα extra)
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας
Ποιότητα κύλισης
Ανταγωνιστική τιμή (αν δεν ξεχαστείς με τα extra)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, MHEV σύστημα 48V με ηλεκτροκινητήρα 19Ps και μπαταρία 0,96kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.433
Πλάτος (mm)1.843
Ύψος (mm)1.656
Μεταξόνιο (mm)2.692
Βάρος (kg)1.586
Χώρος αποσκευών (lt)450-1.450
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκο με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5Jx20in
Ελαστικά245/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)170/ 4.700-6.500
0-100km/h (sec)8,3sec
Τελική ταχύτητα (km/h)212
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)133-136
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)5,9-6,1
Δοκιμής (lt/100km)7,8