Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Seres |
Μοντέλο | Seres 5 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Τo Seres 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Κινέζικης εταιρείας «Σήρες» που έρχεται στη χώρα μας και ουσιαστικά υπάρχει ως μοντέλο από το 2019. Τότε ήταν που παρουσιάστηκε από την SF Motors (μέλος του Sokon Group), εταιρεία που από το 2021 διατηρεί στρατηγική συνεργασία με -την πιο γνωστή σε εμάς σε επίπεδο τεχνολογίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων- Huawei. Την αντιπροσωπεία της Seres στη χώρα μας μαζί με την επίσης νεοσύστατη εδώ DFSK, που ανήκει στον ίδιο όμιλο, έχει αναλάβει η «Σπανός Α.Ε», ενώ το Seres 5 είναι το πρώτο από τα 4 συνολικά μοντέλα που περιμένουμε από την εταιρεία και το πιο ικανό για να μας παρουσιάσει την ταυτότητα και τη φιλοσοφία της εταιρείας. Η οποία εταιρεία αν και κινέζικη, διαφοροποιείται σε σχέση με άλλες προτάσεις της αγοράς, εστιάζοντας σε premium κατασκευές, αποκλειστικά με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά σύνολα κίνησης προηγμένης τεχνολογίας.
Σε πρώτη ανάγνωση και για να καταλάβει κανείς πού τοποθετείται το Seres 5, ο βασικότερος αντίπαλός του μοιάζει να είναι το Tesla Model Y. Σε αντίθεση όμως με αυτό που έχει ήδη καθιερωθεί στην αγορά και έχει βεβαίως και το κοκαλάκι της νυχτερίδας με το μέρος του, το Seres 5 πιστεύει περισσότερο στον εαυτό του. Αναφορικά με το premium του θέματος, είναι σαφώς ανώτερο από το Tesla.
Σε δεύτερη ανάγνωση, πάντως, το Seres 5 είναι σε θέση να προκαλέσει εφίδρωση και στους παραδοσιακούς ευρωπαίους premium κατασκευαστές. Τους οποίους «εκθέτει» ιδιαίτερα μέσω της τιμής του, που ξεκινά από τα 66.500 ευρώ, όταν στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα όσα μπορεί να προσφέρει ένα premium D-SUV (με τιμή πάνω από €80.000) και ακόμα περισσότερα, όπως αεριζόμενα καθίσματα με μασάζ και πανοραμική ηλιοροφή, μαζί με όλα τα στοιχεία που βλέπετε στις φωτογραφίες, αλλά και το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρό του που δεν φαίνεται.
O πληθωρικός χαρακτήρας του Seres 5 πηγάζει αρχικά από την εμφάνισή του, η οποία σκιαγραφείται από όμορφες ρέουσες γραμμές και ξεχωριστές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασής του είναι τα LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός και στο πίσω μέρος, αλλά κυρίως το περίγραμμα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών του και ιδιαίτερα στο τελείωμά τους προς την πίσω κολώνα, δημιουργώντας την κουπέ αισθητική του. Συνολικά είναι ένα απόλυτα σύγχρονο και κομψό αισθητικά αυτοκίνητο, με έμφαση στην πολυτέλεια, από το οποίο όμως δεν λείπει και ο δυναμισμός.
Πώς το λένε οι ευρωπαίοι; Premium;
Πιο εύκολα, όμως, τις εντυπώσεις τις κερδίζει στο εσωτερικό του, κάτι που προκύπτει από την όμορφη και σύγχρονη εικόνα του, αλλά κυρίως από την premium ατμόσφαιρά του. Χωρίς υπερβολές, το εσωτερικό του Seres 5 είναι εφάμιλλο με τις top προτάσεις της κατηγορίας. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας και η εκτεταμένη τους χρήση, μέχρι και στα πιο κρυφά σημεία του εσωτερικού, ενισχύουν αυτή την premium «οντότητα», ενώ αυτή επαληθεύεται και σε επίπεδο συναρμογής, αλλά και φινιρίσματος. Και μετά έρχεται να υπογραμμιστεί από την πληθώρα στοιχείων που βρίσκεις μόνο σε premium κατασκευές, όπως είναι οι δερμάτινες επενδύσεις Νappa, οι προσεγμένες ραφές, το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα με τα 11 συνολικά ηχεία, τα 64 χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού και όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει.
Το minimal γενικά εσωτερικό του έχει ως κυρίαρχα στοιχεία του τις οθόνες, περιλαμβάνοντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in που προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, αλλά και το infotainment, ή καλύτερα το tablet στο κέντρο του ταμπλό, με διαγώνιο 15,6in ανάλυσης 2k, στο οποίο περιλαμβάνονται κυριολεκτικά τα πάντα.
Εκτός από τα κουμπιά στο τιμόνι και τα πάνελ στις πόρτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τους καθρέπτες, αλλά και το αντιεργονομικό μπουτόν των αλάρμ στην άβολη θέση της πλαφονιέρας, δεν υπάρχει κανένας άλλος φυσικός διακόπτης στο Seres 5. Όλα τα συστήματα, τα οποία δεν είναι λίγα, ελέγχονται από αυτό το tablet με την εντυπωσιακή απεικόνιση και τα γραφικά, αλλά και την αστείρευτη πληρότητα, αλλά και την αμεσότητα που το χαρακτηρίζει.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός πως παρά τον μεγάλο όγκο πληροφοριών και λειτουργιών που εμπεριέχει, το μαθαίνεις σχετικά εύκολα και το χειρίζεσαι αποτελεσματικά μετά από λίγες μόνο ημέρες. Σε αυτό το εξαιρετικά ευχάριστο εσωτερικό θα φιλοξενηθούν με άνεση ακόμα και 5 επιβάτες, αφού οι χώροι είναι αυτοί που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με τις διαστάσεις του, ενώ ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω είναι άφθονος, αρχικά εξαιτίας της γυάλινης οροφής και αφετέρου επειδή η κουπέ λογική του, αποτελεί ένα περισσότερο σχεδιαστικό τρικ της εξωτερικής του εμφάνισης.
Αντίθετα, μικρότερος για τις διαστάσεις του είναι ο χώρος αποσκευών, με όγκο 367lt, τιμή που ανήκει περισσότερο σε B-SUV αυτοκίνητο και λιγότερο σε D-SUV. Ακόμα και ο επιπλέον χώρος 67lt στο εμπρός καπό δεν επαρκεί για να αλλάξει αυτό το σκηνικό.
Από την Κίνα με αγάπη
Το Seres 5 είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις, μία δικίνητη 300Ps και δύο τετρακίνητες 585Ps. Η τετρακίνητη με την μπαταρία των 80kWh (που είναι η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ) συνδυάζει έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 210kW (285Ps) που βρίσκεται στον εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που βρίσκεται πίσω, με ισχύ 220kW (299Ps). Όντας τετρακίνητο, το αμάξωμα των 2.360kg εκτοξεύεται εμπρός χωρίς απώλειες, κάτι για το οποίο φροντίζει τόσο η τετρακίνηση όσο και οι τροχοί 20in και τα διαστάσεων 255/45 ελαστικά. Στο πρόγραμμα Race, που είναι και το πιο επιθετικό οξύνοντας όλες τις παραμέτρους του ηλεκτρικού συστήματος (τα υπόλοιπα είναι τα Eco, Comfort, Sport και Individual), το Seres 5 θέλει 4,12sec για να πιάσει τα 100km από στάση και 19,2sec για να πιάσει την τελική του (200 km/h), ενώ από το 400άρι βγαίνει με 173km/h , μετά από 12,53sec...
Παρά τις αδιαμφισβήτητες επιδόσεις του, το Seres 5 δεν ικανοποιεί το ίδιο με την αυτονομία του, αφού οι ενεργειακές ανάγκες του είναι μεγάλες, καταναλώνοντας από 22 έως 24kWh/100km. Αυτό σημαίνει πως με μία φόρτιση μπορεί να διανύσει περίπου 380km μεικτά, που είναι λίγα για τα δεδομένα του ανταγωνισμού και την χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά λογικά για την υψηλή του απόδοσή. Τη λύση εδώ δίνει η έκδοση με την Semi Solid State (μπαταρία ημιστερεάς κατάστασης) των 90kW της επόμενης έκδοσης, με τα 583km αυτονομίας κατά WLTP. Άλλο ένα στοιχείο που θα μπορούσε να είναι καλύτερο είναι ο on-board φορτιστής του που επιτρέπει φόρτιση έως 100kW μέσω σταθμού DC. Από τέτοιο τερματικό, το Seres 5 ανακτά από το 30% έως το 80% της μπαταρίας του σε 25min, ενώ από φορτιστή AC με ισχύ έως 11kW, για το ίδιο ποσοστό ενέργειας χρειάζεται λίγο περισσότερο από 3 ½ ώρες.
Όπως και να έχει πάντως, τα km που διανύεις με το Seres 5 είναι απολαυστικά και ιδιαίτερα αν μιλάμε για ένα ταξίδι. Το σασί είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και χρησιμοποιεί εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, φιλτράρει με εντυπωσιακό τρόπο τις κακοτεχνίες του δρόμου και προσφέρει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Είναι εντυπωσιακά σταθερό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό ακόμα και σε δρόμους με στροφές, απαιτεί ωστόσο λίγη προσοχή στο γκάζι σε σφιχτές διαδρομές δεδομένης της απότομης μεταφοράς της ισχύος, η οποία, λόγω της μεγαλύτερης ροπής του εμπρός ηλεκτροκινητήρα, οδηγεί σε υποστροφική συμπεριφορά.
Με περισσότερο τιμόνι και λίγο πιο «φυλαγμένη» είσοδο, η τετρακίνηση θα κάνει αυτό που πρέπει, ενώ μέχρι τα 80km/h που μπορεί να είναι απενεργοποιημένο το ESP, κάνοντας «περισσότερα» από αυτά που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας και του όγκου του Seres 5. Σε κανονικές συνθήκες, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυτές που θέτουν τα όρια, με τα ηλεκτρονικά να αναλαμβάνουν όταν υπερβάλλεις, ενώ και η οδηγική αίσθηση είναι καλή, με το τιμόνι να προσφέρει τις δικές του επιλογές ρύθμισης και τα φρένα να ικανοποιούν με την αίσθηση αλλά και την απόδοσή τους.
Πόση αλήθεια αντέχεις;
Το Seres 5 σε βάζει με το «καλημέρα» στο premium κλίμα, υπενθυμίζοντάς σου αυτόν του τον χαρακτήρα σε κάθε του πτυχή. Και η ολιστική προσέγγιση σε αυτό το επίπεδο είναι το «όπλο» του για να σε ταρακουνήσει και να σπάσει τις όποιες προκαταλήψεις. Εκτός από αυτό όμως, η γενικότερη εικόνα του σε όλα τα επίπεδα, σε συνδυασμό και με την τιμή του, είναι τα στοιχεία εκείνα που δικαίως «στριμώχνουν» τον ανταγωνισμό του, καθιστώντας το μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση στην κατηγορία.
Τιμή βασικής έκδοσης 2WD 300PS 80kWh: Αναμένεται
Τιμή έκδοσης δοκιμής 4WD 585PS 80kWh: €66.550
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Χώρος αποσκευών |
Premium χαρακτήρας | On-board φορτιστής 100kW |
Άνεση ανάρτησης | Αυτονομία (ιδιαίτερα σε ταξίδι) |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός-Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ | ||
Τύπος | Ασύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ επαγωγικού μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Απόδοση | 210kW (285Ps), 53kgm | |
Τύπος | Σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Πίσω, εγκάρσια | |
Απόδοση | 220kW (299Ps), 42,8kgm | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 80kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.710 | |
Πλάτος (mm) | 1.930 | |
Ύψος (mm) | 1.620 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.875 | |
Βάρος (kg) | 2.360 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 367+67 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5J x 20in | |
Ελαστικά | 255/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
Μέγιστη ισχύς (Ps) | 585 | |
Μέγιστη ροπή (kgm) | 95,8 | |
0-100km/h (sec) | 4,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 200 | |
METΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 1,96 | |
0-80 | 2,91 | |
0-100 | 4,12 | |
0-120 | 5,66 | |
0-140 | 8,88 | |
0-160 | 10,33 | |
0-180 | 13,33 | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Mέση εργοστασιακή (WLTP) | 17,3kWh/100km | |
Μέση δοκιμής | 22,8kWh/100km | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 483km | |
Mέση δοκιμής | 360-380km | |
ΦΟΡΤΙΣΗ | ||
ΑC (30-80%) 11kW | 3h 36min | |
DC (30-80%) έως 100kW | 25-28min |