Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volkswagen
Μοντέλο Tiguan
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Tο 2007, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Volkswagen Tiguan αποτέλεσε στη συνείδηση του κοινού την πρώτη “SUV εκδοχή” του Golf. Αυτόν τον άτυπο τίτλο τον διατήρησε και στην επόμενη γενιά του, το 2016, με τη διαφορά όμως πως τότε τα SUV είχαν ήδη καταφέρει να αυτονομηθούν και να επικρατήσουν στις πωλήσεις, οπότε του επέτρεψαν να γράψει τη δική του ιστορία. Το Tiguan συνδέεται ακόμα και σήμερα βεβαίως με το Golf, ως το αυτοκίνητο που προσφέρει την πληρότητα και την υπεροχή της VW κυρίως σε θέματα ποιότητας και τεχνολογίας και αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι που το έχουν αναδείξει ως το δημοφιλέστερο SUV αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας με περισσότερες από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις.

Και αυτό δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο επίτευγμα, με δεδομένο πως η ίδια διαθέτει τρία πολύ εμπορικά αυτοκίνητα στην δημοφιλέστερη κατηγορία των B-SUV (Taigo, T-Cross και Τ-Roc). Η οικογένεια των SUV μοντέλων της, μάλιστα, πρόσφατα πλαισιώθηκε και από το νέο Touareg, τη ναυαρχίδα της VW στα SUV, πολλά χαρακτηριστικά του οποίου μοιάζει να ήρθαν υπό κλίμακα και στο νέο Tiguan, αναβαθμίζοντάς το ακόμα περισσότερο στους τομείς της ποιότητας, της τεχνολογίας και του εξοπλισμού από τα πολύ ικανά στην εποχή τους, προγενέστερα Tiguan. Ήρθε η ώρα όμως να δείξει και την πληρότητά του πιο εμφατικά και να κάνει την υπέρβαση με την τρίτη του γενιά.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Και αυτή ξεκινάει αρχικά από τη σχεδίαση. Σε σχέση με το διακριτικό και συγκρατημένο σχεδιαστικά Tiguan της προηγούμενης γενιάς, το νέο δείχνει πιο επιβλητικό. Με τις διαστάσεις να μην έχουν μεταβληθεί σημαντικά, το νέο Tiguan έχει αποκτήσει περισσότερα μυώδη τμήματα, δείχνοντας πολύ πιο επιβλητικό. Ουσιαστικά μόνο το μήκος αυξήθηκε (+30mm), φτάνοντας τα 4.54m και φέρνοντάς το στο άνω άκρο της κατηγορίας. Σε ύψος «πήρε» μόλις 4mm, το μεταξόνιο όμως (2,68m) και το πλάτος, (1,84m) παραμένουν ως είχαν. Το τελευταίο πάντως δεν φαίνεται στο μάτι, με τη μυώδη σχεδίαση στις πίσω κολώνες και την -εμπνευσμένη από τα ηλεκτρικά της οικογένειας ID- LED λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, το Tiguan δείχνει πιο φαρδύ και κάνει σίγουρα πιο αισθητή την παρουσία του στο δρόμο.  

Γλυκοκοιτάζει τα premium

Αναβαθμισμένο συνολικά είναι και το εσωτερικό του νέου Tiguan, το οποίο κάνει κι ένα πιο σαφές άνοιγμα προς τα «παραδοσιακά» premium μοντέλα της κατηγορίας του, τόσο μέσω του πλούσιου εξοπλισμού του όσο και μέσω της ποιότητας και της high-tech εικόνας του. Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τη λογική της γενικότερης αναβάθμισης του μοντέλου και το πέρασμά του σε μια νέα εποχή, στην οποία δείχνει περισσότερη αυτοπεποίθηση. Και μπορεί ποιοτικά να ήταν αξιόλογα και τα προηγούμενα Tiguan, τώρα όμως είναι περισσότερο τονισμένος ο ποιοτικός διάκοσμος, με προσοχή στην επιλογή των υλικών και το φινίρισμα, ακόμα και των πιο κρυφών σημείων του.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150PsΟ διάκοσμος από την άλλη είναι πιο σύγχρονος από ποτέ, με την οθόνη αφής του infotainment να έχει διαγώνιο 12,9in (σύστημα Discover) ή προαιρετικά 15in (σύστημα Discover Pro Max με επιπλέον χρέωση €2.000 σε όλες τις εκδόσεις). Αυτή είναι πλήρης συστημάτων και υπηρεσιών Connect Plus και μελλοντικά θα προσφέρει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT, ενώ είναι και ιδιαίτερα λειτουργική στη χρήση της, ωστόσο η μέγιστη διαγώνιος των 15in δείχνει κάπως υπερβολική στο συνολικό όγκο του ταμπλό, οπότε προτείνουμε να αρκεστείτε σε αυτή των 12,9in. Αν θέλετε να επενδύσετε σε extra, επιλέξτε το πακέτο Dynamic Drive Plus (+950 ευρώ) που προσφέρει το Progressive Steering και πιο σπορ ρύθμιση ανάρτησης με ηλεκτρονικό έλεγχο μέσω του Adaptive Chassis Control DCC Pro.

Στάνταρ είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro των 10,25in, ενώ την premium υπόσταση αυτής της γενιάς του ενισχύουν ο εσωτερικός φωτισμός Ambient με 10 χρωματισμούς, ο κλιματισμός 3 ζωνών, η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού, τα ανατομικά ergoActive Plus καθίσματα (προαιρετικά και με λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων), το περιστροφικό χειριστήριο του Driving Experience Control με οθόνη OLED για την επιλογή του προφίλ οδήγησης και την αυξομείωση της έντασης του ήχου, μαζί βεβαίως με τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Αναβάθμιση όμως έχουμε και σε χωροταξικό επίπεδο, με το νέο Tiguan να προσφέρει ακόμα καλύτερους χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, διατηρώντας παράλληλα και την πρακτικότητα που ορίζουν τα πίσω συρόμενα καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του έχει αυξήσει τη χωρητικότητά του κατά 37lt, φτάνοντας έτσι συνολικά την κορυφαία και πάλι τιμή των 652lt.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

150Ps και DSG η σοφή επιλογή

Η γκάμα του νέου Volkswagen Tiguan είναι πλούσια με μοτέρ βενζίνης, diesel και PHEV εκδόσεις, όλες με αυτόματο κιβώτιο DSG, με την πιο εμπορική έκδοση να είναι αυτή της δοκιμής μας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.5eΤSI κινητήρας με 150 ίππους και 25,5kgm ροπής (σ.σ. η βασική έρχεται με 130Ps), συνδυαζόμενος με ήπια υβριδικό σύστημα και αποκλειστικά με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο. Το υβριδικό σύστημα eTSI, που είναι συνδεδεμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μια γεννήτρια μέσω ιμάντα, παρέχει ισχύ 19 ίππων και ενισχύει την απόδοση στα χαμηλά φορτία κάτι που γίνεται αισθητό και στην πράξη. 

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Πρόκειται για την πιο ισορροπημένη έκδοση στην γκάμα του νέου Tiguan, αφενός γιατί είναι σε θέση να ικανοποιήσει από πλευράς επιδόσεων τις ανάγκες του αμαξώματος των 1.616kg με τα 0-100km/h να έρχονται σε 9,1sec, αλλά και από άποψη κατανάλωσης, με μέση τιμή τα 8,1lt/100km. Αυτή η επίδοση επιτυγχάνεται από το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACTplus που διαθέτει, αλλά και από τη λειτουργία coasting που έχει πιο συχνή χρήση εκτός πόλεως, εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με την VW, έως και 0,5lt χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του συνόλου αξίζει να αναφερθούμε στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο διατηρεί τον κινητήρα πάντα σε ωφέλιμο εύρος απόδοσης, ενώ συντελεί και στην εύρυθμη και πολιτισμένη λειτουργία του.

Απολαυστικό στο ταξίδι

Αν κάτι δεν έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο πάντως, αυτό είναι το οδηγικό αποτύπωμα του νέου Tiguan, το οποίο και πάλι είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό. Η πλατφόρμα είναι η ίδια άλλωστε, η γνωστή MQB Evo, η οποία έχει κάποιες τροποποιήσεις, ενώ η σημαντικότερη διαφορά του εντοπίζεται στα νέα αμορτισέρ στις εκδόσεις με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της απόσβεσης DCC Pro, τα οποία ενσωματώνουν δύο βαλβίδες. Στο συμβατικό setup της έκδοσης -Life- της δοκιμής μας πάντως, η άνεση δεν είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό της ανάρτησης, αφού επιτρέπει την μεταφορά θορύβων στο εσωτερικό της καμπίνας με το σύνολο να δείχνει να δουλεύει καλύτερα στον ανοιχτό δρόμο και με αρκετά χιλιόμετρα.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI ACT DSG 150Ps

Αντί της κορυφαίας άνεσης, λοιπόν, το Tiguan σε αποζημιώνει με τον ασφαλή και σταθερό τρόπο που πατάει στην άσφαλτο και την αμεσότητά του στις εντολές σου, άσχετα αν το τιμόνι στερείται σε σημαντικό βαθμό πληροφόρησης. Όπως και να έχει, το Tiguan είναι αρκετά αποτελεσματικό ακόμα και στην σβέλτη οδήγηση, ενώ η απόσταση των 19cm από το έδαφος σε συνδυασμό με τα υψηλού προφίλ ελαστικά 235/55, του επιτρέπουν να διατηρήσει και τον SUV χαρακτήρα. Σημειώστε εδώ πάντως πως για το πρώτο υπάρχουν και οι R-Line εκδόσεις που υπόσχονται πιο δυναμική οδική συμπεριφορά, ενώ για το δεύτερο υπάρχουν και οι 4κίνητες εκδόσεις, οπότε «απ’ όλα έχει ο μπαχτσές».

Σε κάθε περίπτωση και με βάση όλα τα παραπάνω, το νέο Tiguan πατάει και πάλι πάνω στην πληρότητά του ως οικογενειακό SUV, εμπλουτισμένο με περισσότερα διακριτά στοιχεία όσον αφορά στον premium χαρακτήρα του, αλλά και την πιο νόστιμη επίγευση που αφήνει σε όλα τα επίπεδα. Και αυτοί είναι οι κυριότεροι λόγοι βεβαίως που έχουν ανεβάσει την τιμή του, ξεκινώντας πλέον από τα 34.300 ευρώ για την έκδοση με τους 130 ίππους, ωστόσο ποτέ το Tiguan δεν επιλεγόταν περισσότερο στις βασικές του εκδόσεις. Οι χρήστες του πάντα το συνδύαζαν με πλούσιο εξοπλισμό και η τιμή του ανέβαινε σε αυτά τα επίπεδα. Με λίγα λόγια το Tiguan έρχεται πλέον με τον εξοπλισμό και τα στοιχεία που κάποτε θα πλήρωνες εξτρά, στα ίδια χρήματα.

Τιμή βασικής έκδοσης Tiguan 1.5eTSI ACT 130Ps DSG: €34.300

Τιμή έκδοσης δοκιμής Tiguan 1.5eTSI ACT 150Ps DSG Life: €37.900

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Eμφάνιση Αίσθηση τιμονιού
Ποιότητα κατασκευής Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας Πολύπλοκο infotainment
Χώροι
Πρακτικότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.498 cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 85,9mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο DSG 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.539
Πλάτος (mm)1.842
Ύψος (mm)1.660
Μεταξόνιο (mm)2.676
Βάρος (kg)1.616
Χώρος αποσκευών (lt)652lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.500-3.500
0-100km/h (sec)9,1
Τελική ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)140-146
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,2-6,4
Δοκιμής (lt/100km)8,1