Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Golf Mk VIII |
Τo Volkswagen Golf ανανεώνεται και έρχεται με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά αλλά και υβριδικό σύστημα, για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του. Το Golf είναι άλλωστε το best-seller μοντέλο της Volkswagen, το οποίο έχει πουλήσει έως σήμερα περίπου 37 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η ανανέωση μάλιστα της 8ης γενιάς του, συμπίπτει χρονικά με τον εορτασμό των 50 ετών του εμβληματικού μοντέλου, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως αυτή -η ενδιάμεση- γενιά που παρουσιάστηκε τώρα, είναι και η τελευταία γενιά του Golf με θερμικούς κινητήρες, καθώς η επόμενη γενιά -που αναμένεται προς τα τέλη της δεκαετίας- θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Το Golf λίγο πριν αλλάξει σελίδα στην μακρόχρονη ιστορία του, ανανεώνεται σε αισθητικό επίπεδο και αναβαθμίζεται σε τεχνολογία και εξοπλισμό, ενώ βελτιώνει την εικόνα του σε τομείς όπως η εργονομία και η πρακτικότητα. Παράλληλα, έρχεται με αλλαγές στην γκάμα κινητήρων του και με αναβάθμιση των Plug-in hybrid εκδόσεων του.
Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι, το ανανεωμένο Golf φέρει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω αλλά και νέα φωτιστικά σώματα με 3D γραφικά. Τα τελευταία ενώνονται μεταξύ τους σε όλες πλέον τις εκδόσεις του Golf, ενώ για πρώτη φορά φωτίζεται και το λογότυπο της φίρμας, διαμορφώνοντας έτσι μια νέα φωτεινή υπογραφή για το κορυφαίο μικρομεσαίο μοντέλο. Συνολικά το πιο αιχμηρό αισθητικό προφίλ αποτελεί χαρακτηριστικό και των δύο τύπων αμαξώματος που προσφέρεται το ανανεωμένο Golf, δηλαδή των 5θυρων και των Variant (station-wagon) επιλογών του. Την λίστα των αλλαγών συμπληρώνουν τα 4 νέα χρώματα που έρχονται να αυξήσουν σε 11 τις διαθέσιμες επιλογές στην παλέτα χρωμάτων του, αλλά και οι ανασχεδιασμένες ζάντες έως 19in. Επιπλέον στις εκδόσεις R-Line, GTE και GTI θα υπάρχει πλέον και η δυνατότητα επιλογής μαύρης οροφής.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Golf, οι επεμβάσεις που έγιναν είναι περιορισμένες αλλά ουσιαστικές. Η πιο ευδιάκριτη και αυτή που αναδιαμορφώνει τον διάκοσμο είναι η διάταξη των δύο οθονών, με αυτή που αφορά το infotainment να είναι 10,4in ή 12,9in. Το σύστημα αυτό φέρει επιπλέον το νέο λογισμικό MIB4 το οποίο είναι πιο γρήγορο και πιο πρακτικό στη χρήση, αλλά και πιο σύγχρονο τεχνολογικά περιλαμβάνοντας όλα τα νέα διαθέσιμα συστήματα αλλά και το ChatGPT. Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο της εργονομίας με την Volkswagen να αναθεωρεί σχετικά με τους διακόπτες αφής στο τιμόνι, εξοπλίζοντας πλέον όλες τις εκδόσεις του Golf με φυσικούς διακόπτες. Το φινίρισμα πάντως διαφέρει ανάλογα με την έκδοση, με τις κορυφαίες GTE και GTI να είναι και πάλι αυτές που εκφράζουν ένα πολύ πιο έντονο σπορ χαρακτήρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η αναδιαμόρφωση της γκάμας κινητήρων του ανανεωμένου Golf. Αρχικά αυτή θα στηριχθεί στις εκδόσεις με τον 1.5TSI κινητήρα, με απόδοση που ξεκινά από τους 115 ίππους και αντικαθιστά έτσι τον 1.000άρη TSI των 110Ps. Ο ίδιος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος επίσης με την απόδοση των 150Ps όπως και στο παρελθόν, ενώ οι 48βολτες ήπια υβριδικές εκδόσεις αυτού του μοτέρ (eTSI) θα είναι διαθέσιμες με ίδιες αποδόσεις αλλά με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο. Διαθέσιμο από το λανσάρισμά του θα είναι και με τον αναβαθμισμένο 2.0TDI κινητήρα με αποδόσεις 115 και 150 ίππους, αλλά και με τις δύο Plug-in Hybrid επιλογές του, την eHybrid των 204 ίππων και την GTE των 272 ίππων. Και οι δύο PHEV εκδόσεις του ανανεωμένου Golf εφοδιάζονται με μεγαλύτερη μπαταρία 19,7kWh (από 10,6kWh), προσφέροντας αυτονομία από 61 έως 100km, αλλά και μικρότερους χρόνους φόρτισης.
Το ανανεωμένο Golf που θα είναι διαθέσιμο στις αγορές από το καλοκαίρι του 2024, θα έρθει και στην GTI έκδοσή του που εφοδιάζεται με τον 2.0TSI κινητήρα απόδοσης 265Ps, ενώ από το 2ο εξάμηνο του έτους θα κάνουν την είσοδό τους οι εκδόσεις GTI Clubsport, R καθώς και η αντίστοιχη R έκδοση στο Variant αμάξωμα.