Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Diesel |
Το Jeep Compass είναι ένα premium C-SUV που πρόσφατα έλαβε μία διακριτική ανανεωμένη στην εμφάνιση του, με κατακόρυφα βελτιωμένο εσωτερικό, καλύτερη ποιότητα κατασκευής, περισσότερη τεχνολογία και φυσικά τον διαχρονικό off-road χαρακτήρα που μόνο ένα Jeep μπορεί να έχει. Πέρα από αυτά, το ανανεωμένο Compass είναι το πρώτο μοντέλο της Jeep που λανσάρεται στην Ευρώπη κάτω από τον όμιλο Stellantis και έχει επωμιστεί την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, που αντιπροσώπευαν το 40% των πωλήσεων της Jeep.
Αλλαγές ουσίας
Οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι αρκετά διακριτικές και για να τις εντοπίσει κανείς, θα πρέπει να αντιπαραθέσει το νέο μοντέλο δίπλα στο απερχόμενο. Το νέο Compass έχει Full-LED φώτα από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ στο μπροστά τμήμα ξεχωρίζει η διαφορετικής σχεδίασης -και σήμα κατατεθέν- μάσκα με τις χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες, οι οποίες έχουν χρωμιωμένο πλαίσιο, καθώς και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας. Η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στο εσωτερικό που έχει πιο μοντέρνα σχεδίαση, πιο ποιοτικά υλικά, αλλά και περισσότερες -και μεγαλύτερες- θήκες για μικροαντικείμενα. Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι η αιωρούμενη οθόνη αφής των 10,1in για την συγκεκριμένη έκδοση, με τις βασικές εκδόσεις να έχουν 8,4in, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in. Αμφότερα έχουν πολύ καλά γραφικά, με ευκρινείς ενδείξεις (ορισμένες όμως θα θέλαμε να είναι μεγαλύτερες στον πίνακα οργάνων), με την οθόνη αφής να είναι υπεύθυνη για τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων UConnect 5 που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Jeep που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Το εσωτερικό έχει αυξημένους χώρους αποθήκευσης αντικειμένων από 2,8lt στα 7,2lt, ενώ διατηρεί την ικανότητά του να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με άνεση και έναν πέμπτο με μια μικρή παραχώρηση στο πλάτος.
Αναβάθμιση στον κινητήρα
Ο τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας 1.6 MultiJet II, έχει δεχθεί αναβάθμιση στην χαρτογράφησή του και πλέον αποδίδει 10Ps επιπλέον, έχοντας όμως κατά 10% βελτίωση στην κατανάλωση και μειωμένους ρύπους κατά 11gr/km, ενώ είναι εναρμονισμένος με το Euro 6d Final. Η ιπποδύναμη ανέρχεται πλέον στα 130Ps που αποδίδονται στις 3.750rpm και 32,6kgm ροπής στις 1.500rpm, τιμές που κινούν με άνεση το βάρος του αμαξώματος που έχει αυξηθεί σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση κατά 110kg, ανεβαίνοντας στα 1.615kg.
Ο κινητήρας αφήνει αρκετά θετικές εντυπώσεις με την ισχύ του, αν και στις χαμηλές στροφές κάνει αρκετό θόρυβο, ο οποίος όμως δεν περνάει μέσα στην καμπίνα, λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση και βοηθάει τον κινητήρα να διατηρεί κατανάλωση που κυμαίνεται άνετα στα 6,3-6,5lt/100km. Για να ξεπεράσει τα 7lt/100km θα πρέπει να οδηγείται με τον κλιματισμό μόνιμα αναμμένο χωρίς καμία αυτοσυγκράτηση στο γκάζι. Όσο για τις επιδόσεις που προσφέρει στο Compass; Σημειώστε πως η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 194km/h, ενώ για την διαδικασία επιτάχυνσης από στάση μέχρι τα 100km/h, αρκούν 10,6sec.
Σεβασμός στην ιστορία
Παρά την απουσία -για την συγκεκριμένη έκδοση- τετρακίνησης, τα 198mm ελάχιστης απόστασης από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί των 19in με τα ασφάλτινα ελαστικά διάστασης 235/45, παρέχουν παραπάνω από ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες (15,8ο γωνία προσέγγισης, 30,8ο διαφυγής και 21,8ο ράμπας), δικαιώνοντας την πλούσια off-road ιστορία του, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην επιχειρήσει θαρραλέες ακρότητες. Το Compass με αυτό τον κινητήρα είναι ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, που απευθύνεται σε αυτούς που τους αρέσουν τα ταξίδια και οι αποδράσεις, θέλοντας παράλληλα και ένα όχημα για να καλύψει και τις ανάγκες τους για τις καθημερινές μετακινήσεις. Η ανάρτηση αδιαφορεί απλά τόσο για την ύπαρξη των ζαντών 19in όσο και για κάθε είδους κακοτεχνία, λακκούβα, σκληρό οδόστρωμα, κτλ που θα συναντήσει είτε εντός είτε σε εκτός δρόμου διαδρομές. Είναι άνετη και απορροφά τα πάντα, φροντίζοντας οι επιβάτες να μεταφέρονται πάντα άνετα. Αυτό οφείλεται στα αμορτισέρ που χρησιμοποιούν την τεχνολογία Frequency Selective Damping, που διαθέτουν πιο δυναμική συμπεριφορά, καλύτερα επίπεδα απόσβεσης και παρέχουν βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι θα θέλαμε να είναι λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση, αλλά ταιριάζει με τον ταξιδιάρικο και άνετο χαρακτήρα του Compass. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι αντικειμενικά υψηλό με την ροπή να περνάει αποτελεσματικά στο δρόμο, πάντα με την βοήθεια των σωστά σεταρισμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.
Τεχνολογία
Το Compass είναι το πρώτο μοντέλο της Jeep για την ευρωπαϊκή αγορά που εξοπλίζεται με ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, διαθέτοντας αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, adaptive cruise control που προσαρμόζεται αυτόματα στα όρια ταχύτητας των δρόμων, διαθέτει έλεγχο κόπωσης οδηγού, κάμερα 360ο και φυσικά ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας που περιλαμβάνει διάφορα συστήματα όπως προειδοποίηση πρόσθιας σύγκρουσης, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και δικύκλων. Από πλευράς άνεσης, εννοείται πως υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα μέσω Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth, επαγωγική φόρτιση κινητού, θύρες USB type A και C και πολλά ακόμα.
Premium και τίμιο!
Το Jeep Compass καλείται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως η ΒΜW X1 και X2, το Volvo XC40 και το Audi Q3, διαθέτοντας παραπλήσια ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και μια άκρως ανταγωνιστική τιμή. Η βασική έκδοση Longtitude κοστίζει €28.800, ενώ η έκδοση δοκιμής 80th Anniversary έρχεται στα €32.000 και προσφέρει μεταξύ άλλων συναγερμό, αισθητήρα βροχής, σύστημα ελέγχου ταλαντώσεων ρυμουλκούμενου, ράγες οροφής, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πακέτο υποβοήθησης παρκαρίσματος και φώτα LED παντού. Επίσης, όπως όλα τα Jeep, έτσι και το Compass καλύπτεται από τετραετή εγγύηση ή κάλυψη 160.000km, με αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν οδική βοήθεια. Αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως το ανανεωμένο Compass είναι ένα μοντέλο που αξίζει την προσοχή σας.
Τιμή βασικής έκδοσης Jeep Compass 1.5 ΜT ΙΙ 130Ps Longtitude: €28.800
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jeep Compass 1.5 MT II 130Ps 80th Anniversary: €32.000
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κύλισης | Βάρος για δικίνητη έκδοση |
Εξοπλισμός | |
Εκτός δρόμου δυνατότητες | |
Εσωτερικοί χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 79,5mm x 80,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | High pressure common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.404 | |
Ύψος (mm) | 1.694 | |
Πλάτος (mm) | 1.874 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.615 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 438/1.387 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7.5J x 19in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130 /3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 32,6 /1.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 194 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 135 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,3 |