Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC40 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Δεν με πιστεύει κανείς! Τους το λέω, επιμένω και επειδή με βλέπουν ότι μιλάω σοβαρά, τότε σκέφτονται ότι μπορεί να ισχύει... το όμορφο XC40 με το σηματάκι Τ2 φοράει έναν τρικύλινδρο 1500άρη βενζινοκινητήρα και μόνο αυτό! Κανενός είδους υποβοήθηση από μπαταρίες και ηλεκτρομοτέρ, τίποτα! Φτάνει μόνο ένα αποδοτικό -μικρό- turbo και το 8άρι κιβώτιο για να μετατρέψει το μικρότερο των XC40 σε ένα πανεύκολο και άνετο καθημερινό όχημα που δεν θα σε αφήσει ξεκρέμαστο ποτέ.
Σίγουρα ποτέ;
Ο τρικύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας B3154T3 είναι σχεδιασμένος για ροπή οπότε δεν είναι καθόλου περίεργο που είναι αρκετά υποτετράγωνος (93,2mm διαδρομή εμβόλου, με διάμετρο 82mm) και το μικρό turbo σηκώνει πίεση από νωρίς. Το αποτέλεσμα είναι 129Ps/5.000rpm με 25kgm στο φάσμα 1.300-3.000rpm! Όπως βλέπεις, η ροπή είναι αρκετή και όλη βγαίνει χαμηλά, δεν χρειάζεται να επισκέπτεσαι τα κόκκινα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για να μπορέσεις να κινήσεις το μικρότερο των XC40.
Το μοτέρ έχει ελάχιστους κραδασμούς στην λειτουργία του και μόνο στις απότομες επιταχύνσεις σε χαμηλές ταχύτητες θα καταλάβεις την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, μόνο ως προς τον θόρυβο που παράγει. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το άριστο κιβώτιο της Aisin που κρατάει πάντα τον κινητήρα στο καλύτερο φάσμα του. Αλλάζει γρήγορα και πολύ ομαλά, τις 8 ταχύτητες σχεδόν δεν τις νιώθεις να περνάνε, σε καθημερινή χρήση το αμάξι σου δίνει την εντύπωση ενός αρκετά πιο σβέλτου και δυνατού συνόλου. Το μόνο που ίσως σου δείχνει ότι κάτω απ’ το καπό δεν υπάρχει ένα «κτήνος» με πολλά κυβικά είναι ότι αρκετές φορές αντιλαμβάνεσαι το κιβώτιο να αλλάζει συνεχώς σχέσεις. Λίγο πέφτουν οι στροφές και κατευθείαν ρίχνει μια σχέση για να κρατάει τον τρικύλινδρο «ετοιμοπόλεμο».
Τέρμα γκάζι!
Εδώ είναι η δεύτερη φορά που θα καταλάβεις ότι ο κινητήρας δεν είναι μεγαλύτερος σε κυβισμό από μια 6άδα αναψυκτικών! Επιλέγεις το Dynamic mode και βάζεις το χρονόμετρο να γράφει! Τέρμα γκάζι, μικρό σπινιάρισμα και .... όλα είναι απλά σβέλτα, τίποτα περισσότερο. Από στάση για τα 100km/h θες 10,64s (10,9s λέει η σουηδική εταιρεία), με το δεξί πόδι καρφωμένο στην μοκέτα θα φτάσεις τα 180km/h που είναι πλέον η τελική ταχύτητα ΟΛΩΝ των Volvo (ανεξαρτήτως δύναμης κινητήρα). Θα πάρει ώρα αλλά θα τα πιάσει! Κι όμως, το μικρότερο των XC και το λιγότερο δυνατό Volvo που υπάρχει στην γκάμα είναι απ’ τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς!
Σωστότατο σκεπτικό
Οι Σουηδοί κινήθηκαν πολύ έξυπνα. Η Volvo ανέκαθεν ήταν εταιρεία με έμφαση στην ποιότητα, στην πολυτέλεια και, κυρίως, στην ασφάλεια. Ακόμη και στο μικρότερό της μοντέλο οποιαδήποτε έκπτωση σε αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ανεπίτρεπτη. Για να μειωθεί η τιμή του οχήματος έπρεπε από κάπου να πέσουν τα κόστη, έτσι μπήκε μια λιγότερο ακριβή κινητήρια μονάδα, ενώ όλα τα υπόλοιπα έμειναν ίδια (δεν χρειάζεται ακριβές τροποποιήσεις στη γραμμή παραγωγής). Ουσιαστικά το Τ2 είναι ένα plug-in XC40 που δεν έχει χάσει τίποτα εκτός απ' το υβριδικό σύστημα, ενώ είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Αρκετοί αγοραστές θέλουν ένα απόλυτα καθημερινό και όμορφο όχημα με μεγάλη λίστα εξοπλισμού χωρίς όμως να νοιάζονται για επιδόσεις, απλά να σε πάει ασφαλέστατα, άνετα και χαλαρά απ΄ το “point A στο point B”!
Και με αυτά τα κριτήρια, το XC40 T2 έχει πραγματικά τα πάντα. Στο εσωτερικό τίποτα σχεδόν δεν έχει κοπεί ή αλλάξει στον βωμό της μείωσης του κόστους. Στο μινιμαλιστικό, όμορφο ταμπλό ξεχωρίζει η κεντρικά τοποθετημένη 9ιντση οθόνη αφής, το infotainment είναι ανανεωμένο και μπορείς να χειριστείς πανεύκολα τη νέα σουίτα της Google, ενώ λειτουργούν -τις περισσότερες φορές- σωστά και οι φωνητικές εντολές. Για οτιδήποτε χρειάζεται άμεση ρύθμιση ή ενεργοποίηση (π.χ. drive modes, ένταση ηχοσυστήματος, ξεθάμπωμα γυάλινων επιφανειών) υπάρχει σε φυσικό πλήκτρο, για όλες τις άλλες λειτουργίες θα χρειαστείς το εύκολο και βολικό μενού της οθόνης. Θα θέλαμε βέβαια να έχει λίγο μεγαλύτερα εικονίδια και χαρακτήρες. Δεν θα αναφέρω τον σοβαρότατο εξοπλισμό ασφαλείας, καθώς μιλάμε για Volvo.
Οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις είναι όμορφες, ποιοτικές και βοηθούν στο σώμα να αναπνέει χωρίς να τσουρουφλίζεσαι μόλις κάτσεις πάνω στο κάθισμα (σημαντικότατο για μια χώρα σαν την Ελλάδα), ενώ οπουδήποτε ακουμπάς καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για ένα premium προϊόν. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους χώρους (μεταξόνιο 2,7m) και τη σωστή ηχομόνωση που κόβει όλους τους ενοχλητικούς θορύβους, το XC40 Τ2 δεν μπορείς ποτέ να το χαρακτηρίσεις βασική έκδοση!
Εξωτερικά παραμένει το σχήμα του όμορφου SUV που όλοι γνωρίζουμε, δέχθηκε μικρές, αλλά όμορφες αισθητικές αλλαγές (δωράκι του Recharge), είναι και 5 χρόνων πλέον, ενώ εντύπωση κάνουν τα περισσότερο all around 235/55 ελαστικά της Continental (EcoContact 6) στις όμορφες 18άρες ζάντες που του δίνουν έναν πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα! Το 55άρι προφίλ τους βοηθά στο αξιόλογο φιλτράρισμα των ανωμαλιών και δεν σε αγχώνει αν αποφασίσεις να κινηθείς σε χαλαρό εκτός δρόμου μονοπάτι.
Εκτός δρόμου;;;
Ναι! Πατάς το Drive Mode -φυσικό πλήκτρο- τέρμα δεξιά στην κονσόλα και στις επιλογές έχει επιλογή Off Road. Ο εγκέφαλος κάνει τις κατάλληλες επιλογές ώστε να φρενάρει περισσότερο με τον κινητήρα σε έντονες κατωφέρειες, ενώ φροντίζει για όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Με πιο χωμάτινα ελαστικά θα μπορούσε, λόγω του μεγάλου ύψους (20,5cm απέχει το πάτωμα απ΄ το έδαφος) και του ειδικού προγράμματος λειτουργίας, να πάει και σε σημεία που δεν θα το φανταζόσουν, ως δικίνητο όμως, καλό είναι να είσαι επιφυλακτικός. Τα υπόλοιπα drive modes είναι Eco (αποσυμπλέκει συχνά τον κινητήρα για μείωση απωλειών), Comfort (το καθημερινό) και το Dynamic (καλύτερη απόκριση κινητήρα, πιο έντονα κατεβάσματα και αλλαγές πιο ψηλά), αν και εκτός των μετρήσεων επιδόσεων το άφησα Comfort και χάρηκα το T2 πολύ περισσότερο.
Αυτονόητο πως έχει σχεδιαστεί κυρίως για κίνηση στην άσφαλτο και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω κάνουν πολύ καλή δουλειά. Ιδίως τώρα που έχει ξαλαφρώσει κάπως απ΄ τα υβριδικά συστήματα (ελαφρύτερο κατά 60+kg) βοηθά στην ακόμη καλύτερη απόδοσή της σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης. Μαζί με το μεγαλούτσικο μάγουλο των ελαστικών, σχεδόν όλων των ειδών οι ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου απορροφώνται σωστά, κάνοντάς το ένα ακόμη καλύτερο καθημερινό όχημα. Και αφού απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη αγάπη για την ταχύτητα, τότε έχει και ένα ακόμη κέρδος, μικρή κατανάλωση: 8,3lt/100km γιατί πήγα για μετρήσεις και λίγο εκτός δρόμου, σε πιο χαλαρές συνθήκες παίζει στα 7,5-7,8lt/100km. Για ένα premium SUV με 1500άρη κινητήρα και 1.580kg βάρος είναι μια χαρά!
Βασική έκδοση;
Στα χαρτιά ναι, στην πραγματικότητα ΟΧΙ! Ο ροπάτος κινητήρας μαζί με το 8άρι κιβώτιο ουσιαστικά δεν υστερούν πουθενά εκτός από τις επιδόσεις. Τα €40.563 από όπου ξεκινάει το T2 ακούγονται πολλά, ειδικά αν εξετάσουμε την γκάμα της εταιρείας, με την επόμενη mild hybrid έκδοση B3 των 163 ίππων να απέχει €2.608 (€43.171), όμως για όσους δεν θέλουν τα αυξημένα πάγια έξοδα που φέρνει ο δίλιτρος κινητήρας, το T2 είναι μονόδρομος!
Τιμή βασικής έκδοσης XC40 T2 129Ps Auto Core: €40.563
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC40 T2 129Ps Auto Plus Dark: €45.312
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Ευκολία χρήσης | Επιδόσεις |
Ποιότητα κύλισης | Υψηλά τέλη κυκλοφορίας |
Συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, turbo | |
Κυβισμός | 1.477cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 129/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25/1.300-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 167 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 7,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,3 |