Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Vitara |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το όνομα Vitara δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς βρίσκεται χρόνια στην αγορά και έχει χτίσει την ιστορία του. Η τελευταία του γενιά έχει γίνει πιο πολιτισμένη, με σαφέστατα βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο, με πιο ακριβές τιμόνι και φυσικά με λιγότερο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα στις εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι θα πει όχι, αρκεί να μην δοκιμάσουμε να το ανεβάσουμε στα κατσάβραχα που μπορεί να ανέβει για παράδειγμα ένα Jimny! Στα τέλη του 2018 δέχθηκε μία ανανέωση με σημαντικές αλλαγές στα κινητήρια σύνολα και μικρές τροποποιήσεις στη σχεδίαση του αμαξώματος και τα επίπεδα του εξοπλισμού. Το μεταξόνιο των 2.500mm προδιαθέτει για άνετους για την κατηγορία του χώρους, με 375lt να πηγαίνουν στο χώρο αποσκευών. Το εσωτερικό είναι γνώριμο από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την κλασσική οθόνη 7in για το infotainment να βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και τα υπόλοιπα χειριστήρια να είναι εργονομικά τοποθετημένα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, κάτι που ισχύει βέβαια για την πλειοψηφία των μοντέλων της κατηγορίας B-SUV. Από εκεί και πέρα, όμως, έχει άνετη θέση οδήγησης, επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες, αρκετές θήκες σε διάφορα σημεία και μια καμπίνα με προσεγμένη ηχομόνωση.
Εντός και εκτός δρόμου!
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip της Suzuki, σε συνδυασμό με τα 185mm της απόστασης από το έδαφος, σου επιτρέπουν να βγεις εκτός δρόμου με αρκετή ευκολία. Το All Grip, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα από τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Auto, Sport, Snow/Mud και Lock) μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη. Στο Auto, η κίνηση μεταδίδεται κυρίως στον μπροστινό άξονα προς όφελος της κατανάλωσης και μόνο, όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, μεταδίδεται ροπή και στους πίσω τροχούς. Στο Sport, η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται αισθητά, ενώ γίνονται και πιο άμεσα οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το Snow/Mud βοηθάει στην κίνηση σε ολισθηρές συνθήκες, ενώ στο πρόγραμμα Lock, η ροπή κλειδώνει σε ποσοστό 50 - 50 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, αρκεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου να μην ξεπεράσει τα 40km/h. Μπορεί να περάσει με άνεση από δύσκολα σημεία χωρίς να ξύνεις το κάτω μέρος του προφυλακτήρα, αρκεί βέβαια να μην είσαι υπερβολικός. Δεν είναι φυσικά το Off road animal, όπως ονομαζόταν πριν από πολλά χρόνια (στις πρώτες δύο γενιές του μοντέλου), αλλά εμείς σε όποια δοκιμασία το βάλαμε, δεν «κώλωσε» πουθενά! Ο σχετικός συμβιβασμός στο σκληροτράχηλο off road χαρακτήρα έχει όμως θετικό αντίκτυπο στις καθημερινές -ασφάλτινες- μετακινήσεις. Εκεί θα διαπιστώσεις ότι το Vitara είναι σημαντικά πιο πολιτισμένο και ήσυχο, έχοντας αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς την ασαφή συμπεριφορά που έχουν τα «αμιγώς» εκτός δρόμου οχήματα. Σε στροφές υπό πίεση ή σε απότομες εναλλαγές πορείας, θα διαπιστώσεις μια μικρή υστέρηση στην απόκριση του τιμονιού, αλλά αυτό είναι κάτι το αμελητέο. Σε φυσιολογικές συνθήκες, το τιμόνι ανταπεξέρχεται πλήρως στο ρόλο του και κατευθύνει με ακρίβεια τα 1.170kg του Vitara, νούμερο εντυπωσιακό για SUV με τετρακίνηση και πλήρες εξοπλισμό!
BoosterJet
Ο κινητήρας είναι το γνωστό τετρακύλινδρο σύνολο που το έχουμε συναντήσει ξανά τόσο στο Vitara όσο και στο Swift Sport. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού, με κωδικό K14CDITC, αποδίδει 140Ps και 23,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 4.000rpm και χωρίς μάλιστα να κάνει πλούσιο τον βενζινά της γειτονιάς σου. Η Suzuki ανακοινώνει ότι καίει 6,2lt για κάθε 100km, ενώ εμείς -στη διάρκεια της δοκιμής- κυμανθήκαμε γύρω στα 7,2lt. Καθόλου άσχημα για τετρακίνητο SUV. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, που ονομάζεται TCSS και συνεργάζεται ιδανικά με το σύστημα AllGrip και τον κινητήρα. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι ομαλή και δεν παρουσιάζει απότομα σκαλοπάτια. Η οδική συμπεριφορά του Vitara είναι ευχάριστη, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα, δίχως να το αφήνει να πάρει περιττές κλίσεις. Αν είσαι μάλιστα και λίγο θαρραλέος, θα μπορέσεις να παίξεις λίγο με την ουρά σε γλιστερό οδόστρωμα, αφού, αν επιμείνεις στο γκάζι, η τροχιά του πίσω μέρους ανοίγει προοδευτικά προτού αναλάβει το ESP. Τα φρένα του είναι εκεί κάθε φορά που θα πατήσεις το πετάλι και θα το σταματήσουν με ασφάλεια όσες φορές χρειαστεί.
Αποδράστε μαζί του!
Αν ψάχνετε ένα σχετικά οικονομικό και αξιόπιστο όχημα «απόδρασης» που να μπορεί να ταξιδέψει με άνεση στο εθνικό δίκτυο και να βγει και εκτός δρόμου, το Suzuki Vitara, στην τετρακίνητη έκδοσή του, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο (€21.450) είτε με το αυτόματο TCSS (€24.070), είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Υστερεί λίγο σε σχεδίαση, αφού η κατηγορία των B-SUV έχει γεμίσει με ευφάνταστα σχήματα όπως το Ford Puma, το Hyundai Kona, το Renault Captur και το Nissan Juke, όμως το Vitara έχει το πλεονέκτημα της τετρακίνησης που διαθέτουν ελάχιστοι ανταγωνιστές.
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.4 BOOSTERJET ALLGRIP GL+: €21.450
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.4 BOOSTERJET 6AT ALLGRIP GL+: €24.070
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κύλισης | Συντηρητική σχεδίαση |
Άνεση ανάρτησης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Απόδοση κινητήρα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.175 | |
Ύψος (mm) | 1.610 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.500 | |
Βάρος (kg) | 1.170 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 375-1.120 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 140/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 22,3/1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 141 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 |