Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Swift Sport |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Ατμόσφαιρα...
...τέλος. Το Swift Sport κράτησε όσο μπορούσε ψηλά τη σημαία της φυσικής αναπνοής, αλλά πλέον ήταν αναπόφευκτο. Το μικρό της Suzuki ήταν αναγκασμένο να αλλάξει σελίδα και να εναρμονιστεί με την τάση που επιτάσσει η αυτοκίνηση με τα μαγικά σαλιγκαράκια. Το γρήγορο Swift είναι πιθανότατα το μόνο από τη φουρνιά των mini hot-hatch που δεν ακολούθησε την εξελικτική πορεία του μεγαλώνω-φαρδαίνω-δυναμώνω. Δηλαδή, ξεχάστε διαφορετικά προφίλ οδήγησης, αναρτήσεις που σφίγγουν με το πάτημα ενός κουμπιού και ταχύτατα αυτόματα σασμάν. Βέβαια, αυτό φυσικά και δεν είναι κακό, αρκεί να διατηρεί τα αγνά δυναμικά χαρακτηριστικά για τα οποία έγινε αγαπητό το Ιαπωνικό μοντέλο στους petrolheads. Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί πιο βατές και απλές λύσεις για να καλύψει τις οδηγικές ανάγκες του νεανικού κοινού. Συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4 μέτρων (3,89m), με τους μηχανικούς της Suzuki να παίρνουν τον ήδη καλό κινητήρα BoosterJet των 1,4lt, να τον συνδυάζουν με ένα κλειστό εξάρι κιβώτιο και να εστιάζουν στη μείωση του βάρους.
Στη ζυγαριά
Το ξέρετε αυτό το συναίσθημα, που μόλις ανεβαίνεις στη ζυγαριά, ανοίγεις διστακτικά τα μάτια για να μην σου έρθει απότομα το νουμεράκι... Κάπως έτσι πρέπει να νιώθουν και οι μηχανικοί όταν ολοκληρώνουν την εξέλιξη ενός GTi και μετά οι markeτίστες τους λένε: 8 αερόσακους βάλατε? Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με 22 κουμπάκια? Θερμαινόμενα καθίσματα? Κάμερες, ραντάρ και αυτόματο φρενάρισμα? Μετά από πάμπολλες ανάλογες προσθήκες που το σύγχρονο αυτοκίνητο «πρέπει» να έχει, φοβούνται να αντικρίσουν το νούμερο, αφού τα περισσότερα μικρά hot-hatch έχουν «πατήσει» τα 1.200kg. Οι Ιάπωνες όμως δεν ιδρώνουν, αφού η πλατφόρμα Heartect, που χρησιμοποιεί το νέο Swift, είναι άκαμπτη και ιδιαίτερα ελαφριά. Η ζυγαριά δείχνει μόλις 975kg, νούμερο σημαντικά μικρότερο από τον ανταγωνισμό, που μάλιστα είναι και κατά 80kg μειωμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μηχανικοί δεν αύξησαν την ισχύ του BoosterJet επιπλέον των 140Ps, που απέδιδε στο Vitara S.
Striking
Καταλαβαίνεις αμέσως ότι κάτι τρέχει με αυτό το Swift. Παρ’ όλα αυτά, η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πιο διακριτική απ’ όσο περιμένεις από ένα hot-hatch εξ’ Ιαπωνίας. Δεν υπάρχουν ψεύτικοι αεραγωγοί, τεράστιες εισαγωγές αέρα, υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα απλά Swift, ωστόσο δεν είναι κραυγαλέες. Οι βασικές αλλαγές εντοπίζονται στα μπροστινά φώτα LED, στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, στη διαφορετική μάσκα, στην αεροτομή οροφής, στις δύο εξατμίσεις και τις πολύ όμορφες 17άρες ζάντες που συνδυάζονται με ελαστικά 195/45. Διατηρεί φυσικά την πεντάθυρη σχεδίαση αμαξώματος της οικογένειας Swift, με τις πίσω χειρολαβές να έχουν κρυφτεί περίτεχνα στο C-Pillar. Στο εσωτερικό του νέου Swift Sport, ο διάκοσμος ακολουθεί το ύφος του αμαξώματος. Τα bucket καθίσματα είναι όμορφα, στηρίζουν σωστά το σώμα, οριοθετώντας ωστόσο μία θέση οδήγησης που είναι λίγο πιο ψηλή από το ιδανικό. Το τιμόνι έχει ιδανική διάμετρο και τηλεσκοπική ρύθμιση, ενώ οι κόκκινες φάσες στο δεξί τμήμα του ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών, σπάνε το μουντό μαύρο στο εσωτερικό. Τα υλικά είναι τα ίδια με των υπόλοιπων Swift, οπότε μιλάμε για βασική ποιότητα, με τα σκληρά πλαστικά να έχουν προσεγμένη συναρμογή. Η χρωματική πινελιά προσθέτει ένταση στο εσωτερικό, αφού βρίσκεται και στις ραφές των καθισμάτων και του τιμονιού, στον επιλογέα του κιβωτίου και στον πίνακα οργάνων. Εδώ συναντάμε διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αφού η κόκκινη πλάκα και το μεγάλο -αναλογικό- στροφόμετρο σου φτιάχνουν τη διάθεση, ενώ η οθόνη 4,2in περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- θερμοκρασία λαδιού και πίεση τουρμπίνας. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η γνωστή οθόνη αφής 7in που συναντάμε σε κάθε σύγχρονο Suzuki, που φροντίζει για ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα, πλοήγηση, ενώ το ένα και μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού είναι υπερπλήρες και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, navigation, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως: Advanced Forward Detection, Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning και High Beam Assist.
K14CDITC…
...ή πιο απλά, αν θέλετε, BoosterJet 1,4lt. Όπως είπαμε, αποδίδει «μόλις» 140Ps, με 23,4kgm ροπής τα οποία περνούν στους μπροστινούς τροχούς όχι με τη βοήθεια κάποιου έξυπνου διαφορικού ή με κάποιο torque vectoring σύστημα, αλλά από ένα ελεύθερο διαφορικό. Λέμε μόλις 140Ps, γιατί μόλις αποκαλύφθηκε η είδηση ότι το νέο Swift Sport θα φοράει 1,4lt turbo, όλοι ανέφεραν ιπποδύναμη γύρω στους 150 ίππους. Στην πραγματικότητα, όμως, με βάρος κάτω από τόνο, δεν χρειάζεται και κάτι παραπάνω από 140Ps για να έχει καλές επιδόσεις. Δύο μόλις φορές προσπάθησα στις μετρήσεις από στάση και έγραψα 0-100km/h σε 7,56sec. Καμία σχέση με το απαισιόδοξο 8,1sec που δηλώνει η Suzuki. Παράλληλα, η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα συγκρατημένη και κυμαίνεται στα 7,5lt/100km. Το μοτέρ σε εντυπωσιάζει πρωτίστως με την απόκρισή του και την απόδοσή του στις χαμηλομεσαίες rpm παρά με την απόλυτη δύναμη ψηλά. Ο κόφτης έρχεται πολύ χαμηλά, μόλις στις 6.200rpm, αν και πρακτικά δεν έχει νόημα να περνάς τις 5.500rpm. Το πολύ καλό φάσμα 2.000-5.000rpm είναι αρκετό για να κινείσαι σβέλτα σε κάθε διαδρομή. Ο τετρακύλινδρος BoosterJet έχει άχρωμο ήχο τόσο από την εισαγωγή όσο και από την εξάτμιση, κάτι που δεν ταιριάζει στο σπιρτόζο χαρακτήρα της κατασκευής. Φυσικά και πρόκειται για πολύ πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοτέρ σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, όμως σου λείπει το στροφάρισμα ψηλά και το ψυχωμένο soundtrack για το οποίο έγινε γνωστό το Swift Sport. Αυτό που ευτυχώς δεν λείπει είναι η επικοινωνία με τον οδηγό. Οι μηχανικοί δούλεψαν επιπλέον στην πλατφόρμα Heartect για να πετύχουν ακρίβεια και γραμμικότητα του συστήματος διεύθυνσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η Suzuki. Οι αντιστρεπτικές είναι μεγαλύτερης διαμέτρου, με τη μπροστινή να έχει βάσεις από τεφλόν, τα αμορτισέρ εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τη Monroe, ενώ χάρη στο χαμηλό βάρος δεν χρειάστηκε να αλλάξει σημαντικά η σκληρότητα των ελατηρίων. Το Swift Sport διαθέτει νέες πλήμνες με ενσωματωμένα τα ρουλεμάν των τροχών για αύξηση της ακαμψίας και μεγαλύτερη ακρίβεια της γωνίας camber. Ομοίως, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει νέα σχεδίαση και παρέχει πολύ καλύτερο έλεγχο της σύγκλισης των πίσω τροχών.
JapWay, FunWay
Πράγματι, από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης, σου κάνει εντύπωση η καλή κύλιση που προσφέρει το SwiftSport, κάτι που φυσικά δεν ίσχυε για τους προκατόχους του. Ναι, είναι σφιχτό, αλλά ακόμα και το κατσαρό οδόστρωμα δεν θα ταλαιπωρήσει ιδιαίτερα το αμάξωμα. Η σπορ διάθεση ξεκινά από το άμεσο τιμόνι που αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα και σημαδεύει με ακρίβεια. Η πληροφόρηση, παρότι λίγο τεχνητή, είναι πολύ καλή για γρήγορη οδήγηση, χωρίς να φτάνει τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Το δεμένο πλαίσιο ακολουθεί πιστά τις εντολές σου, δεν αντιδρά άτσαλα, γέρνει τόσο-όσο και η πρόσφυση σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα σε δρόμους με στροφές. Η ουρά είναι πρόθυμη να βοηθήσει την τοποθέτηση και δεν ξεκολλάει ποτέ περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όντας δυνατά, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση. Θετικές εντυπώσεις και από το μοχλικό. Δεν έχει τη μηχανική αίσθηση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά το κούμπωμα είναι πολύ καλό και η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι ιδανική για να κρατάς πάντα το μοτέρ στο ιδανικό φάσμα 2-5.500rpm. Το χαμηλό βάρος είναι φοβερό «asset», αφού ακόμα και πάνω από το όριο της πρόσφυσης, ακόμα και με άτσαλες μεταφορές βάρους, το Swift μαζεύεται πανεύκολα και πριν ακόμα επέμβει το ESP. Και ενώ το σύνολο είναι συμμετοχικό και διασκεδαστικό, συνεχώς ζητάς το κάτι παραπάνω από το Swift. Κυρίως σε δύναμη και ήχο. Όχι πολλά. 20 αλογάκια θα ήταν ιδανικά, αρκεί να συνδυάζονταν με περισσότερη ζωντάνια ψηλά. Το πλαίσιο είναι παραπάνω από ικανό για αυξημένη ιπποδύναμη, ενώ στήσιμο και φρένα φυσικά το υποστηρίζουν. Η βελτίωση θα κάνει θαύματα σε αυτό το αυτοκίνητο. Το νέο Swift Sport είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς και ικανοποιεί όχι μόνο με τις προδιαγραφές του, αλλά κυρίως με τη διασκεδαστική του συμπεριφορά. Όμορφο σε εμφάνιση, με σπορτίφ και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, είναι άξιος συνεχιστής της παράδοσης που έχει χτίσει το μικρό ιαπωνικό hot-hatch. Το χαμηλό βάρος επιτρέπει καλές επιδόσεις με μόλις 140Ps, αν και θα θέλαμε λίγα περισσότερα άλογα, ιδιαίτερα ψηλά. Το μόνο «αγκάθι» στην εξίσωση είναι η υψηλή τιμή των €19.670 που αγγίζει τις πολύ πιο ισχυρές προτάσεις του ανταγωνισμού. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και δεν θα λέγαμε όχι σε μία πιο βασική έκδοση, με πιο προσιτή τιμή.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €19.670
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιοτικό εσωτερικό | Αυξημένη κατανάλωση υπό πίεση |
Εξοπλισμός | |
Χώροι | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 975 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Μπροστά | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,944 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx17in | |
Ελαστικά | 195/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 140/ 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/ 2.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,1sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 125 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,26 | |
0-80 | 5,57 | |
0-100 | 7,56 | |
0-120 | 9,77 | |
0-140 | 13,37 | |
0-160 | 17,40 | |
0-180 | 23,61 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,72 | 38,46 |
60 | 5,36 | 78,00 |
100 | 7,02 | 94,94 |
200 | 10,29 | 123,65 |
400 | 15,54 | 151,11 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,90 | |
80-110 | 3,08 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 3,95 | |
100-140 | 5,81 |