Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | DS |
Μοντέλο | DS7 Crossback |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το σχήμα του DS 7 Crossback είναι τέτοιο που ακόμα και αν περάσουν δέκα χρόνια, θα συνεχίσει να δείχνει όμορφο και μοντέρνο, χωρίς ποτέ να περνάει απαρατήρητο. Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και συνθέτουν ένα ιδιαίτερα κομψό χαρακτήρα ανάμεσα στα SUV της premium κατηγορίας. Όπως και το αδερφάκι του, το Peugeot 3008, έχει στη γκάμα του plug-in hybrid έκδοση που συνδυάζεται με δικίνητη ή τετρακίνητη μετάδοση.
Διακριτικές διαφορές
Σε σχέση με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις, το DS 7 E-Tense έχει ελάχιστες εξωτερικές διαφορές, που εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στην έξτρα θύρα για την φόρτιση στο πίσω αριστερό μέρος, καθώς και στο λογότυπο E-Tense στο αριστερό μέρος της θύρας του χώρου αποσκευών. Οι υπόλοιπες αλλαγές εντοπίζονται στα μηχανικά μέρη και έχουν να κάνουν με την προσθήκη μιας συστοιχίας μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2kW, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, αφήνοντας τον χώρο αποσκευών ακριβώς στις ίδιες διαστάσεις με τις «απλές» εκδόσεις.
Η επόμενη αλλαγή είναι το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 το οποίο φιλοξενεί έναν ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 110Ps και 32,6kgm ροπής και συνδυάζεται με τον γνωστό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.6PureTech των 180Ps, με την συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στα 225Ps και την ροπή στα 36,7kgm για την δικίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε. Μια ακόμα διαφορά είναι πως το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χάσει 19lt και διαθέτει χωρητικότητα 43lt, ενώ το βάρος από τα 1.510kg που ζυγίζει η συμβατική έκδοση με τον 1.6PureTech, έχει ανέβει στα 1.835kg.Οι επιδόσεις έχουν παραμένει σχεδόν οι ίδιες με την παραπάνω έκδοση, δηλαδή για τα πρώτα 100km/h θα χρειαστούμε και εδώ 8,9sec, ενώ η τελική ταχύτητα έχει ανέβει κατά 5km/h, στα 225km/h, ενώ με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση περιορίζεται στα 135km/h.
Οικονομικό!
Παρά το μεγάλο του βάρος, το DS 7 Crossback E-Tense από την στιγμή που έχει φορτισμένη την μπαταρία του, είναι εξαιρετικά οικονομικό. Αν οδηγηθεί με ενεργοποιημένη την υβριδική λειτουργία θα δείτε καταναλώσεις που θα κυμαίνονται στα 3-3,5lt/100km, ενώ αν αδειάσει η μέση τιμή φτάνει περίπου τα 7lt/100km και με βλέψεις να ανέβει και πιο πάνω φτάνοντας ακόμα και στα 8lt/100km. Η φόρτιση της μπαταρίας θα χρειαστεί 7 ώρες σε μια απλή οικιακή παροχή ή μία ώρα και 45 λεπτά αν γίνει χρήση Wallbox ισχύος 7,4kWh, με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με την DS να είναι στα 55km, ενώ στην πράξη να είναι για περίπου 40-45km. Υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές για το σύστημα κίνησης, η Comfort, όπου γίνεται αποκλειστικά χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η Hybrid στην οποία γίνεται συνδυασμός θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα και η Sport, κατά την οποία εξαντλούνται όλα τα αποθέματα ενέργειας, προς όφελος των επιδόσεων. Στην Sport λειτουργία μάλιστα, οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται λίγο πιο άμεσες, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να γίνονται λίγο πιο σφιχτά. Ανεξάρτητα τώρα από τα προγράμματα οδήγησης, υπάρχει η λειτουργία Battery Save, κατά την οποία απενεργοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας και η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον θερμικό, προκειμένου να διατηρηθεί ένα απόθεμα ενέργειας για μετέπειτα χρήση, καθώς και η λειτουργία Charge, κατά την οποία ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει και την φόρτιση της μπαταρίας, με σημαντικό αντίκτυπο όμως στην κατανάλωση. Ανάκτηση ενέργειας πάντως γίνεται όταν μετακινηθεί ο επιλογέας στην θέση Β και εκμεταλλευτούμε την ενέργεια κατά την πέδηση ή στο άφημα του γκαζιού.
Γνώριμο τοπίο
Από εκεί και πέρα, η δικίνητη Plug-in Hybrid εκδοχή του DS 7 Crossback, διατηρεί όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στις συμβατικές του εκδόσεις. Δηλαδή την εξαιρετική άνεση που οφείλεται στο σύστημα DS Active Scan Suspension, που διαβάζει την μορφολογία του εδάφους που βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο και αντίστοιχα προσαρμόζει την λειτουργία των αμορτισέρ, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που οφείλεται στο παραπάνω σύστημα, αλλά και στην πολύ καλή ηχομόνωση και φυσικά τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό παραμένει ευρύχωρο, πολυτελές και άνετο, με τον οδηγό να υποδέχεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12in και μια οθόνη των 12,3in για το infotainment, ενώ θα συναντήσουμε και το ηχοσύστημα της Focal, διαθέσιμο προαιρετικά με κόστος €1.051. Μία επιπλέον ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και η λειτουργία μασάζ στα μπροστινά καθίσματα που κοστίζει μόλις €304 και είναι κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί από πολλούς αγοραστές.
Γνωστή είναι και η ιδιότροπη εργονομία του εσωτερικού, με τις ποτηροθήκες που βρίσκονται σε κάπως δύσχρηστη θέση, αλλά και με την περίεργη διάταξη των πλήκτρων επάνω στο τιμόνι για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος. Το menu του συστήματος infotainment συνεχίζει να μην είναι από τα πιο εύχρηστα που θα συναντήσει κανείς.
Οδηγικά τώρα, η διαφορά εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη αδράνεια του αυτοκινήτου στις «έντονες» αλλαγές πορείας, κάτι που οφείλεται στα 325kg που «κέρδισε» χάρη στο υβριδικό σύστημα. Αυτό όμως για να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό, θα χρειαστεί να πιέσει το αυτοκίνητο σε μια αντίστοιχη διαδρομή, κάτι που δεν ταιριάζει ιδιαίτερα με τον χαρακτήρα του. To DS 7 Crossback E-Tense είναι σίγουρα πιο απολαυστικό στον ανοιχτό δρόμο όπου ταξιδεύει άνετα και αθόρυβα, ενώ με συχνή φόρτιση μπορεί να αποτελέσει και οικονομικό μέσο καθημερινής μετακίνησης στην πόλη.
Κάνοντας ταμείο
Η βασική δικίνητη έκδοση με το επίπεδο εξοπλισμού So Chic ξεκινάει από τα €49.700 και προσφέρει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, 3D LED φωτιστικά σώματα πίσω και Bi-Xenon εμπρός, σύστημα πλοήγησης, ζάντες 19in, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας με Hill Assist, Trailer Stability Control και πολλά ακόμα. Η επόμενη έκδοση ονομάζεται Performance Line και περιλαμβάνει μαύρες ράγες οροφής αντί για νίκελ που έχει η απλή έκδοση, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες των 19in και σκουρόχρωμα διακοσμητικά στην μάσκα και στα φωτιστικά σώματα, με την τιμή να είναι στα €50.350 και τέλος, η So Chic+ έκδοση ανεβαίνει στα €53.100. Η βασική έκδοση είναι σίγουρα η πιο συμφέρουσα, αφού οι ουσιαστικές διαφορές στον εξοπλισμό είναι ελάχιστες σε σχέση με τις άλλες δύο. Αν λοιπόν υπάρχει η δυνατότητα της καθημερινής φόρτισης και το ζητούμενο είναι οι μεγάλοι χώροι, η άνεση και το μοντέρνο design, η plug-in hybrid εκδοχή του DS 7 Crossback, είναι μια καλή επιλογή.
Τιμή έκδοσης δοκιμής DS 7 E-Tense (So Chic): €49.700
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Εργονομικά ατοπήματα |
Οδηγική συμπεριφορά | Πολύπλοκο σύστημα infotainment |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση-ποιότητα κύλισης | |
Χώροι εσωτερικού | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77mm x 85,8mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο e-EAT8 οκτώ σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.573 | |
Ύψος (mm) | 1.621 | |
Πλάτος (mm) | 1.906 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.738 | |
Βάρος (kg) | 1.835 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 555-628 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 304x28mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 290x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm) | 180 /6.000 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm) | 30,6 /3.000 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 110 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 32,6 | |
0-100km/h (sec) | 8,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 220 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 31 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |