DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Rivoli 180Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα DS
Μοντέλο DS7 Crossback
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Rivoli 180Ps

Το να σχεδιάσεις ένα μεγάλο SUV που να ξεχωρίζει σημαντικά από τον ανταγωνισμό είναι δύσκολο εγχείρημα. Πολλοί κατασκευαστές υποπίπτουν σε ακρότητες προκειμένου να διαφοροποιηθούν, όμως οι Γάλλοι σχεδιαστές της DS μας έχουν δείξει ότι ξέρουν όσο λίγοι να δημιουργήσουν ένα φινετσάτο όχημα και το DS 7 Crossback φυσικά και δεν αποτελεί εξαίρεση. Πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα και κομψά SUV στην κατηγορία, χωρίς να χάνει ούτε στο ελάχιστο χώρους από την πρακτικότητα και την άνεση του.

Challenge accepted!

Η μεγάλη πρόκληση για την DS ήταν να σχεδιάσει ένα κομψό, εντυπωσιακό και πολυτελές SUV με το οποίο θα μπορεί να κοιτάξει κατάματα καταξιωμένα ονόματα όπως το Audi Q3, το Volvo XC40 ή τις BMW X1 και X2. Οι μηχανικοί λοιπόν της DS σήκωσαν μανίκια και στρώθηκαν στη δουλειά και ξεκίνησαν χρησιμοποιώντας για βάση την πλατφόρμα ΕΜΡ2 που συναντάμε στο Peugeot 3008, στο 5008 και στο Opel Grandland X. Το design του είναι μοναδικό. Ξεχωρίζει η επιβλητική μάσκα DS Wings στο μπροστά μέρος, πλαισιωμένη με το εκπληκτικό σύστημα φωτισμού DS Active LED Vision, αλλά και με χρωμιωμένα διακοσμητικά σε σχήμα Υ. Στο πίσω μέρος η οροφή καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή και σε ένα κεκλιμένο πίσω τζάμι, που με την σειρά του ενσωματώνεται στην θύρα του χώρου αποσκευών. Η δε θύρα αποσκευών καλύπτει όλο το πλάτος του πίσω τμήματος και περιλαμβάνει ολόκληρα τα πίσω φώτα.

DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Rivoli 180Ps

Οι διαστάσεις του DS 7 το τοποθετούν λίγο πάνω από τον μέσο όρο των C-SUV, έχοντας μήκος στα 4.573mm, ύψος στα 1.621mm, πλάτος στα 1.906mm και ένα πληθωρικό μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.738mm. Το τελευταίο είναι και υπεύθυνο για τους άπλετους χώρους που έχουν στην διάθεσή τους οι πέντε επιβάτες του DS 7. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά και ποιοτικά, με κύριο χαρακτηριστικό το μοντέρνο και ιδιαίτερο design που ακολουθεί αντίστοιχα αυτό του εξωτερικού του οχήματος. Όλες οι επενδύσεις στην έκδοση Rivoli, χρησιμοποιούν δέρμα Nappa, μαύρης απόχρωσης με το pattern να είναι ρόμβοι με έντονες ραφές. Τα καθίσματα χρησιμοποιούν αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας και είναι ότι πιο κοντινό σε πολυθρόνα, προσφέροντας την μέγιστη δυνατή άνεση. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα, μπορούν να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης από τις 23ο μέχρι τις 32ο.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και χρησιμοποιεί μια οθόνη 12in, από τον οποίο θα θέλαμε οι ενδείξεις να είναι λίγο περισσότερο ευανάγνωστες. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια ένθετη οθόνη αφής επίσης 12in, η οποία πλαισιώνεται στο κάτω μέρος με πλήκτρα αφής για τα βασικά μενού του infotainment. Ακριβώς από επάνω της οθόνης βρίσκονται οι κεντρικοί αεραγωγοί και ανάμεσά τους ένα ρολόι της BRM Chronographs. Στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας θα συναντήσουμε τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και αριστερά και δεξιά του τους διακόπτες για τα παράθυρα και το χειρόφρενο. Η εργονομία θέλει κάποιο χρόνο εξοικείωσης, αφού ασυναίσθητα θέλοντας κανείς να ανοίξει το παράθυρο του οδηγού μπορεί να μπερδευτεί εύκολα και να ενεργοποιήσει το χειρόφρενο.

 DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Rivoli 180Ps

Η πολυτέλεια στο έπακρο

Το DS 7 Crossback χαρακτηρίζεται από την premium πολυτέλεια που προσφέρει. Ο εξοπλισμός της έκδοσης So Chic που δοκιμάζουμε είναι τόσο πλούσιος, που ξεπερνάει ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Για παράδειγμα τα εμπρός καθίσματα εκτός από θερμαινόμενα και αεριζόμενα, διαθέτουν λειτουργία μασάζ με πέντε προγράμματα. Η έκδοση So Chic είναι εξοπλισμένη με ηχοσύστημα Focal Electra που περιλαμβάνει 14 ηχεία, διζωνικό κλιματισμό, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, αλλά και με την ανάρτηση DS Active Scan Suspension. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί μια κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στον κεντρικό καθρέφτη, η οποία κάνοντας monitoring το οδόστρωμα που βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο, μεταδίδει σήμα στον εμπρός και τον πίσω άξονα που με την σειρά τους χρησιμοποιούν αισθητήρες ύψους και επιταχυνσιόμετρα και αντίστοιχα επεμβαίνουν στην ρύθμιση των αμορτισέρ προσφέροντας την μέγιστη δυνατή άνεση.

Ο ορισμός της άνεσης!

Τα 180Ps που αποδίδει ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.6 PureTech στις 5.500rpm και τα 25,5kgm ροπής στις 1.650rpm, είναι κάτι παραπάνω από επαρκή για να κινήσουν τα 1.510kg του αμαξώματος. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής ΕΑΤ8 των οκτώ σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς. Το DS 7 Crossback χρειάζεται 8,9sec για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220km/h. Η DS ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση τα 5,9lt/100km, μια τιμή που δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα. Με τελείως οικονομική και συντηρητική οδήγηση η μέση κατανάλωση θα φτάσει τα 6,9-7lt/100km, ενώ μια πιο ρεαλιστική τιμή είναι τα 7,7-7,9lt/100km.

Το DS 7 διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το πρώτο ονομάζεται Άνεση και ενεργοποιώντας το, το τιμόνι γίνεται ιδιαίτερα ελαφρύ, οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται πιο ομαλά σε σημείο που δεν γίνονται αντιληπτές, ενώ η ανάρτηση έχει την μέγιστη δυνατή άνεση. Στο δεύτερο που ονομάζεται Άθληση (αλήθεια ποιός έκανε αυτήν την μετάφραση από το Sport;;;), το τιμόνι γίνεται πιο «βαρύ» σε αίσθηση, οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται πιο γρήγορα, ενώ η ανάρτηση γίνεται πιο σφιχτή, αφού ο στόχος είναι να περιοριστούν οι κλίσεις του αμαξώματος. Τέλος, το τρίτο πρόγραμμα ονομάζεται Normal και είναι ένας συμβιβασμός όλων των επιμέρους χαρακτηριστικών των δύο προηγούμενων προγραμμάτων. Ισορροπεί δηλαδή ανάμεσα στην μέγιστη δυνατή άνεση και στον περιορισμό των κλίσεων, με το τιμόνι να έχει μια ενδιάμεση αίσθηση και τις αλλαγές στο κιβώτιο και την απόκριση του κινητήρα να είναι αντίστοιχα πιο ήπιες σε σχέση με του προφίλ Άθληση και πιο γρήγορες σε σχέση με του προφίλ Άνεση.

DS 7 Crossback 1.6 PureTech EAT8 Rivoli 180Ps

Οδηγώντας κανείς το DS 7 Crossback θα εντυπωσιαστεί από την εξαιρετικά άνετη ανάρτηση. Το σύστημα DS Active Scan δουλεύει άψογα και τα αμορτισέρ φιλτράρουν κάθε είδους κακοτεχνία του οδοστρώματος. Ακόμα και όταν οδηγηθεί σε χωματόδρομο, κάτι εφικτό, χάρη στα 190mm της απόστασης από το έδαφος, η μετακίνηση είναι μια τρομερά άνετη εμπειρία. Το DS 7 Crossback είναι φιλικό και προβλέψιμο και ελέγχεται εύκολα ακόμα και στο όριο, έχοντας δυνατά φρένα και υψηλά όρια πρόσφυσης. Το ESP βέβαια επεμβαίνει δραστικά όταν φτάσει κοντά το όριο, ενώ το τιμόνι που δεν διακρίνεται για την σβελτάδα του και την ακριβή του αίσθηση, θα σε κάνουν να συνειδητοποιήσεις πως το DS 7 Crossback σχεδιάστηκε με κύριο στόχο τις άνετες μετακινήσεις και τα ταξίδια. Στον ανοιχτό δρόμο βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του και είναι ένα από τα πλέον κατάλληλα αυτοκίνητα για να διανύσει κανείς μεγάλες αποστάσεις.

Εξατομίκευση

Εννέα αποχρώσεις αμαξώματος, έξι διαφορετικές επενδύσεις εσωτερικού και οκτώ σχέδια ζαντών, υπόσχονται πολλούς συνδυασμούς με μεγάλες δόσεις πολυτέλειας και premium χαρακτήρα. Το DS 7 Crossback είναι διαθέσιμο στην βασική του έκδοση με τον κινητήρα 1.2PureTech των 130Ps και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, με το πακέτο εξοπλισμού Be Chic και τιμή αγοράς στα €34.790, ενώ η έκδοση με τον 1.6PureTech και το ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού So Chic που δοκιμάζουμε, κοστίζει €44.000. Το DS 7 Crossback είναι μια αρκετά ανταγωνιστική και αναμφίβολα ποιοτική πρόταση στον χώρο των premium SUV, διαθέτοντας μια πολύ καλή σχέση τιμή-ποιότητας και εξοπλισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης DS 7 1.2PureTech 130Ps EAT8 (Be Chic): €34.790

Τιμή έκδοσης δοκιμής DS 7 1.6PureTech 180Ps EAT8 (So Chic): €44.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Εργονομία ταμπλό
Ποιότητα κατασκευής Απουσία τετρακίνητης έκδοσης
Οδηγική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Άνεση ανάρτησης
Πρακτικότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο με μετατροπέα ροπής οκτώ σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.573
Ύψος (mm)1.621
Πλάτος (mm)1.906
Μεταξόνιο (mm)2.738
Βάρος (kg)1.510
Χώρος αποσκευών (lt)550
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 304x28mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 290x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 18in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)180 /5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5 /1.650
0-100km/h (sec)8,9
Τελική ταχύτητα (km/h)220
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)134
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,9
Δοκιμής (lt/100km)7,8