Station wagon αυτοκίνητα υπάρχουν αρκετά, λίγα όμως από αυτά είναι επταθέσια και κανένα δεν είναι φτηνότερο από το νέο Dacia Jogger. Αν λοιπόν είστε τόσο τυχεροί ώστε να έχετε πάνω από τρία παιδιά ή τόσο άτυχοι ώστε να έχετε πάντα μαζί την πεθερά σας, ρίξτε μια ματιά στο Jogger.
Πρακτικό και οικονομικό
Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά αυτοκινήτου, οι επιλογές που έχει ένας οικογενειάρχης για καινούργιο μεγάλο αυτοκίνητο που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του σε μια «λογική» τιμή είναι πλέον μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, εκ των οποίων τα τρία έχουν το σήμα της ρουμανικής φίρμας. Το Sandero είναι ένα μικρομεσαίο «πολυχρηστικό» αυτοκίνητο, το Duster είναι ένα πολύ πρακτικό SUV και αυτό εδώ, το Jogger μοιάζει σαν να είναι το παιδί τους. Έχει παρόμοια εμφάνιση και εσωτερικό με το Sandero Stepway, με το μέγεθος και τους χώρους του Duster, από το οποίο μάλιστα είναι αρκετά πιο ευρύχωρο και μακρύτερο (μήκος 4.547mm και μεταξόνιο 2.847mm). Συνδυάζει το μήκος ενός station wagon με την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού και τις δυνατότητες ενός δικίνητου SUV. Βασίζεται και αυτό στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, (ίδια με τα Clio, Captur και Arkana), η οποία είναι στην μακρύτερη μορφή της και μάλιστα το συγκεκριμένο είναι επταθέσιο, δηλαδή με τρεις σειρές καθισμάτων. Η πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων γίνεται από τις πίσω πόρτες, χάρη στον ειδικό μηχανισμό ανάκλισης των καθισμάτων της 2ης σειράς. Κάθε σειρά καθισμάτων είναι σε ψηλότερη θέση σε σχέση με την εμπρός και τα παράθυρα είναι πολύ μεγάλα για να μην δημιουργείται κλειστοφοβική αίσθηση στους επιβάτες. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 160lt όταν χρησιμοποιούνται και οι 7 θέσεις και αυξάνεται στα 565lt με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα, τα οποία μπορούν και να αφαιρεθούν για ακόμα περισσότερο χώρο (με δυνατότητα μέχρι 2.085lt!) όταν δεν χρειάζονται.
Όσα gadgets χρειάζεσαι
Το εσωτερικό του Jogger είναι αυτό που μας έχει συνηθίσει η Dacia τελευταία: ικανοποιητική ποιότητα και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, με όσες από τις νέες τεχνολογίες χρειάζονται σε μια οθόνη Media Display 8in στην οποία συνδέεσαι μέσω Bluetooth, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και το Media Nav σύστημα το οποίο παρέχει στο Jogger δυνατότητες πλοήγησης με Ευρωπαϊκούς χάρτες και ασύρματη συνδεσιμότητα (Mirror Link) χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Από συστήματα υποβοήθησης οδηγού, διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, υποβοήθηση στάθμευσης με αισθητήρες, cruise control και κάμερα οπισθοπορείας. Ότι χρησιμοποιεί κάποιος πραγματικά στην ουσία, από όλα όσα τέτοια «τεχνολογικά» καλούδια έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Το κερασάκι στην τούρτα των χώρων, είναι πως οι ράγες της οροφής μπορούν να γυρίσουν από το διαμήκη στον εγκάρσιο άξονα επιτρέποντας τη μεταφορά επιπλέον φορτίου έως 80kg. Εντάξει όμως... με 7 άτομα, 160lt βαλίτσες μέσα και 80kg στην οροφή... θα μαρτυρήσει το άμοιρο. Η δεξαμενή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 40lt και έχει τοποθετηθεί στον χώρο της ρεζέρβας, έτσι δεν «κλέβει» λίτρα από το χώρο αποσκευών και με αυτά τα 40lt αερίου μαζί με τα 50lt του ρεζερβουάρ βενζίνης η αυτονομία ξεπερνά τα 1.000km!
Το δύσκολο έργο του τρικύλινδρου
Το Jogger εφοδιάζεται και αυτό με τον γνωστό τρικύλινδρο 1,0lt τούρμπο της Renault, που αποδίδει 100Ps με το υγραέριο και 91Ps με την βενζίνη, με αντίστοιχη διαφορά ενός κιλού στην ροπή (17,3kgm έναντι 16,3). Η δύναμη αυτή είναι αρκετή για το Sandero και το Clio, αλλά και για το Jogger ξεφόρτωτο. Με πλήρες φορτίο δεν το δοκιμάσαμε, αλλά είμαι σίγουρος πως θα είναι δύσκολη η ζωή του, ειδικά σε ανηφόρες, όπου σίγουρα θα χρειαστεί να κατεβάσεις σχέση για να διατηρήσεις την ταχύτητά σου. Η Dacia ανακοινώνει κατανάλωση 7,6-7,8lt/100km σε κύκλο WLTP, τιμές που δεν απέχουν υπερβολικά από αυτές που είδαμε εμείς στη δοκιμή μας, με 7,9lt και 9,6lt σε βενζίνη και αέριο αντίστοιχα.
Στον δρόμο, η μαλακή ανάρτηση και τα υψηλού προφίλ ελαστικά του χαρίζουν καλή ποιότητα κύλισης, φιλτράρουν τις λακκούβες και σε συνδυασμό με την 200mm απόσταση από το έδαφος (το Duster είναι μόλις 10mm πιο ψηλό..) του επιτρέπουν να κινηθεί παντού, ακόμα και σε χωματόδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα. Τετρακίνηση δεν υπάρχει, ούτε σε άλλη έκδοση, αλλά αυτό το ύψος από τον δρόμο βοηθά από μόνο του ακόμα και στην καθημερινότητα, όπου δεν υπολογίζεις σαμαράκια και πεζοδρόμια. Απλά ελαττώνεις ταχύτητα και ανεβαίνεις με άνεση. Αν το πιέσεις, θα πάρει κλίση η οποία όμως δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν αγχώνει τους επιβάτες, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτοκίνητο για αυτήν την χρήση. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και προσανατολισμένο στην κίνηση εντός πόλης, το ίδιο και τα καθίσματα που είναι μαλακά και άνετα. Οι επιδόσεις του είναι αυτές που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με 1.300kg και 100Ps, αλλά η ροπή του και η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, βοηθούν αρκετά.
Το μεγαλύτερο του όμως πλεονέκτημα είναι η τιμή. Αυτήν την εποχή τα 19-21.000 ευρώ που κοστίζει (ανάλογα με την έκδοση), δεν σου αγοράζουν ούτε το μισό αυτοκίνητο με άλλο σήμα. Ειδικά τα €22.680 για την 7θέσια έκδοση με το απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού Comfort και το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου -που συνοδεύεται από την 5ετή εγγύηση του αυτοκινήτου-, αποτελούν μια πρόταση που όμοιά της δεν υπάρχει στην αγορά. Για κάποιον που πραγματικά χρειάζεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δεν εξετάζουμε αν το Jogger είναι η καλύτερη επιλογή, γιατί απλά δεν υπάρχει άλλη.
Τιμή βασικής έκδοσης Jogger 5-seat 1.0TCe 100Ps (Essential): €19.280
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jogger 7-seat 1.0TCe 100Ps (Extreme): €24.180
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Τιμή | Αίσθηση τιμονιού |
Οικονομία χρημάτων (λόγω LPG) | Επιδόσεις |
Αυτονομία | |
Τεράστιοι χώροι | |
Άνεση | |
Απόσταση από το έδαφος |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου (βενζίνη και LPG) | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84,1mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 228mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx16in | |
Ελαστικά | 205/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.547 | |
Πλάτος (mm) | 1.848 | |
Ύψος (mm) | 1.691 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.847 | |
Βάρος (kg) | 1.291 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 160-2.085 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 100/4.600-5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,3/2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 13 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 175 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 118 - 121 (κατά WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,6 - 7,8 LPG (κατά WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,9 - 9,6 (LPG) |