Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C3 Aircross |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Η Ελληνική πραγματικότητα έχει φέρει πολύ ψηλά την κατηγορία B-SUV με τα μικρά crossover να αποτελούν τις περισσότερες φορές οικογενειακές εναλλακτικές σε σχέση με τα κοινά hatch-back. Η Citroen ανέκαθεν πρότεινε αντισυμβατικές λύσεις με καινοτομία και τόλμη (όπως το νέο C4) για να παρέχει στους υποψήφιους πελάτες της διαφορετικά -από τα συνηθισμένα- αυτοκίνητα που βάζουν πάνω απ' όλα την άνεση και την χρηστικότητα.
Air-Cross
Το δημοφιλές μικρό crossover δέχθηκε και αυτό παράλληλα με το νέο C3, τον αέρα της ανανέωσης που μόνο «επιδερμική» δεν είναι. Το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross διαθέτει νέα μάσκα με καινούργιο μοτίβο, με το ρύγχος να είναι πιο δυναμικό και να διαθέτει έντονες γωνίες και με τους προβολείς τεχνολογίας LED να έρχονται από τη βασική έκδοση (Feel Pack). Το σύνολο είναι ακόμα πιο εκκεντρικό, αλλά ταυτόχρονα πιο δυναμικό και ξεχωριστό από το απερχόμενο μοντέλο, με πιο δυναμική παρουσία που σίγουρα θα προκαλέσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο δρόμο. Είναι πρακτικά αδύνατον να μπερδέψει κάποιος το ανανεωμένο C3 Aircross με κάποιο άλλο B-SUV μοντέλο.
Το ανανεωμένο C3 Aircross συνεχίζει να προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, με έως και 70 συνδυασμούς για το αμάξωμα με βάση τις 7 χρωματικές αποχρώσεις, τα 4 χρωματικά πακέτα λεπτομερειών, τις δύο επιλογές για την οροφή και τις ζάντες νέας σχεδίασης σε διαστάσεις 16-17in.
Modern & Chic
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες με το μικρό crossover να διατηρεί την γνώριμη και αρκετά μοντέρνα εικόνα. Η ανανέωση αφορά θέματα εμπλουτισμού του τεχνολογικού πακέτου και βελτίωση της πρακτικότητας. Για παράδειγμα, κάτι που μας ενοχλεί σε πολλά μοντέλα των Citroen, DS και Peugeot είναι οι μικρές και δύσχρηστες ποτηροθήκες. Στο νέο C3 Aircross η ανασχεδίαση του χειροφρένου, δημιούργησε χώρο για δύο κανονικές ποτηροθήκες, απελευθερώνοντας ταυτόχρονα περισσότερο χώρο στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας που πλέον μπορεί να δεχθεί μικροαντικείμενα μεγαλύτερου μεγέθους.
Τα καταπληκτικά Advanced Comfort καθίσματα (στάνταρ στην πλούσια έκδοση Shine Pack), μπορεί να παρέχουν ελάχιστη πλευρική στήριξη ισοφαρίζουν όμως και με το παραπάνω με την υψηλή άνεση που παρέχουν στους επιβάτες που νιώθουν ότι κάθονται σε πολυθρόνες. Σε μία προσπάθεια να μειώσουν τους φυσικούς διακόπτες του C3 Aircross, οι Γάλλοι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν πολλές από τις λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου στην νέα οθόνη αφής 9in (7in στις εκδόσεις Feel Pack και C Series). Η νέα οθόνη διαθέτει πλέον καλύτερα και πιο ευκρινή γραφικά, παραμένει όμως σχετικά αργή σε αντιδράσεις, ενώ η μη ύπαρξη συντομεύσεων σε κάποιο ξεχωριστό panel όπως στο νέο C4 απαιτεί εξοικείωση, αφού ακόμα και ο έλεγχος του κλιματισμού βρίσκεται στο μενού της οθόνης, κάτι που μπορεί να αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Οι πλούσιες εκδόσεις Shine (όπως της δοκιμής μας) και Shine Pack, διαθέτουν επιπλέον σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav, κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision και ασύρματης φόρτισης Smartphone. Φυσικά η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως είναι και τα συστήματα Coffee Brake Alert, Hill Assist, Speed Limit Information & Intelligent Speed Adaptation, η αυτόματη λειτουργία προβολέων και το Cruise Control.
Το ανανεωμένο C3 Aircross συνεχίζει να χρησιμοποιεί σκληρά πλαστικά και να παρέχει παραπάνω από αξιοπρεπείς χώρους για 4 άτομα, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, με το συρόμενο πίσω κάθισμα να μεταβάλει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από 410 έως και 520 λίτρα (νούμερα που το φέρνουν στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας), ενώ όταν αναδιπλωθεί, προσφέρει 1.289lt για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Do it like a Citroen
Η έκδοση της δοκιμής μας κινείται από την κορυφαία version του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.2PureTech που αποδίδει για την περίσταση 130Ps και 23,4kgm ροπής από τις 1.750rpm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, παρά το γεγονός ότι ο όμιλος έχει εξοπλίσει άλλα μικρά μοντέλα με το ανώτερο EAΤ8 όπως τα Peugeot 208 και 2008, αλλά και το νέο Opel Mokka.
Το κινητήριο σύνολο, παρά την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, έχει ομαλή λειτουργία με χαμηλά επίπεδα θορύβου-κραδασμών και παραπάνω από ικανοποιητική ισχύ στο τέρμα γκάζι. Παρέχει σβέλτες επιδόσεις (0-100km/h σε 10,3sec), χωρίς ωστόσο η απόκριση στο γκάζι τόσο από τον κινητήρα όσο και από το κιβώτιο, να παροτρύνουν την γρήγορη οδήγηση. Το ανανεωμένο C3 Aircross αρέσκεται σε στρωτή οδήγηση καθώς η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει αισθητές κλίσεις στις στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο με τον μετατροπέα ροπής, είναι άνετο στις χαμηλές ταχύτητες της καθημερινότητας, χωρίς να παρουσιάζει απότομη λειτουργία κάτι που συναντάμε σε μικρά μοντέλα εξοπλισμένα με κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Μέσω του επιλογέα (δεν υπάρχουν paddles), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και manual αλλαγές των σχέσεων, ενώ ο διακόπτης “S” στη βάση του ταμπλό μειώνει τον χρόνο των αλλαγών και κρατάει ψηλότερα τις στροφές του κινητήρα. Αυτό είναι φυσικά καλοδεχούμενο, έρχεται όμως σε αντίθεση με το γενικότερο feeling και συμπεριφορά που αποπνέει το γαλλικό crossover, οπότε πολύ σπάνια θα χρησιμοποιηθεί. Το ΕΑΤ6 φέρνει στο προσκήνιο το τρίπτυχο άνεση, ευελιξία και ξεκούραστη οδήγηση. Αν εκμεταλλευτείς στο έπακρο τους 130 ίππους η κατανάλωση θα περάσει εύκολα τα 8lt/100km, με μικρή συγκράτηση όμως θα βλέπεις τιμές γύρω στα 7,7-7,9lt/100km.
Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση και την πληροφόρηση του, παρέχει όμως ευκολία και ευελιξία στους στενούς δρόμους της πόλης. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες και αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του μικρού crossover της Citroen, δίνοντας πρώτο λόγο στην άνεση.
Το «δικό μας» C3 Aircross δεν διέθετε το προαιρετικό σύστημα Grip Control, που ρυθμίζει αναλόγως το ESP για κίνηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο, αφήνοντας τα 17,8cm απόστασης από το έδαφος και τις προστατευτικές ποδιές να παρέχουν τις περιορισμένες εξόδους εκτός οδικού δικτύου με αποτελεσματικότητα.
Το ανανεωμένο C3 Aircross έχει κερδίσει πόντους στην σχεδίαση του αμαξώματος, διαθέτει ακόμα περισσότερες επιλογές διαμόρφωσης και πιο πλούσιο εξοπλισμό, ενώ διατηρεί την άνεση, την ευελιξία και την ευρυχωρία, στοιχεία για τα οποία έγινε γνωστό το μικρό γαλλικό crossover. Όμως ο αέρας της ανανέωσης μαζί με τα εμπλουτισμένα τεχνολογικά πακέτα έφερε και σημαντική αύξηση της τιμής, με την βασική έκδοση 1.2Τ 110Ps Feel Pack να ξεκινάει από τα €20.400 και την πιο ισχυρή έκδοση 1.2Τ 130Ps Shine με το αυτόματο κιβώτιο να τιμολογείται στα €24.650.
Διαμορφώστε τώρα το δικό σας C3 Aircross.
Τιμή βασικής έκδοσης C3 Aircross 1.2PureTech 6MT 110Ps Feel Pack: €20.400
Τιμή έκδοσης δοκιμής C3 Aircross 1.2PureTech EAT6 130Ps Shine: €24.650
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Τιμή στις ανώτερες εκδόσεις |
Άνετα καθίσματα | Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό |
Ποιότητα κύλισης | Χειρισμός κλιματισμού αποκλειστικά μέσω της οθόνης |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Επιλογές εξατομίκευσης | |
Τιμή βασικής έκδοσης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 205/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.154 | |
Πλάτος (mm) | 1.756 | |
Ύψος (mm) | 1.597 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.604 | |
Βάρος (kg) | 1.280 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 410-520-1.289 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/ 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/ 1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 140 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,1 |