BMW M440i xDrive 374PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα BMW
Μοντέλο M440i
Segment D-Segment
Power Train Hybrid
BMW M440i xDrive 374PS

Η μάσκα του σκανδάλου

Είναι παραπάνω από φανερό ότι η BMW ήθελε να διαχωρίσει τη νέα 4άρα από την τελευταία σειρά 3. Εναλλακτική επιλογή υπήρχε, καθώς η σειρά 8 είναι κατά γενική ομολογία ένα πολύ sexy αυτοκίνητο. Θα μπορούσαν απλά να βασιστούν στο σχέδιό της και να μικρύνουν τις διαστάσεις, φέρνοντας ένα εξίσου αξιόλογο αποτέλεσμα. Η ριζική σχεδιαστική αλλαγή ήταν μία δύσκολη και ριψοκίνδυνη κίνηση, ιδιαίτερα για μία μάρκα όπως η BMW, όπου οι fans είναι ιδιαίτερα παθιασμένοι και «ένθερμοι». Η μπροστινή όψη διαφοροποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, με τα νεφρά να «γιγαντώνονται» προς τον κάθετο άξονα, προκαλώντας οργισμένες αντιδράσεις ιδιαίτερα κατά το πρώτο διάστημα της παρουσίασης του μοντέλου. Όπως έγραψα και στη δοκιμή της μοναδικής M4 Competition, συνεχίζω να λέω ότι μπορεί στις φωτογραφίες να προβληματίζει, στην πραγματικότητα όμως η νέα σειρά 4 είναι πολύ όμορφη και συνάμα «διαφορετική» από αυτό που είχαμε συνηθίσει από τα μοντέλα της BMW τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Ιδιαίτερα στο μπλε σκούρο χρώμα της M440i που φοράει το οπτικό πακέτο M Sport και ντύνει τα νεφρά με μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό. Η M440i είναι φαρδιά (πλάτος 1.852mm), με πληθωρικές διαστάσεις (μήκος 4.770mm και μεταξόνιο 2.851mm), με νεύρα ακριβώς εκεί που πρέπει, χωρίς φλυαρίες και υπερβολές. Τα φουσκωμένα φτερά φιλοξενούν τις ζάντες των 19in, το δυναμικό καπό καταλήγει ιδανικά στη μεγάλη μάσκα, η οροφή κατεβαίνει γλυκά προς την πίσω κολώνα και οι προφυλακτήρες του γενναιόδωρου πακέτου M-Sport βγάζουν μία διακριτική επιθετικότητα. Η M440i είναι κούκλα και ικανοποιεί τόσο τον γιάπη που επιζητά ένα μεγάλο και άνετο GT, αλλά και τον petrolhead που θέλει την κορυφαία 4άρα, χωρίς να φτάσει το δυσθεώρητο ποσό της M4 που ξεκινάει από τα 126.300. Και πόσο πάει η κούκλα M440i xDrive έτσι όπως τη βλέπουμε με το κοστούμι M Sport; €78.500. Πολλά χρήματα θα πουν κάποιοι, αλλά ΤΙ αμάξι παίρνεις είναι το θέμα. Και η M440i δεν είναι ένα αυτοκίνητο, είναι ΤΟ αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από ποιότητα και κομψό δυναμισμό.

BMW M440i xDrive 374PS 

Περάστε και απολαύστε!

Ανοίγεις την υπερβολικά μεγάλη πόρτα χωρίς πλαίσιο (ένα από τα πιο ωραία χαρακτηριστικά των coupe κατά την γνώμη μου...) και βρίσκεσαι σε ένα πολύ γνώριμο εσωτερικό. Σε αντίθεση με το αμάξωμα, το εσωτερικό της 4άρας έχει μεταφερθεί πρακτικά αυτούσιο από την τετράπορτη αδερφή, με μόνη διαφορά τα καθίσματα που φτάνουν λίγο πιο χαμηλά. Μιλώντας για τα καθίσματα, αξίζει να μείνουμε λίγο παραπάνω εδώ. Η BMW έχει καταφέρει στις τελευταίες γενιές να συνδυάσει δύο μοναδικά χαρακτηριστικά που συναντάς πολύ δύσκολα. Πλουσιοπάροχη πλευρική στήριξη και άνεση υψηλού επιπέδου. Τα σπορ καθίσματα της 4άρας, με το M Sport κοστούμι είναι πολύ πιο άνετα από σχεδόν όλα τα μεσαία SUV που υποτίθεται ότι είναι άνετα οικογενειακά!

Είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπίσεις κάτι μεμπτό στο εσωτερικό της 4άρας ακόμα κι αν το έχεις ξαναδεί σε άλλα μοντέλα της BMW. Η ποιοτική έκφραση είναι παντού, με μεγάλες δόσεις δέρματος, μαλακά πλαστικά, διάφορες επιφάνειες από αλουμίνιο και έντονη ψηφιακή λογική. Πίσω από το M Sport τιμόνι θα συναντήσεις τον ψηφιακό πίνακα με διαγώνιο 12,3in που δεν στερείται πληροφορίες, δεν έχει όμως πολλές επιλογές διαμόρφωσης. Η οθόνη αφής των 10,25in στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας χρησιμοποιεί το τελευταίο iDrive 7 που, αναλογικά με το πλήθος των ρυθμίσεων και των επιλογών που διαθέτει, εντυπωσιάζει με τη χρηστικότητά του και είναι, χωρίς αμφιβολία, το καλύτερο infotainment της αγοράς αυτή τη στιγμή. Φυσικά και διαθέτει φωνητικές εντολές, ενώ με το πρόσταγμα «Hey BMW» η Intelligent Personal Assistant παρέχει πληθώρα πληροφοριών. Η λίστα των συστημάτων ασφαλείας είναι μακροσκελής και περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με επέμβαση πέδησης, το Parking Assistant που αυτοματοποιεί την διαδικασία του παρκαρίσματος, το Reversing Assistant, που αποθηκεύει τα τελευταία 50m και μπορεί να βγάλει μόνο του το αυτοκίνητο κάνοντας ακριβώς τις αντίθετες κινήσεις και το προαιρετικό Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει το Steering & Lane Control Assistant.

BMW M440i xDrive 374PS

Σε χωροταξικό επίπεδο οι μπροστινοί απολαμβάνουν παραπάνω από γενναιόδωρη άνεση με τα πίσω καθίσματα να μπορούν να φιλοξενήσουν δύο επιβάτες μετρίου αναστήματος χωρίς την παραμικρή κλειστοφοβική αίσθηση. Σε αντίστοιχα ικανοποιητικό επίπεδο είναι και η πρακτικότητα της 4άρας, με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και μεγάλο χώρο αποσκευών στα 440lt.

Εξακύλινδρο θαύμα

Κάτω από το μεγάλο αλουμινένιο καπό θα βρούμε τον κορυφαίο εξακύλινδρο B58. Ο τρίλιτρος straight-six κινητήρας, με το closed-deck μπλοκ, την υψηλή συμπίεση 10,2:1 και το twin-scroll turbo είναι ένα φετιχιστικό σύνολο στην εποχή του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης. Στο πλαίσιο αυτού, οι μηχανικοί της BMW πρόσθεσαν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μία μίζα-εναλλάκτη που συνδέεται με τον στρόφαλο μέσω ιμάντα. Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας συνεισφέρει στο θερμικό σύνολο 11Ps, τα οποία βοηθούν στη μειωμένη κατανάλωση, αφού η ισχύς αυτή είναι «στραγάλια» για τα 374Ps και την τραπεζοειδή ροπή των 51kgm στο φάσμα 1.900-5.000rpm που αποδίδει από μόνο του το εξακύλινδρο θηρίο. Στην πραγματικότητα είναι πολύ δύσκολο να ζητήσεις κάτι περισσότερο από έναν κινητήρα εν έτει 2021. Παίρνει μπροστά με μία θυμωμένη γκαζιά που καταλήγει στο στακάτο εξακύλινδρο γουργουρητό που όλοι λατρεύουμε. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται από το γνωστό και πάντα εντυπωσιακό σε λειτουργία Steptronic κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος xDrive χρησιμοποιώντας πολύδισκο συμπλέκτη. Μάλιστα στον πίσω άξονα βρίσκεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, με μπλοκέ διαθέσεις για καλύτερη κατανομή της ροπής και πιο «πισωκίνητη» συμπεριφορά της ουράς.

BMW M440i xDrive 374PS 

Στο δρόμο; Εξαιρετική!

Ξεκινώντας από τον αυτοκινητόδρομο, η M440i είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Είναι πολύ δύσκολο να πιστέψεις το πόσο καλή ποιότητα κύλισης μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο με ζάντες 19in και χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Η εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα CLAR συνδυάζεται ιδανικά με την M Adaptive ανάρτηση, εξασφαλίζοντας μία πραγματικά αξιοζήλευτη αναλογία μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος. Στο προφίλ Comfort γέρνει ελάχιστα και δεν κοπανάει παρά μόνον αν πέσεις σε τάφρο, προσφέροντας άνεση ενός αριστοκρατικού Grand Tourer πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Σε ανοικτά δίκτυα κινείται ταχύτατα, είναι εξαιρετικά σταθερή ακόμα και σε απαγορευτικά χιλιόμετρα (που ξεκινούν από 2..), και αποδεικνύεται πολύ αθόρυβη τόσο από αεροδυναμικούς θορύβους όσο και από τις χαμηλές rpm του μοτέρ λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Αυτή η 4άρα δεν ξέρει τι είναι τα 180km/h, τα μπερδεύει με τα 120km/h, αφού στην καμπίνα της δεν αντιλαμβάνεσαι την παραμικρή διαφορά. Το οκτατάχυτο κιβώτιο είναι, όπως πάντα, υποδειγματικό και αλλάζει ομαλά και ταχύτατα, είναι πολύ προσαρμόσιμο στην οδήγησή σου και δεν αφήνει ποτέ τον κινητήρα εκτός αποδοτικού φάσματος, όχι ότι με 51kgm στις 1.900rpm είναι δύσκολο task αυτό... Το μακρύ βήμα 2,81:1 δεν είναι αρκετό για να κρύψει τις εκρηκτικές επιδόσεις της M440i. Τα νούμερα επιδόσεων που μετρήσαμε (0-100km/h σε 4,67sec, 0-200km/h σε 16,28sec και 400m σε 12,77sec) λένε την μισή αλήθεια πίσω από την εμπειρία οδήγησης της M440i. Η άλλη μισή είναι ότι ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που κινείσαι μόλις βυθίσεις το δεξί πεντάλ στην παχιά μοκέτα θα απολαύσεις εκπληκτική επιτάχυνση (80-110km/h σε μόλις 2,14sec) πάντα με την ευχάριστη ακουστική των έξι κυλίνδρων. Με το γκάζι στο πάτωμα, η κατανάλωση σκαρφαλώνει γρήγορα στα 14+lt, με ευγένεια όμως στο δεξί πεντάλ θα δεις εύκολα νούμερα γύρω στα 9-10lt/100km. Αν και με αυτό το μοτέρ κάτω από τις προσταγές σου είναι πρακτικά δύσκολο να συγκρατηθείς.

BMW M440i xDrive 374PS

Όταν θες να αξιοποιήσεις τις ομολογουμένως υψηλές ικανότητες του κινητήρα και του πλαισίου, η M440i σε εκπλήσσει για ακόμα μία φορά. Σε στριφτερό περιβάλλον είναι απολαυστική. Το πολύ υψηλό βάρος είναι αισθητό, χωρίς όμως ποτέ να προβληματίζει, καθώς η επιπλέον δουλειά που έχει γίνει στο σασί από τους μηχανικούς της BMW σε σχέση με την 3-series G20 (μειωμένο κέντρο βάρους κατά 21mm, επιπλέον ενισχύσεις στο χώρο του κινητήρα, στις αρθρώσεις της ανάρτησης και επιπλέον μπάρες μπροστά από την πίσω γέφυρα) έχει πιάσει τόπο. Στρίβεις με το πολύ άμεσο και ακριβές τιμόνι (με επιπλέον αρνητικό camber..) και απορείς με το πού βρίσκονται αυτά τα 1.815kg... Δεν γίνεται ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο να έχει τόσο γρήγορη ανταπόκριση στις εντολές σου. Οι πληροφορίες από τιμόνι, ανάρτηση και μοτέρ φτάνουν πλουσιοπάροχα στον οδηγό, με μόνη ένσταση στο πεντάλ του φρένου. Όχι, ο ρυθμός επιβράδυνσης από τα μεγάλα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά είναι ταχύτατος, όμως η αίσθηση είναι λίγο περίεργη και απαιτεί προσαρμογή. Το πάτημα της M440i είναι σίγουρο ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα, η πρόσφυση σχεδόν ανεξάντλητη και η υποστροφή έρχεται πολύ δύσκολα. Στο πρόγραμμα Sport, η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σκληρή, το τιμόνι πιο βαρύ, ο ήχος ανεβάζει dB τόσο από την εξάτμιση όσο και από τα ηχεία και εδώ είναι η στιγμή που επιλέγεις να απενεργοποιήσεις πλήρως το DSC. Με βαθιά πίεση στο γκάζι, η ουρά παίρνει μία γενναιόδωρη γωνία που φτάνει να θυμίσει πισωκίνητο. Η κατανομή της ροπής από το σύστημα xDrive παρέχει εξαιρετική ισορροπία και άριστο έλεγχο της πλαγιολίσθησης, ενώ το πίσω μπλοκέ διαφορικό κατεβάζει ανελλιπώς τη δύναμη στο δρόμο, συνδυάζοντας τη διασκέδαση με την ουσία. Αυτή είναι η πιο «πισωκίνητη» τετρακίνηση που έχω οδηγήσει. Από την άλλη όταν κυριαρχήσει η λογική, μπορείς να αφήσεις τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα και το προφίλ οδήγησης στο Adaptive για να κινείσαι παντού ταχύτατα και με απόλυτη ασφάλεια.

H Μ440i xDrive είναι ένα εξαίρετο driver's car κάτω από όλες τις συνθήκες και αυτό που σου μένει είναι ότι δεν υπάρχει κάτι που να μην κάνει καλά αυτό το αυτοκίνητο. Και λαμβάνοντας αυτό υπόψη, τα 78.500 ευρώ που κοστίζει φαίνονται όχι λίγα, αλλά σίγουρα δικαιολογημένα. Τον συνδυασμό κομψότητας-πολυτέλειας-άνεσης-επιδόσεων-οδηγικής απόλαυσης που σου δίνει η Μ440i xDrive δύσκολα τον βρίσκεις σε αυτά τα λεφτά.

Τιμή βασικής έκδοσης 420i 184Ps 8AT: €59.213

Τιμή έκδοσης δοκιμής M440i xDrive 8AT M Sport: €78.500

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΤιμή
Επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Πολυτέλεια-εξοπλισμός
Οδηγική συμπεριφορά
Λειτουργία συστήματος τετρακίνησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΕξακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Double Vanos και Valvetronic
ΘέσηΕμπρός, διαμήκης
Κυβισμός (cc)2.998
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)82 x 94,6
Σχέση συμπίεσης10,2
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου υπετροφοδότης καυσαερίων Twin Scroll
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο με μετατροπέα ροπής Steptronic 8 σχέσεων
ΔιαφορικόΗλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ M Sport με τελική σχέση μετάδοσης 2,81
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με διπλούς συνδέσμους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive M Suspension, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive M Suspension, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΤετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 374x36mm
ΠίσωΜονοπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 345x24mm
ΤΡΟΧΟΙ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.770
Πλάτος (mm)1.852
Ύψος (mm)1.393
Μεταξόνιο (mm)2.851
Βάρος (kg)1.815
Χώρος Αποσκευών (lt)440
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)374/5.500-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)51/1.900-5.000
0-100km/h (sec)4,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)250 (Ηλ.περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)170-178 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)7,5-7,8 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)11,8
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-602,38
0-803,43
0-1004,67
0-1205,94
0-1407,89
0-1609,74
0-18012,43
0-20016,28
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,2557,80
604,1892,91
1005,54116,67
2008,35144,73
40012,77181,80
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/ΗSEC
50-801,62
80-1102,14