Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Tourneo |
Segment | MPV |
Power Train | Hybrid |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Το Ford Tourneo Custom είναι η πολιτική έκδοση του Transit Custom, η οποία διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, το L1 που έχει μήκος 4.972mm και το L2 που φτάνει τα 5.340mm. Οι κινητήρες που τα εξοπλίζουν είναι δύο diesel των 2.0lt, που ανήκουν στην σειρά EcoBlue και αποδίδουν 130Ps και 185Ps, καθώς και ένας 1.0lt EcoBoost που εξοπλίζει την Plug-in Hybrid έκδοση, ο οποίος όμως είναι σε ρόλο γεννήτριας. Η PHEV έκδοση χρησιμοποιεί το «κοντό» σασί, το L1 δηλαδή, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και οκτώ ενήλικες και αρκετά ψηλούς επιβάτες, παρέα με όλες τις αποσκευές τους.
Είπε κανείς κάτι για χώρους;
Το εσωτερικό του Tourneo Custom είναι απλά χαοτικό! Με όλα τα καθίσματα στην κανονική τους θέση, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.200lt, αν αφαιρεθεί η πίσω σειρά καθισμάτων φτάνει τα 2.000lt και αν αφαιρεθεί και η μεσαία σειρά, αποκαλύπτεται ένας χώρος φόρτωσης με μήκος στα 2.420mm, πλάτος στα 1.200mm και ύψος στα 1.400mm, με τη συνολική χωρητικότητα να αγγίζει τα 6.000lt!
Το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.933mm, το πλάτος του αμαξώματος τα 1.986mm και το ύψος τα 2.000mm. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, έχουμε στα χέρια μας ένα ιδιαίτερα μεγάλο σε μέγεθος όχημα, το οποίο λίγο-πολύ μπορεί να χωρέσει τα πάντα. Στο εσωτερικό του θα συναντήσουμε δύο ξεχωριστά καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό, καθώς και δύο επιπλέον σειρές επίσης ξεχωριστών καθισμάτων για τους επιβάτες, τα οποία είναι χωρισμένα σε τριάδες και ονομάζονται High Versatile Conference Seating. Η μεσαία σειρά μπορεί να τοποθετηθεί είτε με φορά προς την κίνηση του αυτοκινήτου είτε με φορά προς τα πίσω, επιτρέποντας στους τρεις μεσαίους και τους τρεις πίσω επιβάτες να επικοινωνούν με άνεση μεταξύ τους. Το κάθε κάθισμα μπορεί να αφαιρεθεί ανεξάρτητα ή και να διπλωθεί προς τα εμπρός, μετατρέποντάς το σε τραπεζάκι. Η διαδικασία διαμόρφωσης του εσωτερικού είναι σχετικά απλή και μπορεί να γίνει ακόμα και από ένα άτομο, αρκεί να μπορέσει να διαχειριστεί το βάρος του κάθε καθίσματος που φτάνει τα 65kg. Οι πόρτες (δύο κανονικές και δύο συρόμενες) έχουν μεγάλες διαστάσεις με την θύρα του χώρου αποσκευών να φτάνει ιδιαίτερα χαμηλά για να διευκολύνεται η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Το συνολικό βάρος του Tourneo Custom φτάνει τα 2.599kg και αυτό οφείλεται στο υβριδικό του σύστημα. Το εσωτερικό εκτός από αχανείς χώρους έχει πραγματικά άπειρες θήκες σε όλα τα σημεία του. Κοντά στις θέσεις οδηγού και συνοδηγού υπάρχουν τέσσερις ποτηροθήκες, μια μεγάλη θήκη στο κέντρο της κονσόλας, τρία ντουλαπάκια στο πάνω μέρος του ταμπλό, ένα επιπλέον ντουλαπάκι στο κάτω τμήμα της μεσαίας κονσόλας, μία θήκη στο overhead panel πίσω από τον μεσαίο καθρέφτη και φυσικά ένα μεγάλο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό. Επιπλέον θα συναντήσουμε θύρες USB και παροχές ρεύματος των 12V, σε αρκετά σημεία του εσωτερικού, με πρόσβαση για όλους τους επιβάτες.
Λίγο εσωτερικό ακόμα
Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη αρκετά ψηλά και παρέχει ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με μια τεχνική δυσκολία προς τα πίσω, αφού οι δύο σειρές καθισμάτων δεν βοηθάνε ιδιαίτερα σε αυτό τον τομέα. Δυστυχώς η κάμερα οπισθοπορείας δεν είναι διαθέσιμη στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Titanium, που είναι και το μοναδικό πακέτο εξοπλισμού για το Tourneo Custom PHEV. Υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί πάντως με το έξτρα πακέτο Visibility Pack 3, που μαζί με την κάμερα περιλαμβάνει αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας στα φώτα, lane keeping assist, έλεγχο επαγρύπνησης οδηγού και αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων.
Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα, με τα δύο μπροστινά να διαθέτουν ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια και σε συνδυασμό με την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέρουν ιδιαίτερα ξεκούραστες μετακινήσεις. Τα υλικά κατασκευής είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά στην υφή και με καλή ποιότητα συναρμολόγησης, αν και σε ορισμένες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα ακουστούν μικροτριγμοί από τα πίσω καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και στο αριστερό του μέρος προβάλει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, στο δεξί υπάρχει το ταχύμετρο και στο κέντρο χαμηλά έχει δύο όργανα για την στάθμη της μπαταρίας και του καυσίμου. Ένας μικρός ψηφιακός πίνακας στο κέντρο προβάλει επιπλέον λειτουργίες και ενδείξεις, όπως για παράδειγμα την αυτονομία, την κατανάλωση και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής 8in, υπεύθυνη για τον χειρισμό του Infotainment της Ford, Sync3 και ακριβώς από κάτω της θα συναντήσουμε τους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό.
Ο EcoBoost γίνεται γεννήτρια!
Ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost αυτή την φορά δεν είναι συνδεδεμένος με τους τροχούς, αλλά παίζει καθαρά τον ρόλο της γεννήτριας (range extender). Την κίνηση των μπροστινών τροχών την έχει αναλάβει αποκλειστικά ένας ηλεκτρικός κινητήρας σύγχρονου τύπου, συνολικής χωρητικότητας 92,7kW, ο οποίος τροφοδοτείται από μια συστοιχία -αερόψυκτων- μπαταριών ιόντων λιθίου 13,6kWh, που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος και καλύπτεται από οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000km. Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει μέσω οικιακής παροχής σε 4,3 ώρες είτε με χρήση ταχυφορτιστή σε 2,7 ώρες, χαρίζοντας μια ηλεκτρική αυτονομία που επαρκεί για περίπου 45- 50km. Από την στιγμή που θα αδειάσει η μπαταρία, ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και αναλαμβάνει την φόρτιση, με την αυτονομία να φτάνει μέχρι τα 500km.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: το Auto EV, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Στο πρώτο η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα γίνεται αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου, αν δηλαδή έχει φορτίο, αν κινείται σε αυτοκινητόδρομο κτλ. Στο EV Now, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται μέχρι να αδειάσει η μπαταρία, ενώ στο EV Later, αξιοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση για να κρατηθούν αποθέματα στην μπαταρία, σε συνδυασμό με την επέμβαση του θερμικού κινητήρα όταν χρειάζεται. Τέλος, στην λειτουργία EV Charge ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να παρέχει ικανή ποσότητα ενέργειας για να φορτίσει την μπαταρία, αλλά και για να κινηθεί το αυτοκίνητο. Επιπλέον η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να γίνει πιο έντονη αν επιλεχθεί η θέση L στον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο είναι μίας σχέσης.
Κρυφό ταλέντο!
Στην πράξη τώρα, με επιλεγμένη την λειτουργία Auto EV, η κατανάλωση κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Κατά την διάρκεια της δοκιμής είδαμε ενδείξεις από τα 0,8lt/100km μέχρι και τα 1,4lt/100km όσο φυσικά υπήρχε απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία. Κατά την διάρκεια της φόρτισης, όταν το αυτοκίνητο ήταν στην λειτουργία EV Charge, η κατανάλωση ανέβηκε στα 6,8lt/100km, που και πάλι είναι μια εξαιρετικά χαμηλή τιμή, δεδομένου του μεγέθους και του βάρους του πολυμορφικού μοντέλου της Ford. Το αρνητικό της υπόθεσης είναι πως υπάρχει περιοριστής ταχύτητας, με την τελική του ταχύτητα να είναι μόλις στα 120km/h, ενώ οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό χαρτί του Tourneo Custom, αφού χρειάζεται 16,5sec για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h.
Επιπλέον ο κινητήρας όταν βρίσκεται στην λειτουργία EV Charge και υπάρχει απαίτηση σε ενέργεια, κάνει θόρυβο, ο οποίος γίνεται κάπως ενοχλητικός σε μεγάλη διαδρομή. Στα ιδιαίτερα θετικά του αυτοκινήτου θα πρέπει να αναφέρουμε την εξαιρετική αίσθηση που έχει το τιμόνι του, αλλά και την τρομερή οδηγική του συμπεριφορά που θυμίζει σε αρκετά μεγάλο βαθμό το εξαιρετικό Ford Focus! Δεν μπορώ να φανταστώ τι δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford, αφού το οδηγούσα και σχεδόν ξεχνούσα ότι βρισκόμουν στην θέση οδηγού ενός...van! Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και μεταφέρει άμεσα τις εντολές του οδηγού στους τροχούς, το αμάξωμα παίρνει μικρές αλλά ελεγχόμενες κλίσεις ακόμα και όταν πιεστεί στις στροφές, ενώ παράλληλα η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ενισχυμένα φύλλα σούστας πίσω, κάνουν το ταξίδι μια εξαιρετικά άνετη εμπειρία. Το δε πλαίσιό του είναι εξαιρετικά στιβαρό και αποτελείται από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής. Εντύπωση μας προκάλεσαν και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι παρά το σχεδόν τετράγωνο σχήμα του.
Ναι μεν, αλλά…
Η βασική έκδοση του Tourneo Custom που εξοπλίζεται με τον 2.0lt κινητήρα πετρελαίου, που αποδίδει 130Ps κοστίζει €43.033, ενώ η PHEV έκδοση των 125 ίππων έχει σημαντικά υψηλότερη τιμή, που φτάνει τα €63.839 με το πακέτο εξοπλισμού Titanium, το οποίο είναι και το μοναδικό διαθέσιμο για το plug-in hybrid μοντέλο. Και ποιος είναι ο τελικός χρήστης; Δύσκολα θα το επιλέξει κάποιος πολύτεκνος οικογενειάρχης, αφού η τιμή που καλείται να πληρώσει είναι πολύ υψηλή, αν και ο εξοπλισμός του είναι ικανοποιητικός και περιλαμβάνει κλιματισμό ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, φιμέ κρύσταλλα πίσω, περιμετρικό συναγερμό, ζάντες των 17in, οθόνη αφής 8in, μόντεμ FordPass Connect που παρέχει Wi-Fi για έως και 10 συσκευές και αρκετά στοιχεία εξοπλισμού ακόμα. Το Tourneo Custom ιδανικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε από ξενοδοχειακές μονάδες ως shuttle bus είτε από εταιρείες μεταφοράς προσώπων από και προς τουριστικούς προορισμούς.
Τιμή βασικής έκδοσης Tourneo Custom 2.0lt 130Ps (Trend): €43.033
Τιμή έκδοσης δοκιμής Tourneo Custom 1.0 125Ps PHEV(Titanium): €63.839
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εσωτερικοί χώροι | Τιμή |
Ποιότητα κατασκευής | Απουσία κάμερας οπισθοπορείας |
Οδηγική συμπεριφορά | Επιδόσεις |
Αίσθηση τιμονιού | Περιορισμός τελικής ταχύτητας (120km/h) |
Άνεση ανάρτησης | |
Πρακτικότητα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,9mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο μονής σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.972 | |
Ύψος (mm) | 2.000 | |
Πλάτος (mm) | 1.986 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.933 | |
Βάρος (kg) | 2.599 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 1.200/2.100/6.000 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Φύλλα σούστας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 16in | |
Ελαστικά | 215/65 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 125/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 34,2/1.750 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW) | 92,9 | |
0-100km/h (sec) | Ναι... | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 120 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 75 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 2,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 1,7-6,8 |