Hyundai i30 1.0 48V iMT 120Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο i30
Segment C-Segment
Power Train Hybrid
Hyundai i30 1.0 48V iMT 120Ps

Το Hyundai i30 είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες και τίμιες προτάσεις που μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία C-Segment. Ο συνδυασμός της προσιτής τιμής αγοράς και του πλούσιου εξοπλισμού του, συντελούν στην δημιουργία ενός ανταγωνιστικού μοντέλου, το οποίο πρόσφατα δέχθηκε και ένα ουσιαστικό φρεσκάρισμα.

Δυναμική ανανέωση

Η ανανεωμένη του έκδοση ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, από τα νέα φώτα τεχνολογίας LED, με σχήμα V για τα εμπρός, την μεγαλύτερη μάσκα στο μπροστά τμήμα, τους πιο μεγάλους αεραγωγούς, καθώς και από τα νέα σχέδια στις ζάντες των 16in (έκδοση Premium) και των 17in (εκδόσεις Destinctive και N Line). Το design του είναι πλέον πιο μοντέρνο και επιθετικό, με περισσότερες αιχμές και δίνει έναν δυναμικό χαρακτήρα στο hatchback της κορεάτικης εταιρείας. Στις ήδη έξι υπάρχουσες αποχρώσεις προστέθηκαν τρεις νέες, οι Dark Night, Silky Bronze και Sunset Red, δίνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα περισσότερες επιλογές στον αγοραστή.

Αντίστοιχα αναβαθμισμένο είναι και το αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό του i30, το οποίο αποτελείται κατά πλειοψηφία από μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, με τα σκληρά να είναι τοποθετημένα στα χαμηλά σημεία. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η αιωρούμενη οθόνη αφής 8in η οποία περιλαμβάνει το αναβαθμισμένο infotainment της Hyundai, το οποίο φυσικά έχει πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και με Bluetooth. Κάτω ακριβώς από την κεντρική οθόνη βρίσκονται οι αεραγωγοί του κλιματισμού και κάτω από αυτούς το πάνελ ελέγχου του, το οποίο χρησιμοποιεί φυσικούς διακόπτες. Ο δε πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και χρησιμοποιεί μια οθόνη 7in, με αρκετά ευκρινείς ενδείξεις, έχοντας το στροφόμετρο τοποθετημένο στο αριστερό μέρος και τα όργανα για την θερμοκρασία και την στάθμη καυσίμου στα δεξιά. Στο κέντρο προβάλλονται λειτουργίες όπως η ταχύτητα, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, η μέση κατανάλωση, η εξωτερική θερμοκρασία και η αυτονομία. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, αλλάζουν τα γραφικά και ο φωτισμός τους.

Hyundai i30 1.0 48V iMT 120Ps

Τα πακέτα εξοπλισμού με τον κινητήρα των 120 ίππων είναι τρία: Premium, Distinctive και N-Line. Στα δύο πρώτα η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί ημιάκαμπτο άξονα, ενώ στις εκδόσεις Ν-Line χρησιμοποιεί πολλαπλούς συνδέσμους. Στην περίπτωση του πιο ισχυρού κινητήρα 1.5T με τα 159Ps, όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Η θέση του οδηγού παρέχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, διαθέτει ένα αρκετά άνετο κάθισμα και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται εργονομικά τοποθετημένα. Οι εσωτερικοί χώροι είναι αρκετά άνετοι και αυτό οφείλεται στα 2.650mm του μεταξονίου, με αποτέλεσμα τέσσερις ενήλικες να μπορούν να βολευτούν χωρίς κανένα πρόβλημα, αφού διαθέτουν χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια τους. Φυσικά και το πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη, θα στριμωχτεί όμως λίγο περισσότερο από ότι σε ένα VW Golf ή ένα Honda Civic. Ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά τετράγωνες διαστάσεις και φτάνει τα 395lt, τιμή που το φέρνει λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1.301lt.

Βενζίνη, πετρέλαιο, υβριδικό ή όχι;

Το Hyundai i30 διατίθεται με ή χωρίς υβριδικό σύστημα 48V και με επιλογή κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Οι εκδόσεις χωρίς το υβριδικό σύστημα είναι με τον τρικύλινδρο 1.0T-GDi κινητήρα που αποδίδει 120Ps, καθώς και με τον 1.5lt ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 110Ps και συνδυάζονται και οι δύο αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Οι diesel εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με τον κινητήρα 1.6CRDi που αποδίδει 115Ps και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά. Οι υβριδικές του εκδόσεις χρησιμοποιούν τον diesel κινητήρα 1.6CRDi των 136Ps, καθώς και δύο βενζινοκινητήρες turbo, τον 1.0T-GDi με ίδια απόδοση (120Ps) και τον 1.5T-GDi απόδοσης 159Ps, με τα κιβώτια ταχυτήτων να είναι είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων είτε το χειροκίνητο κιβώτιο iΜΤ με τις έξι σχέσεις και την ηλεκτρονική ενεργοποίηση του συμπλέκτη.

Hyundai i30 1.0 48V iMT 120Ps 

Γνώριμα σύνολα

Το ήπιο υβριδικό σύστημα της Hyundai αποτελείται από έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα-γεννήτρια, ο οποίος ονομάζεται Mild Hybrid Starter Generator ή αλλιώς MHSG και είναι συνδεδεμένος με τον θερμικό κινητήρα με ιμάντα, ενώ αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,44kWh η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών. Ο τρικύλινδρος θερμικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 998cc, αποδίδει 120Ps στις 6.000rpm και 17,5kgm ροπής μεταξύ 1.500rpm και 4.000rpm, έχοντας παράλληλα συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ενώ ελέγχει την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες οδήγησης. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα ECO, Normal και Sport, με τον κινητήρα στην τελευταία λειτουργία να αποκτά καλύτερη απόκριση στο γκάζι, το τιμόνι να γίνεται πιο βαρύ και το κιβώτιο να ενεργοποιεί την λειτουργία rev-matching στα κατεβάσματα σχέσεων. Στην ECO λειτουργία είναι ευχάριστο το γεγονός πως ο κινητήρας δεν γίνεται ενοχλητικά νωχελικός όπως συνήθως συμβαίνει σε αντίστοιχα προγράμματα οδήγησης άλλων αυτοκινήτων και ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί κανονικά αυτό το πρόγραμμα σε καθημερινή βάση.

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν εξοπλισμένη με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων iMT, το οποίο διαθέτει ηλεκτρονική ενεργοποίηση για τον συμπλέκτη. Η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου δίνει ηλεκτρονικά εντολή στο συμπλέκτη προκειμένου να ενεργοποιήσει ένα υδραυλικό κύκλωμα, προχωρώντας σε αποσύμπλεξη και εκ νέου σύμπλεξη της επόμενης σχέσης, αναλόγως με την κίνηση του επιλογέα από τον οδηγό. Παράλληλα, στο πρόγραμμα ECO, όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού (σε συγκεκριμένες συνθήκες κίνησης), το κιβώτιο αποσυμπλέκεται από τον κινητήρα και μπαίνει σε λειτουργία sailing, με τον κινητήρα να σβήνει, ευνοώντας την κατανάλωση. Αυτό στην πράξη, συνδυαζόμενο πάντα από το ήπιο υβριδικό σύστημα, μεταφράζεται σε αρκετά χαμηλή κατανάλωση, αφού κατά την διάρκεια της δοκιμής η τιμή της έφτασε τα 6,6lt/100km οδηγώντας σε νορμάλ ρυθμούς.

Hyundai i30 1.0 48V iMT 120Ps 

Ξεκούραστο και άνετο!

Οδηγικά το ανανεωμένο i30 είναι ένα πολύ ευχάριστο όσο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης βοηθάει στο να ταξιδέψει κανείς με άνεση, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα κάνει αισθητή την παρουσία του σε ιδιαίτερα έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Παρά τον άνετο προσανατολισμό της ανάρτησης, οι κλίσεις στις απότομες στροφές είναι μειωμένες και η συμπεριφορά του i30 είναι ελαφρά υποστροφική, αλλά πλήρως προβλέψιμη και ελεγχόμενη. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερα καλή αίσθηση, ακόμα και στην sport λειτουργία που γίνεται λίγο πιο βαρύ, όμως είναι αρκετά άμεσο. Μέτρια είναι και η αίσθηση του πεταλιού του συμπλέκτη, με τον επιλογέα ταχυτήτων να έχει μικρές διαδρομές και καλή αίσθηση στο κούμπωμα της κάθε σχέσης. Τα φρένα έχουν ικανοποιητική απόδοση και δεν δείχνουν να κουράζονται εύκολα, ακόμα και σε απαιτητική οδήγηση. Η καμπίνα έχει καλή ηχομόνωση και σε συνδυασμό με τους άνετους χώρους και τις άφθονες θήκες για προσωπικά είδη, θα προσφέρει ευχάριστες και ξεκούραστες μετακινήσεις, ακόμα και για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Ο κινητήρας έχει ραφινασιμένη λειτουργία και επαρκή ισχύ για να κινήσει ικανοποιητικά τα 1.216kg του αμαξώματος. Αυτό υποδηλώνουν και τα 11,2sec που απαιτούνται για να φτάσει τα πρώτα 100km/h από στάση, αν και η Hyundai είναι πάντα λίγο απαισιόδοξη με τις μετρήσεις επιδόσεων που ανακοινώνει.

Συμφέρουσα πρόταση

Η βασική έκδοση Premium με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.5lt ξεκινάει από τα €16.690, ενώ η έκδοση Premium με το ήπιο υβριδικό σύστημα και τον χιλιάρη με τους 120 ίππους ξεκινάει από τα €18.290. Η έκδοση Distinctive της δοκιμής κοστίζει €19.390, αλλά προσφέρει ένα άκρως ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ζάντες 17in, το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας Hyundai SmartSense, διζωνικό κλιματισμό, φώτα ημέρας και θέσεως LED, φιμέ τζάμια, cruise control, ρύθμιση ύψους για τα μπροστινά καθίσματα και αρκετά ακόμα που δικαιολογούν πλήρως την τιμή του. Επιπλέον, τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, η αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια και ο δωρεάν τεχνικός έλεγχος, είναι ισχυρά κίνητρα που θα δελεάσουν τον υποψήφιο αγοραστή του.

Τιμή βασικής έκδοσης i30 iMT 1.0 48V 120Ps (Premium): €18.290

Τιμή έκδοσης δοκιμής i30 iMT 1.0 48V 120Ps (Distinctive): €19.390

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΕμφάνισηΑίσθηση πεντάλ συμπλέκτη
Ποιότητα κατασκευήςΑίσθηση τιμονιού
Τιμή αγοράς
Εξοπλισμός
Απόδοση κινητήρα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός998cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΨεκασμός καυσίμου πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων iMT
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.340
Ύψος (mm)1.455
Πλάτος (mm)1.795
Μεταξόνιο (mm)2.650
Βάρος (kg)1.216
Χώρος αποσκευών (lt)395/1.301
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)120/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,5/1.500-4.000
0-100km/h (sec)11,2
Τελική ταχύτητα (km/h)196
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)120
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3
Δοκιμής (lt/100km)6,6