Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volvo
Μοντέλο S90
Segment E-Segment
Power Train Plug-in Hybrid
Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Ξεκινάμε με κάτι απλό: Το Volvo S90 είναι απ' τα ομορφότερα sedan ανεξαρτήτως κατηγορίας! Ιδίως με το απαλό facelift που δέχθηκε πριν 2 χρόνια, το ήδη εντυπωσιακό του σχήμα έγινε ακόμη καλύτερο. Επιβλητικές σουηδικές γραμμές, έξυπνες λεπτομέρειες και μεγάλες διαστάσεις, το κάνουν να κυριαρχεί στο δρόμο. Η τεράστια χρωμιομένη κοίλη μάσκα και τα δυναμικά εμπρός φανάρια σε «εξαναγκάζουν» να παραμερίσεις στην άκρη όταν το S90 σου γεμίσει τους καθρέφτες, ενώ τα ιδιαίτερα και ξεχωριστά πίσω φανάρια το κάνουν να δείχνει φαρδύτερο και χαμηλότερο απ' ό,τι είναι. Ταυτόχρονα δεν φαίνεται πουθενά πίσω η εξάτμιση, δίνοντάς του τον “Zero Emissions Future” χαρακτήρα που θέλει η σουηδική εταιρεία να έχει μέχρι το 2030. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που τραβάει την προσοχή, τα φιμέ πίσω τζάμια! Ταιριάζει τέλεια με το στιλ του αυτοκινήτου και όσοι το βλέπουν, νομίζουν ότι κάποιο «σημαίνων» πρόσωπο κυκλοφορεί με το μεγάλο όμορφο sedan.   

 Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Ισχύς + οικονομία

Ο δίλιτρος κινητήρας έχει διπλό σύστημα υπερσυμπίεσης, μηχανικό συμπιεστή τύπου Roots και έναν υπερτροφοδότη καυσαερίων που αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής. Έτσι και «ακούει» αμέσως απ' τις χαμηλές στροφές, αλλά και έχει αρκετή δύναμη στις υψηλές. Επειδή τον περιποιήθηκαν σωστά, ο βενζινοκινητήρας βγάζει 303Ps, ενώ η ροπή είναι χορταστική με 40,8kgm

από τις 2.200rpm και έως τις 4.800rpm. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin αναλαμβάνει και στέλνει την δύναμη στους εμπρός τροχούς. Μονό που εδώ έχουμε έκδοση Recharge άρα στην εξίσωση μπαίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 88Ps. Αυτός κάθεται στον πίσω άξονα και κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, έτσι το συγκεκριμένο S90 είναι τετρακίνητο αλλά ΧΩΡΙΣ μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω!

Ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης από τα 4 προγράμματα που υπάρχουν, ο εγκέφαλος του οχήματος τροποποιεί και την μετάδοση της ισχύος. Έτσι αν έχεις επιλέξει το Pure (αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία), τότε το μεγάλο sedan είναι καθαρά πισωκίνητο. Με το Hybrid (το προεπιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας του οχήματος) συνδυάζονται βενζινοκινητήρας - ηλεκτροκινητήρας για άνεση και οικονομία, στο AWD λειτουργούν και οι δύο κινητήρες για βέλτιστη πρόσφυση, ενώ στο Power αλλάζει η χαρτογράφηση, τα πάντα «αγριεύουν» και ο συνδυασμός των κινητήρων έχει σκοπό τις μέγιστες επιδόσεις. Σε αυτό το mode, η συνδυαστική απόδοση είναι 392Ps και 65,2kgm, πράγμα που μετατρέπει το sedan σε έναν ανετότατο πύραυλο!

Volvo S90 T8 Recharge 392Ps 

Εκρηκτικές επιδόσεις!

Επιλέγεις στην οθόνη το Power, πατάς γκάζι και φρένο ταυτόχρονα, νιώθεις τον βενζινοκινητήρα να ανεβάζει στροφές και πίεση, παρατάς το φρένο και ξαφνικά τρως μια «κλωτσιά» απ' τον ηλεκτροκινητήρα. Το βαρύ sedan εκτοξεύεται μπροστά με τρόπο που δεν το περιμένεις! Η εκκίνηση είναι αντίστοιχη με supercar με το 18άμετρο να έρχεται στο φοβερό 2,31s, ενώ θέλει μόνο 4,71s για το 0-100km/h! Το ακόμη καλύτερο είναι ότι ποτέ δεν σε τρομάζει, γίνεται απίστευτα φυσικά και όσο είναι φορτισμένη η μπαταρία το κάνει επαναλαμβανόμενα σε βαθμό δεκαδικού ψηφίου. Με το 8άρι κιβώτιο να δουλεύει γρήγορα και σωστά, λόγω των πολλών σχέσεων, κρατάει τον βενζινοκινητήρα στο αποδοτικό του φάσμα οπότε η επιτάχυνση είναι πάντα έντονη. Έτσι βγαίνει απ' το 400άρι σε μόλις 12,94s με 173,61km/h, ουσιαστικά αν το πας από εκκίνηση με τέρμα γκάζι στα 402m έχει πιάσει σχεδόν την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 180km/h. Αυτοί είναι χρόνοι που κάνει μια Porsche Panamera!!!

Ενώ όμως πάει σαν supercar (εντάξει, entry level), δεν θα το έλεγες σπορ αυτοκίνητο. Το «υψηλών επιδόσεων λιμουζίνα» είναι πολύ πιο ταιριαστό σαν περιγραφή. Στην εθνική μπορεί να κινείται συνεχώς με υψηλές ταχύτητες, είναι απίστευτα ευθύβολο, εύκολο και ξεκούραστο. Τις παρατεταμένες στροφές τις περνάει χωρίς καν να το καταλάβεις, τα πράγματα όμως αλλάζουν στις κλειστές. Είναι ικανό να πάει πολύ γρήγορα σε μια πιο «κλειστή» διαδρομή, τα φαρδιά λάστιχα (255/40-19) και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση του δίνουν όσο grip χρειάζεται, όμως καταλαβαίνεις ότι δεν φτιάχτηκε γι' αυτό. Δεν έχεις ιδιαίτερη σύνδεση από το τιμόνι και κατά συνέπεια δεν μπορείς να νιώσεις κάποια ικανοποίηση αν το πας με πολύ γρήγορο ρυθμό και κοντά στο όριο. Πάντως στα μεγάλα γρήγορα ταξίδια, που αυτό είναι το ζητούμενο από αυτή την κατηγορία οχημάτων, είναι ανώτερο απ' το κατεστημένο, τον γερμανικό ανταγωνισμό...

 Volvo S90 T8 Recharge 392Ps

Concert Hall

Χωράνε 4 άτομα. Στην πραγματικότητα μπορούν να μπουν και περισσότερα, άλλωστε μιλάμε για σχεδόν 3 μέτρα μεταξόνιο και 2 μέτρα πλάτος, αλλά σε τέτοιας κατηγορίας οχήματα θέλεις να πιάνεις εσύ όλο τον χώρο, να νιώθεις πιο «πρωθυπουργικά». Και εδώ το νιώθεις! Κάθεσαι σε ένα πολυτελές, ποιοτικότατο περιβάλλον με τεράστιους χώρους, είναι απ' τις λίγες φορές που σκέφτεσαι ότι το να είσαι άνετος στο πίσω κάθισμα και να οδηγεί άλλος είναι αντίστοιχα ωραίο. Αν τώρα αποφασίσει κάποιος να κάτσει πίσω στο κέντρο, θα δει ότι δεν είναι εύκολο γιατί δεν υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια! Ναι μεν απουσιάζει ο άξονας μετάδοσης για την τετρακίνηση, όμως όλο το κεντρικό τούνελ είναι γεμάτο από τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην τοποθέτησή τους εκεί, η κατανομή βάρους του S90 Recharge είναι πολύ καλύτερη απ' αντίστοιχη άλλων υβριδικών οχημάτων, ένας απ' τους λόγους που η οδική του συμπεριφορά είναι πιο σπορτίφ απ' ότι σε προϊδεάζει το μέγεθός του.

Συνήθως όμως θες να κάθεσαι πίσω απ' το τιμόνι σε κάθισμα-πολυθρόνα και εκεί βλέπεις ένα μινιμαλιστικό ταμπλό με όμορφη επένδυση ξύλου-δέρματος, ενώ στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη αφής 9in. Σε άλλα μικρότερα Volvo δείχνει πιο ταιριαστή, εδώ, λόγω του μεγέθους του εσωτερικού, φαίνεται μικρή. Όμως από αυτήν μπορείς να χειριστείς ένα απ' τα ευκολότερα menu που υπάρχουν στην αγορά, με το πολύ τρία πατήματα είσαι σε οποιαδήποτε επιλογή θέλεις. Τώρα, μην με ρωτήσεις για εξοπλισμό, ένα όχημα όπως το μεγάλο sedan της Volvo έχει τα πάντα. Τόσος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, απορώ που τα χωράει όλα!

Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ένα κόσμημα, κατασκευασμένο απ' τη Orrefors (γνωστή σουηδική εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή ποιοτικών αντικειμένων από γυαλί), δείχνει ότι το συγκεκριμένο Volvo έχει δεχθεί έξτρα περιποίηση για να ξεχωρίζει, ενώ ακόμη και ο διακόπτης εκκίνησης είναι ιδιαίτερος και ταιριάζει με τον πολυτελή χαρακτήρα του. Και κάπου εδώ φτάνουμε στο γιατί ο υπότιτλος είναι «μέγαρο μουσικής». Η συγκεκριμένη έκδοση είναι εφοδιασμένη με ένα δυνατό και ακριβό ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins, που χάρη στην ηχομόνωση επίπεδου που σε περιβάλλει, μπορείς να ακούσεις την μουσική που προτιμάς με εκπληκτική ποιότητα. 1.460W από 19 ηχεία και ένα καινοτόμο subwoofer κάνουν τους 4 επιβάτες να νιώθουν λες και κάθονται στο μέγαρο μουσικής, άλλωστε το equalizer έχει και επιλογή “Concert Hall”.

Ολοκληρωμένο

Πιστεύεις πως ένα μεγάλο πολυτελές sedan με δυνατό κινητήρα θα καταναλώνει πολύ καύσιμο; Με φορτισμένη την μπαταρία των 11,8kWh μπορείς να κάνεις αμιγώς ηλεκτρικά περίπου 40km, πράγμα που σημαίνει ότι για καθημερινή χρήση μέσα στην κίνηση της πόλης ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι -ή χρειάζεσαι ελάχιστα- τον βενζινοκινητήρα. Έτσι στον μεικτό κύκλο, για τα πρώτα 100km, καις με το ζόρι 2,5lt/100km! Μόλις η μπαταρία αδειάσει, η κατανάλωση ανεβαίνει γρήγορα στα 9lt/100km, ένα νούμερο που παραμένει πολύ καλό για 300+Ps σε μεγάλο όχημα με 2+ τόνους βάρους. Ένας απ’ τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι οι 8 σχέσεις του κιβωτίου. Στο hybrid mode αλλάζει συνεχώς και πολύ ομαλά ώστε να κρατάει τις rpm του κινητήρα χαμηλά, ενώ ο κομπρέσορας βοηθάει στο να έχει από νωρίς την κατάλληλη ροπή ώστε κατευθείαν να ανεβάσει στην επόμενη σχέση. Πάντως, χάρη στον ενσωματωμένο 11άρη φορτιστή, η μπαταρία φορτίζει μέσα σε λιγότερο από 4 ώρες οπότε ακόμη και στη δουλειά να πας, το βάζεις να φορτίζει και είσαι σπίτι-δουλειά-καφεδάκι-σπίτι με σχεδόν μηδενική κατανάλωση. Σε περίπτωση που θες να πας άμεσα ένα ταξίδι, φουλάρεις βενζίνη και έφυγες, το S90 Recharge έχει λύση για τα πάντα.

Αναβάθμιση τώρα!

Το μοντέλο που είχαμε για δοκιμή ήταν ένα απ' τα τελευταία κομμάτια πριν την αναβάθμιση που έκανε η Volvo στα Τ8 σύνολα παραγωγής από το 2022 και έπειτα. Το αναβαθμισμένο S90 Τ8 Recharge που διατίθεται εδώ και μερικούς μήνες απ' το εργοστάσιο είναι δυνατότερο κατά 63Ps (310Ps από τον θερμικό και 145Ps από τον ηλεκτροκινητήρα), φτάνοντας συνδυαστικά τα 455Ps, ενώ αυξήθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας που έφτασε τα 18,8kWh. Πλέον ως αμιγώς ηλεκτρικό φτάνει τα 88km, περισσότερα απ' όσα κάνει ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης ημερησίως και η κατανάλωση για τα πρώτα 100km πέφτει στα 0,8lt/100km! Έτσι όποιος παραγγείλει τώρα το S90 Τ8 Recharge, θα παραλάβει κάτι ακόμη καλύτερο από αυτό που περιγράφω!

Με σαλόνι που θυμίζει...σαλόνι, ανάρτηση που ισοπεδώνει τα πάντα, μόνωση που σε απομονώνει πλήρως απ’ το περιβάλλον, δύναμη που «ξεφτιλίζει» πολλά σπορ μοντέλα και look που σε κάνει να ξεχωρίζεις διακριτικά, είναι δύσκολο να βρεις αρνητικό στην σουηδική πρόταση. Ακόμα και η τιμή που πλέον ξεκινάει πάνω από τις 80.000 ευρώ, ακούγεται υψηλή, αλλά στην πράξη δεν είναι αν το συγκρίνεις με τα  Audi A6 50TFSI e Quattro (€78.600), BMW 530e xDrive (€69.600) και Mercedes-Benz E 300 e 4Matic (€75.050) που υπολείπονται και σε χαρακτήρα και σε επιδόσεις αφού αποδίδουν 100-150 άλογα λιγότερα! Μην ξεχνάς ότι εσύ θα το παραγγείλεις με 455Ps!

Τιμή βασικής έκδοσης Volvo S90 MHEV B5 2.0lt diesel 235Ps: €77.296

Τιμή έκδοσης δοκιμής Volvo S90 T8 Recharge 2.0lt 392Ps: €81.577

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Premium χαρακτήρας Αίσθηση τιμονιού
Επιδόσεις Μικρή οθόνη για το μέγεθος του εσωτερικού
Απόδοση υβριδικού συστήματος
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΒενζινοκινητήρας 1.969cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 93,2mm
Σχέση συμπίεσης10,3
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων, μηχανικός υπερσυμπιεστής
ΗλεκτροκινητήραςΑC, σύγχρονου τύπου ισχύος 88Ps και 24,5kgm
ΜπαταρίαΙόντων λιθίου χωρητικότητας 11,8kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικάΕλεύθερο εμπρός, περιορισμένης ολίσθησης πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.969
Ύψος (mm)1.446
Πλάτος (mm)1.879
Μεταξόνιο (mm)2.941
Βάρος (kg)2.094
Χώρος αποσκευών (lt)461
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8.5J x 19in
Ελαστικά255/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)303/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)40,8/2.200-4.800
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW)88
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)24,5
0-100km/h (sec)4,7
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)40
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)1,8
Δοκιμής (lt/100km)9,1