Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Toyota
Μοντέλο Corolla
Segment C-Segment
Power Train Hybrid
Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Η Corolla, η οποία βρίσκεται στην αγορά 57 ολόκληρα χρόνια είναι ένα από τα best-seller της αγοράς παγκοσμίως και ανέκαθεν αποτελούσε το δυνατό χαρτί της Toyota στο C-Segment. Η Toyota έχοντας ήδη πλαισιώσει όλες τις κατηγορίες και τις υποκατηγορίες των SUV με ανάλογα δυνατές εμπορικά προτάσεις, έχει αφήσει χώρο στην Corolla για μια πιο δυναμική πρόταση από αυτές που μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν, αφού το τελευταίο μοντέλο, δεν είναι αδιάφορο ούτε εμφανισιακά, ούτε οδηγικά. Ειδικά στην έκδοση εξοπλισμού GR Sport, αυτό που κεντρίζει τα βλέμματα, σε συνδυασμό με τις αιχμηρές γραμμές του αμαξώματος είναι οι όμορφες 18άρες ζάντες, τα σηματάκια της Gazoo Racing, ο πίσω προφυλακτήρας με το διαχύτη και οι πλαϊνές ποδιές.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Το συγκεκριμένο μάλιστα ήταν εξοπλισμένο με κάποια από τα εργοστασιακά διακοσμητικά που βρίσκονται στα extra, τα όποια προσδίδουν μια ακόμα πιο ιδιαίτερη εμφάνιση που μάλλον δεν χρειάζεται το πακέτο GR Sport. Στο εσωτερικό, η sport εικόνα συνεχίζεται με τον συνδυασμό δερμάτινων και suede επενδύσεων με κόκκινες ραφές, εξαιρετικά bucket καθίσματα με κεντημένο το «GR Sport» στα προσκέφαλα, αλλά και σπορ τιμόνι. Οι υπόλοιπες αλλαγές είναι οι ίδιες με τις άλλες εκδόσεις, οι οποίες μετά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου του προσφέρουν  νέο, 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα, ελαφρώς ανασχεδιασμένη μπροστινή μάσκα και bi-LED φωτιστικά σώματα με αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Η κεντρική οθόνη αφής, η οποία πλέον έχει μεγαλώσει στις 10,5 ίντσες (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), διαθέτει το νέο, πιο σύγχρονο μενού του συστήματος πολυμέσων Toyota Smart Connect. Αυτό, εκτός από τις επιπλέον λειτουργίες και τις διευρυμένες δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρει, ξεχωρίζει κυρίως για το ευχάριστο περιβάλλον χρήσης και τις επιλογές εξατομίκευσης εμφάνισης, όπως Casual, Smart, Tough και Sporty. Τον αέρα εκσυγχρονισμού συμπληρώνει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος εντυπωσιάζει με τα καλαίσθητα γραφικά του και την πληρότητα των ενδείξεών του. Παράλληλα, το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης είναι απόλυτα πλήρες, με την Corolla να ενσωματώνει τα πιο σύγχρονα λογισμικά του Toyota Safety Sense, ενισχύοντας περαιτέρω το τεχνολογικά άρτιο προφίλ της.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Αυτό που παραμένει αμετάβλητο είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής της καμπίνας, η οποία διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα και, σε συνδυασμό με τον τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό, δημιουργεί ένα premium εσωτερικό. Από πλευράς χώρων, η Corolla δεν διεκδικεί τα σκήπτρα στην κατηγορία, με περιορισμένο χώρο για του ψηλούς στο πίσω κάθισμα, αλλά και για τον πιθανό χαμηλότερου αναστήματος οδηγό, ο οποίος θα έχει περιορισμένη ορατότητα εμπρός δεξιά από την υψηλή τοποθέτηση της μεγάλης κεντρικής οθόνης. Ο χώρος αποσκευών των 361lt, βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

5th Gen Toyota Hybrid

Το νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς της Toyota διαθέτει συνολικά μειωμένο βάρος κατά 16 kg και πιο συμπαγείς διαστάσεις, ενώ ενσωματώνει ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες. Ο θερμικός κινητήρας των 1,8 λίτρων, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, αποδίδει 98 ίππους, ενώ τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ – το πρώτο ως γεννήτρια και το δεύτερο ως κινητήρια μονάδα – συνεισφέρουν επιπλέον 95 ίππους, φέρνοντας τη συνδυαστική ισχύ στους 140 ίππους. Η διαφορά στην απόδοση είναι αισθητή στην πράξη, χάρη στο νέο σύστημα ψύξης και στη μονάδα ελέγχου PCU, που εξασφαλίζουν ταχύτερη απόκριση και πιο ομαλή λειτουργία. Η PCU διαχειρίζεται επίσης το ελαφρύτερο κιβώτιο e-CVT, το οποίο έχει μειώσει σημαντικά τα κενά απόδοσης και βελτιώνει την οδηγική εμπειρία της Corolla.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Η Toyota αναφέρει πως η ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συστήματος έχει αυξηθεί κατά 14%. Αυτό επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό χάρη στις νέες μπαταρίες του συστήματος, οι οποίες είναι ελαφρύτερες, μικρότερες, ισχυρότερες και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, διαθέτοντας πλέον τάση 600V έναντι 207V της προηγούμενης γενιάς. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι η επιτάχυνση από στάση για τα πρώτα 100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,1sec, με την γενικότερη αίσθηση στον τομέα των επιδόσεων και της επιτάχυνσης να είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του μοντέλου, με μέση τιμή στα 6,2lt/100km. Στην πόλη, όπου αξιοποιείται η καλύτερη συνολική λειτουργία του συστήματος και η παρατεταμένη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, τιμές κοντά στα 4lt/100km είναι απολύτως ρεαλιστικές.

Corolla όχι όπως παλιά…

Αν όλα αυτά αποτελούν αναμενόμενα χαρακτηριστικά της υβριδικής Corolla, αυτό που ξεχωρίζει ευχάριστα είναι η θετική τους επίδραση στην οδική συμπεριφορά. Η 12η γενιά της Corolla είχε ήδη θέσει υψηλά στάνταρ σε αυτόν τον τομέα, όμως οι μικρές αλλά καίριες βελτιώσεις της ανανεωμένης έκδοσης προσθέτουν μια επιπλέον διάσταση. Χωρίς να θυσιάζεται ο πολιτισμένος και οικογενειακός χαρακτήρας του μοντέλου, η ταχύτερη απόκριση στο γκάζι και η πιο ομαλή και εκλεπτυσμένη συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου προσφέρουν μια σαφώς βελτιωμένη οδηγική εμπειρία.

Test: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport 140Ps

Ειδικότερα στην έκδοση GR Sport, είναι αναμενόμενο να περιμένεις πιο σφιχτή ανάρτηση και ενθουσιώδη δυναμικά χαρακτηριστικά. Το σετάρισμα των αμορτισέρ και των ελατηρίων είναι πράγματι πιο σκληρό, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ κουραστικό. Μόνο κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα, με τα διπλά ψαλίδια (όπως ονομάζει η Toyota αυτήν την διάταξη) που γίνονται μεν αντιληπτές, χωρίς όμως να φτάνουν σε ενοχλητικό επίπεδο. Το τιμόνι του μπορεί να υστερεί λίγο σε βάρος ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, όμως από πλευράς αμεσότητας δεν υπάρχει κανένα παράπονο.

Το κιβώτιο CVT αν και αισθητά βελτιωμένο, έχει ακόμα αναγκαστικά αυτό το παρατεταμένο βουητό κατά τη δυνατή επιτάχυνση, καμία όμως σχέση με την προηγούμενη γενιά που στον αυτοκινητόδρομο ήταν εφιάλτης. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και εξαιρετική ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας του υβριδικού συστήματος, στο οποίο πλέον η Toyota είναι ο «παλιός» της υπόθεσης. Η ανανεωμένη Corolla είναι συνολικά ένα πολύ πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα παρά την αύξηση της τιμής (ξεκινάει πλέον από τα €28.470 και η δική μας φτάνει τις €32.970) με τα οποία όμως αγοράζεις ένα αυτοκίνητο που, εκτός των υψηλών στάνταρ της Toyota στην αξιοπιστία και την υβριδική τεχνολογία, έχει αποκτήσει όμορφη εμφάνιση και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά, άρα πλέον, δεν υστερεί πουθενά.  

Τιμή βασικής έκδοσης Corolla 1.8 Hybrid 140 PS Active Plus: €28.470

Τιμή έκδοσης δοκιμής Corolla  1.8 Hybrid 140 PS GR Sport: €32.970

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση υβριδικού συστήματος Χώροι για τους πίσω επιβάτες
Ποιότητα κύλισης Μικρές εργονομικές ατέλειες
Βελτιωμένες επιδόσεις
Εξοπλισμός
Χαμηλή κατανάλωση
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή80,5mm x 88,3mm
Σχέση συμπίεσης13,0
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΣυνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.370
Ύψος (mm)1.435
Πλάτος (mm)1.790
Μεταξόνιο (mm)2.640
Βάρος (kg)1.410
Χώρος αποσκευών (lt)361-1.052
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 274mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 18in
Ελαστικά225/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)140/5.200
Συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)27/3.600
0-100km/h (sec)9,1
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)105
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,7
Δοκιμής (lt/100km)6,2