Αφ’ υψηλού
Η Mercedes-Benz GLE είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο στην τεράστια γκάμα της φίρμας με το αστέρι στην μάσκα. Η GLE λοιπόν είναι ξεχωριστή γιατί δεν ακολουθεί ακριβώς την υπόλοιπη γκάμα, αφού παρότι το όνομά της υποδηλώνει πως είναι η SUV εκδοχή της σειράς Ε, αυτή δεν έχει το ίδιο εσωτερικό με την E-class όπως για παράδειγμα οι σειρές GLA και GLC, αλλά ένα μοναδικό δικό της, που δεν το συναντούμε σε κανένα άλλο μοντέλο της εταιρείας. Είναι περισσότερο απόγονος της σειράς ML και αργότερα M-class, παρά μια “ψηλωμένη” Ε-class. Μιας και το έφερε η κουβέντα για το ύψος, στην GLE κάθεσαι ψηλά, πολύ ψηλά, ειδικά με την αερανάρτηση στην πάνω θέση, βλέπεις τον δρόμο μπροστά, πάνω από τον ουρανό όχι μόνο των κανονικών αυτοκινήτων, αλλά και πολλών άλλων SUV με χαμηλότερο ύψος.
Η τέταρτη γενιά της με την κωδική ονομασία W167 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 και εδώ δοκιμάζουμε την ανανεωμένη εκδοχή της με τους νέους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, την ανασχεδιασμένη μάσκα και τις μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου. Η έκδοση GLE Coupe διαφοροποιείται όχι μόνο από την κεκλιμένη οροφή της και το coupe τελείωμα της ουράς, αλλά και από τα διαφορετικά, πολύ πιο όμορφα από την κανονική έκδοση, πίσω LED φώτα. Επιπλέον, αυτή η έκδοση συνοδεύεται υποχρεωτικά με το πακέτο AMG Line Exterior, το οποίο περιλαμβάνει τη «διαμαντένια» μάσκα, μεγάλα πλευρικά σκαλοπάτια και έναν πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη και διακοσμητικές sport απολήξεις εξάτμισης.
Ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό της, με νέες επενδύσεις στα καθίσματα και διαφοροποιημένες διακοσμητικές φάσες, ενώ εξοπλίζεται πλέον με το επικαιροποιημένο σύστημα πολυμέσων MBUX δεύτερης γενιάς, το οποίο αποτελείται από δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3in έκαστη, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα, με την χρήση τους να γίνεται από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι, από την ίδια την οθόνη αφής, από το touchpad στην κεντρική κονσόλα ή τις φωνητικές εντολές που απαντούν στο άκουσμα της προσφώνησης -Hey Mercedes. Ο κλιματισμός όμως -ευτυχώς- βρίσκεται σε μια σειρά φυσικών πλήκτρων στο ταμπλό, όπως και διάφορες ακόμα συντομεύσεις που βρίσκονται σε πλήκτρα γύρω από το touchpad, βελτιώνοντας την εργονομία και κάνοντας την καθημερινή χρήση πιο εύκολη.
Στην καμπίνα της GLE, με το μεταξόνιο των 2,94 μέτρων, οι χώροι είναι παραπάνω από άπλετοι και πέντε ενήλικες μπορούν να καθίσουν άνετα. Σε αυτό συμβάλει και το τεράστιο πλάτος των 2+ μέτρων, ενώ η κεκλιμένη οροφή δεν περιορίζει τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών στην plug-in υβριδική GLE Coupe που δοκιμάζουμε έχει χωρητικότητα 510lt (σε σύγκριση με τα 655lt των mild hybrid εκδόσεων), τα οποία όμως είναι ακόμα υπέρ-αρκετά για μία οικογένεια. Το ορθογώνιο σχήμα του βοηθά στην πλήρη αξιοποίηση, με μηδενικό κατώφλι φόρτωσης, γάντζους για χειραποσκευές και επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν αναδιπλώνεται η πλάτη του πίσω καθίσματος.
Plug-in Hybrid Diesel
Το plug-in hybrid σύστημα της GLE 350 de 4MATIC αποτελείται από έναν 2,0lt τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, απόδοσης 197Ps και 44,8kgm, έναν ηλεκτροκινητήρα 136Ps με επίσης 44,8kgm, και μια μπαταρία 31,2 kWh (23,4 kWh ωφέλιμη) με on-board φορτιστή 11kW, ενώ προαιρετικά, μπορεί να συνδεθεί και με ταχυφορτιστή, υποστηρίζοντας φόρτιση έως 60kW. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος φτάνει τα 333Ps και τα 76,5kgm ροπής, επιτρέποντας στο βαρύ όχημα να επιταχύνει εντυπωσιακά από στάση στα 100km/h σε μόλις 6,9sec και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 210km/h. Πάρα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως είναι diesel, τετρακίνητο και ζυγίζει 2.730kg, αλλά οι δύο ισόποσες ροπές από τον θερμικό και τον ηλεκτρικό της κινητήρα, καταφέρνουν να υπερνικήσουν την μεγάλη αδράνεια και να το επιταχύνουν με δύναμη σε όλες τις συνθήκες.
Η GLE 350 de ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα με τον θερμικό diesel να βοηθά επικουρικά όταν απαιτείται, ενώ σε συνεχή λειτουργία θα τον βρούμε μόνο στο πρόγραμμα Sport. Τα υπόλοιπα προγράμματα λειτουργίας περιλαμβάνουν τα Electric, Hybrid, Off-Road, Individual, και Battery Hold. Το Electric πρόγραμμα εστιάζει αποκλειστικά στην ηλεκτρική κίνηση, με δυνατότητα αυτονομίας έως 102km (80km πιο ρεαλιστικά) με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας που σημαίνει πως αν υπάρχει η δυνατότητα καθημερινής, ή ανά δύο ημέρες, φόρτισης της μπαταρίας, στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας και με συνετή χρήση στο πεντάλ του γκαζιού, θα μπορούσε να κινείται εντός πόλης, αμιγώς ηλεκτρικά σε ποσοστό τουλάχιστον 90%. Η φόρτιση της ομολογουμένως τεράστιας για plug-in hybrid μπαταρίας, σε wallbox, διαρκεί περίπου 2,5 ώρες, ενώ με έναν ταχυφορτιστή, η φόρτιση από 0% έως 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 20 λεπτά.
Οδική Συμπεριφορά και Άνεση
Η GLE Coupe είναι ένα άκρως επιβλητικό αυτοκίνητο, πράγμα που σημαίνει πως με τα σύγχρονα δεδομένα, αναγκαστικά είναι μεγάλο και βαρύ. Ειδικά με την ύπαρξη της τόσο μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίας το συνολικό της βάρος “ξεφεύγει” στα 2.730kg, πράγμα που από μόνο του δυσκολεύει εξαιρετικά την κατάσταση στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών, πόσο μάλλον σε ένα τόσο ψηλό αυτοκίνητο. Φυσικά η εξαιρετική ανάρτηση E-Active, δεν το αφήνει ποτέ στην ψηλή ρύθμιση όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, αλλά και πάλι χαμηλή δεν θα γίνει. Το επίπεδο άνεσης σε συνδυασμό με τον έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος που προσφέρει είναι μεν αξιέπαινο, αλλά θαύματα από όσο ξέρω πλέον δεν γίνονται. Η ανάρτηση που έχει να συμβιβάσει τον έλεγχο τόσο μεγάλου βάρους με το επίπεδο άνεσης που απαιτείται από μια Mercedes Benz των 120.000 ευρώ, πλησιάζει την χρυσή τομή, ειδικά στον ανοιχτό δρόμο, όπου ταξιδεύει άνετα και απροβλημάτιστα, ελέγχοντας τον κάθε τροχό χωριστά και μην επιτρέποντας στην καρότσα να παίρνει μεγάλες κλίσεις που θα δημιουργήσουν αίσθημα ανασφάλειας στους επιβάτες. Ακόμα και σε πιο κλειστό επαρχιακό δρόμο οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι μεγάλες και η μεγάλη Benz στρίβει με μπόλικα χιλιόμετρα, αλλά για το κάτι παραπάνω που θα υποδηλώνει sport οδήγηση, δεν είναι το κατάλληλο όχημα σε αυτό το κόστος. Τα φρένα είναι ισχυρά και ακούραστα, με αεριζόμενους διάτρητους δίσκους εμπρός και επίσης αεριζόμενους πίσω.
Στον ανοιχτό δρόμο, η GLE δείχνει την πραγματική της αξία, με τον πετρελαιοκινητήρα να διατηρεί εντελώς αθόρυβα την ταχύτητα ταξιδιού με ευκολία και σε πολύ χαμηλές στροφές χάρη στην πολύ μακριά 9ή του κιβώτιου ταχυτήτων. Στην πόλη το μεγάλο της μέγεθος, ειδικά το πλάτος θα σας δυσκολέψει στα στενά σημεία και ανάμεσα από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά το επίσης μεγάλο της ύψος χαρίζει εξαιρετική ορατότητα, η οποία ενισχύεται με το σύστημα καμερών 360 μοιρών που διαθέτουν και μια ιδιαίτερα χρήσιμη λειτουργία όταν το αυτοκίνητο έχει το extra πακέτο “Off Road”, την transparent bonnet, η οποία κάνει το καπό αόρατο κατά την οδήγηση βοηθώντας τον οδηγό να βλέπει ακριβώς πού πατάνε οι εμπρός τροχοί. Γενικά σε ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο, οι κάμερες υποβοήθησης είναι απαραίτητο στοιχείο εξοπλισμού και ακόμα και στον προαιρετικό εξοπλισμό που βρίσκονται θα σας βγάλουν σίγουρα τα λεφτά τους. Όπως όμως ανέφερα και στην αρχή, αν βρίσκεσαι στην αναζήτηση για ένα μεγάλο και επιβλητικό plug-in hybrid “τζιπ”, αυτή εδώ η GLE στην Coupe εκδοχή της, ίσως να είναι το εντυπωσιακότερο όλων, εξαιρώντας βέβαια το καταπληκτικό BMW X5 xDrive50e.
Τιμή βασικής έκδοσης GLE 400 e 4MATIC Coupé: €114.200
Τιμή έκδοσης GLE 350 de 4MATIC Coupé: €121.149
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Χαρακτήρας | Τιμή |
Εμφάνιση | |
Πολυτέλεια | |
Τετρακίνηση | |
Κατανάλωση | |
Αερανάρτηση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος diesel σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός στον διαμήκη άξονα | |
Κυβισμός | 1.993cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 15,5 | |
Τροφοδοσία | common rail diesel, VGT Turbo | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο με torque converter 9 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.941 | |
Πλάτος (mm) | 2.018 | |
Ύψος (mm) | 1.716 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.935 | |
Βάρος (kg) | 2.730 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 510/1.645 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 9J x 21in | |
Ελαστικά | Continental Sport Contact 6 275/45 εμπρός 315/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm) | 197/3.600 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm) | 44,8/ 1.800-2.800 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτρικών κινητήρων (Ps) | 136 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm) | 44,8 | |
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς μαζί με ηλεκτροκινητήρες (Ps) | 333 | |
Ονομαστική συνδυαστική ροπή μαζί με ηλεκτροκινητήρες (kgm) | 76,5 | |
0-100km/h (sec) | 6,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 16 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 0,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,0 | |
Ηλεκτρική αυτονομία WLTP (km) | 102 |