Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Η X5 ανέκαθεν ήταν η «σημαία» της SUV οικογένειας της BMW και αυτό φαίνεται από το πώς διαμορφώνεται σε κάθε της έκδοση, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του κοινού της. Από τις απλές X5 μέχρι και την κορυφαία X5 M υπάρχει μια ιδιαίτερη φιλοσοφία που ακολουθείται πιστά από τη BMW, ώστε να διαφυλαχθούν τα στεγανά του ονόματός της αλλά και η υστεροφημία της. Το πρώτο SUV, ή SAV (Sports Activity Vehicle) αν προτιμάτε, αυτοκίνητο της BMW στην ιστορία της δεν θα μπορούσε να μη συνεχίζει και στην 4η γενιά της (G05) να είναι κάτι λιγότερο από εξαιρετικό σε όλους τους τομείς…

Η κορυφαία έκδοση xDrive50e της X5 είναι ένα αυτοκίνητο state-of-the-art, το οποίο για πολλούς -και κυρίως για πρακτικούς- λόγους, είναι το καλύτερο PHEV μοντέλο της BMW μέχρι σήμερα. Αρχικά είναι SUV και όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, της ταιριάζει γάντι η Plug-in Ηydrid τεχνολογία, ενώ επιπλέον δεν προσπαθεί να δείξει κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι, οπότε και δεν χρειάστηκε να στηριχθεί σε στοιχεία υπερβολής ή εντυπωσιασμού, όπως κάνει για παράδειγμα η XM και που εύκολα θα μπορούσαν να βρουν θέση και εδώ.

Σοβαρό, μετρημένο και στοχευμένο

Η X5 είναι ένα SUV υψηλού κύρους και το πιο δημοφιλές SUV μεγάλου μεγέθους στην αγορά. Σήμερα η οικογένεια των X μοντέλων της BMW έχει στις τάξεις της δύο εκ των καλύτερων μοντέλων της κατηγορίας που ανήκουν στην ραχοκοκαλιά της γκάμας της με μονό αριθμό. Αναφερόμαστε φυσικά στην X1 που παραδίδει μαθήματα στους ανταγωνιστές της και στην X5 που κάνει το ίδιο σε μια αντίστοιχα δύσκολη κατηγορία. Σύντομα θα ακολουθήσει και η επόμενη γενιά της X3 να συμπληρώσει τη μεσαία SUV κατηγορία και να διεκδικήσει τα σκήπτρα που κρατάει τώρα δικαιωματικά η GLC της Mercedes-Benz.

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Αισθητικά η Χ5 είναι και φαίνεται BMW και μετά την ανανέωσή της -στις αρχές του 2023- προβάλλει και σε αυτή της την έκδοση το επιβλητικό και το πολυτελές της προφίλ, μέσω αρχικά των πληθωρικών διαστάσεών της. Με μήκος 5m, πλάτος 2m και ύψος στα 1,75m, η X5 κάνει άμεσα αισθητή την παρουσία της όπου βρεθεί και όπου σταθεί. Και ιδιαίτερα στα στενά δρομάκια της πόλης που τη δυσκολεύουν να προσαρμοστεί. Είναι και οι λεπτομέρειες όμως που υπερτονίζουν την κομψή της εικόνα, όπως η φωτιζόμενη εντυπωσιακή μάσκα εμπρός, τα νεύρα του αμαξώματος που διατρέχουν το τεράστιο αμάξωμα και το όμορφο αισθητικό πακέτο M Sport που έρχεται να αναδείξει και τη σπορ πτυχή που εμπεριέχεται πάντα σε μια X5.

Digitalization

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Το εσωτερικό της X5 και σε αυτή την έκδοση είναι ένα αριστούργημα αισθητικής, φινέτσας και ποιότητας, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες της. O διάκοσμος είναι ο τυπικός πια των νεότερων μοντέλων της BMW, με τις δύο κυρτές ψηφιακές οθόνες Curved Display (12,3in και 14,9in) να τονίζουν το ανεπτυγμένο της τεχνολογικό προφίλ και να συμπληρώνουν την πληρότητά της, ενώ πλούσιος είναι βεβαίως και ο εξοπλισμός της, διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει η BMW.

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Το σύστημα iDrive έρχεται με ελάχιστες αλλαγές και αναβαθμίσεις σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του, με το Operation System 8 να προσθέτει προαιρετικά το σύστημα πλοήγησης BMW Live Cockpit Professional, με σύστημα επαυξημένης αναπαράστασης μέσω του εξαιρετικού Head-up display. Κατά τα λοιπά η εργονομία είναι εξαιρετική παρά τον μεγάλο όγκο στοιχείων που έχει να διαχειριστεί ο οδηγός, ενώ και η ορατότητα κρίνεται υποδειγματική δεδομένων των διαστάσεών της. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τους επιβάτες της Χ5, ενώ και ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με τα 500lt ωφέλιμης χωρητικότητάς του, έχοντας απολέσει 150 ολόκληρα lt σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της X5, λόγω της μπαταρίας που καταλαμβάνει χώρο κάτω από το δάπεδο. Η διπλή ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών και η ρύθμιση του κατωφλιού φόρτωσης μέσω της αερανάρτησης, είναι στοιχεία που αποδεικνύουν την προσοχή στην λεπτομέρεια που έχει δείξει η BMW στην σημαντικότερη «Χ» πρότασή της.

Bye-bye 45e

Η έκδοση xDrive50e της X5 είναι αυτή που αντικαθιστά ουσιαστικά την Plug-in Hybrid έκδοση της προηγούμενης με τον κωδικό 45e. Πρακτικά έχουμε και πάλι το εξαιρετικό τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ B58B30 κάτω από το καπό, το οποίο ωστόσο έχει αυξήσει την απόδοσή του στους 313PS από τους 286PS της 45e, ενώ τώρα συνδυάζεται επιπλέον και με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (197Ps, έναντι 113Ps της 45e) που βρίσκεται ενσωματωμένος μέσα στο κιβώτιο.

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Στη γλώσσα των αριθμών αυτό σημαίνει πως η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 490Ps, ήτοι 97Ps περισσότεροι. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW και το 8τάχυτο steptronic κιβώτιο κάνουν και πάλι το θαύμα τους στον τρόπο που μεταφέρεται όλη αυτή η απόδοση στο δρόμο, ενώ λογική συνέπεια όλων των παραπάνω, είναι οι εντυπωσιακές επιδόσεις. Το κιβώτιο διαθέτει και μια επιπλέον λειτουργία pre-gearing, το οποίο χρησιμοποιείται για την αύξηση της ωφέλιμης ροπής που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα στα 45,9kgm συμβάλλοντας έτσι στην πιο έντονη απόδοση της ισχύος.

Με 0-100km/h σε 4,8sec, η X5 xDrive50e είναι 1sec πιο αργή από την X3 M Competition, ένα από τα πιο γρήγορα SUV στην γκάμα X της BMW (με το 3λιτρο μοτέρ των 510Ps και βάρος 2.085kg). Στην πράξη η δύναμη είναι πανταχού παρούσα και κρύβει μαεστρικά το αυξημένο βάρος, με την Χ5 στην ευθεία να θυμίζει αντίστοιχες Μ κατασκευές. Είναι και αυτή η χροιά του εξακύλινδρου που σε προκαλεί να πατήσεις το γκάζι και να επιλέγεις τακτικά την Sport λειτουργία, δηλαδή τη λειτουργία που μετατρέπει την X5 xDrive50e σε ένα κανονικό συμβατικό αυτοκίνητο όπου χρησιμοποιεί αποκλειστικά και τους 490Ps, βάζοντας ωστόσο φωτιά στην οικονομία.

Bye-bye βενζίνη

Σε κανονικές συνθήκες και χρησιμοποιώντας την για το λόγο που κατασκευάστηκε και διατίθεται, η X5 είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο PHEV SUV υψηλών επιδόσεων. Η μπαταρία του συστήματος έχει χωρητικότητα 29,5kWh (25,7kWh ωφέλιμα), κάτι που σημαίνει πως μια φόρτιση μπορεί να της εξασφαλίσει πραγματική αυτονομία της τάξης των 80km. Με απλά λόγια, αν η μπαταρία του συστήματος είναι πλήρως φορτισμένη, η X5 xDrive50e χρειάζεται μόλις 1,0-1,8lt/100km βενζίνης για την κίνησή της σε αστικό περιβάλλον και ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 140km/h. Αυτή η τιμή όμως μπορεί να αυξηθεί εύκολα κατά 10lt αν δεν υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία και οδηγηθεί με επιθετικούς ρυθμούς σε ένα μακρινό ταξίδι.

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Στην υβριδική λειτουργία όμως που είναι κι αυτή που θα χρησιμοποιήσει κανείς περισσότερο, υπολογίστε περίπου στα 8,5-9lt/100km κατανάλωσης σε μεικτές συνθήκες, τιμές που είναι εντυπωσιακές για τα specs και τις διαστάσεις της Χ5. Η φόρτιση λοιπόν από εξωτερική πηγή και σε αυτή την περίπτωση κρίνεται επιβεβλημένη, η οποία μέσω του onboard φορτιστή των 7,4kW, διαρκεί 4 ½ ώρες.

Στο δρόμο

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Στην περίπτωση της X5 xDrive50e δεν υπήρχαν αξεπέραστες δυσκολίες για την BMW ως προς την τοποθέτησή της στην γκάμα της. Σίγουρα όμως υπήρξαν ως προς τη διαμόρφωση του χαρακτήρα της. Γιατί με 490Ps και 2,5 τόνους βάρους, η X5 δεν έπρεπε μόνο να φαίνεται ως BMW, αλλά να είναι και BMW, αναφορικά με την οδηγική της ταυτότητα. Αρχικά ο χαρακτήρας της είναι εστιασμένος ως προς την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και όντως η Χ5 είναι ένα GT SUV αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων δίχως την παραμικρή αμφιβολία.

Η οδική της συμπεριφορά ορίζεται κυρίως από την αερανάρτηση που την εξοπλίζει ως μέρος του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης και που είναι εκεί έχοντας ως πρωταρχικό σκοπό να διαχειριστεί το αυξημένο της βάρος. Κάτι που κάνει εξαιρετικά καλά  τηρουμένων των αναλογιών, προσφέροντάς της σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες, άμεσες αντιδράσεις και διατηρεί κυρίως την άνεση σε πολύ καλά επίπεδα. Αυτό με δεδομένο πως όλο το setup της είναι ρυθμισμένο προς το σφιχτό για να μην επιτρέπει στο βάρος να έχει ιδιαίτερη συμμετοχή στα δρώμενα, αλλά και το ότι φοράει ελαστικά 315/35 σε 21in ζάντες. Εκεί που δεν κρύβεται όμως το βάρος είναι στο σφιχτό στροφιλίκι, με την X5 να μένει πιστή στην τροχιά της, εκμεταλλευόμενη σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρονικά και την τετρακίνηση xDrive που την εφοδιάζει. Και που αν διέθετε το προαιρετικό με 1.322 ευρώ, σύστημα τετραδιεύθυνσης, θα ήταν ακόμα καλύτερη εκεί, αλλά και στο κομμάτι της ευελιξίας που πάσχει ελαφρώς. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και ασφαλές αυτοκίνητο που μπορεί με καθαρές γραμμές και στρωτή οδήγηση να κινηθεί περισσότερο σβέλτα από όσο ορίζει το βάρος και ο όγκος της. Και πάντα με την αίσθηση της απόλυτης ασφάλειας που σε αυτό είναι ακριβώς όπως και οι υπόλοιπες X5.

Test: BMW X5 xDrive50e PHEV 490Ps

Αντί επιλόγου

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Χ5 xDrive50e είναι ένα ειδικό και ιδιαίτερο αυτοκίνητο από εκείνα που συμπληρώνουν την γκάμα της εμβληματικής όσο και σπουδαίας ως πρόταση, X5. Το αντίτιμο για να γίνεις δέκτης της πολυτέλειας, του κύρους, των επιδόσεων και των τεχνολογικά προηγμένων χαρακτηριστικών που προσφέρει αυτή η έκδοση της X5 είναι προφανώς υψηλό, δεν θα βρεις όμως άλλη πρόταση με την πληρότητά της στην αγορά αυτή τη στιγμή.

Τιμή βασικής έκδοσης X5 xDrive50e: €111.150

Τιμή έκδοσης δοκιμής X5 xDrive50e: €119.974

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Ευελιξία
Κύρος κατασκευαστή Σχετικά μικρή ηλ. αυτονομία
Ποιότητα
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΕξακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός2.998 cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
ΔιαφορικόΠεριορισμένης ολίσθησης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.935
Πλάτος (mm)2.004
Ύψος (mm)1.755
Μεταξόνιο (mm)2.975
Βάρος (kg)2.420
Χώρος αποσκευών (lt)500-1.720lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΑερανάρτηση, διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΑερανάρτηση, πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι, τετραπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες10,5J x 21in
Ελαστικά315/35
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)490
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)71,4
0-100km/h (sec)4,8
Τελική ταχύτητα (km/h)250
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)26-18
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,1-0,8
Δοκιμής (lt/100km)8,7