Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Kuga |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Το Ford Kuga τρίτης γενιάς περνάει στη δεύτερη νιότη του με την ανανέωση όλης της σειράς να του χαρίζει ένα πιο φρέσκο προφίλ, πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και νέες εκδόσεις που διευρύνουν σημαντικά τις διαθέσιμες επιλογές στην γκάμα του. Μια από αυτές -και ίσως η πιο ενδιαφέρουσα- είναι αυτή που δοκιμάζουμε. Ονομάζεται Active X και είναι τετρακίνητη, αλλά και υβριδική, με το σύνολο να εντυπωσιάζει τόσο με τον χαρακτήρα του όσο και με τις ικανότητές του.
Η έκδοση Αctive έρχεται να τονίσει την SUV ταυτότητα του Kuga και σε αντίθεση με τις Titanium εκδόσεις που προβάλουν ένα πιο εκλεπτυσμένο προφίλ όσο και τις πιο σπορτίφ εκδόσεις ST-Line, είναι αυτή που ταιριάζει γάντι στον SUV χαρακτήρα του μοντέλου. Eκτός από τα ανανεωμένα στοιχεία λοιπόν που αφορούν στα νέα φωτιστικά σώματα LED εμπρός και πίσω και την ανασχεδιασμένη μάσκα που χαρίζουν σε όλα τα Kuga ένα περισσότερο δυναμικό αλλά και καλαίσθητο προφίλ, σε αυτή την έκδοση έχουμε προφυλακτήρες και μασπιέ με ασημί ένθετα που τονίζουν τον πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα της. Κάτι που υπογραμμίζεται και με την αύξηση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 10mm εμπρός και κατά 5mm πίσω, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του ανανεωμένου Kuga, αυξάνοντας την συνολική του απόσταση από το έδαφος στα πολύ ικανά 19,1cm.
Γενικότερα πάντως το ανανεωμένο Kuga διατηρεί την σοβαρή και διακριτική του εμφάνιση, δεν είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα σε εντυπωσιάσει με την αισθητική του τόσο, όσο με την καθαρότητα των γραμμών του και την ξεκάθαρη τοποθέτησή του στην κατηγορία που ανήκει. Κάτι που κάνει για παράδειγμα και η Toyota με το RAV4, με τα δύο μοντέλα να εμφανίζουν και κάποια παρόμοια σχεδιαστικά στοιχεία…
Στα ενδότερα του ανανεωμένου Ford Kuga και σε αντίθεση με το ριζικά ανανεωμένο εσωτερικό του επίσης ανανεωμένου Puma, η Ford εδώ έκανε μικρές και διακριτικές επεμβάσεις που αφορούν κυρίως στην αναβάθμιση του ψηφιακού περιβάλλοντος. Έτσι χρησιμοποιεί το κορυφαίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4 της Ford με νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 13,2in καθώς και τον επίσης νέο και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3in, ενώ φρόντισε ώστε να ενσωματώσει όλη την αφρόκρεμα των συστημάτων για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, αλλά και να επικαιροποιήσει τα ήδη υπάρχοντα με τις τελευταίες του γενιές, όπως είναι το αναβαθμισμένο Adaptive Cruise Control και το σύστημα φωνητικών εντολών.
Η ποιότητα κατασκευής παραμένει στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα του προηγούμενου Kuga, ενώ η πρακτικότητα και η ευρυχωρία του αποτελούν και πάλι βασικούς λόγους για να το επιλέξει κανείς, προσφέροντας άνεση σε 4 ή ακόμα και 5 επιβάτες, με τα πίσω καθίσματα να σύρονται κατά 14cm και να αναδιπλώνονται πλήρως αν χρειαστεί. Ο χώρος αποσκευών διατηρεί επίσης τον σεβαστό του όγκο και αυξομειώνεται από τα 412 έως τα 553lt ανάλογα με την θέση του πίσω καθίσματος.
Υβριδικό Kuga
Η υβριδική έκδοση του Kuga μας συστήνεται πρώτη φορά και όμως νιώθουμε πως την γνωρίζουμε χρόνια. Και αυτό γιατί καταφέρνει να διατηρήσει τα βασικά χαρακτηριστικά της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και να ξεχωρίζει σε ορισμένα σημεία μέσω αυτής. Αρχικά να πούμε πως πηγή του συστήματος αποτελεί ο 2,5lt τετρακύλινδρος Duratec κινητήρας που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson, ο οποίος αποδίδει μόλις 129 ίππους, ωστόσο συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 125 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση έτσι να φτάνει τους 183 ίππους (σ.σ. 180Ps στην δικίνητη έκδοση). Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 1,1kWh και η κίνηση περνάει και στους 4 τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive της Ford.
To κιβώτιο είναι τύπου CVT, όμως το λογισμικό του και το power split σύστημα που έχει αναπτύξει η Ford σε αυτό, το καθιστούν ως ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, με το σύνολο να μην παρουσιάζει κενά απόδοσης και να έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Ακόμα και το χαρακτηριστικό "πατινάρισμα" που παραδοσιακά εμφανίζουν τα CVT, εδώ έχει απλώς ακουστική επίδραση, με το Kuga να τραβάει θετικά και να ανεβάζει εύκολα km/h, οπότε σου δίνει τη δυνατότητα να περιορίσεις την πίεση στο γκάζι και άρα να μειώσεις τον θόρυβο.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές για τον χαρακτήρα του, αλλά και τις ανάγκες που μπορεί να έχει κανείς από ένα οικογενειακό SUV, με το Kuga να επιταχύνει στα 100km/h από στάση σε 8,3sec και να φτάνει άνετα την τελική των 196km/h, τη στιγμή που το υβριδικό σύστημα δίνει και τα διαπιστευτήριά του και στο κομμάτι της κατανάλωσης, με μέση τιμή στα 6,6lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Σε αστικές συνθήκες αυτή περιορίζεται στα πέριξ των 5-5,5lt/100km, ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 900km.
Απόλαυση παντός εδάφους
Αν και η Ford δεν αναφέρει λέξη περί σπορ χαρακτήρα στην Αctive έκδοση του Kuga, η οδηγοκεντρική του ταυτότητα δεν κρύβεται ούτε σε αυτή του την έκδοση. Μετά βεβαιότητας δεν θα βρείτε κανένα άλλο τόσο ευχάριστο και ικανό SUV στο δρόμο όσο το Kuga στην κατηγορία αυτή. Μπορεί να βρείτε πιο εστιασμένο στον σπορ χαρακτήρα και πιο γρήγορο, όχι όμως σε αυτό το συνολικό πακέτο που προσφέρει επιπλέον και αξιοζήλευτα επίπεδα άνεσης αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
H Ford έχει κάνει για άλλη μια φορά εξαιρετική δουλειά με την ρύθμιση της ανάρτησης, με το Kuga να επωφελείται σε αυτή την έκδοση και με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, κάτι που λέει -και κάνει- πολλά ειδικά όταν προέρχεται από την Ford. Γιατί αφενός είναι ισοπεδωτική στις κακοτεχνίες, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αλλά και τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να διατηρηθεί ο μοναδικός οδηγικός χαρακτήρας του τόσο σε ένα ταξίδι με τη σταθερότητά του, αλλά πολύ περισσότερο σε στενό επαρχιακό στροφιλίκι με την αποτελεσματικότητά του. Βλέπετε, το Kuga, αντίθετα με την πλειονότητα των αυτοκινήτων της κατηγορίας του, αλλά και των υβριδικών του αντιπάλων, δείχνει εξαιρετικά ικανό και απολαυστικό σε τέτοιες συνθήκες.
Εδώ, το καλύτερο τιμόνι της κατηγορίας, συνδυάζεται με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με το στιβαρό πάτημα να μην κλονίζεται από τίποτα. Ακόμα κι αν το παρακάνεις και ξεφύγεις από τα "στενά όρια" που ορίζει η κατηγορία, το Ford Kuga θα σου αποδείξει πως η comfort zone του βρίσκεται πολύ πιο πάνω από όσο περιμένεις, με το τιμόνι να γεμίζει τα χέρια σου με μοναδική πληροφορία και με την ανάρτηση να κάνει υποδειγματική δουλειά σε όλες τις καταστάσεις. Ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται και το σύστημα τετρακίνησης για να διευρύνει ελαφρώς το πεδίο δράσης του σε πατημένες εκτός δρόμου αποστολές, αλλά και να αυξήσει τα ήδη υψηλά όρια της πρόσφυσης σε ασφάλτινες διαδρομές.
Εκ του αποτελέσματος δεν συνιστά έκπληξη το πόσο καλό είναι το Ford Kuga και στην ανανεωμένη του μορφή, είναι όμως εκπληκτικό πόσο πλήρες γίνεται στο πακέτο Active X με υβριδικό σύστημα κίνησης και τετρακίνηση. Μια προσθήκη που έλειπε από την γκάμα του Kuga, η οποία έκδοση διαμορφώνει το πιο πλήρες οικογενειακό SUV της αγοράς σήμερα ως μια πρόταση που όχι απλώς σε καλύπτει στα πάντα, αλλά που κάνει και τη διαφορά, σχεδόν σε κάθε τομέα και κυρίως στο οδηγικό κομμάτι. Προφανώς το πιο πλήρες Kuga στην γκάμα του μοντέλου δεν έχει χαμηλή τιμή, αφού κοστίζει €47.608, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ακριβώς στην ίδια τιμή προσφέρεται και η επίσης υβριδική και τετρακίνητη έκδοση ST-Line X. Και αν σας προβληματίζει αυτό περισσότερο από την τιμή του, να σας πούμε πως εμάς τουλάχιστον μας κέρδισε η ομοιογένεια της Active X.
Τιμή βασικής έκδοσης Kuga Τitanium 1.5EcoBoost 150Ps: Από €33.799
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kuga Active X 2.5Duratec FHEV AWD183Ps: €47.608
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Τιμή έκδοσης |
Χαρακτήρας έκδοσης | Υψηλός κυβισμός |
Εξοπλισμός | |
Ποιότητα κύλισης | |
Χώροι και πρακτικότητα | |
Οδική συμπεριφορά | |
Χαμηλή κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, υβριδικό σύστημα | |
Κυβισμός | 2.488 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 89mm x 100mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.645 | |
Πλάτος (mm) | 1.882 | |
Ύψος (mm) | 1.683 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.711 | |
Βάρος (kg) | 1.765 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 412-553lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα ΜacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 308mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 183/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | - | |
0-100km/h (sec) | 8,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 196 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 130-133 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7-5,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,6 |