Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Puma |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Μετά την διακοπή παραγωγής του Fiesta από την γκάμα της Ford (σ.σ το οποίο πιθανότατα θα επιστρέψει ως ηλεκτρικό), το Puma, είναι το entry level μοντέλο της και αυτό το οποίο καλείται να σηκώσει το βάρος της εμπορικής «καταξίωσης». Προφανώς επειδή δεν είναι εντελώς νέο μοντέλο, δεν χρειάζεται «πίστωση χρόνου», καθώς έχει αποδείξει -από την κοινή του πορεία με το Fiesta στο παρελθόν- πως αυτός ο ρόλος του ταιριάζει και μπορεί να τον υποστηρίξει απόλυτα.
Το ανανεωμένο Ford Puma δε διαφέρει σημαντικά από το μοντέλο που αντικαθιστά, τουλάχιστον σε αισθητικό επίπεδο, διατηρώντας την δυναμική του εικόνα που αποτελείται από τις όμορφες ρέουσες γραμμές του αμαξώματός του. Οι διαφορές αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα νέα φωτιστικά σώματα LED εμπρός, που προαιρετικά μπορούν να εξοπλιστούν και με προβολείς Matrix LED, την ανασχεδιασμένη μάσκα που φιλοξενεί τον νέο λογότυπο και τους ελάχιστα διαφοροποιημένους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω. Τα επίσης LED πίσω φώτα ενσωματώνουν μια νέα, πιο «παχιά» και αναγνωρίσιμη φωτεινή υπογραφή, με το νέο διαθέσιμο χρώμα στην παλέτα των 6 συνολικά επιλογών, Cactus Gray των φωτογραφιών και τις νέες ζάντες αλουμινίου, να συμπληρώνουν τις εξωτερικές αλλαγές στο Puma.
Συνολικά πάντως και σε αντίθεση με το παρελθόν του, το ανανεωμένο Ford Puma είναι δυναμικό και επιβλητικό ακόμα και στις βασικές Titanium εκδόσεις του, δεν χρειάζεται δηλαδή απαραιτήτως να πάει κανείς στις πιο σπορ και όμορφες εκδόσεις ST-Line και ST-Line X που ανεβάζουν την ήδη αυξημένη -και στην περίπτωση του Puma- τιμή των 26.665 ευρώ, στα 27.709 ευρώ και 30.018 ευρώ αντίστοιχα.
Εσωτερικό που «ανεβαίνει επίπεδο»
Η βασικότερη διαφορά του ανανεωμένου Ford Puma σε σχέση με το προηγούμενο, εντοπίζεται στο εσωτερικό του. Το ταμπλό έχει αλλάξει εντελώς λογική σχεδίασης, έκδηλη την τεχνολογική αναβάθμιση, ενώ η ποιότητα αν και στηρίζεται αποκλειστικά σε σκληρά πλαστικά είναι καλή, όπως και η συναρμογή που επιδείκνυε και στο παρελθόν. Ο ψηφιακός διάκοσμος απογειώνεται με τη νέα διάταξη οθονών, με αυτή του πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 12,8in και να προσαρμόζεται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού ή το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ, ενώ το νέο σύστημα infotainment SYNC 4 της Ford, φιλοξενείται στην κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας, των 12in. Εκτός από την αναβάθμιση της εικόνας του Puma συνολικά, το λειτουργικό σύστημα έχει τη διπλάσια υπολογιστική δύναμη σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του, ενώ μέσα από το πρακτικό και γρήγορο μενού ελέγχονται τα περισσότερα συστήματα του Puma.
Αυτό έχει οδηγήσει στην αφαίρεση των περισσοτέρων φυσικών διακοπτών από την κεντρική κονσόλα, υπάρχει ωστόσο ένα πάνελ αφής κάτω από την οθόνη, ως «συντόμευση» για τον άμεσο χειρισμό του κλιματισμού. Tο ανανεωμένο Puma προσφέρει επιπλέον σύνδεση internet 5G, ασύρματη συνδεσιμότητα με κινητά Android και Apple, εγκατεστημένο φωνητικό βοηθό (Alexa), ενώ επίσης έχει εμπλουτίσει το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), με νέα ή εκσυγχρονισμένα συστήματα.
Αποτέλεσμα αυτών των «δομικών» αλλαγών στο εσωτερικό του ανανεωμένου Puma είναι να δημιουργούνται πιο εύκολα προσβάσιμες και πρακτικές θέσεις για αντικείμενα, από την άλλη ωστόσο επηρεάζεται η εργονομία- τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο-, αφού χρειάζεται χρόνος για να βρεις αυτό που ψάχνεις μέσα από το εκάστοτε μενού της οθόνης. Ο οδηγός κάθεται και πάλι ψηλά και αναπαυτικά και έχει στα χέρια του το νέο flat τιμόνι με δύο ακτίνες, απολαμβάνοντας μια και πάλι οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, ενώ στο ίδιο ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκονται και οι χώροι για τους επιβάτες. Η ανανέωση βεβαίως δεν επηρέασε καθόλου το βασικό χαρακτηριστικό του Puma στο κομμάτι της πρακτικότητας, με τον χώρο αποσκευών να ενσωματώνει και πάλι το πολύ πρακτικό και έξυπνο σύστημα αποθήκευσης Megabox που προσφέρει 80lt, αυξάνοντας και πάλι στα 456lt τη συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Με 125 «υποβοηθούμενους» ίππους
Η γκάμα του ανανεωμένου Ford Puma στηρίζεται κυρίως στις εκδόσεις με τον EcoBoost κινητήρα του 1,0lt, ο οποίος αποδίδει 125 ίππους και συνεργάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα (mHEV). Αυτό αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας/γεννήτριας (BISG) που έχει απόδοση 16Ps, αλλά και μια μπαταρία 0,38kWh που υποβοηθούν ηλεκτρικά τον EcoBoost «εμπλουτίζοντας» την διαθέσιμη ροπή σε μεγάλο φάσμα rpm.
Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, αφού το Puma διατίθεται και με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift, με το ανάλογο τίμημα (από 30.745 ευρώ). Σε κάθε περίπτωση, ο χιλιάρης EcoBoost αν και χαμηλά δεν δείχνει ιδιαίτερα ζωντανός, μόλις οι στροφές περάσουν τις 2.000rpm βρίσκει τον «καλό του εαυτό» και αποδεικνύεται θετικός στη λειτουργία του παρουσιάζοντας περιορισμένο θόρυβο και γραμμική απόδοση, ενώ ικανοποιεί και αναφορικά με τις επιδόσεις του, με το 0-100km/h να επιτυγχάνεται σε 9,8sec και την τελική του ταχύτητα να φτάνει στα 191km/h.
Εκτός από την πολιτισμένη του λειτουργία, ο EcoBoost των 125 ίππων διακρίνεται επίσης για τις χαμηλές τιμές κατανάλωσης που επιτυγχάνει, με το Puma να μην ξεπερνάει σε μεικτές συνθήκες τα 7lt/100km.
Όσο πατάει…το Puma
Η εικόνα του Puma στο δρόμο παραμένει κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας του, παρουσιάζοντας έναν πολύ ενδιαφέρον και πολυτάλαντο χαρακτήρα οδηγικά. Αν και στην ανανεωμένη του έκδοση δεν υπάρχουν αλλαγές στο κομμάτι της ανάρτησης, εντούτοις είναι αισθητή μια λίγο πιο ραφιναρισμένη συμπεριφορά, προσπαθώντας να κερδίσει κάποιους πόντους στον τομέα της άνεσης, κάτι που πιθανότατα προέρχεται από τα πιο μαλακά ελαστικά (Continental EcoContact6) που το εφοδιάζουν.
Όπως και να έχει και παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης των εκδόσεων ST-Line και ST-Line X, η άνεση δεν πλήττεται σημαντικά, ενώ την ίδια στιγμή παραμένει κορυφαίο απέναντι στον ανταγωνισμό του στο κομμάτι της αποτελεσματικότητάς του. Όπως και στο προ ανανέωσης μοντέλο, είναι εξαιρετικά σταθερό και ευθύβολο στο δρόμο και απολαυστικό στις στροφές, με το τιμόνι του να έχει απωλέσει λίγη από την βαριά αίσθηση και την τεχνητή τάση επαναφοράς του στο κέντρο (γύρω από τη θέση της ευθείας), όχι όμως και την ακρίβειά του στο χειρισμό που είναι και πάλι κορυφαία. Και όπως και πριν, τα 5 προγράμματα οδήγησης (Εco, Normal, Sport, Trail και Slippery) διαμορφώνουν ανάλογα το οδηγικό του προφίλ, μόνο που τώρα όλα αυτά ελέγχονται από την οθόνη αφής του SYNC 4. Όπως και η απενεργοποίηση του Traction Control, με το ESP να μην προσφέρει όμως πλέον τέτοια επιλογή. Σημεία των καιρών…
Συνολικά η Ford ενισχύει το δυνατότερο χαρτί της εμπορικά, εκσυγχρονίζοντας την εικόνα του σε αισθητικό και εξοπλιστικό επίπεδο, ενώ του χαρίζει ένα εντελώς νέο εσωτερικό που συμβαδίζει πλήρως με την εποχή και που το φέρνει πιο «πειστικά» απέναντι στον σύγχρονο και high-tech ανταγωνισμό του. Αυτά που δεν άλλαξαν είναι οι χώροι, που παραμένουν και πάλι απόλυτα επαρκείς για 4 επιβάτες και εξαιρετικοί για τις αποσκευές τους αλλά και το οδηγικό προφίλ του Puma, το οποίο παρά τον ελαφρώς πιο ραφιναρισμένο του χαρακτήρα, εξακολουθεί να αποτελεί το πιο οδηγοκεντρικό και ευχάριστο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Τιμή βασικής έκδοσης Puma Τitanium 125Ps: 26.655 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής Puma ST-Line 125Ps: 27.709 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Εργονομία |
Εικόνα εσωτερικού | Τιμή |
Χώρος αποσκευών | |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση | |
Οδική συμπεριφορά και αίσθηση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,9mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.207 | |
Πλάτος (mm) | 1.805 | |
Ύψος (mm) | 1.536 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.588 | |
Βάρος (kg) | 1.216 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 456lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα ΜacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Tαμπούρα 228mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 125 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 21,4 | |
0-100km/h (sec) | 9,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 191 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 122 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |