Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο EV9
Segment E-SUV
Power Train Electric
Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Η KIA έχει μπει σε μια πολλά υποσχόμενη εποχή, με κάθε της νέο «δείγμα» να το επιβεβαιώνει απόλυτα. Ειδικά αν μιλάμε για τη νέα ηλεκτρική εποχή, βλέποντας τα τελευταία της αυτοκίνητα, αυτή η τόλμη της μπορεί να μεταφραστεί τόσο σε πίστη στο πλάνο της όσο και σε θάρρος. Το EV9 είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αφού αποτελεί μια τολμηρή ιδέα για την KIA, της οποίας όμως η εκτέλεση την δικαιώνει. Σε κανονικές συνθήκες, ένα τεράστιο, ηλεκτρικό και πολυθέσιο μοντέλο θα κρινόταν μέσα από τα στενά πλαίσια που ορίζει κάθε ένα στοιχείο αυτού του τριπτύχου. Κάτι που όμως δεν μπορεί να γίνει με το EV9, γιατί αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της KIA και ως τέτοια εμπεριέχει μέσα της και αρκετές υπερβολές που συνθέτουν ένα σύνολο που ξεφεύγει από αυτά τα πλαίσια και που επιβεβαιώνει την ωρίμανσή της σε όλα τα επίπεδα.

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Κι όμως γίνεται…

Από το αισθητικό κομμάτι κιόλας, το EV9 καταφέρνει να αποστασιοποιηθεί από τους σχεδιαστικούς κανόνες που διέπουν τα πολυθέσια SUV, με μήκος στα 5m. To εντυπωσιακό είναι πως η επιβλητική του εικόνα δεν στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στις θηριώδεις διαστάσεις του (5m μήκος, 1,98m πλάτος και 1,78m ύψος), αλλά στη σχεδιαστική ταυτότητα που του προσδίδει η «Oppοsites United» λογική σχεδίασης που ακολουθεί.

Σε σχέση με το συμβατικό Sportage και το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της KΙΑ, το EV6, με αυτή τη σχεδιαστική γλώσσα, το EV9 δείχνει πολύ πιο κομψό παρά τον όγκο του και εκφράζει απόλυτα τη λογική της αρμονικής συνύπαρξης των αντιθέσεων που υποδηλώνει αυτή η γλώσσα. Και δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί καλύτερα αυτό από όσο το κάνει το EV9, το οποίο μάλιστα δεδομένου του όγκου του έχει κι έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,28.

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Όλα μα όλα τα στοιχεία του αμαξώματος έχουν έντονο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, όμως τα πιο κυρίαρχα χαρακτηριστικά του είναι τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τα έντονα νεύρα και η γενικότερα μυώδης σχεδίαση, όσο και οι χαρακτηριστικές ζάντες των 21in ή και το πανέμορφο μπλε (Οcean Blue) ματ χρώμα της έκδοσης GT-Line.

Business Class για επτά…

Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η συνολική εικόνα του EV9 στο εσωτερικό του, παρά το γεγονός πως σε αυτό συναντούμε πολλά κοινά στοιχεία που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Περισσότερο από το αναμενόμενο ως ναυαρχίδα, το EV9 ξεχωρίζει για τον πλούσιο εξοπλισμό του, την high-tech εικόνα του, αλλά και την ευρυχωρία και την πρακτικότητά του, ενώ ικανοποιεί και ποιοτικά με τη χρήση βιολογικών πλαστικών που προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά.

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Σε αντίθεση με το κυρτό ψηφιακό πάνελ των δύο οθονών που έχουμε δει και σε άλλα KIA, το Panoramic Wide Display στο EV9 αποτελείται από ένα «σύμπλεγμα» οθονών 12,3in, όμως ανάμεσά τους βρίσκεται για πρώτη φορά και μια νέα οθόνη 5,3in που αφορά αποκλειστικά το σύστημα κλιματισμού και τον έλεγχο των λειτουργιών των καθισμάτων (ψύξη, θέρμανση και λειτουργίες μασάζ). Προαιρετικά, την high-tech εικόνα ενισχύει και το Head-up Display με διαγώνιο 12in, ενώ και σε τεχνολογικό επίπεδο, η ναυαρχίδα της KIA είναι εξοπλισμένη με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αυτοκίνηση αναφορικά με τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, περιλαμβάνοντας περισσότερα από 30 τέτοια συστήματα, μεταξύ των οποίων και 9 αερόσακων, αλλά και του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. 

Όπως είναι αναμενόμενο, οι χώροι είναι εντυπωσιακοί, αφού πέραν των αχανών χώρων στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, το EV9 είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς κανέναν συμβιβασμό επιπλέον δύο επιβάτες έως και 1,70m ύψους, στα δύο επιπλέον καθίσματα της 3ης σειράς. Ως ηλεκτρικό, το επίπεδο δάπεδο επιτρέπει την τοποθέτηση των καθισμάτων στην ίδια θέση με τα υπόλοιπα, άρα εξασφαλίζει άνετη θέση σώματος για τους δύο αυτούς επιβάτες.

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Ως πολυχρηστικό, πολυθέσιο αλλά και SUV, το EV9 προσφέρει μεγάλες δυνατότητες διαρρύθμισης του εσωτερικού του, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες που έχει κανείς. Τα καθίσματα της 2ης σειράς σύρονται και αναδιπλώνονται πλήρως και ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης τους, ενώ ρυθμιζόμενα είναι και αυτά της τρίτης σειράς. Προαιρετικά, το EV9 μπορεί να επιλεχθεί σε 6θέσια διάταξη καθισμάτων (2+2+2), με τα καθίσματα της 2ης σειράς σε αυτή την περίπτωση να μπορούν επιπλέον να περιστραφούν, διαμορφώνοντας ένα ευρύχωρο και ευχάριστο σαλόνι για τους 4 πίσω επιβάτες του.

Σε κάθε περίπτωση, όλες οι διαδικασίες που αφορούν τη διαμόρφωση του εσωτερικού γίνονται εύκολα, με τα καθίσματα να αναπτύσσονται και να πέφτουν και από κουμπιά που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, ενώ την premium και ευρύχωρη εικόνα του EV9 συμπληρώνουν οι ποτηροθήκες και οι θύρες USB-C που διαθέτει για όλους τους επιβάτες, ο LED ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας, ο τριζωνικός κλιματισμός, τα άνετα καθίσματα και το προαιρετικό ηχοσύστημα της Meridian με τα 14 ηχεία.  

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Ο χώρος αποσκευών είναι αντάξιος των διαστάσεων του, προσφέροντας 333lt στην 7θέσια και 828lt στην 5θέσια διάταξη καθισμάτων, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των δύο σειρών αυξάνεται στα 2.318lt που αρκούν για μια μετακόμιση. Αν κι αυτά δεν αρκούν πάντως, υπάρχει κι ένας επιπλέον χώρος 52lt στο εμπρός καπό (το λεγόμενο frunk). 

Tαξιδιάρα ψυχή

Το KΙΑ ΕV9 βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP) του EV6, την οποία προφανώς χρησιμοποιεί σε επιμηκυμένη εκδοχή, στης οποίας το επίπεδο δάπεδο ενσωματώνει τις συστοιχίες μπαταριών 4ης γενιάς, συνολικής χωρητικότητας 99,8kWh. Το περίεργο εδώ είναι πως η βασική έκδοση του EV9 έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με την απόδοσή του να είναι στους 203Ps. Δεδομένου του βάρους και του όγκου του, αλλά και με 9,2sec για την επιτάχυνση αυτής της έκδοσης στο 0-100km/h, αντιλαμβάνεται κανείς πως μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, το οποίο δίνει έμφαση στην αυτονομία, ικανό να προσφέρει έως 565km με μία φόρτιση (κύκλος WLTP).

Στη δική μας την περίπτωση πάντως, οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 192 ίππων έκαστος, με συνολική απόδοση 384Ps και η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στον τρόπο που κινείται και συμπεριφέρεται, αυτοκίνητο. Το EV9 είναι σταθερό στο δρόμο και πατάει με σιγουριά, προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης, όπως αρμόζει σε ένα GT αυτοκίνητο. Τουλάχιστον αυτό το αντιλαμβάνονται απόλυτα οι 5 επιβάτες του, αφού οι 2 επιπλέον στο πίσω κάθισμα μπορεί να παραπονεθούν από τις ταλαντώσεις που διαπιστώνουν, αφού κάθονται πάνω από την πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων).

Ανεξάρτητα από αυτό, ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του EV9 είναι ξεχωριστός, ωστόσο μια αερανάρτηση θα περιόριζε το body roll και θα διαχειριζόταν πιο αποτελεσματικά το βάρος του, ενώ κι ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης θα το έκανε ακόμα πιο αποτελεσματικό, ειδικότερα σε αστικές μετακινήσεις.

Test: KIA EV9 AWD GT-Line 384Ps

Σε κάθε περίπτωση, το EV9 είναι πολύ πιο αποδοτικό απ’ όσο περιμένεις, με τη μέση κατανάλωσή του να μην ξεπερνά τις 24kWh/100km σε πραγματικές μεικτές συνθήκες, κάτι που σημαίνει πως με μια φόρτιση μπορείς να ξεπεράσεις τα 400km. Την ίδια στιγμή, το θηριώδες αμάξωμα των 2.664kg επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε μόλις 5,3sec μέσω του Boost mode που αυξάνει την ροπή του εμπρός ηλεκτροκινητήρα από τα 25,5 στα 35,7kgm, ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200km/h. Με βάση όλα τα παραπάνω, λοιπόν, καθίσταται σαφές πως μιλάμε για μια πολύ πιο ισορροπημένη έκδοση απόδοσης και αυτονομίας, σε σχέση με τη βασική του μοντέλου.

Όσον αφορά στη φόρτιση του EV9, από σταθμό DC μπορεί να δεχθεί έως 240kW κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται 24min για το 10-80% της χωρητικότητάς του, ενώ από wallbox 11kW χρειάζεται λίγο περισσότερο από 9 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Συνολικά, το EV9 είναι ένα αυτοκίνητο που διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο το premium επίπεδο της KIA σε κάθε τομέα και κυρίως την εξέλιξή της στο κομμάτι της σχεδίασης, της εφαρμοσμένης τεχνολογίας και της ηλεκτροκίνησης γενικότερα. Και που κοστολογείται πολύ χαμηλότερα τηρουμένων των -μεγάλων- αναλογιών του…

Τιμή βασικής έκδοσης EV9 Εarth RWD 203PS: Από 77.000 ευρώ (Από 68.000 ευρώ με επιδότηση)

Τιμή έκδοσης δοκιμής EV9 GT-Line Launch Edition AWD 384PS: €87.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ 

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Ευελιξία
Τεχνολογία Βάρος
Αυτονομία
Χώροι
Πρακτικότητα
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΔύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός και Πίσω
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων λιθίου (Li-Ion)
Χωρητικότητα99,8kWh
Ωφέλιμη χωρητικότητα96kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)5.015
Πλάτος (mm)1.980
Ύψος (mm)1.780
Μεταξόνιο (mm)3.100
Βάρος (kg)2.664
Χώρος αποσκευών (lt)333 7θ/828 5θ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 360mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες9,5J x 21in
Ελαστικά285/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Μέγιστη ισχύς (Ps)384
Μέγιστη ροπή (kgm)71,4
0-100km/h (sec)5,3
Τελική ταχύτητα (km/h)200
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μin κατανάλωση (πόλη)15,3kWh/100km
Μax κατανάλωση (αυτοκινητόδρομος)28,5kWh/100km
Μεικτή κατανάλωση κατασκευαστή (WLTP)22,8kWh/100km
Ονομαστική αυτονομία (WLTP)505km
Κατανάλωση δοκιμής23,6kWh/100km
Αυτονομία δοκιμής400km
ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (0-100%) 11kW9h 05m
DC (10-80%) έως 240kW24min