Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volvo
Μοντέλο EC40
Segment D-SUV
Power Train Electric
Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Το EC40 αλλάζει όνομα, αλλά το βασικό είναι πως πλέον η κίνησή του μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, γεγονός που του επέτρεψε να αυξήσει την απόδοσή του και να αλλάξει ουσιαστικά την οδηγική του εικόνα. Ξεκινώντας από το νέο όνομα, τα ηλεκτρικά XC40 Recharge και C40 Recharge που γνωρίζαμε έως τώρα, μετονομάζονται σε EX40 και EC40 αντίστοιχα, ώστε να ενσωματωθούν και να ευθυγραμμιστούν με τη νεοσύστατη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo και να πάρουν τη θέση τους δίπλα στα νέα EX30 και EX90, αλλά και στο εντυπωσιακό MPV που θα ακολουθήσει, το EM90.

Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Παρά το γεγονός πως στη βασική έκδοση Core η απόδοση ανέβηκε από τους 231 στους 238 ίππους και πάλι η κίνηση μεταφέρεται πίσω και αυτό είναι το κύριο συστατικό της βελτίωσης της εικόνας του μοντέλου και της -σχεδόν- επανατοποθέτησής του στην αγορά. Κάτι που είναι ακόμα πιο ευδιάκριτο, όμως, στην έκδοση Extended Range της δοκιμής, που πλέον αποδίδει 252 ίππους.

Σε αισθητικό επίπεδο και μετά τα διαδοχικά updates υπό τη μορφή Model Year που δέχθηκε η οικογένεια του XC40, τα βασικά στοιχεία της σχεδίασης είναι κοινά και στα δύο μοντέλα (EX40 και EC40). Έχουμε δηλαδή τα ίδια πλέον φωτιστικά σώματα και την ίδια κλειστή μάσκα στις ηλεκτρικές τους εκδόσεις, ενώ παραμένει φυσικά η ειδοποιός διαφορά στο πίσω μέρος, με την κουπέ σχεδίαση του EC40 να ξεχωρίζει. Αυτή η κουπέ λογική της σχεδίασης του EC40 προφανώς προκύπτει από το ανασηκωμένο πίσω μέρος, τα ιδιαίτερα όμορφα LED φώτα, τη διπλή αεροτομή και το μικρό παρμπρίζ, στοιχεία που τονίζουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, χωρίς να επισκιάζουν όμως την συνολικά premium εικόνα του.

Έχει το στυλ, έχει και τη χάρη

Αντίστοιχα και το εσωτερικό του EC40 έχει πλέον αναβαθμιστεί με τα updates σε θέματα που αφορούν κυρίως τον εξοπλισμό και τα συστήματα του infotainment μαζί με τις over-the-air ενημερώσεις της Google και τον ψηφιακό βοηθό Google Assistant, καθώς και τους χάρτες Google Maps. Η εικόνα παραμένει ως είχε, είναι δηλαδή ευχάριστο και σύγχρονο σχεδιαστικά, αλλά και πολύ καλό ποιοτικά, δεν έχει όμως όπως είναι λογικό την ίδια minimal εικόνα των άλλων ηλεκτρικών αλλά και νεότερων μοντέλων της Volvo. Αυτό φαίνεται και από την οθόνη αφής των 9in που πλέον είναι σχετικά μικρή για την κατηγορία στην οποία εντάσσεται το EC40.

Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Η θέση οδήγησης δεν είναι ιδιαίτερα άνετη αφού κάθεσαι ψηλά, όμως η εργονομία είναι καλή, με το σύστημα πολυμέσων να έχει πρακτικό αλλά όχι και ιδιαίτερα σύγχρονο μενού. Αυτό που θα ενοχλήσει όμως περισσότερο τον οδηγό είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Οι χώροι φυσικά δεν έχουν μεταβληθεί, με την κλίση της οροφής να περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια των πίσω, οπότε άτομα άνω του 1,80m δεν θα φιλοξενηθούν απόλυτα άνετα. Με τη σειρά του, ο χώρος των αποσκευών έχει περιορισμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας χωρητικότητα, με 404lt διαθέσιμα ή 435lt συνολικά συμπεριλαμβανομένου και του χώρου των 31lt κάτω από το εμπρός καπό. 

Μπόρεσε και το έκανε…

Με δεδομένο πως η οικογένεια του XC40 είναι διαθέσιμη στις συμβατικές του εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και τετρακίνηση, αλλά και με επίσης δεδομένο πως κατασκευάστηκε εξαρχής για να υποστηρίξει και ηλεκτρικές εκδόσεις, αυτό που γίνεται τώρα, η αλλαγή στη μετάδοση της κίνησης και τη θέση του ηλεκτροκινητήρα, δεν είναι κάτι περίεργο. Τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί από την αρχή ως ηλεκτρικά, ακολουθούν την RWD μετάδοση και εκ του αποτελέσματος κάνουν πολύ καλά. Όταν φυσικά δεν είναι τετρακίνητα και δεν έχουν από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα με ισχύ 400-500 άλογα. Στην προκειμένη περίπτωση, αν κάτι χαλούσε την συνολικά πολύ ευχάριστη εικόνα του προηγούμενου XC40 Recharge, αυτή ήταν η αδυναμία του να περάσει την άμεση δύναμή του από τους εμπρός τροχούς στο δρόμο και κυρίως στις επιταχύνσεις. Και ακόμα περισσότερο σε ολισθηρές επιφάνειες, αφού ανάγκαζε τα ηλεκτρονικά του να δουλεύουν υπερωρίες για να εξαφανίσουν τα «ψαρέματα» της μούρης. Τη λύση λοιπόν έδωσε η «πασπαρτού» CMP πλατφόρμα της Volvo.

Αποδεσμευμένο από το επιπλέον βάρος και την ανάγκη να επιταχύνει και να στρίψει το αμάξωμα την ίδια στιγμή, το μπροστινό του EC40 έχει πολύ πιο εύκολο έργο, κάτι που αποτυπώνεται σε όλα τα επίπεδα. Αρχικά ο τρόπος που αποσβένονται οι ανωμαλίες και κυρίως από την εμπρός ανάρτηση είναι καλύτερος, με την ανάρτηση να δουλεύει συνολικά πιο ικανοποιητικά μεταξύ άνεσης και σταθερότητας.

Μεγάλη διαφορά υπάρχει βεβαίως και στον τρόπο που οδηγείται το EC40 σε δρόμους με στροφές, με τον οδηγό να έχει πλέον τη δυνατότητα να πιέσει νωρίτερα το γκάζι πριν ή και κατά τη διάρκεια της στροφής. Η πίσω κίνηση τον βοηθά στην αρχική τοποθέτηση και το μπροστινό μέρος είναι πιο άμεσο, οπότε το EC40 είναι στο σύνολο πιο ευχάριστο, πιο γρήγορο και σίγουρα πιο αποτελεσματικό. Όπως και στις προσθιοκίνητες εκδόσεις του παρελθόντος, βεβαίως, δεν μπορείς να γίνεις πολύ επιθετικός, με τα ηλεκτρονικά να βρίσκονται εκεί για να διατηρήσουν τις ισορροπίες που χρειάζονται και να σε βοηθήσουν τελικά. Επίσης όπως και στο προηγούμενο, τα οδηγικά προφίλ λάμπουν ξανά δια της απουσίας τους και το μόνο που έχεις ως επιλογή είναι να βαρύνεις λίγο το τιμόνι και μία off-road λειτουργία. 

Update και σε αποδοτικότητα

Μαζί με όλα αυτά, το EC40 απέκτησε ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, το οποίο εδράζεται με τροποποιήσεις στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Αυτό αποδίδει 252 ίππους με 42,9kgm ροπής και διαθέτει επιπλέον νέο λογισμικό βασισμένο στην μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, αλλά και αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της ενέργειάς του, ενώ είναι συνολικά κατά 18kg ελαφρύτερο από το μοτέρ που αντικαθιστά και φτιάχνεται εξ’ ολοκλήρου in-house από τη Volvo. Η μπαταρία αύξησε το ενεργειακό της περιεχόμενο στις 82kWh σε αυτή την έκδοση, ενώ διαθέτει και βελτιωμένο σύστημα ψύξης, αλλά και σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας που προσφέρει δυνατότητα φόρτισης έως 200kW (από 150kW στο προηγούμενο) κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται μόλις 28min για την ανάκτηση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της, από σταθμό DC, ενώ σε φόρτιση AC ισχύος 11kw χρειάζεται 8 ώρες.

Test: Volvo EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps

Στην πράξη, ο κινητήρας δείχνει ακόμα πιο δυνατός, εκμεταλλευόμενος με τη σειρά του την πισωκίνητη μετάδοση, ενώ χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις μέχρι την τελική των 180km/h, επιταχύνοντας από στάση στα 100km/h σε 7,3sec. Το δυνατότερό του σημείο όμως παραμένει η περιορισμένη κατανάλωση, γράφοντας έως 13kW σε αστικές συνθήκες και περίπου 23kWh στην εθνική, με τη μέση τιμή των 18,8kWh να είναι εξαιρετική. Βάση αυτής λοιπόν, η συνολική αυτονομία του ξεπερνά άνετα τα 420km.

Στο τέλος της ημέρας η Volvo καταφέρνει να κάνει ακόμα πιο ευχάριστες τις βασικές εκδόσεις των ηλεκτρικών XC40 και να τις ευθυγραμμίσει με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της, με απόλυτη επιτυχία. Επί της ουσίας ισχυροποιεί τη θέση του EC40 στην αγορά, αλλά και μέσα στην γκάμα του μοντέλου, αφού με τιμή από τα 58.094 ευρώ για την έκδοση Extended Range με τους 252 ίππους, αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή.

Τιμή βασικής έκδοσης EC40 Single Motor RWD 238Ps Plus: €56.110

Τιμή έκδοσης δοκιμής EC40 Single Motor Extended Range RWD 252Ps Ultra: €61.008

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Χώρος αποσκευών
Ποιότητα κατασκευής Ορατότητα προς τα πίσω
Κατανάλωση-αυτονομία
Οδική συμπεριφορά
Άνεση ανάρτησης
Χρόνοι φόρτισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ
ΤύποςHλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V
ΘέσηΠίσω, εγκάρσια
Απόδοση252PS, 42,8kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων λιθίου
Χωρητικότητα82kWh (ωφέλιμη 78kWh)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 1 σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.440
Πλάτος (mm)1.873
Ύψος (mm)1.596
Μεταξόνιο (mm)2.702
Βάρος (kg)2.095
Χώρος αποσκευών (lt)404+31
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 19in
Ελαστικά235/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ισχύς (Ps)252
Μέγιστη ροπή (kgm)42,8
0-100km/h (sec)7,3
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Mέση εργοστασιακή (WLTP)16,3kWh/100km
Μέση δοκιμής18,8kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μέση εργοστασιακή (WLTP)582km
Δοκιμής430-450km
ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (10-80%) έως 11kW8h
DC (10-80%) έως 200kW28min