Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Toyota |
Μοντέλο | Corolla |
Segment | C-Segment |
Power Train | Hybrid |
Η δωδέκατη γενιά της Corolla περνάει στη δεύτερη φάση της καριέρας της και δέχεται ένα περιορισμένης έκτασης facelift, αλλά και στοιχεία που την αναβαθμίζουν ή και που, στην περίπτωση του νέου υβριδικού της συστήματος, της επιτρέπουν να παραμένει μία εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία.
Η Corolla, η οποία βρίσκεται στην αγορά 57 ολόκληρα χρόνια (συμπεριλαμβανομένης και της πορείας της με την ονομασία Auris), είναι ένα από τα best-seller της αγοράς παγκοσμίως και ανέκαθεν αποτελούσε το δυνατό χαρτί της Toyota στο C-Segment. Την πάλαι ποτέ κατηγορία των οικογενειακών μας αυτοκινήτων δηλαδή, αυτής που σήμερα έχει «στριμωχτεί» από τα SUV της B και της C κατηγορίας. Η Toyota έχοντας ήδη πλαισιώσει όλες τις κατηγορίες και τις υποκατηγορίες των SUV με ανάλογα δυνατές εμπορικά προτάσεις, επιμένει με την Corolla και με τη συνολική της εικόνα, αλλά και την υβριδική της -αποκλειστικά- τεχνολογία, συνεχίζει να αποτελεί τον «θεματοφύλακα» της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Διαφορές στο μικροσκόπιο…
Στην αναβαθμισμένη έκδοση της Corolla, το highlight είναι το νέο, 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα που γνωρίζουμε για πρώτη φορά. Πριν φτάσουμε εκεί όμως να πούμε πως το αισθητικό κομμάτι δεν έχει επηρεαστεί σχεδόν καθόλου και έτσι αν και μιλάμε για ένα facelift μοντέλο, στην ουσία οι αλλαγές δεν είναι εύκολα αντιληπτές. Αυτές εντοπίζονται στην ελαφρώς ανασχεδιασμένη μπροστινή μάσκα και στο πλαίσιο των προβολέων, ενώ ανάλογα με την έκδοση και δη στις πιο ακριβές, αίσθηση κάνουν τα πιο εντυπωσιακά bi-LED φωτιστικά σώματα με αυτόματη λειτουργία προβολέων. Τις αλλαγές συμπληρώνουν, σε αισθητικό επίπεδο, οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου και τα τρία νέα χρώματα στην παλέτα των διαθέσιμων επιλογών. Αποτέλεσμα αυτών είναι το αισθητικό προφίλ της Corolla να παραμένει ιδιαίτερα ελκυστικό και δυναμικό χωρίς υπερβολές, εκφράζοντας παράλληλα την προχωρημένη του αντίληψη σε όλα τα επίπεδα.
Ψηφιακή εξέλιξη
Η συνολική αναβάθμιση γίνεται περισσότερο αντιληπτή στο εσωτερικό της Corolla, εκεί όπου οι αλλαγές είναι καλοδεχούμενες και αναδεικνύουν -καλύτερα από ποτέ- την high-tech εικόνα της. Αρχικά, η κεντρική οθόνη αφής, εκτός από το ότι έχει μεγαλώσει στις 10,5in (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), διαθέτει το νέο πιο σύγχρονο μενού Toyota Smart Connect multimedia system, το οποίο, εκτός από τις περισσότερες λειτουργίες και δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρει, διακρίνεται κυρίως για το πιο ευχάριστο μενού του και τις δυνατότητες αλλαγής της εμφάνισης, με επιλογές Casual, Smart, Tough και Sporty. Νότα εκσυγχρονισμού αποτελεί και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in που και αυτός έχει όμορφα γραφικά και είναι πλήρης ενδείξεων.
Πληρέστατο είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, με την Corolla να διαθέτει τα up-to-date λογισμικά για καθένα από τα πολλά συστήματα της Toyota Safety Sense ασπίδας, συμπληρώνοντας το τεχνολογικά άρτιο προφίλ της. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η απτή ποιότητα της καμπίνας που παραμένει πολύ καλή και σε συνδυασμό με τον τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό, συνθέτουν ένα premium εσωτερικό.
Εργονομικά υπάρχουν κάποιες ατέλειες που αφορούν κυρίως στα ενοποιημένα μεν, αλλά και διάσπαρτα πάνελ με διακόπτες στο εσωτερικό της, ενώ παράπονα μπορεί να εκφράσουν οι πίσω επιβάτες, σχετικά με την κλειστοφοβική αίσθηση που οφείλεται εν μέρει και στις σκουρόχρωμες επενδύσεις που ντύνουν το εσωτερικό των περισσότερων εκδόσεων της νέας Corolla, αλλά και για τα διαθέσιμα επίπεδα χώρων στο πίσω κάθισμα, ιδιαίτερα αν είναι άνω του μέσου αναστήματος. Παράπονα μπορεί να εκφράσουν και οι χαμηλότερου αναστήματος οδηγοί, από την τοποθέτηση της μεγάλης κεντρικής οθόνης που μπορεί να κρύβει μέρος της ορατότητας προς τον δρόμο. Ολοκληρώνοντας την περιήγηση στο εσωτερικό, ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 361lt, δηλαδή στο μέσο όρο της κατηγορίας, χωρίς να έχουν ενσωματωθεί σε αυτόν μέρη του υβριδικού συστήματος.
More Power
Το σημαντικότερο στοιχείο της ανανέωσης της Corolla αφορά προφανώς το νέο, πέμπτης γενιάς, υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota. Οι βασικές του διαφορές σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά είναι το χαμηλότερο κατά 16kg συνολικά βάρος του και οι πιο κόμπακτ, αλλά και πιο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιεί. Το θερμικό μοτέρ είναι το ίδιο των 1,8lt και λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με απόδοση 98Ps, όμως τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το πρώτο να λειτουργεί ως γεννήτρια και το δεύτερο να κινεί τους τροχούς, αποδίδουν συνολικά 95Ps, ανεβάζοντας την συνδυαστική απόδοση από τους 122 στους 140 ίππους. Η διαφορά αυτή είναι περισσότερο από αισθητή όμως στην πράξη και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το σύστημα διαθέτει νέο σύστημα ψύξης, αλλά και μια ολοκαίνουρια μονάδα ελέγχου PCU που προσφέρουν καλύτερη απόκριση και πιο βελούδινη λειτουργία. Η μονάδα αυτή έχει υπό τον έλεγχό της και το ελαφρύτερο κιβώτιο e-CVT, το οποίο έχει μειώσει δραστικά τα κενά απόδοσης του παρελθόντος και ενισχύει την οδηγική ταυτότητα της Corolla.
Η Toyota αναφέρει ότι η ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συστήματος έχει αυξηθεί κατά 14%, με μεγάλο ρόλο σε αυτό να διαδραματίζουν και οι πιο ελαφριές, πιο μικρές, πιο ισχυρές, αλλά και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίες του συστήματος, που έχουν τάση 600V από 207V της προγενέστερης έκδοσης. Ως επιστέγασμα όλων των παραπάνω είναι οι επιδόσεις της ανανεωμένης Corolla να είναι σημαντικά βελτιωμένες, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,1sec (1,3sec πιο γρήγορα), ενώ αισθητή είναι και η καλύτερη ελαστικότητά του στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Την ίδια ώρα, η κατανάλωση παραμένει ένα από τα δυνατά της σημεία, με μέση τιμή τα 6,0lt/100km, ενώ μέσα στην πόλη και αξιοποιώντας την αισθητά καλύτερη λειτουργία του συστήματος γενικότερα, αλλά και με την παρατεταμένη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, τιμές κοντά στα 4lt/100 km είναι απολύτως ρεαλιστικές.
Και αν όλα τα παραπάνω είναι στα αναμενόμενα χαρακτηριστικά της υβριδικής Corolla, αυτό που σε εκπλήσσει ακόμα πιο ευχάριστα είναι ο αντίκτυπός τους σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Με την 12η γενιά της Corolla να κάνει την επανάστασή της σε αυτό το πεδίο ούτως η άλλως, ήρθε η ώρα οι μικρές, αλλά εστιασμένες αλλαγές στην ανανεωμένη της έκδοση να δώσουν αυτό το κάτι παραπάνω. Χωρίς να αλλοιώνεται στο ελάχιστο ο πολιτισμένος και οικογενειακός της χαρακτήρας, η καλύτερη απόκριση στο γκάζι και η πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του συνόλου κινητήρα-κιβωτίου, της προσδίδουν μια πιο «αέρινη» και σίγουρα ακόμα πιο ευχάριστη αίσθηση. Κάτι που ενισχύεται στην επιλογή Sport του μενού προγραμμάτων οδήγησης, την οποία, σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, βρίσκεις τον εαυτό σου να την χρησιμοποιεί πλέον πιο συχνά. Η ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη, προσφέροντας άνεση και καλό έλεγχο του αμαξώματος στην πίεση, εκεί όπου η Corolla εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα και την ουδετερότητά της και εν τέλει με την αποτελεσματικότητά της να κινηθεί σβέλτα.
Εν κατακλείδι, η ανανεωμένη Corolla είναι συνολικά ένα πολύ πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα και εύκολα θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία, παρά τη δεδομένη αύξηση της τιμής (ξεκινάει πλέον από τα €28.470) που προκάλεσαν όλες οι αναβαθμίσεις. Στο τέλος της ημέρας όμως έχουμε μια απόλυτα ελκυστική πρόταση που, εκτός των υψηλών στάνταρ της Toyota στην αξιοπιστία και την υβριδική τεχνολογία, έχει αποκτήσει και μια ταυτότητα που της έλειπε…
Τιμή βασικής έκδοσης Corolla 1.8 Hybrid 140 PS Active Plus: €28.470
Τιμή έκδοσης δοκιμής Corolla 1.8 Hybrid 140 PS Black Edition: €31.250
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Μικρές εργονομικές ατέλειες |
Ποιότητα κύλισης | Ορατότητα |
Βελτιωμένες επιδόσεις | Mέτριοι χώροι για τους πίσω επιβάτες |
Εξοπλισμός | |
Χαμηλή κατανάλωση | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.798cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5mm x 88,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13,0 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.370 | |
Ύψος (mm) | 1.435 | |
Πλάτος (mm) | 1.790 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.640 | |
Βάρος (kg) | 1.295 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 361-1.052 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 274mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 140/5.200 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm/rpm) | - | |
0-100km/h (sec) | 9,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 104 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,0 | |
Τέλη κυκλοφορίας | €101,92 |