Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mercedes-Benz
Μοντέλο EQA
Segment C-SUV
Power Train Electric
Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Στο κινηματογραφικό φιλμ «Το Πράσινο Μίλι» η απόσταση του 1,6km ήταν η τελευταία, που περπατούσαν οι καταδικασμένοι σε θάνατο λίγο πριν εκτελεστούν στην ηλεκτρική καρέκλα. Tο «+» στην Mercedes EQA 250 δεν προσθέτει απλά 1,6km, αλλά αρκετά επιπλέον km στην αυτονομία του ηλεκτρικού SUV της μάρκας, δίνοντας (και όχι αφαιρώντας) ζωή στο μοντέλο με το τριάκτινο αστέρι. Στόχος της να «γιατρέψει» το άγχος αυτονομίας των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως ένας νέος John Coffey.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Η… θεραπεία

Τι έφερε το «+» στην Mercedes EQA; Πρώτα από όλα υψηλότερη χωρητικότητα μπαταρίας (70,5kWh ωφέλιμης χωρητικότητας, αντί 66,5kWh). Χάρη σε αυτή τη νέα μπαταρία, η 250+ γίνεται η EQA με τη μεγαλύτερη αυτονομία (ναι, μεγαλύτερη ακόμα και από τις ισχυρότερες εκδόσεις 300 και 350 που χρησιμοποιούν τετρακίνηση) που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 530km (στον κύκλο WLTP). Μια άλλη σημαντική αλλαγή στην 250 είναι ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος από ασύγχρονος έγινε «σύγχρονος». Οι «σύγχρονοι» ηλεκτροκινητήρες σε γενικές γραμμές παρουσιάζουν μεγαλύτερη απόδοση, λειτουργώντας πάντα κοντά στη μέγιστη ροπή και ισχύ. Στον αντίποδα έχουν υψηλό κόστος κατασκευής, ενώ χρειάζονται καλής ποιότητας ηλεκτρονικά για τη ρύθμιση των στροφών τους. Αυτό θεωρητικά σημαίνει υψηλότερη τιμή αγοράς με την EQA 250+ να ξεκινάει από τα €51.950 χωρίς όμως το όφελος της κρατικής επιδότησης. Εδώ έρχεται αντιμέτωπη με την BMW iX1 xDrive20 με τα 204Ps η οποία είναι φθηνότερη κατά 4.320 ευρώ, όπως φτηνότερο κατά 5.270 ευρώ είναι και το Audi Q4 e-tron 204Ps. Το Volvo EX40 252Ps είναι όμως ακριβότερο κατά €2.424, όπως και το νέο Peugeot e-3008 211Ps, κατά 550 ευρώ.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά για να φτάσετε από το 10 στο 100% σε μια πρίζα AC ισχύος 11kW (το μέγιστο που υποστηρίζεται από τον ενσωματωμένο φορτιστή). Σε συνεχές ρεύμα μπορεί να δεχθεί έως 100kW φτάνοντας το 80% σε 35 λεπτά. Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι δυνατός ο προγραμματισμός της φόρτισης ή ο έλεγχος της κατάστασής της από μια εφαρμογή για smartphones, η οποία σε αυτή την περίπτωση ονομάζεται «Mercedes me».

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Τι έφερε η ανανέωση

Η EQA, ανανεώθηκε μέσα στο έτος 2024 για να συμβαδίζει περισσότερο με την γκάμα μοντέλων της εταιρείας. Η νέα μπροστινή μάσκα με την επιφάνεια Black Panel και το μοτίβο αστεριών θυμίζει τις μεγαλύτερες EQE και ΕQS, ενώ η φωτεινή λωρίδα συνδέει τα φώτα ημέρας, με το νέο προφυλακτήρας να τονίζει το πλάτος του μπροστινού τμήματος. Στο πίσω μέρος, τα φώτα είναι νέας σχεδίασης και είναι επίσης ενωμένα μεταξύ τους. Οι αλλαγές αυτές παρότι όχι εκτεταμένες, σαφώς αναβαθμίζουν το οπτικό αποτέλεσμα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές έγιναν περισσότερο για να εμπλουτιστεί το τεχνολογικό υπόβαθρο του SUV της Mercedes, καθώς η ανανεωμένη EQA διαθέτει ως βασικό εξοπλισμό την οθόνη αφής 10,25 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα ίδιας διαγωνίου.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Το ανανεωμένο infotainment MBUX πέρα από τις διαφορετικά μοτίβα απεικόνισης και τον πανέξυπνο φωνητικό βοηθό, δίνει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto. Νέο είναι και το τριάκτινο τιμόνι (η EQA που είχαμε στα χέρια μας είχε το προαιρετικό πακέτο AMG Line με κόστος €3.892), παρόμοιο με της C-Class που διαθέτει τα νέας γενιάς -όχι ιδιαίτερα χρηστικά- χειριστήρια αφής. Λέω όχι χρηστικά γιατί είναι βέβαιο ότι θα βρεθείτε κάποιες φορές να αλλάζετε σταθμό στο ραδιόφωνο ή ακόμα και επιλογή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων όταν πήγατε να στρίψετε σε κάποιο στενό.

Το εσωτερικό είναι εντυπωσιακό ιδιαίτερα το βράδυ με τον ambient φωτισμό να έχει ανέβει απίπεδο από την φάσα μπροστά από τον συνοδηγό με τα φωτιζόμενα αστέρια του Mercedes-pattern. Τα άνω τμήματα του ταμπλό έχουν ευχάριστη αίσθηση και ποιοτικά υλικά, ενώ αυτά που βρίσκονται πιο χαμηλά (σε περιοχές που δεν φαίνονται (στο κάτω μέρος των θυρών και των καθισμάτων) τα υλικά είναι λιγότερο ποιοτικά. Υπάρχουν όμως μικρά ατοπήματα όπως η κατάργηση του εύχρηστου touchpad στην κεντρική κονσόλα που αντικαταστάθηκε από μία επιφάνεια αποθήκευσης μικροαντικειμένων, η οποία φαίνεται να σχεδιάστηκε για να μπορείς να αφήσεις το κινητό σου και να μην μετακινείται, είναι όμως μικρότερη από την πλειοψηφία των σύγχρονων smartphones.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Σε χωροταξικό επίπεδο δεν είχαμε καμία αλλαγή με πέντε ενήλικες να μη  δυσκολεύονται να ταξιδέψουν με άνεση, ενώ στον βασικό εξοπλισμό δίνεται η δυνατότητα διαμόρφωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40 και φυσικά πλήρως αναδίπλωσης των τμημάτων αυτών. Μία διαφορά της EQA σε σχέση με τις θερμικές GLA είναι η τοποθέτηση του πίσω καθίσματος η οποία βρίσκεται πιο κοντά στο πάτωμα του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα οι επιβάτες να πρέπει να κάθονται πιο χαμηλά και υπό κλίση, δηλαδή με τα γόνατα σε στάση αρκετά πάνω από τους γοφούς. Αυτό θα απασχολήσει μονάχα τους ψηλούς φίλους της παρέας που είναι πιθανό να χρειάζονται μερικές στάσεις να ξεπιαστούν σε πολύωρα ταξίδια. Η χωρητικότητα χώρου αποσκευών σίγουρα δεν θα εντυπωσιάσει στα 340lt (95 λιγότερα από της GLA), μπορεί όμως να φτάσει μέχρι και τα 1.320lt, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Η κίνηση… που μετράει

Ο νέος σύγχρονος κινητήρας δεν έχει αλλάξει την απόδοση του, με τα 190Ps και τα 39,2kgm ροπής να κινούν άνετα το βαρύ αμάξωμα των 2.050kg με απόλυτη ησυχία και φινέτσα. Το 0-100 έρχεται σε 8,6sec με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 160km/h. Κάτι που έχει αλλάξει είναι η διαχείριση της ενέργειας και ο τρόπος απόδοσης της ισχύος. Η επιτάχυνση από στάση έχει γίνει λίγο πιο προοδευτική, κάτι που αφαίρεσε ένα μέρος εντυπωσιασμού, αλλά δείχνει ωριμότητα και εξέλιξη και ταυτόχρονα εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία στη χρήση.

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Eco, Comfort, Sport και Individual . Οι διαφορές μεταξύ των τριών πρώτων είναι πολύ εμφανείς στο πώς αλλάζει η απόκριση του κινητήρα. Για παράδειγμα, στη λειτουργία ECO ο κινητήρας δίνει περίπου το 12% της ισχύος, με αργή απόκριση, καθιστώντας το κατάλληλο μόνο σε συνθήκες έντονης κίνησης. Στη λειτουργία Comfort δίνει περίπου το 25% και, στη λειτουργία Sport, πάνω από το 50%. Ωστόσο, μόλις πατήσεις τέρμα το γκάζι, η μέγιστη επιτάχυνση είναι ίδια τόσο στο Normal όσο και στο Sport. Στη λειτουργία Eco, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 130km/h και στην οθόνη οργάνων εμφανίζονται συστάσεις για αποτελεσματική οδήγηση, όπως (π.χ. σου δείχνει την κατάλληλη στιγμή κατά την οποία πρέπει να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι για να εκμεταλλευτείς την αδράνεια του αυτοκινήτου). Σε κάθε περίπτωση, η ανανεωμένη EQA θα κερδίσει το «κοινό» της με την ραφιναρισμένη απόδοση ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Όσο αφορά την ανάρτηση αυτή δεν αλλάζει ανάλογα το mode οδήγησης, καθώς η EQA 250+ που είχαμε στα χέρια μας διέθετε με συμβατικά αμορτισέρ (υπάρχει επιλογή ηλεκτρονικής ανάρτησης με κόστος €1.289). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί ναι είναι πολύ άνετη σε κάθε συνθήκη. Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν ρυθμίσει την ανάρτηση εξαιρετικά, καθώς ακόμα και οι έντονες ανωμαλίες φιλτράρονται αποτελεσματικά και πολύ σπάνια θα διακρίνεις κάποια ξερή αντίδραση σε έντονη ανωμαλία. Ο θόρυβος κύλισης είναι σε χαμηλό επίπεδο, κάτι που συντελεί και η πολύ καλή ηχομόνωση, κάνοντας το ηλεκτρικό SUV να ταξιδεύει ιδιαίτερα άνετα.

Το EQA 250+ είναι ένα βαρύ αυτοκίνητο. Ζυγίζει 2.050kg, οπότε μην περιμένετε αντιδράσεις και συμπεριφορά παρόμοια με την A 35 AMG που ανήκει στην ευρύτερη entry-level οικογένεια της Mercedes (A-Class, CLA και GLA). Η EQA είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην άνεση. Και πολύ καλά κάνει! Το ζύγισμα της είναι σωστό, η πρόσφυση από τους μεγάλους τροχούς (235/55 με 18άρες στην έκδοση AMG Line) είναι σχεδόν ανεξάντλητη σε νορμάλ συνθήκες. Η EQA250+ μεταδίδει την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα στους μπροστινούς τροχούς, αν κάποιος θέλει όμως οπωσδήποτε τετρακίνηση υπάρχουν οι εκδόσεις 300 και 350 με κόστος €57.550 και €60.400 αντίστοιχα. Αν πιέσεις αρκετά, το αμάξωμα της EQA θα πάρει κλίση, η ανάρτηση συνεχίζει όμως να ελέγχει αποτελεσματικά την μάζα των 2 τόνων, με τις αντιδράσεις πάντα να είναι προοδευτικές και φιλικές. Το τιμόνι της είναι σχετικά βαρύ και ακριβές χωρίς να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο σε αίσθηση, βέβαια η ιδέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά σε SUV/Crossover αμαξώματα επιτάσσει ξεκάθαρα ήρεμη οδήγηση και χαλαρή κίνηση στο ταξίδι με μοναδικό ήχο να προέρχεται από την φύση ή το ηχοσύστημα (πολύ καλό αν και η Mercedes έχει ως extra επιλογή το κορυφαίο σύστημα της Burmester με κόστος €1.178).

Test: Mercedes-Benz EQA 250+ 190Ps

Η EQA 250+ διαθέτει 3 προγράμματα έντασης της αναγεννητικής επιβράδυνσης (D+, D, D-) και ένα επιπλέον αυτόματο (Dauto) χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι. Στο τελευταίο, το αυτοκίνητο μεταβάλλει αυτόματα την επιβράδυνση σύμφωνα με παραμέτρους όπως η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η ταχύτητα οδήγησης και το περιβάλλον, δεδομένα τα οποία παίρνει από τις διάφορες κάμερες αισθητήρες και το GPS. Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν η αίσθηση του πεντάλ του φρένου. Δεν είναι «φυσικό» και απαιτεί συνήθεια για φρενάρεις πάντα με την σωστή ισχύ. 

Η κατανάλωση ισχύος της EQA 250+ είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με την έκδοση 250 που έχουμε δοκιμάσει, με την διαφορετική διαχείριση ενέργειας να έχουν πιάσει τόπο. Στην δοκιμή που σχεδόν κάθε μέρα ήταν ένας συνδυασμός πόλης και αυτοκινητοδρόμων, η κατανάλωση σύμφωνα με το όργανο μέτρησης ήταν 16,8kWh/100km, όταν η Mercedes ανακοινώνει 14,9-15,7kWh/100km και ονομαστική αυτονομία 490-521km. Στις πραγματικές μεικτές συνθήκες και με ελάχιστη αυτοσυγκράτηση στο γκάζι, η EAQ250+ μπορεί να φτάσει εύκολα τα 450km με μία φόρτιση.

 

Συμπέρασμα

Η ανανεωμένη EQA250+, έκανε το extra mile (σίγουρα πράσινο). Δεν άλλαξε χαρακτήρα, άλλαξε όμως design, ιδιαίτερα πετυχημένα και διατήρησε συνολικά την ιδιότητα της premium SUV επιλογής. Η άνεσή της ενισχύεται από την βελτιωμένη αεροδυναμική και τον πιο σύγχρονο (μεταφορικά και κυριολεκτικά) ηλεκτροκινητήρα, ενώ ηλεκτρική της αυτονομία φτάνει για να αποτελεί το κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, αρκεί να δούμε και επιπλέον βελτίωση των υποδομών, οι οποίες θέλουν δουλειά ακόμα.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Χώρος αποσκευών
Αυτονομία Τιμή αγοράς
Ευκολία μετακίνησης στην πόλη Αίσθηση φρένων
Εξοπλισμός
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων λιθίου (li-on), ωφέλιμης χωρητικότητας 70,5kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά235/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.463
Πλάτος (mm)1.834
Ύψος (mm)1.608
Μεταξόνιο (mm)2.729
Βάρος (kg)2.050
Χώρος αποσκευών (lt)340
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)190
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)38,2
0-100km/h (sec)8,6
Τελική ταχύτητα (km/h)160 (Ηλ. περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)14,9-15,7kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km)16,8kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)490-521
Δοκιμής (km)450