Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mitsubishi
Μοντέλο Colt
Segment B-Segment
Power Train Hybrid
Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Βρε τί μου θυμίζεις;

Το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Colt δεν επαναφέρει απλά την Mitsubishi στο Ευρωπαϊκό προσκήνιο, αλλά δίνει τη δυνατότητα στην Ιαπωνική εταιρεία να πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία που ο ανταγωνισμός δεν επενδύει με την προσθήκη νέων μοντέλων. Αν σας φαίνεται «οικείο» σαν σχήμα, δεν είναι η ιδέα σας, καθώς η 7η γενιά του ιαπωνικού supermini αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με τον όμιλο Renault-Nissan, αξιοποιώντας την πλατφόρμα CMF-B, η οποία χρησιμοποιείται από πετυχημένα μοντέλα όπως το Renault Captur και το Clio. Παρά το γεγονός όμως ότι μοιράζεται την δοκιμασμένη πλατφόρμα του Clio, οι σχεδιαστές της Mitsubishi φρόντισαν να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν την ιαπωνική του ταυτότητα όπως το ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος με τους δυναμικούς προβολείς LED, τον επιθετικό προφυλακτήρα και την μεγάλη μάσκα με τις ενθέσεις χρωμίου. Το πίσω μέρος δεν είναι τόσο διαφοροποιημένο με την με την αναγραφή του “Mitsubishi” στο κέντρο της πόρτας, να προσδίδει μια αίσθηση premium κατασκευής. Οι 5 χρωματικές επιλογές αναδεικνύουν τη μοντέρνα αισθητική του μοντέλου, ενώ το μήκος των 4,05m δίνει πόντους στην ευελιξία μέσα στην πόλη.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Hi-tech άνεση

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, συναντάμε μία μοντέρνα, εργονομική και καλά κατασκευασμένη καμπίνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακά πλαστικά. Η κορυφαία έκδοση Instyle παρατάσσει μία μεγάλη οθόνη αφής 9.3in με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών που προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό με υψηλή ευκρίνεια και δυνατότητες παραμετροποίησης. Όλες οι εκδόσεις κάτω από την Instyle (Inform+, Invite+ και Intense+) όμως διαθέτουν υποδεέστερες οθόνες τόσο για το infotainment όσο και για τον πίνακα οργάνων, αμφότερες με διαγώνιο 7in. Το λογισμικό σύστημα είναι βέβαια κοινό για όλες τις οθόνες και διακρίνεται για την ευχρηστία του, ανταποκρίνεται γρήγορα στις επιλογές των επιβατών, ενώ η συνδεσιμότητα με smartphones γίνεται άμεσα. Το κάτω μέρος της οθόνης διαθέτει μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, τα θερμαινόμενα καθίσματα, την κάμερα οπισθοπορείας το κλείδωμα των θυρών και τα φώτα alarm. Αντίστοιχα, φυσικά χειριστήρια έχει και ο αυτόματος κλιματισμός.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Ο εξοπλισμός προσφέρει ανέσεις και τεχνολογίες που δεν συναντώνται συχνά στα supermini με επιλογές όπως θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας με σύστημα Around View Monitor, ασύρματη φόρτιση κινητού, premium ηχοσύστημα της BOSE 9 ηχείων κ.α. Οι πλειοψηφία των συστημάτων αυτών όμως είναι διαθέσιμα στις πλούσιες εκδόσεις Intense+ και Instyle που ξεκινούν από τις €18.990 και τις €19.990 αντίστοιχα. Εκπτώσεις δεν έχουν γίνει στα συστήματα ασφαλείας, καθώς από την βασική έκδοση Inform+, το Colt διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανάγνωσης σημάτων κυκλοφορίας κ.α.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Οι χώροι του Colt ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες 4 επιβατών, ο χώρος αποσκευών όμως αλλάζει ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση: οι θερμικές εκδόσεις διαθέτουν έναν αξιόλογο χώρο 340lt, ενώ η υβριδική έκδοση υπολείπεται σημαντικά, φτάνοντας τα 254lt, θέτοντας ξεκάθαρες παραχωρήσεις στις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας ή ενός ζευγαριού.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Ηλεκτρική Περιβαλλοντική Απόδοση

Το νέο Colt διατίθεται με τρεις επιλογές κινητήρων: με δύο τρικύλινδρα σύνολα απόδοσης 67 και 91Ps που συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και στην κορυφή της γκάμας, το υβριδικό σύνολο που έχει εξελίξει η Renault, το οποίο αυξάνει σημαντικά την τιμή του Colt προσελκύοντας αγοραστές που ενδιαφέρονται περισσότερο για πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές, με μειωμένα λειτουργικά κόστη. Το δοκιμασμένο υβριδικό σύνολο συνδυάζει έναν θερμικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6lt απόδοσης 94 ίππων σε συνδυασμό με 2 ηλεκτροκινητήρες ισχύος 49Ps και 20Ps. Ο μεγαλύτερος συμβάλει στην κίνηση του Colt και τον εμπλουτισμό της ισχύος και ο δεύτερος λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια για ταχύτατη ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 143 ίππους, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω του συστήματος MultiMode με τις 4+2 σχέσεις και τους 15 διαφορετικούς συνδυασμούς που επιτυγχάνει. Χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 1,2Kwh (0,85 ωφέλιμα) το Colt HEV καταφέρνει να κινείται σε αρκετές περιπτώσεις αμιγώς ηλεκτρικά με σαφές αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Με σχετική σύνεση στο γκάζι δεν είναι δύσκολο να διατηρείς μέση τιμή ελάχιστα πάνω από τα 5lt/100km.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το υβριδικό σύνολο είναι αρκετά καλές, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,3sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180km/h. Ωστόσο εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η έκδοση 1.0T με τους 91 ίππους υπολείπεται μεν σε επιδόσεις, η διαφορά στην πράξη δεν είναι τόσο μεγάλη όσο υποδηλώνει η ονομαστική διαφορά των 2,9sec (12,2sec). Μεγαλύτερη είναι η διαφορά σε κατανάλωση, καθώς η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη καίει 1-1,5lt επιπλέον καύσιμο στα 100km.

Αφήνοντας στην άκρη τα νούμερα, στον δρόμο το υβριδικό Colt είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο στην καθημερινή κίνηση εντός πόλεως, με γραμμική λειτουργία και ικανοποιητική δύναμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Το κιβώτιο σε πλήρη επιτάχυνση αυξάνει πολύ τις στροφές του τετρακύλινδρου κινητήρα σε σημείο που ενοχλεί λίγο τους επιβάτες, αυτό όμως συνήθως δεν κρατάει πολύ. Το πρόγραμμα Multi-Sense με τα διαφορετικά προφίλ (Eco, Sport και My-Sense) είναι γνωστό για την λειτουργικότητά του και την αλλαγή στον οδηγικό χαρακτήρα. Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία e-Save που διατηρεί την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας και η επιλογή “EV” για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η γενική εικόνα είναι ότι και στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι με χαμηλά επίπεδα θορύβου (με εξαίρεση τους αεροδυναμικούς θορύβους που είναι παραπάνω από αισθητοί σε ταχύτητες πάνω από τα 130km/h) καταναλώνοντας αρκετά μειωμένες ποσότητες βενζίνης σε σχέση με τα περισσότερα ανταγωνιστικά supermini με συμβατικά μοτέρ. Ο «πραγματικός» ανταγωνισμός του Colt Hybrid είναι μόνο τα Toyota Yaris HDF, Mazda 2 Hybrid, Honda Jazz e:HEV και φυσικά το Clio E-Tech.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Η οδική συμπεριφορά του Colt Hybrid παρότι δεν είναι σπορ, είναι όμως σπορτίφ, με την ανάρτηση να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος και το ηλεκτρικό τιμόνι (με μεταβλητή υποβοήθηση) να έχει ελαφρώς βαριά και ευχάριστη αίσθηση.

Test: Mitsubishi Colt HEV 143Ps

Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης Instyle HEV που είχαμε για δοκιμή ξεκινάει από τις 24.490 ευρώ που ακούγεται τσουχτερή, δεν είναι όμως αν την συγκρίνεις με τις πλούσιες εκδόσεις των υβριδικών Yaris, Jazz, Mazda 2 και Clio. Ωστόσο, αν είσαι διατεθειμένος να θυσιάσεις ορισμένα στοιχεία του εξοπλισμού, η έκδοση Invite Plus ξεκινάει από τις από τις 21.880 ευρώ, μια πολύ ανταγωνιστική τιμή για ένα ολοκληρωμένο και άνετο supermini με χαμηλά πάγια έξοδα και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, το νέο Colt καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών και οδική βοήθεια για 5 έτη.

Τιμή βασικής έκδοσης Colt 1.0 MPi 67Ps 5MT Inform Plus: €16.690

Τιμή έκδοσης δοκιμής Colt HEV 143Ps AT Instyle: €24.490

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση υβριδικού συστήματος Τιμή
Χαμηλή κατανάλωση Χώρος επιβατών για τους πίσω επιβάτες
Άνεση ανάρτησης Χώρος αποσκευών
Ποιότητα κατασκευής
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 49Ps
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή78mm x 83,6mm
Σχέση συμπίεσης10,8
ΤροφοδοσίαΠολλαπλός ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο Μulti-mode 4+2 σχέσεων με 15 συνδυασμούς
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.053
Πλάτος (mm)1.798
Ύψος (mm)1.440
Μεταξόνιο (mm)2.583
Βάρος (kg)1.238
Χώρος αποσκευών (lt)254lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά205/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)143/5.600
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)15,1/3.200-3.600
0-100km/h (sec)9,3
Τελική ταχύτητα (km/h)174
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)95-96
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,2-4,3
Δοκιμής (lt/100km)5,4