Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mitsubishi |
Μοντέλο | Colt |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
Βρε τί μου θυμίζεις;
Το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Colt δεν επαναφέρει απλά την Mitsubishi στο Ευρωπαϊκό προσκήνιο, αλλά δίνει τη δυνατότητα στην Ιαπωνική εταιρεία να πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία που ο ανταγωνισμός δεν επενδύει με την προσθήκη νέων μοντέλων. Αν σας φαίνεται «οικείο» σαν σχήμα, δεν είναι η ιδέα σας, καθώς η 7η γενιά του ιαπωνικού supermini αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με τον όμιλο Renault-Nissan, αξιοποιώντας την πλατφόρμα CMF-B, η οποία χρησιμοποιείται από πετυχημένα μοντέλα όπως το Renault Captur και το Clio. Παρά το γεγονός όμως ότι μοιράζεται την δοκιμασμένη πλατφόρμα του Clio, οι σχεδιαστές της Mitsubishi φρόντισαν να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν την ιαπωνική του ταυτότητα όπως το ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος με τους δυναμικούς προβολείς LED, τον επιθετικό προφυλακτήρα και την μεγάλη μάσκα με τις ενθέσεις χρωμίου. Το πίσω μέρος δεν είναι τόσο διαφοροποιημένο με την με την αναγραφή του “Mitsubishi” στο κέντρο της πόρτας, να προσδίδει μια αίσθηση premium κατασκευής. Οι 5 χρωματικές επιλογές αναδεικνύουν τη μοντέρνα αισθητική του μοντέλου, ενώ το μήκος των 4,05m δίνει πόντους στην ευελιξία μέσα στην πόλη.
Hi-tech άνεση
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, συναντάμε μία μοντέρνα, εργονομική και καλά κατασκευασμένη καμπίνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακά πλαστικά. Η κορυφαία έκδοση Instyle παρατάσσει μία μεγάλη οθόνη αφής 9.3in με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών που προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό με υψηλή ευκρίνεια και δυνατότητες παραμετροποίησης. Όλες οι εκδόσεις κάτω από την Instyle (Inform+, Invite+ και Intense+) όμως διαθέτουν υποδεέστερες οθόνες τόσο για το infotainment όσο και για τον πίνακα οργάνων, αμφότερες με διαγώνιο 7in. Το λογισμικό σύστημα είναι βέβαια κοινό για όλες τις οθόνες και διακρίνεται για την ευχρηστία του, ανταποκρίνεται γρήγορα στις επιλογές των επιβατών, ενώ η συνδεσιμότητα με smartphones γίνεται άμεσα. Το κάτω μέρος της οθόνης διαθέτει μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, τα θερμαινόμενα καθίσματα, την κάμερα οπισθοπορείας το κλείδωμα των θυρών και τα φώτα alarm. Αντίστοιχα, φυσικά χειριστήρια έχει και ο αυτόματος κλιματισμός.
Ο εξοπλισμός προσφέρει ανέσεις και τεχνολογίες που δεν συναντώνται συχνά στα supermini με επιλογές όπως θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας με σύστημα Around View Monitor, ασύρματη φόρτιση κινητού, premium ηχοσύστημα της BOSE 9 ηχείων κ.α. Οι πλειοψηφία των συστημάτων αυτών όμως είναι διαθέσιμα στις πλούσιες εκδόσεις Intense+ και Instyle που ξεκινούν από τις €18.990 και τις €19.990 αντίστοιχα. Εκπτώσεις δεν έχουν γίνει στα συστήματα ασφαλείας, καθώς από την βασική έκδοση Inform+, το Colt διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανάγνωσης σημάτων κυκλοφορίας κ.α.
Οι χώροι του Colt ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες 4 επιβατών, ο χώρος αποσκευών όμως αλλάζει ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση: οι θερμικές εκδόσεις διαθέτουν έναν αξιόλογο χώρο 340lt, ενώ η υβριδική έκδοση υπολείπεται σημαντικά, φτάνοντας τα 254lt, θέτοντας ξεκάθαρες παραχωρήσεις στις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας ή ενός ζευγαριού.
Ηλεκτρική Περιβαλλοντική Απόδοση
Το νέο Colt διατίθεται με τρεις επιλογές κινητήρων: με δύο τρικύλινδρα σύνολα απόδοσης 67 και 91Ps που συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και στην κορυφή της γκάμας, το υβριδικό σύνολο που έχει εξελίξει η Renault, το οποίο αυξάνει σημαντικά την τιμή του Colt προσελκύοντας αγοραστές που ενδιαφέρονται περισσότερο για πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές, με μειωμένα λειτουργικά κόστη. Το δοκιμασμένο υβριδικό σύνολο συνδυάζει έναν θερμικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6lt απόδοσης 94 ίππων σε συνδυασμό με 2 ηλεκτροκινητήρες ισχύος 49Ps και 20Ps. Ο μεγαλύτερος συμβάλει στην κίνηση του Colt και τον εμπλουτισμό της ισχύος και ο δεύτερος λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια για ταχύτατη ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 143 ίππους, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω του συστήματος MultiMode με τις 4+2 σχέσεις και τους 15 διαφορετικούς συνδυασμούς που επιτυγχάνει. Χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 1,2Kwh (0,85 ωφέλιμα) το Colt HEV καταφέρνει να κινείται σε αρκετές περιπτώσεις αμιγώς ηλεκτρικά με σαφές αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Με σχετική σύνεση στο γκάζι δεν είναι δύσκολο να διατηρείς μέση τιμή ελάχιστα πάνω από τα 5lt/100km.
Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το υβριδικό σύνολο είναι αρκετά καλές, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,3sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180km/h. Ωστόσο εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η έκδοση 1.0T με τους 91 ίππους υπολείπεται μεν σε επιδόσεις, η διαφορά στην πράξη δεν είναι τόσο μεγάλη όσο υποδηλώνει η ονομαστική διαφορά των 2,9sec (12,2sec). Μεγαλύτερη είναι η διαφορά σε κατανάλωση, καθώς η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη καίει 1-1,5lt επιπλέον καύσιμο στα 100km.
Αφήνοντας στην άκρη τα νούμερα, στον δρόμο το υβριδικό Colt είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο στην καθημερινή κίνηση εντός πόλεως, με γραμμική λειτουργία και ικανοποιητική δύναμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Το κιβώτιο σε πλήρη επιτάχυνση αυξάνει πολύ τις στροφές του τετρακύλινδρου κινητήρα σε σημείο που ενοχλεί λίγο τους επιβάτες, αυτό όμως συνήθως δεν κρατάει πολύ. Το πρόγραμμα Multi-Sense με τα διαφορετικά προφίλ (Eco, Sport και My-Sense) είναι γνωστό για την λειτουργικότητά του και την αλλαγή στον οδηγικό χαρακτήρα. Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία e-Save που διατηρεί την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας και η επιλογή “EV” για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η γενική εικόνα είναι ότι και στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι με χαμηλά επίπεδα θορύβου (με εξαίρεση τους αεροδυναμικούς θορύβους που είναι παραπάνω από αισθητοί σε ταχύτητες πάνω από τα 130km/h) καταναλώνοντας αρκετά μειωμένες ποσότητες βενζίνης σε σχέση με τα περισσότερα ανταγωνιστικά supermini με συμβατικά μοτέρ. Ο «πραγματικός» ανταγωνισμός του Colt Hybrid είναι μόνο τα Toyota Yaris HDF, Mazda 2 Hybrid, Honda Jazz e:HEV και φυσικά το Clio E-Tech.
Η οδική συμπεριφορά του Colt Hybrid παρότι δεν είναι σπορ, είναι όμως σπορτίφ, με την ανάρτηση να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος και το ηλεκτρικό τιμόνι (με μεταβλητή υποβοήθηση) να έχει ελαφρώς βαριά και ευχάριστη αίσθηση.
Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης Instyle HEV που είχαμε για δοκιμή ξεκινάει από τις 24.490 ευρώ που ακούγεται τσουχτερή, δεν είναι όμως αν την συγκρίνεις με τις πλούσιες εκδόσεις των υβριδικών Yaris, Jazz, Mazda 2 και Clio. Ωστόσο, αν είσαι διατεθειμένος να θυσιάσεις ορισμένα στοιχεία του εξοπλισμού, η έκδοση Invite Plus ξεκινάει από τις από τις 21.880 ευρώ, μια πολύ ανταγωνιστική τιμή για ένα ολοκληρωμένο και άνετο supermini με χαμηλά πάγια έξοδα και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, το νέο Colt καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών και οδική βοήθεια για 5 έτη.
Τιμή βασικής έκδοσης Colt 1.0 MPi 67Ps 5MT Inform Plus: €16.690
Τιμή έκδοσης δοκιμής Colt HEV 143Ps AT Instyle: €24.490
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Τιμή |
Χαμηλή κατανάλωση | Χώρος επιβατών για τους πίσω επιβάτες |
Άνεση ανάρτησης | Χώρος αποσκευών |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 49Ps | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78mm x 83,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,8 | |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός καυσίμου | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο Μulti-mode 4+2 σχέσεων με 15 συνδυασμούς | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.053 | |
Πλάτος (mm) | 1.798 | |
Ύψος (mm) | 1.440 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.583 | |
Βάρος (kg) | 1.238 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 254lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 143/5.600 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 15,1/3.200-3.600 | |
0-100km/h (sec) | 9,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 174 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 95-96 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,2-4,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,4 |