Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα BMW
Μοντέλο Χ2
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Sport Activity Coupe

Η νέα BMW X2 εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε να ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία, όμως στην πραγματικότητα είναι η κουπέ εκδοχή της Χ1. Η BMW ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των Sport Activity Coupe παρουσιάζοντας στην αγορά το 2008, την BMW X6, αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Με την πρώτη Χ2, έφερε «την ιδέα» σε ένα ευρύτερο αγοραστικά κοινό και οι αριθμοί των πωλήσεων το αποδεικνύουν αφού μέσα σε πέντε χρόνια πουλήθηκαν περισσότερα από 390.000 αυτοκίνητα, με την πλειονότητα αυτών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η νέα BMW X2 έχει μεγαλώσει και είναι 194mm μακρύτερη από την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554mm, 21mm φαρδύτερη (1.845mm) και 64mm ψηλότερη (1.590mm). Έτσι, έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της Χ1, μήκους 4,5 μέτρων, και της Χ4 μήκους 4,7 μέτρων.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Οι αυξημένες διαστάσεις δεν περιορίζονται μόνο στο αμάξωμα, αλλά επεκτείνονται και στο μεταξόνιο. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών. Η μοναδική διαφορά σε σχέση με την Χ1 αφορά τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, που λόγω της coupe γραμμής στην οροφή είναι σχετικά περιορισμένος για άτομα με ύψος πάνω από 1,85m. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει με την ευρυχωρία του, προσφέροντας 560lt χωρητικότητας, με εξαιρετικά μεγάλο μάλιστα άνοιγμα για εύκολη φόρτωση.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Η χαμηλή γραμμή της οροφής, το κουπέ τελείωμα, και τα fastback χαρακτηριστικά, όπως και στην πρώτη γενιά, έτσι και εδώ, δηλώνουν τη δυναμική και νεανική φιλοσοφία της κατασκευής. Τεράστια συμβολή φυσικά στην εντυπωσιακή της εμφάνιση προσφέρει το προαιρετικό πακέτο M Sport Pro (+2.062 ευρώ), χωρίς το οποίο πραγματικά δεν θα αγόραζα καμία από τις τελευταίες γενιές BMW, γιατί μετά θα βλέπω αυτά που το έχουν στον δρόμο και θα χτυπάω το κεφάλι μου στο τιμόνι. Αυτά τα πακέτα εκτός από το ότι μεταμορφώνουν την εξωτερική εμφάνιση, προσθέτουν μια σπορ αίσθηση στον εσωτερικό διάκοσμο. Επιπλέον, για την συγκεκριμένη -της δοκιμής μας- το εντυπωσιακό ματ μεταλλικό χρώμα Frozen Portimao Blue (+2.877 ευρώ), και οι 20άρες ζάντες ολοκληρώνουν το πακέτο με την τόσο μοναδική εμφάνιση.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Κορυφαία ποιότητα

Στο εσωτερικό ακολουθεί και αυτή την νέα σχεδιαστική μινιμαλιστική ταυτότητα της BMW, με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,7in στην αριστερή της πλευρά και ως σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25in στην δεξιά. Οι δυνατότητές της είναι εντυπωσιακές, από κλασικές λειτουργίες και πληροφορίες, έως παιχνίδια που παίζονται μέσω smartphone ή selfie μέσω κάμερας που βρίσκεται πάνω από τον κεντρικό καθρέφτη. Το σύστημα πολυμέσων είναι το 9ης γενιάς BMW iDrive, με τεχνολογία QuickSelect για ταχύτερη πρόσβαση.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Η έκδοση M Sport προσθέτει σπορ πινελιές στην πολυτέλεια της καμπίνας, με μπλε ραφές στο τιμόνι, επενδύσεις Alcantara στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες, ενώ τα bucket καθίσματα προσφέρουν αυξημένη πλευρική στήριξη. Ακόμα και ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα ασφαλείας ADAS, όπως το Active Guard, που αναγνωρίζει όρια ταχύτητας, ειδοποιεί για ακούσια αλλαγή λωρίδας και διορθώνει την πορεία σε περίπτωση εμποδίου, έως την ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης, εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας και ευκολίας κατά την οδήγηση.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Κάτι παραπάνω από βασική

Από πλευράς κινητήρα, στα χέρια μας είχαμε για δοκιμή, την βασική έκδοση με τον τρικύλινδρο B38 με κυβισμό 1,5lt που ανήκει στην οικογένεια Efficient Dynamics ο οποίος αποδίδει 156Ps στις 4.700-6.500rpm και ροπή 24,5kgm στις 1.700-4.400rpm. Συνεργάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V με ηλεκτροκινητήρα που προσθέτει άλλα 19Ps και 5,5kgm. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 170Ps και τα 28,5kgm, ενώ η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Steptronic, επτά σχέσεων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 0,96kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, συμβάλλοντας στη βέλτιστη κατανομή βάρους.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του αφού παρά τη διάταξη των τριών κυλίνδρων, οι λιγοστοί κραδασμοί και ο χαρακτηριστικός τρικύλινδρος ήχος, δεν φτάνουν στην καμπίνα, προσφέροντας μια ήσυχη και άνετη εμπειρία οδήγησης. Διακρίνεται για την άμεση απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, ενώ η άφθονη ροπή από την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζουν ζωηρές επιδόσεις σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών. Το ήπια υβριδικό σύστημα έχει όμως καθαρά «υποστηρικτικό» ρόλο, χωρίς να παρέχει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Επικεντρώνεται στην ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και στην ενίσχυση της απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τις επιταχύνσεις. Το σύνολο προσφέρει γραμμική απόδοση ισχύος, ενώ το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση, συμβάλλει στην εκμετάλλευση στο έπακρο των δυνατοτήτων του κινητήρα.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Driving Dynamics

Οι επιδόσεις της είναι πολύ καλές τόσο για βασική έκδοση όσο και για την κατηγορία C-SUV, με την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100km/h να γίνεται σε 8,3sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 213km/h. Ακόμα καλύτερη από τους αυστηρούς αριθμούς είναι η αίσθηση που σου δίνει η γεμάτη καμπύλη ροπής και το κιβώτιο με την σφιχτή κλιμάκωση, καθώς αυτά τα πανταχού παρόντα 5,5kgm από τον ηλεκτροκινητήρα, κάνουν το σύνολο να θυμίζει κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού.  Ωστόσο, όταν οι απαιτήσεις από το δεξί πεντάλ αυξηθούν, μεγαλύτερο σύνολο θυμίζει και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία ναι μεν στον αυτοκινητόδρομο κυμάνθηκε λίγο κάτω από 7lt/100km, σε πιο δυναμικό ρυθμό σε επαρχιακό δρόμο ξεπέρασε τα 9,0lt/100km. Μια μέση τιμή για την δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 7,8lt/100km.

Στον δρόμο η νέα Χ2 είναι πιο «ώριμο» αυτοκίνητο από την πρώτη γενιά, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια καθώς και στις αναβαθμίσεις στις αναρτήσεις και τα φρένα. Τα μπροστινά γόνατα MacPherson συνδυάζονται με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και άνεση υψηλού επιπέδου, ενώ τα φρένα της έκδοσης M Sport Pro περιλαμβάνουν τετραπίστονες δαγκάνες στον μπροστά άξονα, αυξάνοντας κατακόρυφα την αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ και φυσικά την ισχύ πέδησης. Αυτές οι βελτιώσεις εξασφαλίζουν πιο ισορροπημένη και σταθερή συμπεριφορά σε κάθε είδους δρόμο, προσφέροντας σιγουριά στον οδηγό και άνεση στους επιβάτες. Η ανάρτηση της έκδοσης M Sport είναι σαφώς πιο σφιχτή, ενώ το αμάξωμα βρίσκεται 15mm χαμηλότερα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, ενώ τα ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 245/40 προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση, αλλά και λεπτομερή «ανάγνωση» του δρόμου, αφήνοντας τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνουν αισθητές στην καμπίνα. Για μία χώρα με το οδικό δίκτυο της Ελλάδος, θεωρούμε ότι η επιλογή των τροχών 20in είναι λάθος και είναι σίγουρο πως με λίγο περισσότερο προφίλ που προσφέρουν οι 19άρες το τελικό αποτέλεσμα θα είναι αισθητά αναβαθμισμένο. Ιδιαίτερα αν οι μικρότερες ζάντες συνδυαστούν με την must επιλογή της ηλεκτρονικής ανάρτησης που η BMW ονομάζει Μ προσαρμοζόμενη ανάρτηση, η άνεση και οι δυνατότητες εξατομίκευσης της δυναμικής συμπεριφοράς δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Test: BMW X2 sDrive20i 170Ps

Παρά το βάρος των 1.570kg και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (192mm για την έκδοση M Sport), η Χ2 διακρίνεται για την ικανότητά της να κινείται γρήγορα, με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης να εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό, κάτι στο οποίο συμβάλει εξίσου και το πολύ καλό τιμόνι που έχει αμεσότητα, ακρίβεια και επαρκή πληροφόρηση. Τα φρένα της έκδοσης M Sport όπως είπαμε είναι σημαντικά αναβαθμισμένα και είναι πρακτικά αδύνατον να φτάσουν στα όρια τους από έναν οικογενειάρχη.

Η βασική τιμή της νέας BMW X2 ξεκινά από τις €43.200 για την έκδοση sDrive20i, αλλά η έκδοση με το πακέτο M Sport Pro τιμολογείται στα €45.800 και με το καταπληκτικό αυτό χρώμα το κόστος ανεβαίνει στα €47.910, άρα όπως την βλέπετε στις φωτογραφίες, δεν είναι φτηνή, αλλά ποτέ το όμορφο δεν ήταν φτηνό.

Τιμή βασικής έκδοσης X2 sDrive20i 170Ps: €43.200

Τιμή έκδοσης X2 sDrive20i 170Ps M Sport Pro: €48.942

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Οδική συμπεριφορά Τιμή
Ποιότητα κατασκευής Άνεση ανάρτησης (με ζάντες 20in)
Εξοπλισμός
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Χώροι
Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων
ΘέσηΕμπρός στον εγκάρσιο άξονα
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 94,6mm
Σχέση συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.554
Ύψος (mm)1.590
Πλάτος (mm)1.845
Μεταξόνιο (mm)2.692
Βάρος (kg)1.645
Χώρος αποσκευών (lt)560
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5J x 20in
ΕλαστικάPirelli P Zero 245/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)170/4.700-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)28,5/ 1.500-4.000
0-100km/h (sec)8,3
Τελική ταχύτητα (km/h)213
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)128
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7
Δοκιμής (lt/100km)7,8