Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | E-Class |
Segment | E-Segment |
Power Train | Diesel |
Η Mercedes-Benz Ε-Class περνάει στην επόμενη φάση της ζωής της, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων της από το 1953 μέχρι το 1993, τότε που πήρε το όνομα που την έκανε γνωστή στην αγορά των executive cars. Ως E-Class λοιπόν, η 6η της γενιά (W214), ακολουθεί την λογική της εξέλιξης που έχει σε κάθε της νέα γενιά. Ανεβάζει δηλαδή το επίπεδό της, αλλά και της κλάσης γενικότερα, βαδίζοντας στο δρόμο που χαράσσει σε τεχνολογικό επίπεδο κυρίως, η κάθε -χρονικά- αντίστοιχη γενιά της S-Class…
Η συνέπεια που επιδεικνύει η E-Class σε θέματα ποιότητας, τεχνολογίας και οδικής συμπεριφοράς με επίκεντρο την άνεση και το κύρος, είναι μοναδική και αδιαπραγμάτευτη σε κάθε της γενιά. Και αυτό συμβαίνει μόνο σε αυτή και ακόμα σε πιο απόλυτο βαθμό στην S-Class. Ενώ δηλαδή κάποια γνωρίσματα στα αυτοκίνητα της υπόλοιπης γκάμας δεν αποτελούν «στεγανά» και διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες της Mercedes-Benz, εδώ η απόλυτη προτεραιότητα είναι η άνεση, η πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία. Η νέα E-Class δεν αποστασιοποιείται από τον γενικό «κανόνα» που παραδοσιακά προστάζει, ωστόσο ενσωματώνει και στοιχεία που γνωρίσαμε τόσο στη μικρότερη C-Class όσο και στη μεγαλύτερη S-Class, παντρεύοντάς τα με εντυπωσιακό τρόπο.
Η E-Class..πρέπει να φαίνεται E-Class
Το αισθητικό κομμάτι για παράδειγμα, είναι ένας τομέας νευραλγικής σημασίας. Γιατί η E-Class, αντίθετα με άλλες περιπτώσεις της κλειστής αυτής λίγκας, δεν έχει κανέναν λόγο -και δεν πρέπει- να πειραματιστεί αισθητικά. Και προφανώς δεν κάνει κάτι τέτοιο ούτε σε αυτή της τη γενιά. Από την άλλη είναι αισθητή η επιρροή που έχει η C-Class στο αισθητικό της προφίλ, προσδίδοντάς της τον απαιτούμενο δυναμισμό, κάτι που λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις στο σπορτίφ αισθητικό πακέτο AMG της έκδοσης που δοκιμάζουμε. Και πάλι όμως τα στοιχεία της έκδοσης αυτής, όπως οι σπορ προφυλακτήρες και η μάσκα που παραπέμπει στα αυτοκίνητα της οικογένειας EQ της Mercedes-Benz, δεν κυριαρχούν στο προφίλ της E-Class, αλλά ολοκληρώνουν την εικόνα της. Η οποία εικόνα της συνολικά βασίζεται στην πολυτέλεια και το κύρος που αποπνέει ως κατασκευή και που και εδώ υπάρχει η επιλογή να υπερτονιστούν τα χαρακτηριστικά που τη διαμορφώνουν, με το αισθητικό πακέτο Exclusive που την «μετατρέπει» και αισθητικά σε μια μικρή S-Class… Αναφορικά με τις διαστάσεις της, αυτές έχουν αυξηθεί ελάχιστα και δεν ξεπερνά και πάλι τα 5m (4.95m) σε μήκος, όμως με όλα τα παραπάνω στοιχεία η νέα E-Class δείχνει και είναι πιο εντυπωσιακή αλλά και επιβλητική από την σειρά W213 που αντικαθιστά.
Αν πάντως ανήκετε στο target group της, αξίζει να ρίξετε μια ματιά και προς την Estate της έκδοση που ξεκινά από τα €68.850 ευρώ, ήτοι €2.500 ευρώ επιπλέον της sedan. Αν και μεταξύ μας…η top έκδοση στη γκάμα της δεν είναι ούτε η AMG ούτε κάποια άλλη «περίεργη» έκδοση. Είναι η All Terrain, αποκλειστικά σε estate έκδοση και με τον ίδιο diesel κινητήρα που εξοπλίζει την έκδοση δοκιμής μας.
supErClass
Αντίθετα με την εξωτερική σχεδίαση που έχει κάποιες δόσεις από C-Class, το εσωτερικό είναι γεμάτο με στοιχεία που προέρχονται από την S-Class. Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά βεβαίως στην προσπάθεια της Mercedes-Benz να κάνει άμεσα αισθητό το ανώτερο επίπεδό της. Όπως στην S-Class λοιπόν, έχουμε μια πολύ ευχάριστη και προχωρημένη αισθητικά εικόνα, η οποία συμπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, το κορυφαίο φινίρισμα και την προσεγμένη συναρμολόγηση.
Το εσωτερικό της E-Class αποτελεί αναντίρρητα ένα πολύ ιδιαίτερο και ευχάριστο περιβάλλον για οποιονδήποτε βρεθεί σε αυτό, όντας από τα πιο φιλόξενα που έχουμε δει. Η διάταξη των 3 οθονών MBUX εδώ ονομάζεται Superscreen και παραπέμπει βεβαίως στην Hyperscreen εφαρμογή στις S-Class και EQS. Και πάλι λοιπόν από αυτό το πάνελ διαμορφώνεται ο ψηφιακός -από άκρη σε άκρη- διάκοσμος, ενώ αν και μιλάμε για μια εντυπωσιακή εικόνα, η 3η οθόνη εμπρός από τον συνοδηγό δεν είναι και τόσο χρήσιμη, οπότε δεν χρειάζεται να την προσθέσετε με κόστος €1.940. Προτιμήστε αντ’ αυτής το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester με €1.500 ευρώ για παράδειγμα ή το χρήσιμο Head-up display με κόστος €1.367 ή κάτι άλλο από την τεράστια λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό της με την ανάλογη επιβάρυνση στην τιμή της βεβαίως. Για να μην γίνει καμιά παρανόηση, δεν της λείπει απολύτως τίποτα, ωστόσο όπως κάθε Mercedes-Benz που σέβεται τον εαυτό της αλλά και εσάς, διαθέτει και εκείνα τα στοιχεία που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά το επίπεδο.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η σχεδόν ολοκληρωτική απουσία φυσικών διακοπτών απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Ωστόσο, η εργονομία του συστήματος είναι απόλυτα κατανοητή, με την οθόνη και τα μενού να είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστα.
Όπως και στην S-Class, έτσι και στη νέα E-Class, για να αντιληφθεί κανείς τα πραγματικά της χαρίσματα, πρέπει να βρεθεί στο πίσω κάθισμα. Οι πίσω επιβάτες είναι τα τιμώμενα πρόσωπα και στις δύο προτάσεις της Mercedes-Benz και αυτό προκύπτει από τους μεγάλους χώρους που έγιναν ακόμα μεγαλύτεροι σε αυτή τη γενιά μέσω της αύξησης του μεταξονίου στα 2,96m αλλά και την άνεση των καθισμάτων. Και μπορεί στην E-Class να απουσιάζουν οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις των πίσω καθισμάτων και τα παχιά μαξιλάρια στα προσκέφαλα, η άνεση όμως που εισπράττει κανείς από το εσωτερικό της είναι κορυφαία. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με διαθέσιμα 540lt, ικανοποιεί απόλυτα στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.
Χιλιομετροφάγος
Μέσα στην πλούσια γκάμα με μοτέρ βενζίνης, πετρελαίου και plug-in υβριδικές εκδόσεις που διαθέτει η νέα E-Class, η βασική έκδοση πετρελαίου που δοκιμάζουμε ξεχωρίζει. Το δίλιτρο μοτέρ συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα και η απόδοσή του ανέρχεται στους 197 ίππους και διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, την χαμηλή του κατανάλωση και την τεράστια αυτονομία που προσφέρει. Είναι δε η καλύτερη για να αναδείξει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της E-Class. Ο turbodiesel επικουρείται στις επιταχύνσεις από το 48V υβριδικό σύστημα με τον μικρό ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται στο κιβώτιο, προσθέτοντας σε χαμηλά-μεσαία φορτία επιπλέον ισχύ 23Ps. Τα 44,9kgm ροπής που διαθέτει το σύνολο είναι σε θέση να κινήσουν άνετα το βαρύ αμάξωμα που φτάνει στα 1.915kg.
Το 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 7,6sec και η τελική της φτάνει στα 238km/h, όμως τα καλύτερα έρχονται από το κομμάτι της κατανάλωσης. Αν και η απόδοση είναι σχετικά μικρή και δεδομένου πως μιλάμε για diesel, τίποτα από τα δύο δεν θα προβληματίσει. Αφενός γιατί το αυτόματο κιβώτιο «γεμίζει» το μοτέρ με τις 9 σχέσεις του, αλλά και επειδή συμβάλει στον πολιτισμένο χαρακτήρα της E-Class με τη λειτουργία του, επιτυγχάνοντας κορυφαίες τιμές κατανάλωσης. Και μπορεί η μέση τιμή αυτής να βρίσκεται στα 6,9lt/100km και να μην προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, σε ένα ταξίδι όμως τα 5,4-5,5lt/100km που βλέπεις, είναι εξαιρετική τιμή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Ταξιδιάρα ψυχή
Αντίστοιχα εξαιρετική είναι και η δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι της ηχομόνωσης αλλά και της ρύθμισης της ανάρτησης. Που και τα δυο μαρτυρούν πως οι οδηγικές αξίες της E-Class εστιάζουν κυρίως στο κομμάτι της άνεσης. Η E-Class φιλτράρει υποδειγματικά τα πάντα, ακόμα και στην έκδοση με την χαμηλωμένη κατά 15mm ανάρτηση Agility Control σε συνδυασμό με τις 18in ζάντες του AMG πακέτου. H ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και δεν ακούς τίποτα εντός καμπίνας, ενώ την ίδια στιγμή κάθε άλλο παρά αδιάφορη είναι και σε ανεβασμένους ρυθμούς σε μια στριφτερή διαδρομή. H ανάρτηση ελέγχει πολύ αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση για να σου επιτρέψει να κινηθείς σβέλτα.
Όπως είναι φυσικά αναμενόμενο, η E-Class και δεν προορίζεται για να σου δώσει οδηγική συγκίνηση. Ακόμα και έτσι όμως αυτό δεν αποτελεί τροχοπέδη από το να σε εντυπωσιάσει με το καταπληκτικό σασί της. Αν και πισωκίνητη, η οδική συμπεριφορά της E 220 d είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη, ενώ στο όριο εμφανίζει μικρές υποστροφικές τάσεις.
Εν κατακλείδι, η Mercedes-Benz, μέσω της νέας E-Class, ανεβάζει για άλλη μια φορά τον πήχη στην executive κατηγορία των sedan και ορίζει την κατηγορία με τη φινέτσα, την άνεση, την πολυτέλεια και την τεχνολογία της. Όπως πάντα λοιπόν, το άστρο της Mercedes λάμπει περισσότερο στις πολυτελείς της μπερλίνες…
Τιμή βασικής έκδοσης E 200: 66.250 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής E 220 d AMG Pack: 74.913 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Εργονομία χειριστηρίων αφής |
Ποιότητα κατασκευής | Χώρος αποσκευών (αναλογικά με διαστάσεις) |
Χώροι επιβατών | Βάρος αμαξώματος |
Εξοπλισμός | Τιμή extra εξοπλισμού |
Κατανάλωση-Αυτονομία | |
Οδική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V | |
Κυβισμός | 1.993 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,3mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.949 | |
Πλάτος (mm) | 1.880 | |
Ύψος (mm) | 1.468 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.961 | |
Βάρος (kg) | 1.915 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 540lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 342x32mm με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 300x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 197 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 44,8 | |
0-100km/h (sec) | 7,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 238 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 125-143 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,8-5,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |