Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | A-Class |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Όσο κι αν δεν της φαινόταν, η τέταρτης γενιάς A-Class είχε κλείσει στην αγορά 5 χρόνια και έπρεπε να ανανεωθεί για να συνεχίσει να είναι επίκαιρη σε σχέση με την μικρομεσαία κατηγορία. Έτσι, πλέον, όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας βελτιωμένες επιδόσεις και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Η γκάμα της έχει κινητήρες βενζίνης 1.333cc και 2.000cc (Mild Hybrid & Plug-in Hybrid) και πετρελαίου 2.000cc. Η εισαγωγή της γκάμας πλέον γίνεται από την έκδοση A200, η οποία κινείται από σύνολο 1.332cc 163 ίππων, με τιμή εκκίνησης τα €41.550. Η κατάργηση των μικρών εκδόσεων (Α160/Α180) φέρνουν αναγκαστικά την τιμή της βασικής έκδοσης -Α200- πολύ πιο ψηλά από τον premium ανταγωνισμό, με το Audi A3 να ξεκινάει από τα €23.900, την BMW σειρά 1 από τα €22.230 και το Peugeot 308 από τα €26.700. Βέβαια οι βασικές εκδόσεις των ανταγωνιστών έχουν πολύ πιο αδύναμα σύνολα 110-130Ps από την A200 των 163 ίππων που διαθέτει στο «τσεπάκι της» και boost 13Ps από το υβριδικό σύστημα.
Εμφάνιση που ξεχωρίζει
Αν ισχύει πως η πρώτη εικόνα είναι η αρχή μίας… κατάκτησης τότε η ανανεωμένη A-Class μας κέρδισε. Το μπροστινό τμήμα είναι άκρως εντυπωσιακό με το… μοτίβο/γαλαξία αστεριών (το σήμα της Mercedes-Benz) στη «μάσκα», το powerdome (τις δύο ανάγλυφες γραμμές στο καπό) και τους επίπεδους προβολείς Multibeam LED. Η Mercedes προσπάθησε να συνδυάσει το μοντέρνο/δυναμικό look που εκφράζεται ακόμα καλύτερα όταν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με το πακέτο AMG (όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας), που κοστίζει €2.688 και διαθέτει -μεταξύ άλλων- διαφορετικές ζάντες 18in και νέο διαχύτη με ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης. Οι τελευταίες μπορεί να μην χρησιμεύουν κάπου, όμως δένουν με την επιθετική εμφάνιση της συγκεκριμένης έκδοσης χωρίς να είναι καθόλου υπερβολικές. Όμως η «μάχη» των εντυπώσεων δίνεται, τώρα, στο εσωτερικό με την τεχνολογία να έχει τον πρώτο ρόλο, οπότε ανοίγεις την πόρτα και…
Σε… digital ρυθμό
Πριν χαθούμε στις ίντσες και στις πολυλειτουργείες για τις οθόνες βλέπουμε τα καθίσματα. Αυτά του AMG pack (επιπλέον κόστος €1.497) μπήκαν στην λίστα με τα αγαπημένα μας, γιατί βοηθούν να βρεις αμέσως τη θέση οδήγησης που θέλεις και είναι άνετα ακόμα και αν οδηγείς πολλές ώρες, ενώ είναι και ιδιαίτερα όμορφα. Το τιμόνι έχει πολύ καλή ρύθμιση ύψους και απόστασης και το κάθισμα του οδηγού, το οποίο ρυθμίζεται χειροκίνητα σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού (το τελευταίο δεν συνάδει με την premium τιμή), σε υποστηρίζει στο κάτω μέρος της πλάτης, αλλά δεν διαθέτει ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη.
Οι διακόπτες που χρησιμοποιείς πιο συχνά στο ταμπλό είναι εύκολοι στον χειρισμό, αν και οι επιφάνειες αφής στο τιμόνι (που χρησιμοποιούνται για την αλλαγή των ψηφιακών οθονών) είναι πολύ ευαίσθητες και απαιτούν προσαρμογή. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25in πίσω από το τιμόνι, που συνδέεται με την οθόνη του infotainment, κάνοντάς το να φαίνεται σαν… παρμπρίζ που εκτείνεται σε περισσότερο από το μισό πλάτος του ταμπλό. Όσον αφορά την τεχνολογία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η A-Class είναι πολύ κοντά με την BMW Σειρά 1 σε πλήθος χαρακτηριστικών. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν οθόνη αφής 10,25in με mirroring smartphone χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές Android Auto και Apple Carplay.
Η χρήση της κεντρικής οθόνης είναι καλή, με άμεση ανταπόκριση από το λογισμικό, αν την χρησιμοποιείτε σε στάση, τα πολλά όμως υπομενού και η σάρωση που απαιτείται για την επιλογή τους αποσπά την προσοχή στην οδήγηση. Ο περιστροφικός διακόπτης iDrive στη Σειρά 1 είναι σίγουρα πιο χρηστικός, όμως πλέον έχει καταργηθεί στα περισσότερα νέα μοντέλα της BMW. Φυσικά υπάρχει και ο φωνητικός έλεγχος με την εντολή «Hey Mercedes» και στη συνέχεια, μιλάς στο αυτοκίνητο για να ελέγξεις διάφορες λειτουργίες του (θερμοκρασία κλιματιστικού, πλοήγηση, ηχοσύστημα κα.). Εδώ η Mercedes παίρνει τα ηνία σε σχέση με την BMW που πετυχαίνει πιο συχνά την εντολή σου, αρκεί να έχεις σωστή προφορά και να μην μιλούν και άλλοι μέσα στο αυτοκίνητο. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες εκπτώσεις (τα πλαστικά στις επενδύσεις των θυρών και ο πλέον πλαστικός διακόπτης για την επιλογή των drive modes), ενώ καταργήθηκε το σχετικά δύσχρηστο trackpad.
Αν υπάρχει κάτι που έχουν καταφέρει οι σχεδιαστές της A-Class, αυτό είναι η «γοητεία» του εσωτερικού της. Είναι εντυπωσιακό και θυμίζει περισσότερο Mercedes μεγαλύτερης κατηγορίας παρά μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback, όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στην εφαρμογή. Σε αυτό μετρά πολύ το πακέτο AMG που ήταν εξοπλισμένη η A-Class της δοκιμής μας. Δες για παράδειγμα τους αεραγωγούς τύπου Jet (είναι δανεισμένοι από τη Mercedes E-Class Coupe) που ανεβάζουν τη συνολική εικόνα, ειδικά όταν λάμπουν σαν μετακαυστήρες τη νύχτα με τον ambient φωτισμό.
Σε χωροταξικό επίπεδο, η ανανεωμένη A-Class τα πηγαίνει πολύ καλά, αν όμως επιλέξετε την πανοραμική ηλιοροφή (+1.334 ευρώ), θα πρέπει να γνωρίζετε ότι μειώνει τον χώρο για τα κεφάλια κατά περίπου 5cm. Ο χώρος πίσω είναι ικανοποιητικός αν είσαι ψηλός, με αρκετή άνεση στην πλάτη και στα πόδια, είναι περίπου ο ίδιος χώρος στα πίσω καθίσματα που θα βρεις στο Audi A3, ενώ η Σειρά 1 είναι λίγο μεγαλύτερη. Η A-Class έχει χαμηλότερο τούνελ μετάδοσης, που διαπερνά στο κέντρο του δαπέδου της, από το A3 και τη Σειρά 1, επομένως ο μεσαίος πίσω επιβάτης έχει περισσότερο χώρο στα πόδια. Βέβαια τα καθίσματα του AMG Pack δεν βοηθούν την άνεση για τον επιβάτη της μεσαίας θέσης, αφού είναι φαρδύτερα, ενώ επίσης όσοι καθίσουν πίσω πρέπει να περάσουν από τις μικρές -σε άνοιγμα και διαστάσεις- πίσω πόρτες.
Όλες οι εκδόσεις της A-Class διατίθενται με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα 40/20/40, δίνοντάς σας μεγαλύτερη ευελιξία από το διαχωρισμό 60/40 στη Σειρά 1 και τις φθηνότερες εκδόσεις του A3. Φτάνοντας στο χώρο αποσκευών, μην περιμένετε θαύματα, καθώς η μπαταρία έχει φάει 15lt σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Τα 355lt δίνουν αρκετό χώρο για ένα εβδομαδιαίο supermarket ή τις αποσκευές μιας 4μελούς παρέας/οικογένειας για ένα τριήμερο. Όμως τόσο η Σειρά 1 όσο και το A3 έχουν χώρο αποσκευών στα 380lt, με το 308 να φτάνει τα 412lt στις θερμικές εκδόσεις και στα 361lt στις plug-in hybrid.
Στο δρόμο εντός και εκτός πόλης
Όπως αναφέραμε, το μεγαλύτερο νέο στην ανανέωση της A-Class είναι το 48V mild hybrid σύστημα που συνδυάζεται με τον γνωστό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,33lt της Renault-Nissan που αποδίδει 163Ps, με τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT να προσφέρει επιπλέον 13,6Ps (10 kW) και 15,2kgm ροπής, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου του κινητήρα. H συνολική ροπή έχει ανέβει από τα 25,4kgm στα 27,5kgm στο φάσμα 2.000-3.500rpm. Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση στα πρώτα 100km/h σε 8,2sec, αρκετά ταχύτερα από το A3 35TFSI (8,7sec), την BMW 118i (8,9sec) και το Peugeot 308 1.2PureTech 130 (9,6sec). Η Α200 διατηρεί εύκολα υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι με την βοήθεια του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που, εκτός από την νωχελική απόκριση στο πρόγραμμα Eco, συμπληρώνει σωστά το θερμικό μοτέρ για να μην πέφτει εκτός αποδοτικού φάσματος. Η μίζα-δυναμό (RSG) βοηθά στην αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα, στο μποτιλιάρισμα, αλλά και στην λειτουργία Coasting στην κίνηση με χαμηλό φορτίο.
Η ανάρτηση είναι πολύ ισορροπημένη και παρά την προσθήκη του πακέτου AMG, που διαθέτει πιο σφιχτές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ-ελατήρια, δεν χτυπάει σχεδόν ποτέ ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες ούτε μεταφέρει κραδασμούς στο τιμόνι. Δίνει φινετσάτη κύλιση και την σιγουριά που χρειάζεσαι για να οδηγήσεις γρήγορα σε δρόμο με στροφές και παρά το γεγονός ότι δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις σπορ, ακολουθεί πιστά τον σβέλτο ρυθμό πρακτικά παντού. Στο ταξίδι, ο ήχος του κινητήρα ακούγεται ελάχιστα, αλλά η ηλιοροφή επιτρέπει αρκετό θόρυβο από τον αέρα σε ταχύτητες άνω των 130km/h.
Το τιμόνι έχει παραδόξως αρκετά καλή αίσθηση. Έχει άμεση απόκριση, αυξάνει το βάρος φυσικά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και σε συνδυασμό με την ακρίβειά του, σε βοηθά να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εύκολα στο δρόμο. Επιπλέον είναι από τα λίγα αυτοκίνητα, που διαφοροποιούνται στα modes της οδήγησης, με το Sport πρόγραμμα να ξεχωρίζει.
Η κατανάλωση καυσίμου διαφοροποιείται αρκετά ανάλογα με το στυλ οδήγησης, όταν κινείσαι με «εκδρομική» διάθεση, η τιμή της κατανάλωσης είναι γύρω στα 7,5lt/100km, ενώ σε επαρχιακό δρόμο τα 9lt/100km είναι συνηθισμένη τιμή.
Τελικά;
Κομψή, άνετη, γεμάτη τεχνολογία, με καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, η ανανεωμένη A-Class συνεχίζει να συγκαταλέγεται στις κορυφαίες επιλογές στα premium hatchback, αρκεί να μπορείς να ξεπεράσεις την τσουχτερή τιμή των 41.550 ευρώ.
Τιμή βασικής έκδοσης A200 MHEV 163Ps: €41.550
Τιμή έκδοσης δοκιμής A200 MHEV 163Ps AMG Pack: €44.238
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Αίσθηση πολυτέλειας | Χώροι για τους πίσω επιβάτες |
Επιδόσεις | Χώρος αποσκευών |
Άνεση | |
Εξοπλισμός | |
Ποιότητα κατασκευής |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2EEK, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, mild υβριδικό σύστημα 48V με ηλεκτρικό boost 13Ps | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός βενζίνης, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.428 | |
Πλάτος (mm) | 1.796 | |
Ύψος (mm) | 1.423 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 1.440 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 355-1.190 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 163/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27/2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 225 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 134 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 |