Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Bayon |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Επιτυχία
Δεν θυμάμαι ποια ήταν η τελευταία φορά που κάποιο μοντέλο έκανε facelift και μου άρεσε περισσότερο από το πρώτο μοντέλο. Έχω την αίσθηση πως οι κατασκευαστές βγάζουν ένα αυτοκίνητο και κρατάνε τα σχέδια που αρχικά απέρριψαν για την “ανανεωμένη” έκδοση. Το Hyundai Bayon είναι μια λαμπρή εξαίρεση, αφού το ανανεωμένο μοντέλο είναι πολύ πιο όμορφο από το προηγούμενο, με τις πιο εμφανείς διαφορές να εντοπίζονται στον νέο προφυλακτήρα και την φωτεινή LED μπάρα, που ουσιαστικά διαμορφώνουν τη νέα εμφάνιση στο εμπρός μέρος, ενώ οι αλλαγές στο πίσω εστιάζονται επίσης στον προφυλακτήρα και τα ελαφρώς διαφορετικά φώτα LED σε σχήμα βέλους, που ενώνονται με την ίδια κόκκινη λωρίδα που ενισχύει οπτικά το πλάτος.
Στις αναβαθμίσεις περιλαμβάνονται και τέσσερις νέες αποχρώσεις, αυξάνοντας τις συνολικές επιλογές της χρωματικής παλέτας σε εννέα. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να συνδυαστεί με διχρωμία οροφής, προσφέροντας ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης ακολουθώντας την τάση της αγοράς στα B-SUV μοντέλα.
More Tech
Το εσωτερικό του Hyundai Bayon είναι αρκετά πρακτικό και παρά το γεγονός ότι τα πλαστικά μέρη στο εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, η συναρμογή τους είναι καλή και δεν ακούγονται τριγμοί. Ο προαιρετικός LED φωτισμός, με 64 διαθέσιμες αποχρώσεις, δίνει μια όμορφη νότα κατά την νυχτερινή οδήγηση, ενώ παράλληλα, το αυτοκίνητο διαθέτει πιο προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας και αναβαθμισμένο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25in (στάνταρ από την βασική έκδοση) και υποστήριξη ενημερώσεων over-the-air. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα συνδεσιμότητας και τηλεματικής Bluelink της Hyundai, το οποίο παρέχει αυξημένα επίπεδα εξατομίκευσης, με προηγμένες δυνατότητες προστασίας και ελέγχου του οχήματος, καθώς και εξελιγμένη πλοήγηση.
Διαθέσιμες είναι, φυσικά, οι επιλογές Apple CarPlay και Android Auto. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με διαγώνιο 10,25in (στάνταρ στην έκδοση Distinctive), είναι όμορφος και ευκρινής, με την τεχνολογική αναβάθμιση να συμπληρώνεται από την πλήρη σουίτα ADAS, η οποία περιλαμβάνει χαρακτηριστικά ημί-αυτόνομης οδήγησης, όπως το Lane Following Assist, το Forward Collision-Avoidance Assist, το Smart Cruise Control (διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος βάσει δεδομένων από το σύστημα πλοήγησης), καθώς και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο. Επιπλέον, το Driver Attention Warning αναλύει τα μοτίβα οδήγησης για να ανιχνεύσει πιθανή υπνηλία ή απόσπαση προσοχής, ενώ το Leading Vehicle Departure Alert ειδοποιεί τον οδηγό όταν ξεκινά το προπορευόμενο όχημα στο φανάρι ή το μποτιλιάρισμα. Στα πλαίσια της αναβάθμισης θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το Bayon μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με premium ηχοσύστημα της Bose με οκτώ ηχεία.
Η θέση οδήγησης είναι βολική, με σωστές αποστάσεις από τα χειριστήρια και ικανοποιητική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα. Οι εσωτερικοί χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, με τους πίσω να έχουν 882 mm διαθέσιμο χώρο για τα πόδια, ενώ ο χώρος για το κεφάλι είναι πληθωρικός ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών στις εκδόσεις που δεν εξοπλίζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα (όπως της δοκιμής μας) φτάνει τα 411lt εντυπωσιάζοντας για την κατηγορία, ενώ στις εκδόσεις 48V mild hybrid μειώνεται κατά 77lt.
Κινητήρας και οδήγηση
Στη διάθεσή μας είχαμε την ατμοσφαιρική έκδοση του Bayon, με τους 79 πλέον ίππους, αντί για τους 84 της προηγούμενης, απόρροια των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων. Όπως θα περιμένατε, δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις που χαρίζει στο σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.155kg, αλλά δεν είναι και εκνευριστικά αργό. Εντός πόλης και σε συνθήκες έντονης κίνησης δεν θα προσέξεις την έλλειψη δύναμης, παρά μόνο στις χαμηλές στροφές και σε περιπτώσεις που χρειάζεται να επιταχύνεις γρήγορα, είτε για να περάσεις κάθετα ένα δρόμο είτε για να αλλάξεις λωρίδα.
Στον αυτοκινητόδρομο, όπως είναι η εθνική και η Αττική οδός, μέχρι τα 120km/h επιταχύνει ικανοποιητικά, αλλά από εκεί και πάνω, η κοντή 5η ταχύτητα, ο αεροδυναμικός θόρυβος και η έλλειψη ιπποδύναμης, δηλώνουν ξεκάθαρα πως καλύτερα αν ταξιδεύεις συχνά να επιλέξεις την ισχυρότερη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.0T-GDi του μοντέλου που φοράει και το i10 με τα 100Ps. Τα 165km/h τελικής ταχύτητας και τα 13,5sec για το 0-100km/h είναι αριθμοί που παραπέμπουν σε «άλλες» εποχές της αυτοκίνησης, αλλά στην πραγματικότητα, τα πράγματα είναι πιο ευχάριστα από αυτό που δηλώνουν οι αριθμοί.
Πάντως, το ατμοσφαιρικό μοτέρ είναι τουλάχιστον τετρακύλινδρο και λειτουργεί ομαλά, ενώ παράλληλα και η συχνή χρήση του πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου δεν είναι δυσάρεστη διαδικασία. Παρ’ όλα αυτά, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7-7,2lt/100km, ενώ σε αστικές συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες και ελαφρύ πόδι μπορεί να αγγίξει και τα 6,5lt/100km, αρκεί να έχεις υπομονή και να μην απαιτείς από ένα κινητήρα με μόλις 11,5kgm ροπής να επιταχύνει όπως θα έκανε ένας υπερτροφοδοτούμενος.
Σε δρόμο με στροφές, είναι ευχάριστο, ουδέτερο και ασφαλές, χωρίς φυσικά να έχουμε και ιδιαίτερες απαιτήσεις για σπορ οδική συμπεριφορά ή κάτι ανάλογο. Η ανάρτησή του είναι σαφώς καλύτερη όταν είναι εξοπλισμένο με τους τροχούς των 16in από ότι με τους 17άρηδες της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης, αφού η απώλεια σε αμεσότητα είναι ελάχιστη και αδιάφορη για το συγκεκριμένο όχημα, ενώ το όφελος στην άνεση είναι σαφώς σημαντικότερο. Ο συνδυασμός του καλού πλαισίου με τη ρύθμιση της ανάρτησης καταφέρνει να αποσβένει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και σπάνια θα ενοχλήσει με αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα.
Η βασική έκδοση του Bayon είναι η πλέον η Premium και κοστίζει €19.290, ενώ η έκδοση Distinctive της δοκιμής, με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει €20.490. Όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai, έτσι και το Bayon καλύπτεται από πενταετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, πενταετή εγγύηση βαφής και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Τιμή βασικής έκδοσης: Bayon 1.2lt 79Ps Premium: €19.290
Τιμή έκδοσης δοκιμής: Bayon 1.2lt 79Ps Distinctive: €20.490
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Επιδόσεις |
Ευρυχωρία καμπίνας | Κατανάλωση υπό πίεση |
Άνεση | Αίσθηση τιμονιού |
Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, Dual-CVVT | |
Κυβισμός | 1.197cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 75,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.180 | |
Ύψος (mm) | 1.500 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.155 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 411 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | Michelin Primacy 4 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 79/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 11,5/4.200 | |
0-100km/h (sec) | 13,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 165 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 118-129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |