Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Dacia |
Μοντέλο | Duster |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Νέα εποχή Dacia
Στα 14 χρόνια καριέρας του, το Dacia Duster καθιερώθηκε ως ένα προσιτό C-SUV με σημαντικές εκτός δρόμου ικανότητες και σχεδόν σκληροτράχηλο χαρακτήρα για τα δεδομένα των mainstream μοντέλων, προσφέροντας μια «τίμια» πρόταση σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας. Ωστόσο, κανείς δεν το θεωρούσε εξαιρετικό στους τομείς της σχεδίασης, της τεχνολογίας και του εξοπλισμού, ακόμα και στη δεύτερη γενιά του, η οποία ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σύγκριση με την πρώτη.
Η τρίτη γενιά του Duster χτίζει πάνω στις επιτυχίες των προηγούμενων και ανοίγει ένα πραγματικά καινούργιο κεφάλαιο. Ένα κεφάλαιο που δεν περιέχει τους όρους “buget-car”, παρατάσσοντας μία έξυπνη, ολοκληρωμένη και τεχνολογικά προηγμένη πρόταση. Προσφέρει άνεση και ευρυχωρία, ενώ αποδίδει εξαιρετικά σε κάθε είδους τερέν όπου κινείται, παρέχοντας περισσότερα, σε μια εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Το νέο μοντέλο ενσωματώνει μοντέρνα και έξυπνα στοιχεία, όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα τονισμένα φτερά και τα μεγάλα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα. Στο μπροστινό μέρος, τα φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα οριζόντιου “Y” δένουν αρμονικά με την ανασχεδιασμένη μάσκα, η οποία φέρει το νέο έμβλημα που θυμίζει δύο κρίκους αλυσίδας. Τα μαύρα, άβαφα πλαστικά, πολλά από τα οποία προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά, τονίζουν τις off-road καταβολές του, όπως κάνουν και οι μπάρες οροφής. Το νέο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault, που χρησιμοποιείται επίσης στα Clio και Captur. Παρότι δείχνει μεγαλύτερο, διατηρεί το ίδιο μήκος με το απερχόμενο μοντέλο, στα 4,34m, με το πλάτος να αυξάνεται ελάχιστα στα 1,81m και το ύψος να μειώνεται σημαντικά -37mm- για την βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και της κατανάλωσης καυσίμου.
Το νέο Duster προσφέρεται με πολλές επιλογές κινητήρων, ξεκινώντας με την -εξαιρετικά δημοφιλή στη χώρα μας- έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), με απόδοση 100Ps. Η γκάμα συνεχίζεται με την ήπια υβριδική έκδοση TCe 130 που συνδυάζει turbo βενζινοκινητήρα 1,2lt με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και με μπαταρία 0,8kWh. Το συγκεκριμένο σύνολο είναι το μόνο που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Full-Hybrid, όπως το μοντέλο που δοκιμάζουμε.
Μοντέρνο
Στο εσωτερικό του νέου Duster επικρατεί πλήρης εκσυγχρονισμός, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε τεχνολογία και πρακτικότητα. Τα σκληρά πλαστικά παραμένουν, όμως η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή, εξασφαλίζοντας αίσθηση στιβαρότητας, παρά την παρουσία κάποιων μικρών τριγμών κυρίως από την βάση για το smartphone όταν είναι κενή. Επιτέλους, όμως, κάποιος σκέφτηκε πως θέλουμε να βλέπουμε το κινητό μας χωρίς να πρέπει να πάρουμε τα μάτια από τον δρόμο και την τοποθέτησε στο σωστό σημείο, οπότε δεν πειράζει, ας τρίζει και λίγο. Δίπλα της και εκατέρωθεν βρίσκονται άλλες δύο οθόνες, αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων 7in με δυνατότητα εξατομίκευσης και η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment των 10,1in, τοποθετημένη με κλίση 10° προς τον οδηγό για καλύτερη οπτική γωνία.
Το άμεσο σε απόκριση σύστημα προσφέρει πλοήγηση με ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, ηχοσύστημα Arkamys 3D με έξι ηχεία, εφαρμογή Dacia Media Control, τέσσερις θύρες USB-C και δυνατότητα ενημερώσεων λογισμικού Over-The-Air. Η παρουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, το πρόγραμμα οδήγησης ECO και το σύστημα παραμονής στη λωρίδα βελτιώνει τη λειτουργικότητΟι πλούσιες εκδόσεις Extreme και Journey προσφέρουν ζάντες αλουμινίου 18in, ασύρματη φόρτιση smartphone, προβολείς ομίχλης, προσαρμοζόμενους προβολείς, αυτόματο κλιματισμό και ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Το Duster διαθέτει πλέον περισσότερα συστήματα ασφαλείας από ποτέ, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πινακίδων, προειδοποίηση ταχύτητας, υποβοήθηση παρκαρίσματος, προειδοποίηση και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα προειδοποίησης προσοχής οδηγού.
Enginewise
Η έκδοση E-Hybrid, που έχουμε στα χέρια μας, συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6lt με ηλεκτροκινητήρα, με συνολική απόδοση 140 ίππους (94 από τον θερμικό και 49 από τον ηλεκτροκινητήρα). Το Duster ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και στη συνέχεια επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο τρόπο λειτουργίας για οικονομία ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει συνεχή ροπή, κάνοντάς το αρκετά σβέλτο. Ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες κατά την επιβράδυνση και παρέχοντας ενέργεια για τα περιφερειακά, όπως το τιμόνι και το κλιματιστικό. Το σύστημα περιλαμβάνει μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2kWh και λειτουργεί σε διάφορους συνδυασμούς (σειριακά, παράλληλα ή μεικτά) ανάλογα με τις ανάγκες. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου με δύο σχέσεις για την ηλεκτρική λειτουργία και τέσσερις για τη θερμική. To Multimode κιβώτιο εξασφαλίζει ομαλή και αδιάλειπτη μετάδοση της κίνησης, όχι όσο άψογα όμως γίνεται στα μικρότερα μοντέλα που χρησιμοποιούν αυτό το κινητήριο σύνολο, αφού εδώ το κιβώτιο δείχνει να κρατά τις σχέσεις λίγο περισσότερο από όσο χρειάζεται, πιθανότατα λόγω αυξημένου βάρους. Με το αμάξωμα να ζυγίζει 1.380kg, τα 10,1sec που απαιτούνται για την επιτάχυνση από 0-100km/h αποτελούν ικανοποιητική επίδοση, τοποθετώντας τη πλήρως υβριδική έκδοση του Duster στο μέσο όρο της κατηγορίας. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h, με το υβριδικό σύστημα να δίνει έμφαση περισσότερο στην οικονομία καυσίμου παρά στην επίτευξη υψηλής τελικής, με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή να ανέρχεται στα 6,4lt/100km. Η λειτουργία «B» στο αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας, ενώ σε συνδυασμό με την πλήρως ηλεκτροκίνητη λειτουργία σε αστικές συνθήκες εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης έως και 20% στον μεικτό κύκλο και έως 40% στον αστικό. Ωστόσο, η χαμηλή ισχύς του θερμικού κινητήρα μπορεί να προβληματίσει κατά τη διάρκεια ταξιδιών, ειδικά σε ανηφορικά τμήματα αυτοκινητοδρόμων, καθώς όταν η μπαταρία εξαντληθεί και ο ηλεκτροκινητήρας δεν συνεισφέρει πια στην κίνηση, η απόδοση του συνόλου δείχνει χαμηλή για το μέγεθος και το βάρος του. Στις υψηλές ταχύτητες, πάντως, δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από πλευρικούς ανέμους, αλλά ο θόρυβος του κινητήρα σε πλήρη επιτάχυνση γίνεται αισθητός στην καμπίνα, παρά την προσεγμένη ηχομόνωση.
Στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά του νέου Duster είναι ουδέτερη και ασφαλής, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στην άσφαλτο και συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές. Ακόμη και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το πλαίσιο ισορροπεί σωστά, ενώ το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί έναν πιο γρήγορο ρυθμό στις στροφές όταν το επιθυμεί. Αν και δεν μπορεί φυσικά να χαρακτηριστεί σπορ, η συμπεριφορά του είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το μεγάλο προφίλ των ελαστικών (215/60) συμβάλλει στην απορρόφηση κραδασμών, με τις μεγάλες λακκούβες να είναι οι μόνες που μπορεί να επηρεάσουν την ηρεμία στην καμπίνα. Το τιμόνι του έχει πλέον μεγαλύτερη ακρίβεια από τα προηγούμενα μοντέλα και τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά, προσφέροντας και καλή αίσθηση στο πεντάλ. Η ποιότητα κύλισης έχει επίσης βελτιωθεί, ωστόσο, από τα 120km/h και πάνω εμφανίζονται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Για εκτός δρόμου οδήγηση, το Full Hybrid μοντέλο δεν διαθέτει τετρακίνηση ούτε εφεδρικό τροχό, οπότε απαιτείται προσοχή και συγκρατημένη προσέγγιση. Παρόλα αυτά, με 209mm απόσταση από το έδαφος και ελαστικά με υψηλό προφίλ, μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια που άλλα C-SUV θα απέφευγαν. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, αποχώρησης και ράμπας (31°, 36° και 24° αντίστοιχα) κάνουν την οδήγηση εκτός δρόμου απλή και εύκολη, ακόμη και με κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα.
Η τιμή για το νέο Dacia Duster ξεκινά από €19.950 για την έκδοση με τον χιλιάρι κινητήρα που καταναλώνει και LPG, ενώ το υβριδικό Duster Hybrid 140 ξεκινά από €28.890 για την πλήρη έκδοση Expression και φτάνει τα €30.990 για την κορυφαία έκδοση Journey.
Τιμή βασικής έκδοσης Duster 1.0 Eco-G 100Ps: €19.950
Τιμή έκδοσης δοκιμής Duster Hybrid 140Ps Journey: €30.990
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Σκληρά πλαστικά |
Χώροι | Αεροδυναμικός θόρυβος |
Άνεση ανάρτησης | Απουσία ρεζέρβας |
Απόδοση υβριδικού συνόλου | |
Οικονομία καυσίμου-αυτονομία | |
Δυνατότητες εκτός δρόμου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, υβριδικό σύστημα με ηλεκτροκινητήρα 49Ps | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78 x 83,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,8 | |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός καυσίμου | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 4+2 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 215/60 R18 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.343 | |
Πλάτος (mm) | 1.813 | |
Ύψος (mm) | 1.616 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.657 | |
Βάρος (kg) | 1.380 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 472 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 140/5.600 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 15,1 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 160 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 113-115 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5-5,1 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,4 |