Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Toyota |
Μοντέλο | C-HR |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Design στον υπερθετικό βαθμό
Το πρώτης γενιάς C-HR απέδειξε στην Toyota ότι το ξεχωριστό design μπορεί να προσελκύσει νέο πελατολόγιο, καθώς οι μισές πωλήσεις του C-HR αφορούσαν άτομα που δεν είχαν προηγουμένως στην κατοχή τους μοντέλο της Toyota. Τώρα που το πείραμα «πέτυχε», η νέα του έκδοση είναι ακόμα πιο τολμηρή σχεδιαστικά, διατηρώντας και ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον νεανικό του χαρακτήρα χωρίς μάλιστα να αυξήσει τις εξωτερικές του διαστάσεις. Το μήκος μειώθηκε κατά 30mm (4,362mm) και πλέον μπορεί να τοποθετηθεί είτε στο άνω άκρο της B-SUV κατηγορίας είτε στη βάση της C-SUV. Συνεχίζει να βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-C με το ίδιο μεταξόνιο στα 2,64m, το πλάτος αυξήθηκε κατά 35mm, όμως ο εμπρός πρόβολος μειώθηκε κατά 25mm, προσδίδοντας την αίσθηση ενός πιο compact σχήματος.
Από εμπρός, η άκρως φουτουριστική σχεδίαση τραβά αμέσως την προσοχή, καθώς τα Full LED φωτιστικά σώματα δείχνουν να συνδέονται με το μαύρο ένθετο του προφυλακτήρα. Το καπό έχει γίνει πιο καμπύλο, ενισχύοντας την ιδιαίτερα δυναμική και τρισδιάστατη αισθητική του μπροστινού τμήματος. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η νέα διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων, που σχηματίζουν μια φωτεινή ρίγα, η οποία διαχωρίζεται σε δύο τμήματα από το κεντρικά τοποθετημένο φωτιζόμενο λογότυπο «Toyota C-HR». Όμορφη και ιδιαίτερη λεπτομέρεια.
Το εσωτερικό έχει δεχθεί ολιστική αλλαγή όχι μόνο σε επίπεδο σχεδίασης, αλλά κυρίως σε ποιότητας. Το νέο ταμπλό με τους κεντρικούς αεραγωγούς «αγκαλιάζει» τον οδηγό, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας όμως δημιουργεί απόσταση μεταξύ των δύο μπροστινών επιβατών, κάτι που συναντάται περισσότερο σε σπορ μοντέλα παρά σε οικογενειακά SUV. Παρά την σπορ αυτή «διάσταση» το εσωτερικό του νέου C-HR διαθέτει αρκετές ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, επιφάνεια ασύρματης φόρτιση smartphone, ενώ έχει γίνει σημαντική αναβάθμιση στο συνολικό φινίρισμα, τα ένθετα και τα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος είναι εξαιρετικής ποιότητας, τόσο στην όψη όσο και στην υφή. Στο πίσω μέρος η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική, με σημαντικά πιο σκληρά και χαμηλότερης ποιότητας πλαστικά.
Η νέα και ορθογώνια οθόνη αφής του συστήματος infotainment, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, διατίθεται σε διαστάσεις από 8in έως 12,3in, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κυμαίνεται από 7 έως 12,3in. Ο εσωτερικός φωτισμός της καμπίνας μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού, αλλάζει αυτόματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, με ψυχρές αποχρώσεις το πρωί και θερμές το βράδυ. Επιπλέον, ο φωτισμός συνδέεται με συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, όπως η αλλαγή σε κόκκινο στον φωτισμό της πόρτας για αποτροπή ανοίγματός της, όταν ανιχνευτεί διερχόμενο όχημα, δίκυκλο ή πεζός. Το ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό στο σύστημα infotainment Smart Connect της Toyota, ενώ μέσω της εφαρμογής MyT, οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώνουν, να εκκινούν ή και να παρκάρουν το όχημα εξ αποστάσεως.
Το αναβαθμισμένο Full Range Adaptive Cruise Control διαθέτει νέα χαρακτηριστικά, όπως το Overtake Prevention Support, που αποτρέπει την ακούσια προσπέραση από τη λάθος πλευρά στον αυτοκινητόδρομο και το Turn Signal Linked Control, που βοηθά τον οδηγό να ενσωματωθεί στην κυκλοφορία με ασφαλή ταχύτητα και απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα. Νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Acceleration Suppression, το οποίο αγνοεί το πάτημα του γκαζιού αν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης, το Proactive Driving Assist που ομαλοποιεί την επιβράδυνση σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς και το Steering Assist, το Lane Change Assist με σύστημα προειδοποίησης για κάθετα κινούμενα οχήματα, σύστημα φωνητικών εντολών κ.α.
Σε επίπεδο χώρων το νέο C-HR θυσιάζει μέρος της πρακτικότητας προς όφελος του μοντέρνου design, τόσο οι μπροστά όσο και οι πίσω δεν θα αισθανθούν πολύ άνετα ιδιαίτερα αν έχουν μεγάλο σωματότυπο. Τα πίσω παράθυρα είναι μεγαλύτερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και η χαμηλότερη τοποθέτηση του καθίσματος δίνει πολύτιμα εκατοστά για τα κεφάλια των επιβατών, όμως η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα δεν είναι εύκολη, εξαιτίας του μικρού ανοίγματος των θυρών και της κεκλιμένης οροφής. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με τα 388lt είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας και έχει σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Powertrain
Στην πέμπτη πλέον γενιά του, το υβριδικό σύστημα της Toyota είναι ακόμα πιο αποδοτικό και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: 1.8 Hybrid, με απόδοση 140Ps (αυτή της δοκιμής μας) και 2.0 Hybrid με 198Ps, με κίνηση στους εμπρός ή στους 4 τροχούς. Η βασική διαφορά του νέου υβριδικού powertrain σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι το μειωμένο κατά 16kg βάρος, καθώς και οι πιο συμπαγείς και ισχυροί ηλεκτροκινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας 1,8lt, με λόγο συμπίεσης 13:1 και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδίδει ισχύ 98Ps και μέγιστη ροπή 14,5kgm στις 3.600rpm. Λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ενώ υποστηρίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες -ο πρώτος λειτουργεί ως γεννήτρια και ο δεύτερος κινεί τους τροχούς, προσφέροντας συνολικά ακόμα 42 ίππους, ανεβάζοντας τη συνδυαστική ισχύ στους 140 ίππους.
Οι βελτιώσεις αυτές είναι ιδιαίτερα αισθητές στην πράξη χάρη στο νέο σύστημα ψύξης και τη μονάδα ελέγχου PCU (Power Control Unit), που παρέχουν καλύτερη απόκριση και πιο ομαλή λειτουργία. Η μονάδα αυτή ελέγχει και το ελαφρύτερο κιβώτιο e-CVT, το οποίο έχει μειώσει τα κενά απόδοσης των προηγούμενων εκδόσεων και αναδεικνύει την οδηγική «ταυτότητα» του νέου C-HR. Η Toyota αναφέρει ότι η ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συστήματος έχει αυξηθεί κατά 14%, χάρη σε μεγάλο βαθμό στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες έχουν ονομαστική χωρητικότητα 1,1kWh (ωφέλιμη 0,85kWh). Αυτές οι νέες μπαταρίες είναι μικρότερες σε διαστάσεις και ελαφρύτερες κατά 1,5kg σε σύγκριση με τις προηγούμενες, ενώ παράλληλα διαθέτουν υψηλή τάση 600V και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, η κεντρική μονάδα διαχείρισης του συστήματος έχει αναβαθμιστεί και λειτουργεί πλέον σε υψηλότερη συχνότητα, γεγονός που μειώνει τον παραγόμενο θόρυβο. Για να περιοριστεί περαιτέρω και ο θόρυβος από τον θερμικό κινητήρα, η ωφέλιμη ισχύς του αποδίδεται 500rpm χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ το κιβώτιο e-CVT έχει ρυθμιστεί ανάλογα για να εξασφαλίζει πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.
Η απόδοση είναι γραμμική, με το κιβώτιο να προσφέρει την αίσθηση μιας σταθερής σχέσης μετάδοσης στην πόλη, παρέχοντας ισχύ χωρίς κενά. Ο ηλεκτροκινητήρας πρωταγωνιστεί σε χαμηλές ταχύτητες, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης. Κατά τα πρώτα μέτρα, το C-HR κινείται 100% ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να ενεργοποιείται όταν η ταχύτητα υπερβεί τα 20km/h (ή τα 50-60km/h σε συνθήκες χαμηλού φορτίου), εκτός εάν επιλεχθεί η λειτουργία «EV». Σε αυτήν τη λειτουργία, η αυτονομία είναι περιορισμένη στα δύο χιλιόμετρα, λόγω της μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας.
Το C-HR προσφέρει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Normal, ECO, Sport και Custom. Στα Normal και ECO, η λειτουργία είναι πιο ομαλή, με στόχο την οικονομία, ενώ στο Sport το σύστημα παρέχει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, προσφέροντας μια πιο δυναμική αίσθηση στον οδηγό.
Drive
Το νέο Toyota C-HR, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 9,9sec και τελική ταχύτητα 170km/h, είναι σβέλτο και ευχάριστο, εξασφαλίζοντας έναν «ζωντανό» χαρακτήρα στην οδήγηση, παρά την ύπαρξη του κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης που συνήθως στερεί πόντους από την οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, με σφιχτή μεν, αλλά άνετη ρύθμιση, που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, ενώ η βελτιωμένη αίσθηση στο τιμόνι δίνει στον οδηγό καλύτερη πληροφόρηση και μεγαλύτερο έλεγχο, ακόμα και σε απαιτητικές στροφές και σε κυματοειδείς επιφάνειες.
Σε επαρχιακό δρόμο, το C-HR παραμένει σταθερό και ευέλικτο, ενώ οι ζάντες 19 ιντσών ενισχύουν τη δυναμική του απόδοση. Στις εκδόσεις με ζάντες μικρότερου μεγέθους, όπως 18in, αναμένεται να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση, αλλά λιγότερη πληροφορία από το τιμόνι. Ακόμα και με τις μεγάλες, όμως, που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας, ανταποκρίνεται με αξιοπρέπεια σε λακκούβες και διατηρεί σταθερότητα σε κάθε περίπτωση, χωρίς ποτέ να κουράζει.
Το Toyota C-HR, στη δεύτερη γενιά του, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, συνδυάζοντας καθημερινή πρακτικότητα με δυνατότητες για εκτός πόλης διαδρομές. Ξεχωρίζει για το πρωτοποριακό design, τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, που προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, ενώ επιτρέπει ηλεκτρική λειτουργία έως και 80% του χρόνου σε πραγματικές συνθήκες πόλης. The best of both worlds, λοιπόν, μια συνταγή που απέδειξε πως μπορεί να φέρει την επιτυχία κρίνοντας από τη εμπορική καριέρα της πρώτης γενιάς.
Τιμή βασικής έκδοσης CH-R C-Enter: 28.300 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής C-Lub Bi-Tone: 39.670 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Χώροι πίσω επιβατών |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός | |
Χαμηλή κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.798cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5mm x 88,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13,0 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MC Pherson, αντιστρεπτική ράβδος | |
Πίσω | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 298mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 225/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.362 | |
Πλάτος (mm) | 1.832 | |
Ύψος (mm) | 1.570 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.640 | |
Βάρος (kg) | 1.460 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 388 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 98/5.200 (140 συνδυαστικά) | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 14,5/3.600 +18,8 ηλεκτρικά | |
0-100km/h (sec) | 9,9 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 170 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 105-108 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,7-4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,3 |