Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | i10 |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Η mini κατηγορία είναι αυτή που νομοτελειακά δέχεται το ισχυρότερο πλήγμα στην αγορά, αφού οι απαιτήσεις γι’ αυτά είναι υψηλές και τα κόστη μεγάλα, επηρεάζοντας προφανώς τα περιθώρια κέρδους που ήταν ούτως ή άλλως μικρά. Θα θυμάστε βέβαια πως στο παρελθόν είχαν υπάρξει αρκετές «στρατηγικής σημασίας» συνεργασίες για μοντέλα αυτής της κατηγορίας, με βασικότερη αυτή του ομίλου PSA με την Toyota για τα C1, 108 και Aygo αντίστοιχα.
Σήμερα που όλοι έχουν γυρίσει την πλάτη στα μίνι, όσα μοντέλα έχουν απομείνει είναι κατά κανόνα πολύ πιο ακριβά από ότι συνηθιζόταν για μοντέλα αυτής της κατηγορίας πριν από 10 χρόνια. Όμως είναι κατά κανόνα και πολύ πιο «αυτοκίνητα» με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι μόνο επειδή διαθέτουν όλα τα υποχρεωτικά συστήματα ασφάλειας ή πλούσιο εξοπλισμό, αλλά επειδή γενικότερα οι παραχωρήσεις που γίνονται αφορούν αποκλειστικά και μόνον τον αστικό τους προσανατολισμό και τις μικρές τους διαστάσεις.
Υπό αυτό το πρίσμα η Hyundai με το i10 μπορεί να δηλώνει περήφανη που χώρεσε την τεχνολογία και τον εξοπλισμό μεγαλύτερης κατηγορίας αμαξώματος σε μόλις 3,67m μήκους. Το i10 είναι το πιο πλήρες αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία εδώ και 4 χρόνια περίπου, όταν και παρουσιάστηκε η τρίτη του γενιά. Η οποία σήμερα επανέρχεται με νέα στοιχεία εμφάνισης και ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό για να συνεχίσει να διατηρεί τον τίτλο του μεγαλύτερου σε αξία, μίνι μοντέλου της αγοράς. Με υψηλότερο προφανώς τίμημα αφού ξεκινάει πια από τα 16.390 ευρώ, το i10 είναι ακριβό, όχι όμως απαγορευτικά ακριβό για κάποιον που θέλει ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης.
Ακόμα πιο φρέσκο, ακόμα πιο ξεχωριστό
Δεν υπήρξαν τομείς που να έχριζαν αλλαγών στο αισθητικό κομμάτι του i10 κατά τη γνώμη μας, όμως μέσα στα πλαίσια της ανανέωσης όλες όσες τελικά έγιναν είναι καλοδεχούμενες και κάνουν αυτό ακριβώς που πρέπει. Φρεσκάρουν την αισθητική του. Δεν είναι που θα δεις το i10 δίπλα στο προηγούμενο και θα βρεις τις διαφορές άμεσα, όμως με μια προσεκτικότερη ματιά θα δεις τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και τη νέα μεγαλύτερη εμπρόσθια μάσκα με τον νέο πιο 3D αισθητικής λογότυπο της Hyundai.
Η αλήθεια είναι πως η έκδοση N Line της δοκιμής ήταν και παραμένει πολύ εντυπωσιακή αναλογικά με τις διαστάσεις του μοντέλου, χαρίζοντας στο μίνι i10 δυναμισμό και καλαίσθητες λεπτομέρειες που αξίζει να τις έχεις σε ένα καθημερινό εργαλείο, αν φυσικά παραβλέψουμε το επιπλέον κόστος. Το N Line έχει διαφορετικό προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, κόκκινα διακοσμητικά στη μάσκα και στο τελείωμα του προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος η εικόνα είναι ακόμα πιο δυναμική χάρη στο αεροδυναμικό diffuser και στην εξάτμιση με τις διπλές απολήξεις. Την σπορτίφ εικόνα ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών.
Σε κάθε περίπτωση το i10 είναι ένα αυτοκίνητο μοναδικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και το αντιλαμβάνεσαι κυρίως από τον εσωτερικό του κόσμο. Ο διάκοσμος είναι υπερπλήρης με την ανανέωση να του προσδίδει ένα ακόμα πιο αναβαθμισμένο προφίλ αφού ενσωματώνει ψηφιακό πίνακα οργάνων και νέα έγχρωμη οθόνη αφής με διαγώνιο 8in, που περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων και πλήρη συνδεσιμότητα από την βασική έκδοση. Ο high-tech χαρακτήρας του ήταν και παραμένει αρκετά έντονος και οφείλεται στα 26 συνολικά συστήματα που υπάγονται κάτω από την ομπρέλα του Hyundai SmartSense πακέτου.
Ποιοτικά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να βρεθεί κάποιος που να μην ικανοποιηθεί τόσο από την υφή και την εικόνα των σκληρών πλαστικών όσο κυρίως από την συναρμογή και το πολύ καλό φινίρισμα. Επιπρόσθετα αν εξετάσουμε την έκδοση N Line, καταφέρνει να προσδίδει στο εσωτερικό του i10 μια ιδιαίτερα ξεχωριστή σπορ νότα σε επίπεδο φινιρίσματος, αλλάζοντας εντελώς και τον τρόπο που βλέπεις το μίνι μοντέλο. Τα νέα καθίσματα έχουν επαρκή στήριξη και διαφορετικές επενδύσεις, με το κόκκινο να κυριαρχεί σε ταμπλό και στις ραφές στο δέρμα του τιμονιού και του επιλογέα.
Παράπονα δεν μπορεί να υπάρξουν ούτε από τους διαθέσιμους χώρους του, αναλογικά με τις διαστάσεις του i10. Ουσιαστικά, 4 άτομα θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του, με ελάχιστες παραχωρήσεις από αυτούς που ξεπερνούν το μέσο ύψος, ενώ και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμη χωρητικότητα 252lt ικανοποιεί απόλυτα για τις καθημερινές ανάγκες, αυξανόμενος με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων στα 1.050lt αν χρειαστεί.
Αξιόμαχος ο ατμοσφαιρικός, «λίρα 100» ο χιλιάρης
Η δεύτερη -μετά τη βασική των 67Ps- έκδοση στην γκάμα του ανανεωμένου Hyundai i10, είναι αυτή των 84Ps που προκύπτουν από τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό του 1,2lt. Το μοτέρ αυτό αποτελεί την «εισαγωγή» στην N Line γκάμα του i10, έχει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και αν και δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του, ικανοποιεί όσον αφορά τις αστικές κυρίως υποχρεώσεις που μπορεί να ζητήσει κανείς από το i10. Το 5τάχυτο αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο κρύβει ελαφρώς την πραγματική ζωντάνια του χαμηλά, ωστόσο αποδίδει καλά αν το πιέσεις, με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση ωστόσο που σε τέτοιους ρυθμούς φθάνει να φλερτάρει με τα 7,0lt/100km από τα 6,5lt/100km που είναι σε νορμάλ συνθήκες. Επί της ουσίας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για το ελαφρύ i10 να κινηθεί κάτι περισσότερο από αξιοπρεπώς σε κάθε ζήτηση ακόμα και σε εκτός πόλης διαδρομές, με την έκδοση των 84Ps να είναι και πάλι αυτή που ξεχωρίζει για το VFM της.
Με τον κινητήρα των 1,2lt η έκδοση N Line κοστολογείται στα €18.890, όμως αν επενδύσετε €700 ευρώ παραπάνω για την ισχυρότερη έκδοση θα έχετε πλέον 100 ίππους που είναι ένα πολύ πιο ταιριαστό σύνολο στην έκδοση αυτή. Δεν είναι μόνο οι 16 επιπλέον ίπποι του τρικύλινδρου 1.0TGD-i, την κύρια διαφορά κάνουν τα επιπλέον 5,5kgm ροπής που γεμίζουν πολύ καλύτερα τις σχέσεις του κιβωτίου 5 σχέσεων. Το 100άρι i10 όπως διαπιστώσαμε στην back-to back δοκιμή μας, είναι πολύ πιο ζωντανό και σβέλτο σε κάθε περίπτωση κάτι που αποτυπώνεται στο ταχύτερο 0-100km/h κατά 2,1sec (10,5 έναντι 12,6sec). Φυσικά, οι βελτιωμένες επιδόσεις έχουν και αποτύπωμα στην κατανάλωση η οποία στην έκδοση των 100 ίππων είναι αυξημένη κατά 0,7lt/100km, φλερτάροντας συχνά με τα 7,5lt/100km.
«Πατάει» τον ανταγωνισμό του σε πάτημα
Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του Hyundai i10 και που ισχύει και στην ανανεωμένη του έκδοση, είναι η οδική του συμπεριφορά που παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Η ανάρτηση παρά τις 16in ζάντες της έκδοσης N-Line προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να αμβλύνει με εξαιρετικό τρόπο για τα δεδομένα της κατηγορίας, τις κακοτεχνίες του δρόμου. Η έκδοση των 100 ίππων διαθέτει διαφορετική ρύθμιση σε αμορτισέρ και ελατήρια, δίδοντας καλύτερη έλεγχο του αμαξώματος και κατευθυντικότητα. Την ολοκληρωμένη εικόνα του i10 N Line σε οδηγικό επίπεδο συμπληρώνει τόσο η καλή αίσθηση που προσφέρει από τα βασικά χειριστήρια όσο και η συμπεριφορά του στην πίεση, παρουσιάζοντας αρκετά μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αποτελεσματικότητα στη σβέλτη οδήγηση. Και αφού έχει κερδίσει σε αυτό το επίπεδο την αναγνώριση που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο πόλης, το σπορτίφ i10 έρχεται να αποδείξει την πληρότητά του και στα βασικά, αστικά του καθήκοντα. Και εκεί λοιπόν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινή χρήση και ευέλικτο, με κύκλο στροφής 9,8m, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας από τη βασική του έκδοση για να συμπληρώσουν το αστικό του προφίλ με τον καλύτερο τρόπο.
Συμπερασματικά, το i10 ήταν και παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο πόλης στην αγορά με την ανανέωση να υπογραμμίζει τα δυνατά του σημεία. Τόσο που μπορούν να δικαιολογήσουν και την αύξηση των τιμών του, σε συνάρτηση με τον ακόμα πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό και το πακέτο συστημάτων ασφάλειας S-10 του Hyundai SmartSense που διαθέτει. H έκδοση N Line ταιριάζει ιδανικά με τον κινητήρα των 100 ίππων με το επιπλέον κόστος των 700 ευρώ να είναι αμελητέο για την σημαντική τόνωση των επιδόσεων και του συνολικού σπορτίφ χαρακτήρα του μίνι μοντέλου της Hyundai.
Τιμή βασικής έκδοσης i10 1.0 67Ps Style: €16.390 (με έκπτωση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής i10 1.2 84Ps N Line: €18.890 (με έκπτωση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής i10 1.0T 100Ps N Line: €19.590 (με έκπτωση)
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορτίφ σχεδίαση | Τιμή |
Επιδόσεις έκδοσης 100Ps | Επιδόσεις έκδοσης 84Ps |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Πλούσιος εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.2lt / 1.0lt Turbo | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, Dual-CVVT | |
Κυβισμός | 1.197cc / 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,0mm x 75,6mm / 71,0mm x 84mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11,0 / 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο πέντε σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.675 | |
Πλάτος (mm) | 1.680 | |
Ύψος (mm) | 1.483 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.425 | |
Βάρος (kg) | 919-1.045 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 252-1.050lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Hμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 234mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 84/6.000 / 100/4.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 12/4.200 / 17,5/1.500 | |
0-100km/h (sec) | 12,6 / 10,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 171 / 185 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 117-132 / 123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,1-5,8 / 5,4-5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 / 7,4 |