Ανάμεσα στην… ατελείωτη γκάμα μοντέλων της Mercedes (πάνω από 30 με τα MPV/πολυμορφικά) τα 12 (13 με την Maybach GLS) είναι Sport Utility Vehicles. Σε αυτά μπορείτε να βρείτε ηλεκτρικά, sport (AMG) και… προεδρικά ή αν θέλετε upper-class μοντέλα (η Maybach που λέγαμε). Είναι όμως ένα που μπορεί να συγκεντρώσει τις περισσότερες επιλογές σου. Έχει χώρους για μεγάλη οικογένεια, σου δίνει το prestige της Mercedes και μπορεί να μεταφέρει ως και 7 άτομα (με 3 σειρές καθισμάτων). Από την άλλη πλευρά είναι 1300άρι με 163Ps και τετρακίνητο. Στα μειονεκτήματά του η υψηλή τιμή αγοράς 55.150 ευρώ και ο (απλά) ικανοποιητικός εξοπλισμός του. Βέβαια αν δεν χρειάζεσαι την τετρακίνηση μένεις στην GLB 200 με 163 ίππους και 46.900 ευρώ και αν θέλεις κάτι πιο φτηνό τότε επιλέγεις την GLB 180 με 136 ίππους και 41.200 ευρώ.
Εμείς επιλέξαμε την GLB 200 4matic γιατί έχει αυτό old school, αλλά γνήσιο χαρακτήρα των SUV: Δηλαδή έχει χώρους, τετρακίνηση, prestige και σου δίνει το αίσθημα της ανωτερότητας, της ασφάλειας, αυτό το κάτι παραπάνω που έκανε τα Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου να κλέψουν τις πωλήσεις από τα hatchback.
Όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το GLB είναι ένα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο με καλή ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, ενώ είχε και μία premium αύρα (αλλοίμονο 55.150 θα δώσεις). Έχει μήκος 4,634 μέτρα, πλάτος 1,834 μέτρα και ύψος 1,662 μέτρα (η επταθέσια έκδοση είναι 4 χιλιοστά ψηλότερη). Ως προς τον ανταγωνισμό θα δεις πως στην ίδια κατηγορία (7θέσια τετρακίνητα SUV) θα συναντήσεις μοντέλα, που είναι… ακριβότερα όπως το Honda CR-V ή το Land Rover Discovery Sport, αλλά και το Volkswagen Tiguan Allspace.
Λόγω των χώρων, της πολυμορφικότητας και, γενικά, της πρακτικής φύσης του, το GLB μπορεί επίσης να γίνει η εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά μίνι βαν πέντε ή επτά θέσεων.
Εμφάνιση «δωρικού» ρυθμού
Σχεδιαστικά το Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC έχει αυτό το τετράγωνο λιτό σχήμα που επέστρεψε στη μόδα και σχεδόν οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν στα SUV μοντέλα τους. Η Mercedes κρατά χρόνια αυτό το μοτίβο στο G Wagen, ενώ η Land Rover το διαμόρφωσε ξανά στο νέο Defender. Θυμήσου πως και τα Jeep στο σύνολό τους είναι τετράγωνα, ενώ την ίδια γραμμή κρατά ακόμα και η Suzuki στο Jimny.
Το αποτέλεσμα στο GLB είναι μία επιβλητική συνολικά εμφάνιση. Ξεχωρίζει το εμπρός τμήμα με την κατακόρυφη «μάσκα» και τα ορθογώνια LED φωτιστικά σώματα. Κάθετο είναι (σχεδόν) και το παρμπρίζ κάτι που μπορεί να χαλάει κάπως την αεροδυναμική αλλά δίνει πολύ καλή ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες. Το μοτίβο με τις τετραγωνισμένες γραμμές συνεχίζεται και στο προφίλ του GLB με τα παράθυρα να είναι μεγάλα και την εμφάνιση ενός τρίτου παραθύρου να διαμορφώνεται λίγο πριν την πίσω πόρτα. Εκεί οι γραμμές δεν είναι τόσο κάθετες και δείχνουν να στρογγυλεύουν λίγο). Οι μεγάλοι θόλοι και οι προστατευτικές ποδιές περιμετρικά του αμαξώματος είναι εκεί για να δηλώνουν την off-road εμφάνιση, αλλά είναι περισσότερο έντονες από ότι τις θέλουμε. Οι τροχοί των 19 ιντσών «γεμίζουν» του θόλους των «φτερών» και ευτυχώς έχουν και λίγο περισσότερο προφίλ για να φιλτράρουν τις ανωμαλίες.
Εσωτερικό με premium αύρα
Οι πόρτες ανοίγουν σε ορθή γωνία και διευκολύνουν την εύκολη είσοδο και έξοδο των επιβατών. Επίσης αποκαλύπτουν και το γραμμικό μοτίβο που ακολουθήθηκε στο εσωτερικό του GLB. Εδώ ξεχωρίζουν τα μαλακά πλαστικά και η συνολική ποιότητα των υλικών, αλλά και οι δύο οθόνες με το κοινό πλαίσιο, που δίνουν την εντύπωση ότι είναι μια ενιαία. Αν κοιτάξεις λίγο καλύτερα θα δεις και το σημείο που χωρίζονται και είναι ένα κομμάτι γυαλί που δεν προβάλλεται πάνω του κάτι. Ναι η έκδοση της δοκιμής μας δεν έχει το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, αλλά το σημείο αυτό δείχνει άσχημο μόλις το ανακαλύψεις και το βλέμμα σου πέφτει συνέχεια εκεί.
Αριστερά βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τον οποίο αλλάζεις χρησιμοποιόντας τους υπέρευαίσθητους διακόπτες αφής που βρίσκoνται πάνω στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι εικόνες στο ταμπλό άλλαζαν αν έκανες κάποια απότομη κίνηση ή έχανες τον σταθμό που είχες επιλέξει στο ραδιόφωνο. Δίπλα η μεγαλύτερη οθόνη ήταν αυτή του infotainment, των λειτουργιών του αυτοκινήτου αλλά και της κάμερας οπισθοπορείας.
Χώροι που θυμίζουν πολυμορφικό μοντέλο
Πέντε επιβάτες (θυμίζουμε πως το GLB γίνεται και 7θέσιο) ταξιδεύουν άνετα στο μεσαίο SUV της Mercedes. Οδηγός συνοδηγός και οι επιβάτες έχουν πολύ χώρο για τα πόδια αλλά και το κεφάλι (η τετράγωνη σχεδίαση, που είδαμε παραπάνω). Το κάθισμα της δεύτερης σειράς χωρίζεται σε δύο ασύμμετρα μέρη (αναλογία 60:40) και μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος κατά 14 εκατοστά ενώ και η πλάτη έχει διάφορες ρυθμίσεις κλίσης. Έτσι αλλάζει και ο χώρος αποσκευών (570 -1.805 λίτρα αν πέσουν τα καθίσματα) Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται 73 εκατοστά από το έδαφος, που είναι μια κανονική απόσταση.
Αν το ύψος και το μήκος είναι κορυφαία το πλάτος είναι λίγο μικρότερο. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές η απόσταση μεταξύ των θυρών είναι στα 138 εκατοστά με τον ανταγωνισμό (Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 ή το Volkswagen Tiguan Allspace με 143, 142 και 141 εκατοστά αντίστοιχα) να είναι λίγο καλύτερος. Όμως αυτό που κάνει το GLB να ξεχωρίζει είναι ο διάκοσμος και η αίσθηση ποιότητας που σου αφήνει είτε είσαι επιβάτης είτε οδηγός. Είναι η άνεση από τις καθημερινές μετακινήσεις ή το ταξίδι που θα πας μαζί του.
Η κίνηση
Εδώ έχεις ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Έχεις το μέγεθος του αυτοκινήτου, που είναι εντυπωσιακό και το logo GLB 200, που όλοι θα περάσουν για 2000cc. Όμως εσύ ξέρεις πως έχεις ένα τετρακύλινδρο μοτέρ 1,33lt με απόδοση 163Ps, που συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι 8άρι αντί για 7άρι (στα μοντέλα με την κίνηση εμπρός). Το «δίδυμο» αυτό θα σε βοηθήσει σε κάθε είδους διαδρομή, αφού συμπληρώνει όπου υπάρχουν κενά (στην απόδοση) και προσπαθεί να κρατά και την οικονομία καυσίμου σε λογικά επίπεδα.
Επιπλέον η GLB μοιράζεται μια πλατφόρμα με τις A-Class, CLA Coupé και CLA Shooting Brake (μεταξύ άλλων μοντέλων Mercedes-Benz), αλλά το set-up της είναι προσανατολισμένο στην οικογενειακή προσέγγιση της κίνησης. Αυτοκινητόδρομοι, δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας και γενικά όλοι εκείνοι οι δρόμοι που έχουν λίγες στροφές είναι τα σενάρια όπου το GLB πρωταγωνιστεί περισσότερο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η πολύ καλή ακουστική μόνωση, η υψηλή σταθερότητα, η ομαλότητα και η ευκολία με την οποία κινείται, έχουν ως αποτέλεσμα μία ποιότητα κύλισης άνω του μέσου όρου, ενώ τον κινητήρα θα τον καταλάβεις (θα αποκτήσει τραχύ ήχο) όταν τον πιέσεις. Με λίγα λόγια, είναι ένα όχημα ευκολοδήγητο και βοηθά στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων χωρίς να κουράζονται πολύ οι επιβάτες.
Η ανάρτηση βοηθά πολύ σε αυτό κρατώντας μία ισορροπία παρέχοντας ένα καλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και ταυτόχρονα να μην αφήνει το αμάξωμα να γέρνει πολύ στις στροφές. Η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 8lt/100 km στην κίνηση στην πόλη και μόνο όταν πιέσεις στον αυτοκινητόδρομο θα δεις 9-9,5lt, αλλά ας θυμηθούμε ότι έχουμε να κάνουμε με μοτέρ με μόλις 1,33 λίτρα χωρητικότητας.
Η τετρακίνηση
Ξεχωριστή είναι και η τετρακίνηση 4MATIC. Σε κανονικές συνθήκες το GLB έχει την κίνηση εμπρός. Όταν χρειαστεί η ισχύς του κινητήρα και η ροπή μεταφέρεται έως και σε ποσοστό 50:50 μεταξύ των δύο «αξόνων», μέσω κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη. Εσύ θα καταλάβεις την αλλαγή της μετάδοσης, μόνο αν κοιτάξεις την κεντρική οθόνη.
Συμπέρασμα
Αν ψάχνεις για ένα οικογενειακό, ταξιδιάρικο, SUV, που θα σε κάνει να ξεχωρίζεις αλλά θα έχει και χρηστικές ικανότητες τότε η Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC,είναι το αυτοκίνητο που θέλεις. Βέβαια με 55.150 ευρώ δεν είναι η φτηνή αγορά, όμως πρέπει να έχεις υπ' όψιν ότι μπαίνεις σε μία διαφορετική και όχι συνηθισμένη κατηγορία SUV.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Αποδοτικός κινητήρας | Υψηλή τιμή αγοράς |
Χώροι-Πρακτικότητα | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | |
Εμφάνιση | |
Αίσθηση εσωτερικού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,6 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς με αυτόματη τετρακίνηση | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οχτώ σχέσεων, διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.634 | |
Ύψος (mm) | 1.659 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.829 | |
Βάρος (kg) | 1.550 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 570 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 163/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,4/1.640-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 207 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 157 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,3 |