Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Vitara |
Segment | B-SUV |
Power Train | Hybrid |
Περνάω σιγά-σιγά μέσα απ' την γεμάτη νερό μεγάλη λακκούβα για να δω αν υπάρχει καμιά κρυμμένη κοτρόνα που ύπουλα έχει βάλει σημάδι το κάρτερ του Vitara. Μόλις κατάλαβα ότι δεν κινδυνεύω από κάτι τέτοιο λέω στον φωτογράφο «θα περάσω από μέσα με κάμποσα, να είσαι έτοιμος»!
Το αποτέλεσμα είναι η φωτό που βλέπεις.
Δεν είμαι παράλογος, τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω, είναι ότι το Vitara σου δίνει μια πλεονάζουσα αυτοπεποίθηση πως δεν θα ζοριστεί πουθενά, ιδίως όταν έχεις πατήσει το Lock στο διάσημο AllGrip σύστημα τετρακίνησης της Suzuki. Κι εγώ το είχα ήδη πατήσει!
Old but improved recipe
Το έχουμε αναφέρει και στις προηγούμενες δοκιμές μας, ότι στην τέταρτη γενιά του, και δεν ακολουθεί ακριβώς την «κλασική» Vitara συνταγή, έχει αρκετές βελτιώσεις με διαφορετικό όμως προσανατολισμό. Τα παλιά μοντέλα ήταν περισσότερο εκτός δρόμου οχήματα τα οποία μπορούσαν να κινηθούν και στο εθνικό δίκτυο. Τώρα είναι ένα πανεύκολο στη χρήση καθημερινό «ασφάλτινο» SUV, μόλις όμως αποφασίσεις να πας σε μια περισσότερο «άγρια» εκτός δρόμου διαδρομή θα χαμογελάσει και θα ακολουθήσει αμέσως. Βγάζεις εσύ το ανέμελο παιδί που κρύβεις μέσα σου και το νέο Vitara σε βοηθά να εκφραστείς!
Μαθήματα από την Suzuki
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως η Suzuki έβγαλε ένα υβριδικό SUV με τετρακίνηση και το βάρος του έμεινε κάτω από τα 1300kg;;; Μικρό δεν το λες, έχει 2,5 μέτρα μεταξόνιο και άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, συν τα 375lt του πορτμ-παγκάζ. Από εξοπλισμό η έκδοση GL+ είναι αρκετά πλούσια με 7ιντση οθόνη αφής, adaptive cruise control, κάμερα και αισθητήρα laser για το σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, κάμερα οπισθοπορείας και κάμποσα ακόμη συστήματα!
Οπότε από που γλίτωσαν βάρος;;; Η Suzuki αναφέρει ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει λιγότερο από 15kg στο συνολικό βάρος του Vitara.
Προσωπικά, λάτρεψα το υβριδικό σύστημα παρότι υποτίθεται ότι είναι mild hybrid. Πήγα βόλτα αρκετά άτομα με το Vitara, σε ανύποπτο χρόνο τους ρώτησα όλους πόσα κυβικά πιστεύουν ότι είναι ο κινητήρας κάτω απ' το καπό και το ποσοστό αποτυχίας τους χτύπησε το 100%! Οι περισσότεροι λέγανε για δίλιτρο, τόσο καλό είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του ηλεκτροκινητήρα με τον 1400άρι turbo κινητήρα.
Το σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης που λειτουργεί ως μίζα και έναν μετατροπέα ρεύματος 48V-12V (για ηλεκτρονικά εξαρτήματα που χρειάζονται λιγότερη τάση).
Στις χαμηλές rpm ή όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι, το ηλεκτρομοτέρ δίνει την έξτρα ροπή που χρειάζεσαι για να επιταχύνεις ή να ξεκολλήσεις από κάποιο δύσκολο σημείο. Μόλις το υβριδικό σύστημα διαγνώσει ότι ο βενζινοκινητήρας με κωδικό Κ14D επαρκεί γι' αυτά που ζητάς, τότε οι μπαταρίες που βρίσκονται κάτω απ΄ το κάθισμα του συνοδηγού σταματούν να τροφοδοτούν με ρεύμα.
Επίσης κάνει το όχημα να είναι πιο σβέλτο απ' ό,τι λένε τα διάφορα νούμερα και κάπου εδώ φτάνουμε σε ένα πολύ σημαντικό σημείο. Suzuki...
Απολύστε τον υπεύθυνο μετρήσεων!
Η εταιρεία ανακοινώνει επίσημα ότι το τετρακίνητο υβριδικό μοντέλο θέλει 10,2sec για το 0-100km/h. Σε 2 διαφορετικές ημέρες, σε 2 διαφορετικές μετρήσεις, το Vitara ήταν κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο γρήγορο!!! Οι ρεπρίζ λένε το ίδιο ακριβώς στόρι, το SUV της Suzuki χάρις το υβριδικό του σύνολο και το μικρό του (για την κατηγορία, και όχι μόνο) βάρος είναι ευχάριστα σβέλτο. Σε σχέση με πριν έχει χάσει 11 ίππους (129Ps έναντι 140Ps), όμως έχει πάρει επιπλέον ενάμισι κιλό ροπής στο εύρος 2.000-3.000rpm. Τα λάστιχα που έχουν ξεκάθαρα δρομίσιο χαρακτήρα. Αν είσαι τύπος του βουνού, της αμμουδιάς και του κακοτράχαλου δρόμου, τότε τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό «μελανό» σημείο στις off road δυνατότητες του Vitara. Επενδύεις σε μια πιο “hardcore” τετράδα και αρχίζεις τις εξορμήσεις όπου δεν υπάρχει άσφαλτος.
Το AllGrip σύστημα τετρακίνησης διαβάζει απ' τους διάφορους αισθητήρες την κατάσταση του εδάφους και αντιδρά ανάλογα. Στο 99% των περιπτώσεων το έχεις στο πρόγραμμα Auto και ξενοιάζεις. Ο εγκέφαλος ξέρει να κάνει σωστά τη δουλειά του και αφήνεις τα πάντα να περνάνε από κάτω χάρις τα 185mm απόστασης απ' το έδαφος. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που θες να νιώσεις ότι όλα περνούν απ' τα χέρια σου διαλέγεις ανάμεσα στα Snow ή Sport. Το 1ο ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση ώστε να διατηρείται η σταθερότητα σε ολισθηρές επιφάνειες, το 2ο βελτιώνει την απόδοση σε απότομες στροφές στέλνοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και κάνοντας επίσης πιο άμεση την απόκριση του γκαζιού και την κατανομή της ροπής.
Καθημερινό και trendy
Το Vitara δεν πάσχει από χώρους, ιδίως για την κατηγορία B-SUV. Ταυτόχρονα έχει πολύ καλή ηχομόνωση που σε απομονώνει ικανοποιητικά από το περιβάλλον και τους ήχους του κινητήρα. Αφού ακόμη και στα φανάρια όταν το Start & Stop σύστημα σβήνει και επανεκκινεί τον βενζινοκινητήρα, σχεδόν δεν το καταλαβαίνεις. Άλλο ένα θετικό του υβριδικού συστήματος!
Αυτά τα δύο στοιχεία, μαζί με το γεγονός ότι κάθεσαι αρκετά ψηλά έχοντας σωστή ορατότητα, σε κάνουν να νιώθεις ότι είσαι σε όχημα ανώτερης κατηγορίας. Η τριχρωμία του ταμπλό και η διχρωμία των καθισμάτων (με διαφορετικά υλικά κιόλας) δίνουν έναν πιο μοντέρνο τόνο στο Vitara που καταφέρνει να είναι επίκαιρο ακόμα και 5 χρόνια μετά το λανσάρισμα του. Στα περισσότερα σημεία της καμπίνας τα υλικά είναι καλά και φαίνονται όμορφα, στις πόρτες όμως νιώθεις τον περιορισμό του κόστους. Παντού όμως σου βγάζει το «Δεν πρόκειται να χαλάσω ποτέ γιατί είμαι ένα Suzuki»!
The Full Package
Αν θες ένα σωστό υβριδικό SUV με αποδεδειγμένη αξιοπιστία, αρκετή ροπή και χαμηλή κατανάλωση, παίρνεις Vitara Hybrid 2WD με βασική τιμή €18.570. Αν θες ένα σοβαρό τετρακίνητο με πολύ καλές δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου, παίρνεις Vitara Hybrid 4WD AllGrip με τιμή €22.170 για την έκδοση GL+ και €25.430 για την πλούσια GLX. Στην κατηγορία του, σαν on/off πακέτο, δεν έχει αντίπαλο.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εκτός δρόμου δυνατότητες | Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό |
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Αίσθηση ορισμένων πλαστικών στο εσωτερικό |
Εσωτερικοί χώροι | |
Ποιότητα κύλισης | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.175 | |
Ύψος (mm) | 1.610 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.500 | |
Βάρος (kg) | 1.250 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 375-1.120 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 129/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,5/2.000-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 111 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 |