Η Toyota αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην ιδανική θέση για να είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά χάρη στο πολύ πιο δυνατό ξεκίνημα που έκανε στις αρχές του 2022. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, η Toyota πούλησε συνολικά 3.429.636 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων από τις μάρκες Daihatsu και Hino. Ενώ αυτά τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν πτώση 5,8% από το πρώτο τετράμηνο του 2021, η Toyota εξακολουθεί να ξεπερνά εύκολα το VW Group, έχοντας ήδη πουλήσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα έναντι του Γερμανού ανταγωνιστή της μέχρι στιγμής φέτος. Συνολικά 1.275.570 οχήματα κατασκευάστηκαν από την Toyota στην Ιαπωνία φέτος, ενώ τα υπόλοιπα 2.199.136 κατασκευάστηκαν σε αγορές του εξωτερικού. Η παραγωγή στο εξωτερικό έχει εκτιναχθεί κατά 4,7% φέτος, αλλά η εγχώρια παραγωγή έχει μειωθεί κατά 12,4%. Η συνολική παραγωγή μέχρι σήμερα είναι επίσης μειωμένη κατά 2,3% από το προηγούμενο έτος, αλλά βρίσκεται στον εντυπωσιακό των 3.474.706 αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις μοντέλων Toyota στην Ιαπωνία μειώθηκαν επίσης κατά 16,3% φέτος. Οι πωλήσεις στις αγορές του εξωτερικού τα πήγαν καλύτερα, αλλά εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 2,7%. Με τους τρέχοντες ρυθμούς, η Toyota βρίσκεται σε καλό δρόμο για την παραγωγή πάνω από 10,4 εκατομμύρια οχήματα φέτος. Τα στοιχεία πωλήσεων και παραγωγής της Toyota έρχονται παρά το γεγονός ότι έπρεπε να μειώσει την παραγωγική ικανότητα σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της τον Απρίλιο λόγω της εξάπλωσης του Covid-19 στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες. Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους ο Όμιλος Volkswagen δεν αποδίδει τόσο καλά όσο η Toyota φέτος είναι το γεγονός ότι έχει πολύ μεγαλύτερη παρουσία στη δυτική Ευρώπη, μια περιοχή που συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία.