Η Toyota θα λανσάρει μια έκδοση παραγωγής του Small SU EV concept που αποκαλύφθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και η πρώτη πραγματική εικόνα δείχνει τη θέση του στη γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και αρχικά θεωρήθηκε ότι ήταν ο διάδοχος του C-HR, μοιάζει περισσότερο με crossover μεγέθους Yaris Cross.
Η Toyota ξεσήκωσε τους πάντες τον Δεκέμβριο του 2021 όταν ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την γκάμα των EV της. Εκτός απροόπτου, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα και είχε πολλά από αυτά σε concept μορφή στη σκηνή. Πολλά από τα concept που παρουσιάστηκαν τότε έμοιαζαν με ώριμα σχέδια, σχεδόν έτοιμα να μπουν στην παραγωγή. Αυτό δείχνει ότι η Toyota πρέπει να έχει προετοιμαστεί πλήρως για τη στιγμή, παρά το γεγονός ότι απορρίπτει δημόσια τα ηλεκτρικά οχήματα ως κάτι που οι πελάτες της δεν θέλουν να αγοράσουν.
Ανάμεσα στα πολλά concept στη σκηνή πίσω από τον CEO Akio Toyoda, ένα μικρό πορτοκαλί crossover σχεδόν πέρασε απαρατήρητο. Το όνομα στην πινακίδα κυκλοφορίας ήταν "Small SU EV", το οποίο δεν λέει σχεδόν τίποτα για τις πιθανότητές του να γίνει το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota. Αργότερα, εικόνες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας διέρρευσαν στα μέσα ενημέρωσης και με βάση το γνωστό σχήμα του crossover, πολλοί πίστευαν ότι θα ήταν διάδοχος του C-HR. Ωστόσο, η πρώτη δημόσια εμφάνιση του έτοιμου για παραγωγή οχήματος δείχνει μια διαφορετική ιστορία.
Το πρωτότυπο του μελλοντικού μοντέλου παραγωγής εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών στην Ευρώπη. Το μέγεθός του δείχνει ότι αυτό δεν σχετίζεται με το C-HR, το οποίο πιθανότατα θα έχει ως διάδοχο το Toyota bZ Compact SUV. Αντίθετα, φαίνεται πολύ μικρότερο, πιθανότατα αντικαθιστώντας το τρέχον Yaris Cross. Σύμφωνα με διάφορες πηγές, το μοντέλο παραγωγής Small SU EV θα είναι διαθέσιμο με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και αλλά και σε plug-in υβριδική έκδοση. Αυτό επιβεβαιώθηκε από τις εικόνες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που διέρρευσαν, οι οποίες απεικονίζουν το Small SU EV με μάσκα.
Δεν είμαστε σίγουροι αν η Toyota θα αποκαλούσε την plug-in υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου διαφορετικά από την ηλεκτρική. Εάν ισχύει αυτό, πιθανότατα θα ονομάσει το υβριδικό Yaris Cross, με το EV να χρησιμοποιείται για το όνομα bZ2X. Η Toyota πρόσφατα κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το όνομα bZ2X, επομένως πιθανότατα θα το χρησιμοποιήσει σε μοντέλο παραγωγής μάλλον σύντομα. Υπάρχουν εικασίες ότι, σε αντίθεση με το Yaris Cross, το bZ2X θα διαθέτει τετρακίνηση σε διάταξη διπλού κινητήρα.
Η έκδοση παραγωγής του Small SU EV concept θα χρησιμοποιούσε μια μικρότερη έκδοση της ηλεκτρικής πλατφόρμας e-TNGA της Toyota. Με βάση τον αριθμό των κινητήρων και τις διαφορετικές διαμορφώσεις, το μελλοντικό ηλεκτρικό crossover θα μπορούσε να προσφέρει ισχύ μεταξύ 130 και 160 ίππων, κάτι που είναι χαρακτηριστικό για την κατηγορία. Η χωρητικότητα της μπαταρίας θα πρέπει να είναι περίπου 50-60 kWh, με στοχευμένη εμβέλεια 400km ή περισσότερο.