Όπως είχε ανακοινώσει ο απερχόμενος CEO του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares στις αρχές του 2023, o όμιλος είχε την ανάγκη να αφήσει σταδιακά τις μπαταρίες NMC και να περάσει στις πιο αποδοτικές και με χαμηλότερο κόστος μπαταρίες τύπου LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου).
Αυτό φαίνεται πως θα γίνει πράξη τώρα, με τον όμιλο να συνάπτει συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό CATL για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής τέτοιου τύπου μπαταριών, στην Σαραγόσα της Ισπανίας. Η επένδυση θα φτάσει τα 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ, με την έναρξη παραγωγής να αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2026 και στόχος είναι η παραγωγική ικανότητα της μονάδας να φτάσει τις 50 GWh.
Το νέο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί δίπλα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Stellantis στη Σαραγόσα, με τις μπαταρίες που θα παράγονται εκεί να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της B και C SUV κατηγορίας.
Το εργοστάσιο θα λειτουργεί και θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει ουδέτερο αποτύπωμα CO2 κάτι που θα περάσει και σε άλλα στάδια, προκειμένου να συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της Stellantis για μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2038.
Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία αυτή με την CATL αναμένεται να ενισχύσει τη στρατηγική της Stellantis στο κομμάτι της τεχνολογίας μπαταριών, με πολλαπλά οφέλη για τις εταιρείες που διαχειρίζεται.
To deal μεταξύ των δύο ομίλων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025, αφού τώρα βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης των ρυθμιστικών όρων.