Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Clio |
Segment | B-Segment |
Power Train | Diesel |
Το Renault Clio είναι μία εξαιρετική πρόταση στο B-segment, έχοντας ένα ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και αρκετές ακόμα αρετές που έχουμε δει κατά καιρούς σε διάφορες εκδόσεις του, όπως το υβριδικό E-Tech ή το 1.0TCe με τον bi-fuel κινητήρα. Αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας, την έκδοση με τον ανανεωμένο diesel κινητήρα των 1.5lt που αποδίδει 100Ps και 26,5kgm ροπής, χάνοντας στην ουσία 10Ps σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αλλά κερδίζοντας 0,5kgm ροπής, η οποία αποδίδεται και σε μεγαλύτερο φάσμα πλέον, με σαφές όφελος στην κατανάλωση. Με τον παλιότερης γενιάς κινητήρα είχαμε πετύχει μια μέση τιμή στην κατανάλωση στα 5,3lt/100km, ενώ τώρα η τιμή κατέβηκε στα 4,9lt/100km, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από μέρους μας! Οι επιδόσεις θυσιάστηκαν ελαφρά, αφού η τελική ταχύτητα μειώθηκε από τα 194km/h στα 188km/h, ενώ η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100km/h απαιτεί 0,2sec παραπάνω, δηλαδή στα 11,4sec, αντί για τα 11,2sec. Οι ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις όμως είναι κάτι που θα απασχολήσει ελάχιστους αφού ο κύριος λόγος ύπαρξης αυτής της έκδοσης είναι η χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που το πετρελαιοκίνητο Clio το κερδίζει από τα αποδυτήρια.
Μικρό de-tuning
Ο κινητήρας αυτός είχε λείψει τους τελευταίους μήνες από την γκάμα του Clio και η Renault σε πείσμα των καιρών που απαιτούν τον εξηλεκτρισμό και την σταδιακή κατάργηση των diesel, τον επανέφερε και την ευχαριστούμε θερμά για αυτό. Η απουσία του οφείλεται στο ότι έπρεπε να εναρμονιστεί με το πρότυπο Euro 6d και χρειάστηκε να θυσιάσει λίγη από την ιπποδύναμή του όπως αναφέραμε παραπάνω. Η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει πλέον τα 26,5kgm και αποδίδεται μεταξύ 1.750rpm και 2.500rpm, ενώ στην προηγούμενη περίπτωση η μέγιστη τιμή ήταν και κατά 0,5kgm χαμηλότερη.
Την διαφορά αυτή μπορεί να την αντιληφθεί εύκολα ο οδηγός όταν ταξιδεύει σε ανοιχτό δρόμο και χρειάζεται να επιταχύνει, χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάποιο κατέβασμα σε χαμηλότερη σχέση, στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ακόμα όμως και μέσα στην πόλη θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την στρωτή λειτουργία του 1.5dCi, ο οποίος μάλιστα δεν κάνει ιδιαίτερα αισθητή την ηχητική του παρουσία, κάτι που οφείλεται και στην πολύ καλή μόνωση του Clio 5ης γενιάς.
Γνωστό, δοκιμασμένο και εξαιρετικό!
Η τελευαταία γενιά του Clio που ήρθε κοντά μας το 2019, μας έχει αφήσει τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις και η έκδοση diesel που δοκιμάζουμε, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Το Clio χρησιμοποιεί την γνωστή πλατφόρμα CMF-B που βασίζονται και τα Captur και Nissan Micra, η οποία είναι μια από τις καλύτερες που θα συναντήσει κανείς στα αυτοκίνητα του B Segment.
Σε θέμα διαστάσεων με τις υπόλοιπες εκδόσεις του, το Clio δεν έχει καμία απολύτως αλλαγή, όπως καμία απολύτως αλλαγή δεν θα συναντήσουμε στην εξωτερική του εμφάνιση. Διατηρεί όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων εκδόσεων, με τα εμπρός φώτα LED σε σχήμα C, με τα χρωμιωμένα πλαίσια στα παράθυρα για την συγκεκριμένη έκδοση, αλλά και το δυναμικό σχήμα που έχει το αμάξωμα ειδικά όταν το κοιτάζει κανείς από το πλάι.
Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε την ίδια εικόνα, με την μόνη διαφορά να εντοπίζεται στις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 7in, αφού το στροφόμετρο πλέον μπαίνει στα «κόκκινα» στις 5.000rpm. Ο χώρος αποσκευών παραμένει ο μεγαλύτερος της κατηγορίας του, που ξεκινάει από τα 391lt, με μοναδικό αρνητικό το κάπως ψηλό κατώφλι του. Οι δύο μπροστά επιβάτες θα έχουν τον ίδιο άνετο χώρο, ενώ οι πίσω θα συμβιβαστούν λίγο και μάλλον θα νιώσουν κάπως άβολα σε μεγάλο ταξίδι.
Ναι, τα ταξίδια είναι κάτι που δεν θα πει όχι το Clio ειδικά με τον diesel κινητήρα. Καταπίνει χιλιόμετρα αβίαστα και μάλιστα αρκετά οικονομικά και ήσυχα. Το μόνο που θα ενοχλήσει κάπως είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες που γίνεται αισθητός σε ταχύτητες άνω των 130km/h. Στην άνεση φυσικά, συντελεί και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που απορροφά ότι θα πατήσουν οι τροχοί, ενώ παράλληλα θα συγκρατήσει όπως πρέπει το αμάξωμα του Clio όταν οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές. Αν και κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει ιδιαίτερα στον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Και πάλι κερδισμένος;
Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον Evolution και ξεκινάει από τα €21.520, ενώ η πλούσια έκδοση της δοκιμής Techno, ξεκινά από τα €23.160, τιμές που μπορεί να μην είναι οι χαμηλότερες της αγοράς, όμως έχοντας στο νου την τιμή της κατανάλωσης, αλλά και το γενναιόδωρο επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρεται και περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, με αυτόματο φρενάρισμα, lane keeping assist, αναγνώριση πινακίδων, ενώ από πλευράς gadget και εξοπλισμού άνεσης, προσφέρει σύστημα πλοήγησης, οθόνη πολυμέσων των 7in, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά ακόμα, που το καθιστούν ως μια αξιοπρεπής και συμφέρουσα λύση. Ειδικά τώρα που οι τιμές της βενζίνης είναι στα ύψη…
Τιμή βασικής έκδοσης Clio 1.5dCi 100Ps Evolution: €21.520
Τιμή έκδοσης δοκιμής Clio 1.5dCi 100Ps Techno: €23.160
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξοπλισμός | Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών |
Χαμηλή κατανάλωση | Χώροι για τους πίσω επιβάτες |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση ανάρτησης | |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό | |
Κυβισμός | 1.461cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 76mm x 80,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 15,5 | |
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.050 | |
Ύψος (mm) | 1.440 | |
Πλάτος (mm) | 1.798 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.583 | |
Βάρος (kg) | 1.206 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 391-1.069 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 203mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100 /3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5 /1.750-2.500 | |
0-100km/h (sec) | 11,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 95 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 4,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,9 |