Στις 10 Ιουλίου 2022, τα δύο πρωτότυπα Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar της Team Peugeot TotalEnergies θα κάνουν το επίσημο αγωνιστικό τους ντεμπούτο στη Monza της Ιταλίας, στον τέταρτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2022 (FIA WEC). Με βάση την επιτυχία των προηγούμενων προγραμμάτων της με το 905 (1990>1993, με κινητήρα βενζίνης V10) και το 908 (2007>2011, με κινητήρα diesel HDI FAP V12), η Peugeot επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες αντοχής με υβριδικό αυτοκίνητο που ενσωματώνει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης του. Όλη η ομάδα ανυπομονεί να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτή την πρώτη αγωνιστική συμμετοχή.
Ο διάσημος Ναός της Ταχύτητας της Ιταλίας είναι εκεί όπου ξεκίνησαν όλα για το Peugeot 908 τον Απρίλιο του 2007, με ένα νικηφόρο ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία LMP1 στα 1.000 χλμ της Μόντσα. Μιάμιση δεκαετία μετά, η εμβληματική πίστα θα αποτελέσει το σκηνικό για την αγωνιστική παρουσία του Peugeot 9X8, στην κατηγορία Le Mans Hypercar του αγώνα 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου 2022.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Team Peugeot TotalEnergies διεξήγαγε ένα έντονο πρόγραμμα δοκιμών σε διάφορες πίστες σε όλη την Ευρώπη, προετοιμάζοντας αυτή την πρώτη αγωνιστική της εμφάνιση. Τις τελευταίες εβδομάδες, η ομάδα έχει σχολαστικά βελτιώσει τον «οδικό της χάρτη» στο πεδίο των αγώνων. Η προσπάθεια αυτή χωρίστηκε σε δύο βασικές φάσεις: η πρώτη έλαβε τη μορφή «συνεδριών» προσομοίωσης στη βάση Satory της Peugeot, κοντά στο Παρίσι, επιτρέποντας στην ομάδα να αξιολογήσει και να ολοκληρώσει τη χαρτογράφηση της διαχείρισης ενέργειας για τη Monza καθώς οι οδηγοί εξοικειωνόντουσαν – ουσιαστικά – με τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της πίστας. Μετά ακολούθησε μια τελευταία πραγματική δοκιμή στην πίστα στο MotorLand Aragón στην Ισπανία, όπου το 9X8 διένυσε το 15.000ο χιλιόμετρό του, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο της Team Peugeot TotalEnergies πριν από τη Monza.
Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, ολοκληρώθηκε ένα εντατικό τεστ αντοχής 36 ωρών, όπου τα δύο πληρώματα αγώνων της ομάδας (οδηγοί και μηχανικοί) υποβλήθηκαν στους ρυθμούς ενός πραγματικού αγώνα, ενώ οριοθέτησαν σταθερά τις διαδικασίες του αγώνα στο μυαλό των γυναικών και των ανδρών που είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των δύο Peugeot 9X8 που θα ανταγωνιστούν με τα νούμερα #93 και #94. Ο Paul Di Resta, ο Mikkel Jensen και ο Jean-Eric Vergne θα μοιραστούν το #93, με επικεφαλής μηχανικό τον Gauthier Bouteiller. Ενώ το #94, που θα οδηγήσουν οι James Rossiter, Gustavo Menezes και Loïc Duval, θα έχουν τον Brice Gaillardon να εκπληρώνει τον ρόλο του επικεφαλής μηχανικού. Η Peugeot Sport είναι έτοιμη να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στη λαμπρή ιστορία της στους αγώνες αντοχής, μετά τις προηγούμενες επιτυχίες των 905 και 908.