Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV

To Honda HR-V είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο για την Honda. Ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε την ιαπωνική εταιρεία στην κατηγορία των μικρών SUV η οποία έπειτα εξελίχθηκε σε αυτό που εδώ και χρόνια ονομάζουμε crossovers, αποτελώντας έναν από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία που προσέφερε ένα μικρό σε διαστάσεις SUV με εξαιρετική πρακτικότητα και αξιοπρεπείς δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Στην τρίτη του γενιά, το HR-V είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο της Honda που φοράει το αποδοτικό σύστημα e:HEV έπειτα από τα Jazz, Jazz Crosstar και το πρόσφατα ανανεωμένο CR-V.

HR-V in 2021

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το νέο crossover της Honda κάθεται στην αρχή της κατηγορίας C-SUV με μήκος 4.340mm (αυξημένο κατά 66 mm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο), πλάτος  1.790mm (+18mm) και μειωμένο κατά 22mm ύψος που φτάνει τα 1.582mm. Το μεταξόνιο παραδόξως έχει παραμείνει το ίδιο στα 2.610mm, όμως η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10mm φτάνοντας τα 188mm, βελτιώνοντας έτσι τις όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες του ιαπωνικού crossover, καθώς η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Για πρώτη όμως φορά διατίθεται με διακόπτη Hill Descent Control που λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 20km/h και με την ενεργοποίηση του ελέγχει τα φρένα για τις δύσκολες «καταβάσεις». Το σχήμα είναι αρκετά εμπνευσμένο και κομψό, με μεγάλη μάσκα και σκουρόχρωμα φώτα στο μπροστινό μέρος και coupe επιρροές όσον αφορά το ύψος της οροφής και την σχεδίαση των c-pillars.  

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV

Στο εσωτερικό έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκμετάλλευση ακόμα και του τελευταίου χιλιοστού που προσφέρει η πλατφόρμα “Global Small Platform”, βελτιώνοντας την πρακτικότητα για την οποία είναι γνωστό το HR-V. Τα έξυπνα "Magic Seats" καθίσματα με τις πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης φυσικά και παραμένουν με τους χώρους να είναι πολύ καλοί για 4 άτομα. Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός για την κατηγορία ξεκινώντας από τα 320lt (λόγω της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα και της συστοιχίας των μπαταριών), όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.305lt.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα με σκληρά αλλά καλής ποιότητας υλικά, προσεγμένη συναρμογή και έντονο ψηφιακό προφίλ με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας με τους ανθρώπους της εταιρείας να αναφέρουν ότι προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια διαδραστική σχέση μεταξύ των επιβατών και του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία νέα οθόνη αφής 9in η οποία είναι εύκολη στη χρήση και δεν αποσπάει ιδιαίτερα την προσοχή του οδηγού, ενώ ακολουθώντας την τάση της εποχής, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός διαθέτοντας οθόνη 7in.

Joining the Electric Vision

Το νέο Honda HR-V διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, το οποίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.5i-VTEC που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και δύο ηλεκτροκινητήρες. O τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 107Ps με ροπή 13,4kgm στις 4.500-5.000rpm και ο κύριος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς αποδίδει 131Ps με ροπή 25,8kgm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες πάνω από τον πίσω άξονα και αποτελούνται από 60 στοιχεία έναντι των 48 που εξοπλίζουν το Jazz. Το νέο αυτό σύστημα είναι διαφορετικό και πιο compact από αυτό που συναντάμε στο Jazz με τη μονάδα ελέγχου ισχύος -PCU- να είναι μικρότερη σε μέγεθος και ενσωματωμένη στο μπροστινό μέρος που βρίσκεται και ο θερμικός κινητήρας, ενώ πλέον είναι και υδρόψυκτη αντί αερόψυκτη.

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV

Το  e:HEV σύστημα δεν χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο με γρανάζια για μείωση των απωλειών. Ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Η ECU του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Στόχος του όλου συστήματος είναι η όσο το δυνατόν μικρότερη «συμμετοχή» του βενζινοκινητήρα για την επίτευξη της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης που στον μεικτό κύκλο κατά WLTP φτάνει τα 5,4lt/100km με 122gr CO2.

Hybrid Drive

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο HR-V σε ένα όμορφο επαρχιακό τμήμα λίγο έξω από την Φρανκφούρτη. Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσεις είναι ο πολύ άνετος χαρακτήρας και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί πολύ αποδοτικά, με ομαλή μετάβαση ανάμεσα από τα τρία Drive Modes και ελάχιστη εμπλοκή από τον θερμικό κινητήρα που θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε περιπτώσεις όπου ο οδηγός απαιτήσει την πλήρη ισχύ. Εκεί, το eCVT κιβώτιο μίας σχέσης (διαθέτει και προσομείωση αλλαγών σχέσεων για να θυμίζει ένα τυπικό αυτόματο...), θα «εκτοξεύσει» τις rpm του θερμικού μοτέρ που μέχρι τότε αγνοούσες την ύπαρξη του.

Θα θέλαμε λίγο καλύτερη απόκριση σε περιπτώσεις όπου απαιτείς την πλήρη επιτάχυνση όπως για παράδειγμα σε προσπέραση.. Οι επιδόσεις ωστόσο είναι αξιοπρεπείς για το βάρος των 1.380kg του HR-V e:HEV, με το 0-100Km/h να ολοκληρώνεται σε 10,6sec και την τελική να αγγίζει τα 170km/h. Σε αυτό συντελεί όχι μόνο η υψηλότερη ροπή των 25,8kgm, αλλά και η κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,909:1 σε σχέση με το Jazz. Η κατανάλωση κατά την διάρκεια μίας μεικτής διαδρομής (70% ανοιχτός δρόμος και 30% κίνηση σε επαρχιακές πόλεις) περίπου 110km/h ήταν στα 5,2-5,3lt/100km που είναι εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του HR-V.

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV

Ευπρόσδεκτη είναι και η ύπαρξη του Sport Mode που ενεργοποιείται από τον αντίστοιχο διακόπτη κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων και βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση στο κατά τα άλλα πολύ ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, με το Normal να παρέχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου και επίπεδα θορύβου από τον θερμικό κινητήρα, αφού στο Sport ευνοείται η διατήρηση υψηλότερων στροφών από τον 1.5i-VTEC. Υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι που ενισχύουν την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, καθώς και επίσης πρόγραμμα “B” στο κιβώτιο μίας σχέσης που μεγιστοποιεί την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα.  

Οι μηχανικοί της Honda χρησιμοποίησαν πολλές τεχνικές για να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του HR-V e:HEV. Η βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και η πιο στιβαρή δομή της κολόνας του τιμονιού παρέχει πιο άμεσο turn-in και πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, η διαφορετική, πιο offset τοποθέτηση των ελατηρίων, τα μπαλάκια ψαλιδιών (ball-joints) χαμηλής τριβής και τα νέα σινεμπλόκ παρέχουν ταχύτερες και πιο ομαλές αντιδράσεις στις κινήσεις του τιμονιού. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι επίσης ανασχεδιασμένος, με νέα σινεμπλόκ που παρέχουν βελτιωμένο φιλτράρισμα των κραδασμών, ενώ διαθέτουν επιπλέον μία νέα φλάντζα που μειώνει τις πλευρικές κινήσεις κατά το μήκος του δακτυλίου μειώνοντας τους κραδασμούς της ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες.

Το νέο Honda HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τα τέλη Ιανουαρίου με τις τιμές του να μην έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 89,5mm
Σχέση Συμπίεσης13,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜπαταρίαΙόντων Λιθίου (li-on), 60 κελιών, χωρητικότητας 1kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΜίας σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 293mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά225/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.340
Πλάτος (mm)1.790
Ύψος (mm)1.582
Μεταξόνιο (mm)2.610
Βάρος (kg)1.380
Χώρος Αποσκευών (lt)320-1.305lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)131
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)25,8
0-100km/h (sec)10,6
Τελική Ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4
Δοκιμής (lt/100km)5,3