Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Honda |
Μοντέλο | Jazz |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
Στο πρόσφατο ταξίδι μας στην Φρανκφούρτη εκτός από το Honda e οδηγήσαμε και το νέο Jazz e:HEV και τη νέα Crossover έκδοση του, που ονομάζεται Crosstar. Το νέο υβριδικό Jazz θα παίξει βασικό ρόλο στην επίτευξη του πλάνου Electric Vision της Honda, που έχει ως στόχο μέχρι το 2022 να διαθέτει ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη.
Compact
Το τέταρτης γενιάς Jazz έφτασε τα 4.044mm σε μήκος (+14mm σε σχέση με το προηγούμενο) διατηρώντας το compact αμάξωμα με το ύψος να έχει μειωθεί κατά 24mm (1.526mm). Το μεταξόνιο των 2.517mm δεν άλλαξε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, προσφέροντας πλουσιοπάροχους και έξυπνους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (304-1.205lt). Τα ευρηματικά πίσω καθίσματα Magic Seats φυσικά και διατηρούνται παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Η πρακτικότητα του νέου Jazz είναι για ακόμα μία φορά κορυφαία για την κατηγορία, με την καμπίνα να διακρίνεται για την ευρυχωρία της και για τις πολλαπλές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Το design του νέου μοντέλου είναι πιο οικογενειακό και κομψό με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να υιοθετούν τεχνολογία LED. Η έκδοση Crosstar διαφοροποιείται λίγο εμφανισιακά χάρη στις διαφορετικές ζάντες 16in, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, τις ράγες οροφής και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 16mm. Ο χώρος αποσκευών του Jazz Crosstar είναι ελάχιστα μικρότερος και φτάνει τα 298-1.199lt.
Hybrid only
Το νέο Jazz θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα που βασίζεται στην τεχνολογία i-MMD που πρωτο-είδαμε στο υβριδικό CR-V. Το σύστημα περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5lt με ισχύ 97Ps που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (με θερμοδυναμικής απόδοση 40,5%), μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες 80kw και 70kw. Η συνδυαστική ισχύς είναι 109Ps με 25,8kgm ροπής. Το υβριδικό σύστημα δεν χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο με γρανάζια για μείωση των απωλειών. Ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για να παράγει ρεύμα φόρτισης για την μπαταρία και για να κινήσει τον ελαφρώς μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα 80kW που μεταφέρει την ισχύ απευθείας στους τροχούς. Η ECU του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Στόχος του όλου συστήματος είναι η όσο το δυνατόν μικρότερη «συμμετοχή» του βενζινοκινητήρα για την επίτευξη της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης που στον μεικτό κύκλο κατά WLTP φτάνει τα 4,5lt/100km με 102gr CO2.
Funky
Το εσωτερικό σε προδιαθέτει ευχάριστα με τη μοντέρνα σχεδίαση και τις ανοιχτόχρωμες επενδύσεις. Το ταμπλό έχει hi-tech ύφος με την μεγάλη οθόνη αφής 9in να βρίσκεται ψηλά στο κέντρο και το λογισμικό να εμπνέεται από τα smartphones. Πίσω από το τιμόνι με τις δύο ακτίνες συναντάμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7in που παρέχει όλες τις πληροφορίες οδήγησης και της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Όπως και στο Honda e, υπάρχει ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant που ενεργοποιείται με φωνητικές εντολές. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, η συναρμογή άψογη και η ορατότητα κορυφαία, χάρη στις νέες και κατά 50% πιο λεπτές μπροστινές κολώνες.
Στο δρόμο το Jazz e:HEV είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις. Ευχάριστο, άνετο και προσανατολισμένο στην οικονομία με κάθε τρόπο. Δεν είναι μόνο η λειτουργία του υβριδικού συστήματος αλλά και η ρύθμιση της ανάρτησης που επιτρέπει παραπάνω από αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές, κάνοντας τον οδηγό να είναι πιο εγκρατής με το γκάζι. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για αυτοκίνητο του B-Segment, ενώ η αυξημένη διαδρομή των αμορτισέρ της έκδοσης Crosstar, παρέχει ακόμα καλύτερη άνεση παρά την ύπαρξη μεγαλύτερων τροχών.
Ο θερμικός κινητήρας με απαλό γκάζι δεν εμπλέκεται καθόλου, ευνοώντας σημαντικά την κατανάλωση. Η μετάδοση μίας σχέσεως θυμίζει την λειτουργία ενός καλού CVT με πιο ραφιναρισμένη λειτουργία αν ο οδηγός οδηγεί οικονομικά. Αν ζητήσει πλήρη επιτάχυνση ο θόρυβος από τις υψηλές στροφές του κινητήρα i-VTEC θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ το κιβώτιο προσομοιώνει μέσω λογισμικού την λειτουργία αλλαγών σχέσεων. Αυτό σύμφωνα με τον Kotaro Yamamoto, Technical Advisor της Honda Motor Europe, γίνεται για να τονίζεται στους επιβάτες η αίσθηση της επιτάχυνσης με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,4sec (9,9sec στην έκδοση Crosstar). Η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή με τις εναλλαγές λειτουργίας να γίνονται αυτόματα και ομαλά, ενώ η κατανάλωση που είδαμε κατά τη σύντομη οδήγηση μας έφτασε τα 4,7lt/100km.
Περισσότερα για το νέο Honda Jazz καθώς και για το Crosstar θα μπορούμε να πούμε έπειτα από την δοκιμή των μοντέλων σε Ελληνικό οδόστρωμα. Τα δύο αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας από τα τέλη Οκτωβρίου με τιμή βασικής έκδοσης (Comfort) τα €21.700 για το Jazz και το Crosstar να τιμολογείται αρκετά πιο πάνω στα €28.750, καθώς περιλαμβάνει το πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Executive.
Τιμή βασικής έκδοσης Jazz e:HEV Comfort: €21.700
Τιμή βασικής έκδοσης Jazz e:HEV Crosstar: €28.750
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξαιρετική πρακτικότητα | Κλίσεις αμαξώματος |
Χώροι για τους επιβάτες | Θόρυβος σε πλήρη επιτάχυνση |
Κατανάλωση | |
Περιφερειακή ορατότητα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 89,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 1kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Μίας σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx15in (6Jx16in Crosstar) | |
Ελαστικά | 185/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.044 (4.090 Crosstar) | |
Πλάτος (mm) | 1.694 (1.725 Crosstar) | |
Ύψος (mm) | 1.526 (1.556 Crosstar) | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.517 (2.520 Crosstar) | |
Βάρος (kg) | 1.228 (1.253 Crosstar) | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 304-1.205lt (298-1.199lt Crosstar) | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 109/5.500-6.400 | |
0-100km/h (sec) | 9,4 (9,9 Crosstar) | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 175 (173 Crosstar) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 102 (110 Crosstar) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,5-4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,7 |